LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] de nederlanden van nu

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Marck41
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2009 15:35

de nederlanden van nu

Ongelezen bericht door Marck41 »

Is iemand bekend of heeft iemand ervaring met de nederlanden van nu? Ik ben bezig om hier een auto te verzekeren maar kan eigenlijk geen verdere info over dit bedrijf vinden? Is dit vertrouwd?
Dank voor jullie reacties.

plien32
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 apr 2010 09:39

Re: de nederlanden van nu

Ongelezen bericht door plien32 »

Ga je voor de laagste premie of voor een goede verzekering?

Ik heb er nog nooit van gehoord, dus ik zou gewoon een maatschappij kiezen die bekend is. Verzekeren is al wazig en als je dan ook nog een wazige maatshappij hebt.......

TwinCamDude
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 apr 2006 21:58

Re: de nederlanden van nu

Ongelezen bericht door TwinCamDude »

Als ik alleen de site al bekijk, krijg ik de kriebels :S. Het oogt nogal cheap. Nee, ik zou er geen verzekering bij afsluiten.

Wil je een cheap ass autoverzekering, kijk dan op bijvoorbeeld op www.denationaleautoverzekering.nl (onderdeel van Delta Lloyd Groep).

Ron347
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2011 16:56

Re: de nederlanden van nu

Ongelezen bericht door Ron347 »

Dit is de directe internetdochter van Generali verzekeringsgroep. Met andere woorden aan alternatief distributiekanaal

ArjenDijkstra
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 sep 2011 10:14
Locatie: Diemen
Contacteer:

Re: de nederlanden van nu

Ongelezen bericht door ArjenDijkstra »

@Marck41 Wij verkopen pas sinds halverwege 2011 verzekeringen op onze website. Daarvoor bestonden we ook al, maar alleen als achterliggende verzekeraar ("risicodrager") voor polissen met andere merknamen. Zie voor meer info onze site http://www.nederlandenvannu.nl .

De Nederlanden van Nu is een zelfstandige verzekeraar met een eigen verzekeringsvergunning. Als je verzekeraar bent, dan moet je je cijfers aanleveren aan De Nederlandsche Bank. Op de site van DNB kun je daarom onze cijfers bijvoorbeeld ook bekijken.

@plien32 Natuurlijk moet je kiezen voor een goede verzekering van een betrouwbare partij. Een goede verzekering hoeft volgens ons trouwens niet duur te zijn als die aan twee eisen voldoet:
- de verzekeraar doet zuinig aan met kosten en
- in de verzekeringen en service zitten geen overbodige elementen waarvoor wel betaald moet worden.

@TwinCamDude Ik ben met je eens dat onze site er niet zo gelikt uit ziet. Dat komt omdat wij ervoor kiezen om zuinig te zijn met kosten maken. Het is immers het geld dat door onze klanten wordt betaald. Aan de andere kant is het natuurlijk niet de bedoeling dat onze site te cheap oogt en daardoor niet betrouwbaar, dus wellicht moeten we er toch iets aan verbeteren.

@Ron347 Klopt, wij zijn een zelfstandig verzekeringsbedrijf waarvan de aandelen 100% in handen zijn van Generali (Generali is de 3e verzekeraar in Europa).

Graag bereid om op andere vragen/opmerkingen te reageren,
Met vriendelijke groet,

Arjen Dijkstra
Directeur van De Nederlanden van Nu

tonymelonie
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 sep 2013 17:11

Re: de nederlanden van nu

Ongelezen bericht door tonymelonie »

