LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen enkele clementie bij Centraal Beheer - de maat is vol

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Geen enkele clementie bij Centraal Beheer - de maat is vol

Ongelezen bericht door dhc »

Er is toch al een herinnering gestuurd? Die is ook niet betaald. Lijkt me helder....

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Geen enkele clementie bij Centraal Beheer - de maat is vol

Ongelezen bericht door gilas »

16again schreef:Op grond van welk artikel uit de voorwaarden meent de verzekering niet uit te hoeven te betalen?
Als ik art 7.1 en 7.2 uit onderstaande link lees, behoor je eerst aanmaning te ontvangen, en pas 14 dagen daarna vervalt de dekking.
https://www.centraalbeheer.nl/CB%20Down ... kering.pdf
Nou,waarschijnlijk op grond van art 7.3 en art 12.1.
Daarnaast heeft TS al een herinnering gehad en die pas na de uiterste datum betaald.

16again
Berichten: 16400
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Geen enkele clementie bij Centraal Beheer - de maat is vol

Ongelezen bericht door 16again »

gilas schreef:Daarnaast heeft TS al een herinnering gehad en die pas na de uiterste datum betaald.
OK
Echter de dekking stopt volgens art7.2 pas op de vervaldatum, de claim is echter van eerdere datum, toen de dekking nog niet verlopen was.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Geen enkele clementie bij Centraal Beheer - de maat is vol

Ongelezen bericht door gilas »

16again schreef:Echter de dekking stopt volgens art7.2 pas op de vervaldatum, de claim is echter van eerdere datum, toen de dekking nog niet verlopen was
De polis is gewijzigd en dat bedrag heeft hij te laat betaald.
Dus er is een factuur gestuurd voor de gewijzigde polis,niet betaald.
Daarna een herinnering,te laat betaald maar in de tussen tijd heeft TS wel een claim ingediend.
Dat kan verdacht overkomen en omdat het bedrag dan nog niet is betaald.
Dat past dus precies bij wat er Art 12.2 ad C staat.

16again
Berichten: 16400
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Geen enkele clementie bij Centraal Beheer - de maat is vol

Ongelezen bericht door 16again »

gilas schreef:Dat past dus precies bij wat er Art 12.2 ad C staat.
Ik neem aan dat je 12.1 c bedoelt.

12.1 betreft algemene uitsluitingen en beperkingen.
Echter, de gevolgen van te late premie betaling zijn al specifieker en uitvoeriger in art 7.1 en 7.2 beschreven, dus wat in 7.1 en 7.2 staat is leidend in geval te late betaling:
Art 7.1 en 7.2 samengevat: premie blijft verschuldigd, je moet alsnog betalen, en in de periode tussen premievervaldatum en uiteindelijke ontvangst betaling ben je niet verzekerd.

Als ik de voorwaarden combineer met openingspost, zie ik in de te late betaling nog steeds geen aanleiding om schade niet te dekken.

Eljar
Berichten: 90
Lid geworden op: 11 mar 2013 20:16

Re: Geen enkele clementie bij Centraal Beheer - de maat is vol

Ongelezen bericht door Eljar »

Ik denk dat dit inderdaad een "verdacht" gevalletje is.

Afgelopen week heb ik bijvoorbeeld mijn pechhulp verzekering uitgebreid met buitenland dekking en het verschuldigde bedrag zal binnenkort worden afgeschreven; maar wanneer ik vandaag of morgen pech met mijn auto krijg in Nederland wil dat toch niet zeggen dat ik deze niet krijg omdat de uitbreiding nog niet is betaald?

Ik vermoed dat er bij Achmea een belletje is gaan rinkelen omdat de partner is aangemeld en vervolgens de rekening en herinnering niet zijn betaald en ondertussen wel een claim is ingediend, waarvan men waarschijnlijk vermoed dat deze telefoon van de partner is. Ik weet niet of de factuur op het allerlaatste moment is betaald vóórdat de claim werd afgewezen of nadat de claim is afgewezen. In het laatste geval, dan weet ik wel bijna zeker dat ze denken dat de telefoon van de partner is.

Kunt u bewijzen dat het uw telefoon is? Zo ja, dan zou ik weer contact opnemen met Achmea. Het is weliswaar een nieuwe polis, maar....

