LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] centraal beheer / achmea all risk verzekering auto

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
paienne

centraal beheer / achmea all risk verzekering auto

Ongelezen bericht door paienne »

Ook uit mijn auto is het navigatiesysteem met veel schade gehaald door een arme behoeftige crimineel die ook maar moet zien hoe die rond moet komen van zijn uitkering en toch de hele dag maar loopt te vervelen. Dus als je zoveel tijd heb verniel je gewoon een auto (1700 euro schade) haal daar de radio navigatie (van 950 euro) eruit en die verkoop je weer voor 50 euro en de rest van de dag kun je je weer lamzuipen en volspuiten met drugs. Geniet ervan!!! Maar let op de volgende keer zet ik er 220 volt op dat knettert pas echt in je kop :lol:
Voor zover mijn verhaal aan de crimineel maar nu het echte werk:
In mijn ogen is echter de verzekeringsmaatschappij een nog grotere oplichter.
Mijn auto is destijds geleverd als een Fiat Punto Navigator.
Vanaf fabriek is was er een actie, in plaats van de standaard radio kon je ook voor 300 euro meer een navigatiesysteem van blaupunkt erin krijgen. Toen ik de auto kocht en wilde verzekeren heb ik een aardige dame van Centraal Beheer aan de lijn. Ik wilde een all risk verzekering met accesoiresverzekering omdat er een naviagie systeem inzat.
Ze vertelde me dat de accesoires tot 1500 euro meeverzekerd waren.
Maar ze verzuimde om te vertellen dat audio en visuele systemen slecht tot 500 euro worden vergoed. Dat stond wel met kleine lettertjes in het boekje van 200 pagina's.
Nu krijg ik dus slechts 500 euro vergoed en blijf ik dus zitten met een schade van 450 euro.
Het radio -navigatiesysteem zou wel vergoed worden als deze in de fabriek was ingebouwd. En in feit is het navigatiesysteem ook ingebouwd in de fabriek. Maar Centraal beheer wil mij en mijn garagehouder niet geloven.
Dus ze vinden altijd wel een smoes om niet uit te betalen.
Meer als de helft van mijn salaris gaat op aan premies van verzekeringen en als het erop aankomt ben je nog zelf de klos.
Wie heeft er nog meer nare ervaringen?
[/b]

TwinCamDude

Re: centraal beheer / achmea all risk verzekering auto

Ongelezen bericht door TwinCamDude »

Dát zijn de kleine lettertjes van Centraal Beheer :wink: . Bij CB is accessoires standaard niet verzekerd. Voor 17,50 euro per jaar kun je accessoires verzekeren tot 1.500, -, echter voor audio en gerelateerde spul ben je slechts gedekt tot 500,-.

Voor 40 euro per jaar kun je accessoires verzekeren tot 5.000 euro. Echter, ook voor audio en gerelateerde shizzle geldt wederom een dekking tot EUR 500, -. Maar nu komt het; indien je auto is beveiligd conform de norm waarmee CB akkoord is gegaan, dan krijg je de volle mep vergoed.

Gelet op je type auto vermoed ik dat je alleen een startonderbreker hebt. Om de volle mep vergoed te krijgen had je je auto moeten beveiligen conform de eis van CB. Maar dat vertellen ze er niet bij he :wink:

Tip voor jou en de rest: lees voortaan eerst GOED de kleine lettertjes.

Groet,
Chris aka TCD

Ik werk bij een verzekeraar, waarbij ik dagelijks polissen van concurrenten vergelijk. Dit soort dingen kom ik dus ook tegen.

--edit--
Ik zou via Fiat Nederland proberen je claim alsnog vergoed te krijgen. Standaard ingebouwd is standaard ingebouwd. Je auto heet niets voor niets Navigator :wink:

paienne

Bedankt voor je tip, de garagehouder gaat dit voorleggen aan de verzekeringsmaatschappij en dus zullen ze het toch moeten vergoeden.
Groeten

TwinCamDude

Ongelezen bericht door TwinCamDude »

Al iets gehoord van de verzekeraar, paienne?

paienne

Sorry, dat ik nu pas reageer, erg drukke tijd gehad. Maar ik heb 2 maanden later idd een aanvulling van 400 euro gekregen!
Dus alles is toch nog goed gekomen maar wel veel stress gehad!

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

220 Volt op uw auto en dan?

laraberder

Ongelezen bericht door laraberder »

jammer, wel klagen (overigens geheel terecht) als je niet alles vergoed krijgt, maar dan niet laten weten dat de verzekeraar je toch financieel schadeloos heeft gesteld, zou toch netjes zijn geweest!!

Gesloten