LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zorgverzekering VPZ

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
priscilla1973

Zorgverzekering VPZ

Ongelezen bericht door priscilla1973 »

Sinds augustus 2009 ben ik bezig met Vpz om een zaak uitgezocht te krijgen.
Toen kreeg ik namelijk van VPZ te horen dat er een maandpremie van dec 2007 niet was betaald!In die periode ben ik gescheiden en is er in december dus een premie te weinig betaald maar in januari en februari is er teveel betaald.
Hoeveel keer ik gebeld en gemaild heb is niet meer te tellen op 10 handen.
Iedere keer een ander bedrag, maar het komt er eigenlijk op neer dat ik nog € 18,00 van VPZ krijg.Maar dit wordt dus niet uitgezocht.
Inmiddels ben ik al aangemeld als wanbetaler, terwijl ik sinds januari 2008 iedere maand netjes premie heb betaald, ik heb een keer te horen gekregen dat mijn bankrekeningnr onbekend was bij VPZ!! terwijl er toen al meer dan een jaar premie van dat nummer werd afgeschreven.
Maar nu kreeg ik 11 mei 2011 een brief van VPZ dat ik 14 dagen de tijd had om ruim € 400,00 euro over te maken en anders ging het naar IMNederland.
Nou 18 mei 2011 had ik al de eerste brief van IMNederland?? en het bedrag was nu ineens weer € 256,00...je snapt om helemaal gek van te worden!! Gebeld met VPZ "mevrouw dit is niet meer onze zaak"! nee lekker makkelijk denken als ik IMNederland inschakkel betaald ze wel. ik IMNederland gebeld, ze gingen het uitzoeken!! eindelijk na zoveel jaar eindelijk de zaak opgelost..DACHT IK! niet dus het duurde en duurde, tot ik eind juni maar weer eens ben gaan bellen met IMNederland..nee daar wisten ze het nog niet, snapte het niet enz enz ,moest het over een paar weken nog maar eens proberen..nu inmiddels bijna 3 maanden verder...nog steeds niets gehoord!En VPZ daar is de zaak voor afgesloten..en ik..ik wacht al heel erg lang tot ik eindelijk eens over kan stappen naar een normale verzekering die hun emails wel beantwoorden en iemand met verstand van zaken aan de telefoon heeft zitten.Echt ik kan er inmiddels een boek over schrijven!

sephora30

Re: Zorgverzekering VPZ

Ongelezen bericht door sephora30 »

Als jij alles (op tijd) betaald hebt en dit ook kan bewijzen zou ik het als ik jou was nu maar naast me neer leggen.

priscilla1973

Ongelezen bericht door priscilla1973 »

Tja, ik weet dat ik teveel heb betaald maar er wordt niet eens de moeite genomen om er naar te kijken.
En naast je neerleggen gaat niet zo makkelijk als je telkens brieven krijgt met verschillende bedragen ,dreigingen dat je extra verzekering wordt stopgezet ,terwijl je gewoon iedere maand netjes je premie betaald maar er in december 2007,januari 2008 en februari 2008 wat verkeerd is gegaan en niet wordt uitgezocht.
Het incassobureau is nu ook alweer bijna 3 maanden bezig om het uit te zoeken.
En naast mij neerleggen gaat niet want ik wil naar een andere zorgverzekering maar dat kan niet op dit moment omdat het nog steeds niet geregeld is met VPZ.
Maar ik heb even gekeken op google en ik ben niet de enige die deze problemen heeft met VPZ, dus ik denk dat het tijd wordt om eens een bezoek te brengen aan een advocaat.

smilie

Ongelezen bericht door smilie »

Helaas is AndersZorg bijvoorbeeld niet veel beter; zo hebben ze mijn vriendin liefst 5 x verzocht om premie voor mei 2011 te betalen (terwijl bij alle eerste acceptgiro premie netjes betaald werd, zoals gebruikelijk). Door haar onoplettendheid, heeft ze mei 2011 2 x betaald. Maanden daarna ook elke maand premie netjes betaald. Echter, tot op heden - hebben we nog niet voor elkaar om te veel betaalde premie of terug te krijgen - of te verrekenen met een andere maand. Niks, nada, nops :(

Jouw geval is eigenlijk nog 'erger'. Ik zou in jou geval nog een poging doen en een brief samenstellen naar beide instanties, met daarin bewijs dat je alles betaald hebt (en zelfs te veel) bv bank afschriften. En gewoon in brief vermelden dat naar je inziens de zaak daarmee afgedaan is. Dan heb je ook schriftelijk bewijs dat je voldoende hebt gedaan om dit ten goede einde te brengen.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

priscilla1973 schreef: Nou 18 mei 2011 had ik al de eerste brief van IMNederland?? en het bedrag was nu ineens weer € 256,00...je snapt om helemaal gek van te worden!! Gebeld met VPZ "mevrouw dit is niet meer onze zaak"! nee lekker makkelijk denken als ik IMNederland inschakkel betaald ze wel. ik IMNederland gebeld, ze gingen het uitzoeken!! eindelijk na zoveel jaar eindelijk de zaak opgelost..DACHT IK! niet dus het duurde en duurde, tot ik eind juni maar weer eens ben gaan bellen met IMNederland..nee daar wisten ze het nog niet, snapte het niet enz enz ,moest het over een paar weken nog maar eens proberen..nu inmiddels bijna 3 maanden verder...nog steeds niets gehoord!
Als je zolang al niks meer vh incassobureau hoort, zou ik voorzichtig gaan denken dat je in elk geval niks verschuldigd bent. Anders had je allang weer van ze gehoord.

Gesloten