Doe geen zaken met deze verzekering!!!
Ik had me aangemeld voor de verzekering: De Nederlanden van NU.
Na aanmelding kreeg ik een E. mail met allemaal vragen over schades in het verleden tot wel 6 jaar terug, en of ik deze even allemaal wou verklaren! Daarbij een mededeling dat deze verzekering mij zou weigeren als ik een teruggang in het verleden in mijn schadevrij jaren heb gehad. Daarbij vroegen ze of ik werkelijk wel de waarheid vertelde. Toen ik ze opbelden zeiden ze niets voor mij konden betekenen. Duidelijk is dat deze verzekeraar een omgekeerde bewijslast, en selectie methode hanteert, en je als een crimineel behandelen: Jij als klant: Moet maar bewijzen of je eerlijk bent!!!. Ik heb snel me oude verzekeraar weer gebeld (Centraal Beheer) die mij met alle plezier en zonder lastige en omslachtige vragen direct telefonisch weer heeft aangenomen. Met behoudt van mijn 9 schade vrije jaren.

Eljar
Berichten: 90
Lid geworden op: 11 mar 2013 20:16

Re: de nederlanden van nu

Ongelezen bericht door Eljar »

Ook ik zou niet - meer - aan deze verzekering beginnen. Bij aankoop van onze nieuwe auto vonden we deze goedkope autoverzekeraar. In eerste instantie verliep het contact prima (alles via internet), totdat ik een herziene factuur kreeg omdat mijn schadevrije jaren "0" zouden zijn i.p.v. "21". Weliswaar had de vorige verzekeraar verzuimd om de schadevrije jaren te registreren, maar de Nederlanden Van Nu heeft geen navraag gedaan waarom dit niet zou kloppen c.q. zoveel af wijkt van wat de klant opgeeft.
De factuur werd zonder aankondiging ook direct van onze rekening geschreven. Wat mij het meest irriteerde was de onkundigheid van de administratie. Populaire termen werden in de mail gebruikt en ik moest aantonen dat de schadevrije jaren klopten. Vragen waarom dit verschil niet van tevoren wordt nagevraagd werden niet beantwoord. Ook het feit dat men niet kon rekenen heeft mij doen besluiten weg te gaan.
Ik kwam erachter dat de administratie in handen is van een Back office, welke ook Allianz als opdrachtgever heeft. In het verleden heb ik een zeer slechte ervaring gehad met een schadeafhandeling van Allianz (vreselijk te woord gestaan en beschuldigd van iets dat ik niet had gedaan) en heb er geen vertrouwen in dat een schadeafhandeling deze keer wel goed zou gaan.
Hiermee wil ik niet zeggen dat de verzekering op zich slecht hoeft te zijn, maar als er wat gebeurt weet je niet met wat voor rompslomp je wordt opgezadeld. Goedkoop is duurkoop?

Nederlandenvannu
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 sep 2013 09:34

Re: de nederlanden van nu

Ongelezen bericht door Nederlandenvannu »

@tonymelonie, @Eljar,

We kunnen ons voorstellen dat het systeem van schadevrije jaren vragen oproept. Samen met andere verzekeraars werken we momenteel hard aan een eenduidig en transparant systeem. Helaas kunnen wij nu bij een potentieel nieuwe klant niet zien hoeveel schadevrije jaren deze heeft. Die informatie is voor ons niet in te zien en alleen beschikbaar nadat de huidige verzekeraar de opzegging van de verzekering heeft verwerkt en de schadevrije jaren in Roy Data heeft gezet.

@Eljar: Vervelend om te horen dat je vragen niet goed zijn beantwoord en dat de door ons verstuurde mail juist meer vragen oproept dan je al had. Omdat wij verzekeren graag eenvoudiger willen maken, zijn we dan ook benieuwd naar je mening over onze communicatie. Stuur een mail naar [email protected] en laat ons weten wat jij zou verbeteren.