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Geen enkele clementie bij Centraal Beheer - de maat is vol

Ongelezen bericht door gilas »

16again schreef: Als ik de voorwaarden combineer met openingspost, zie ik in de te late betaling nog steeds geen aanleiding om schade niet te dekken.
Op het Kassa forum legde een lid het simpel en duidelijk uit :
Door de wijziging is er een nieuwe polis ontstaan en die is niet betaald.
En daardoor was TS niet gedekt voor de schade.
Laten we eerlijk zijn eigenlijk is het ook logisch.
Je geeft een verandering door maar betaald niet en je betaald ook de herinnering niet.
Maar je dient wel een claim in.
Dat is natuurlijk ook verdacht.
Dan kan TS boos worden op CB maar de fout begint natuurlijk bij hemzelf door niet te betalen in de 1e instantie en daarna gewoon te laat te betalen.

16again
Berichten: 16400
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Geen enkele clementie bij Centraal Beheer - de maat is vol

Ongelezen bericht door 16again »

gilas schreef:
16again schreef: Als ik de voorwaarden combineer met openingspost, zie ik in de te late betaling nog steeds geen aanleiding om schade niet te dekken.
Op het Kassa forum legde een lid het simpel en duidelijk uit :
Door de wijziging is er een nieuwe polis ontstaan en die is niet betaald.
En daardoor was TS niet gedekt voor de schade.
Vanzelfsprekend is dat de oude polis van kracht blijft totdat de nieuwe uitgebreidere polis in werking treedt (bij betaling). Indien dit niet het geval is, dan vraag ik mij af op welke manier de verzekeraar dit
voldoende duidelijk gemaakt heeft.

Mee eens dat partner TS nog niet mee-verzekerd was.
Echter het betreft hier schade aan telefoon TS.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Geen enkele clementie bij Centraal Beheer - de maat is vol

Ongelezen bericht door gilas »

16again schreef:Vanzelfsprekend is dat de oude polis van kracht blijft totdat de nieuwe uitgebreidere polis in werking treedt (bij betaling). Indien dit niet het geval is, dan vraag ik mij af op welke manier de verzekeraar dit
voldoende duidelijk gemaakt heeft.

Mee eens dat partner TS nog niet mee-verzekerd was.
Echter het betreft hier schade aan telefoon TS.
Lijkt me niet als de verandering per direct in moet gaan,dan is de oude polis niet meer van belang.
Dan krijg je het verhaal dat TS gewoon te laat is met het betalen van zijn polis.

Tuurlijk,maar het blijft verdacht dat er een verandering wordt aangegeven,niet betaald en dan ineens een claim wordt ingediend.

16again
Berichten: 16400
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Geen enkele clementie bij Centraal Beheer - de maat is vol

Ongelezen bericht door 16again »

gilas schreef:Tuurlijk,maar het blijft verdacht dat er een verandering wordt aangegeven,niet betaald en dan ineens een claim wordt ingediend.
Zonder die verandering was de claim gewoon terecht, daar is wat mij betreft niets verdachts aan.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: Geen enkele clementie bij Centraal Beheer - de maat is vol

Ongelezen bericht door gilas »

16again schreef:
gilas schreef:Tuurlijk,maar het blijft verdacht dat er een verandering wordt aangegeven,niet betaald en dan ineens een claim wordt ingediend.
Zonder die verandering was de claim gewoon terecht, daar is wat mij betreft niets verdachts aan.
Tuurlijk,omdat die verandering er niet was maar door die verandering en het niet betalen wordt het verdacht en ik kan de verzekering daar geen ongelijk in geven.
Als er gewoon was betaald en op tijd betaald was er zeer waarschijnlijk niets aan de hand geweest.

Centraal Beheer
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 feb 2011 12:02
Locatie: Nederland

Re: Geen enkele clementie bij Centraal Beheer - de maat is vol

Ongelezen bericht door Centraal Beheer »

Beste Chris,

Ik begrijp dat je het niet eens bent met het niet uitkeren van de opgelopen schade. Verder lees ik dat je de betalingsherinneringen gemist hebt. Normaal is het zo dat er bij een poliswijziging eerst een verrekening verstuurd wordt, wanneer hier geen reactie op wordt gegeven volgen er betalingsherinneringen (maximaal 3) en vanaf de 2e betalingsherinnering is er geen dekking meer.

Dit is natuurlijk een vervelend verhaal en ik wil graag het een en ander voor je uitzoeken. Kan je in een privé bericht jouw NAW gegevens toesturen?

Verder hebben wij ook gereageerd op jouw twitter bericht, maar helaas hebben wij geen reactie mogen ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Peter van het Centraal Beheer Webcareteam

055 579 8000
webcare[@]centraalbeheer.nl

Gesloten