LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eenzijdig opzeggen van opstalverzekering bij Generali?

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
WalterCraanen
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jul 2018 16:53

Eenzijdig opzeggen van opstalverzekering bij Generali?

Ongelezen bericht door WalterCraanen »

Ik heb een paar jaar geleden een woonverzekering (opstal) bij Generali afgesloten.
Nu worden zij overgenomen door ASR (DITZO) en mijn verzekering wordt eenzijdig beeindigd omdat ASR (DITZO) mijn huis niet meer wilt verzekeren (bouwjaar voor 1900)
Dus kan dat nu zomaar, anders ben ik daardoor verplicht nu om voor 28 september iets nieuws te gaan zoeken.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Eenzijdig opzeggen van opstalverzekering bij Generali?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, dat kan zomaar en u wordt er ook tijdig van in kennis gesteld. Dus maar gaan informeren waar u uw woning wel kan verzekeren.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Eenzijdig opzeggen van opstalverzekering bij Generali?

Ongelezen bericht door scontra »

WalterCraanen schreef:Ik heb een paar jaar geleden een woonverzekering (opstal) bij Generali afgesloten.
Nu worden zij overgenomen door ASR (DITZO) en mijn verzekering wordt eenzijdig beeindigd omdat ASR (DITZO) mijn huis niet meer wilt verzekeren (bouwjaar voor 1900)
Dus kan dat nu zomaar, anders ben ik daardoor verplicht nu om voor 28 september iets nieuws te gaan zoeken.

Net zo goed als u uw verzekering kunt beëindigen kan de verzekeraar dat uiteraard ook.
Er is ook netjes en tijdig opgezegd.
U heeft nu nog 9 weken om en andere verzekeraar te zoeken en dat zou toch ruim voldoende moeten zijn.

NeoDutchio
Berichten: 12638
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Eenzijdig opzeggen van opstalverzekering bij Generali?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Niets is oneindig. Net zo goed dat u het contract kan ontbinden kan het ook van de andere kant. In beide gevallen is de opzegging eenzijdig. Dus waarom zou het een wel mogen en het ander niet?

Gesloten