Ik heb slechte ervaringen met geove zorgverzekeraar.
De verzekeraar heeft er heel erg lang over gedaan om een ziekenhuisnota aan het ziekenhuis te betalen. hierover is vele malen contact geweest en na elke herinnering en aanmaning heb ik weer aan de bel getrokken. telkens beloofde men te betalen maar telkens gebeurde het niet. Nu zijn er incassokosten ontstaan voor bedrag waar niet ik maar de verzekeraar voor verantwwordelijk is. Dus ook de incassokosten behoren voor rekening van de verzekeraar te komen.
De verzekeraar verwijst hierbij ONTERECHT naar de algemene voorwaarden waarin is vermeldt dat incassokosten niet worden vergoed. Men verteld hier niet bij dat deze uitsluiting alleen van toepassing is op kosten die niet worden gedekt en het eigen risico. De meeste niet juridische mensen tuinen daar in.
Ik ben benieuwd naar andere ervaringen van deze en andere maatschappijen over traagheid van betalen en met name onterechte inacassokosten.
Heeft u goede ervaringen dat de incassokosten spontaan werden betaald.
of bent u ook aan het lijntje en voor het lapje gehouden?
Als je andere maatschappijen belt zeggen ze dat zij wel de incassokosten in zo'n geval betalen. maar zeggen is vaak iets anders dan horen van de klant.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] zorgverzekeraars en onterechte incassokosten
Re: zorgverzekeraars en onterechte incassokosten
doordat Agis de post naar het verkeerde adres stuurde kreeg ik naar 1 jaar en 3 maanden bericht van gerechtsdeurwaarders en incassobureau een rekening gepresenteerd het dubbele bedrag door incasso kosten waar ik niets aan kon doen. Agis hoort voor die onkosten te zorgen
Re: zorgverzekeraars en onterechte incassokosten
vraagje:
in hoeverre was je hier mogelijk zelf verantwoordelijk?
wist Agis een jaar daarvoor dan wel je goeie adres?
want zij kunnen niet ruiken als je bijv. verhuist en dat niet doorgeeft.
kan je iets meer vertellen over de details of de bewijzen wie daar de fouten heeft gemaakt?
in hoeverre was je hier mogelijk zelf verantwoordelijk?
wist Agis een jaar daarvoor dan wel je goeie adres?
want zij kunnen niet ruiken als je bijv. verhuist en dat niet doorgeeft.
kan je iets meer vertellen over de details of de bewijzen wie daar de fouten heeft gemaakt?