LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autoverzekering independer schadeafwikkeling

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
gamma123
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 mar 2013 13:51

Autoverzekering independer schadeafwikkeling

Ongelezen bericht door gamma123 »

Ik ondervind iets vreemds met schadeafwikkeling en hopelijk kan iemand mij adviseren wat te doen.


Bij toeval heb ik 3 schade gevallen in korte periode.
Schade 1. Vrachtwagen verliest lading, schade motorkap, en zijschermen. 650 euro
Schade 2. Een auto rijd vol met trekhaak in de bumper. Bumper, grill, ondergrill, stuk 700 euro
Schade 3. Een auto klapt achter op mij. Letsel opgelopen nek, en rug. maar ook achterbumper, klep, etc. 1500 euro (letsel niet meegenomen).

Alle schades zijn dus toegebracht door derde dus verhaalbaar zou je zeggen.

Nu heb ik de verzekeraar gevraagd of ze me kunnen laten weten of de schade te verhalen valt, want dat scheelt mij telkens 150 euro eigen risico voorschieten. En het risico als het niet verhaalt kan worden dat ik zak in schade tredes. En zodra het duidelijk is dat het verhaalt kan worden, dan laat ik het gelijk repareren bij een hun aangemelde schadehersteller. Maar intussen wacht ik al 4 maanden.

Maar wat blijkt, ze zijn nu al 4 maanden bezig om de schade bij de tegenpartij neer te leggen. En iedere keer krijg ik te horen, dat de betreffende cliënt de schade nog niet heeft gemeld. Nu geloof ik niet zo in toeval maar wel vreemd dat het bij alle 3 de schades dit het geval schijnt te zijn.

Maar ik weet zeker dat bij schade nr 2, de persoon in kwestie melding heeft gemaakt, was zelf aanwezig bij het telefoon gesprek.

VRAAG 1:
Wat voor vreemds is hier nou aan de hand? Hoe de schade is opgelopen is knip en klaar, ik heb het gevoel dat de verzekering het probeert af te houden om schade te herstellen. Wat kan ik nou doen om het te bespoedigen?


VRAAG 2:
Nu zou schade nr 1 wel eens moeilijk kunnen gaan doen, dus heb de schadehersteller gevraagd wat voor prijs hij kan maken als ik het zelf moet betalen. Hij kan het voor bijna de helft herstellen, mits hij alle schades mag herstellen. Eerlijk vind ik het niet dat ik ook maar iets zou moeten betalen, maar het is denk ik wel een stuk voordeliger dan verhoging premie, etc.

maar stel ik laat schade nr 1 repareren, met de speciale deal die ik heb gekregen van de schadehersteller. Kan ik het dan betere door mijn rechtsbijstand verzekering het op laten pakken om de schade vergoed te krijgen, of via de allrisk verzekering? Het is natuurlijk wel raar als ik een factuur indien, die dan maar voor de helft is dan waar het voor getaxeerd is de schade.

gamma123
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 mar 2013 13:51

Re: Autoverzekering independer schadeafwikkeling

Ongelezen bericht door gamma123 »

De verzekeraar zegt dat er verschil zit om de schade af te laten wikkelen door rechtsbijstand of door de allrisk auto verzekering.

Rechtsbijstand kan de schade eerst verhalen, en dan vervolgens de schadebedrag kan laten uitkeren.

Allrisk auto verzekering moet de schade eerst gerepareerd worden, en wordt dan pas verhaald.

Nu blijkt dat de afgevallen lading van de vrachtwagen wel eens lastig zou kunnen gaan worden om te verhalen. En ik vraag mij dus af als ik nou deze schade door mijn rechtsbijstand op laat pakken. Intussen laat ik de schade gewoon repareren om eigen kosten, maar als rechtsbijstand het lukt om het te verhalen dat ik dan alsnog de factuur kan overhandigen.

Vraag mij af of dit kan?

Gesloten