Met vriendelijke groet,

Erik
De Nederlanden van Nu

tonymelonie
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 sep 2013 17:11

Re: de nederlanden van nu

Ongelezen bericht door tonymelonie »

Geachte Nederlanden van nu,

Geachte heer Arjen Dijkstra,

U stelt zich dienstbaar op om te vragen wat er verbeterd kan worden, echter verliest
u tegelijkertijd wel nieuwe klanten omdat u zelf al aangeeft waar het probleem in zit. Het inzage probleem met de Roy data base is een probleem tussen verzekeraars. Echter zorgt u met u methode strenge regels en aanname beleid van nieuwe klanten dat een probleem van de verzekeraars een probleem van de klant wordt. Administratieve fouten met de ROY database schuift u op het bordje van de klant die vaak daarbij ook de financiële nadelen en gevolgen hiervan dragen, klanten voelen zich telefonisch niet gehoord krabbelen terug of gaan naar een andere verzekeraar. Ik ben bij verschillende verzekeraars verzekerd maar nog nooit zo klantonvriendelijk behandeld als de uwe.

Nederlandenvannu
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 sep 2013 09:34

Re: de nederlanden van nu

Ongelezen bericht door Nederlandenvannu »

Beste Tony,

Dank voor je input. Wat zijn benieuwd naar je ideeën over verzekeringen. Met jouw hulp kunnen we verzekeren weer eenvoudig en logisch maken. Wat zou jij veranderd willen zien aan het systeem van schadevrije jaren? En hoe denk jij dat we onze regels anders kunnen inrichten? We horen graag van je!

Met vriendelijke groet,

Erik (ook namens Arjen)
De Nederlanden van Nu

tonymelonie
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 sep 2013 17:11

Re: de nederlanden van nu

Ongelezen bericht door tonymelonie »

U bent onverbeterlijk.

Eljar
Berichten: 90
Lid geworden op: 11 mar 2013 20:16

Re: de nederlanden van nu

Ongelezen bericht door Eljar »

Ik zie zojuist pas de reacties van tonymelonie en de nederlandenvannu. Ik ben het grondig met eerstgenoemde eens.

Ik reageer weer even op dit topic omdat ik de verzekering heb stopgezet en tot mijn verbazing werd er begin deze maand toch weer geld van onze rekening geschreven. Vervolgens heb ik dit laten storneren. En nu krijg ik een rekening voor de komende maand, terwijl de verzekering begin vorige maand is stopgezet. Hier word ik dus een beetje moe van. Dat de administratie de boel niet op orde heeft blijkt hier wel uit. Voor mij niet meer deze verzekeraar.
Ook hoeven ze er niet mee aan te komen dat er eerst betaald dient te worden en daarna een correctie plaats zal vinden, omdat de stopzetting ruim op tijd is doorgegeven (een maand) en de machtiging per direct stopgezet had moeten worden.

En constant wordt er gevraagd of ik mijn mening wil geven over de dienstverlening/communicatie. Het lijkt mij duidelijk waar het probleem zit: correct en netjes te woord staan en niet het probleem bij de klant neerleggen (wat tonymelonie ook zei), maar eerst zelf uitzoeken wat er aan de hand is. En controles uitvoeren voordat er een rekening de deur uitgaat.

arthur2000

Re: de nederlanden van nu

Ongelezen bericht door arthur2000 »

*** wacht geamuseerd weer op een reactie **

Kom op, Erik!
Laat nog even zien hoe responsief je bent!
Beetje meeveren, probleem erkennen, begrip enzo.
Dan lukt dat wel :!: :wink:
:lol: :lol: :lol:

Eljar
Berichten: 90
Lid geworden op: 11 mar 2013 20:16

Re: de nederlanden van nu

Ongelezen bericht door Eljar »

Ja, ha,ha, Arthur2000, waar blijft Erik.

Maar ik kan je vertellen dat ze mij persoonlijk een bericht hebben gestuurd waarin vermeld wordt dat het niet goed klinkt en of ik mijn polisnummer wil doorgeven, zodat het uitgezocht kan worden. Toch een reactie dus.

Echter heb ik ze na ontvangst van de nieuwe rekening direct een mail gestuurd, maar tot op heden geen reactie op gekregen. Wel heb ik het bedrag laten storneren en kreeg ik daarna een creditnota. Dit kan dus tegen elkaar worden weggestreept. Heb ik ook aangegeven in de mail. De nieuwe rekening (gekregen na ontvangst van de creditnota) ga ik natuurlijk niet betalen. Bovenstaande is dus reeds bekend bij de Nederlanden Van Nu, dus.......

Wat ik wil aangeven is dat de administratie erg rommelig is en er daarom geen vertrouwen in heb dat een schadeafhandeling wel correct zal verlopen. Ik ben wel benieuwd of er nog andere ervaringen zijn.

Nederlandenvannu
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 sep 2013 09:34

Re: de nederlanden van nu

Ongelezen bericht door Nederlandenvannu »

Beste Eljar,

Ik kan onder de naam 'Eljar' geen gegevens terugvinden. Daarom heb ik inderdaad gevraagd jouw naam en polisnummer in een PB door te geven.
Zodra ik deze gegevens heb, kan ik gaan uitzoeken wat er nu niet goed is gegaan.


Erik
De Nederlanden van Nu

Eljar
Berichten: 90
Lid geworden op: 11 mar 2013 20:16

Re: de nederlanden van nu

Ongelezen bericht door Eljar »

Hallo Erik,

Het hoeft niet te worden uitgezocht omdat ik aanneem dat het automatisch goed komt. Ik heb gestorneerd en jullie hoeven niet te crediteren en ik zal de nieuwe rekening niet betalen. Dit heb ik reeds aan jullie doorgegeven.

Ik wil hier alleen aangeven dat de administratie/Back Office niet netjes/correct handelt c.q. te woord staat en om die reden de verzekering heb stopgezet.

Mocht ik weer een rekening o.i.d. krijgen dan zal ik de gegevens aan u doorgeven.

arthur2000

Re: de nederlanden van nu

Ongelezen bericht door arthur2000 »

@Eljar
:idea: :idea:
Even een tip voor u:
Neem nooit aan dat bij de administratie van een grote onderneming iets
"automatisch" goed komt :!:

Eljar
Berichten: 90
Lid geworden op: 11 mar 2013 20:16

Re: de nederlanden van nu

Ongelezen bericht door Eljar »

Je hebt helemaal gelijk Arthur2000. Ik wilde het eerst nog even afwachten.

Maar het was "too good to be true", want nu hebben ze toch weer gecrediteerd. :|

Rommelige administratie dus. Ik ga maar afwachten wat ze nu gaan doen. Ik heb mijn
best gedaan. Verzekerd ben ik hier in elk geval niet meer.

arthur2000

Re: de nederlanden van nu

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Eric,
pak deze kans. :wink:
:arrow:
Je weet, retentie van een vroegere klant
is 4* zo goedkoop als het werven van een nieuwe klant. :idea:
Stuur een bloemetje, biedt een gratis maand verzekering,
een bedankje maar doe iets :!:
Houdt die klant :!:

Succes :wink: :mrgreen: :lol:

singh0104
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mei 2015 21:09

Re: de nederlanden van nu

Ongelezen bericht door singh0104 »

Ik raad de Nederlanden van Nu af :!: .

Ik heb mijn auto WA verzekerd, en nu reed onlangs iemand tegen mij op. De schade is niet veel, maar we hebben toch een schadeformulier ingevuld. Nu krijg ik te horen dat mijn voertuig niet casco verzekerd is, en vallen de herstelkosten van de schade aan mijn eigen voertuig niet onder de dekking van de motorrijtuigenverzekering.

Ik snap niet waarom de Nederlanden van Nu de schade niet wilt verhalen op tegenpartij van hun klanten.
Ze verwijzen mij naar de verzekeringsvoorwaarden en dat ik contact moet opnemen met CED Claims Services B.V. te Capelle a/d Ijssel. :evil:

Gesloten