LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HappyService Bunnik

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
norway00
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jul 2005 08:06

HappyService Bunnik

Ongelezen bericht door norway00 »

Vorig week gebeld door 0252 221235. Men wilde een afspraak maken om voor te lichten op pensioengebied. Vele veranderingen komen er aan. Vertelde iets over het ABP etc. Gisteren(26 juli 2005) is een mevrouw langsgeweest. Stelde zich netjes voor. Hierna wilde ze mijn salaris weten. Op zich niet zo'n punt. Hierna ging zij haar laptop opstarten. Voerde daar wat gegevens in en vertelde mij dat ik op mijn 65 jaar een X bedrag had gespaard. Wat voor spaarvorm of zo kwam niet aan de orde. Vraag van mijn kant of er nog voorlichtingsmateraal beschikbaar was zij ze dat zit in mijn softwareprogramma in de laptop oftewel ze had niets tastbaars. Daarna wilde zij dat ik een formulier ging ondertekenen hiermee kon zij zaken bij haar bedrijf in werking stellen. Ik heb dit geweigerd. Bij tekenen kon ik de maanden juli en augustus nadenken of ik het alsnog wel of niet zo doen. Met een simpel telefoontje zou ik nee kunnen zeggen. De polis zou al worden toegestuurd, want dan kon ik in september 2005 beginnen met "sparen". Toen het tekenen niet lukt wilde ze een vervolgafspraak. Wie heeft welke ervaring met deze firma. Ik vind de voorlichting die gegeven zou worden teleurstellend. Het gaat zuiver om verkopen van polissen.

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: HappyService Bunnik

Ongelezen bericht door particulier »

Heeft de dame in kwestie geinformeerd naar uw huidige pensioenopbouw? Heeft ze een pensioengat berekend? Of helemaal niks? :shock:

Ik walg overigens ook van dit soort praktijken. :evil:

norway00
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jul 2005 08:06

Re: HappyService Bunnik

Ongelezen bericht door norway00 »

Nee. Het enige wat ze nodig had was mijn bruto salaris. Het overzicht van het ABP had ik opgezocht, maar ze zag ABP. En dat werd toch allemaal minder etc. Toen ik vertelde dat ik op mijn 16e was begonnen en ook vanaf die leeftijd in het pensioenfonds zit. Hierop reageerde zij lauwtjes. Hoeveel pensioen ik al heb opgebouw was waarschijnlijk niet interessant. Na wat intypen kwam er wat uit de hoge hoed. Moest ik wel september direct beginnen.

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: HappyService Bunnik

Ongelezen bericht door particulier »

Dit was geen adviseur, dit was een ordinaire verkoper. Het ABP is een goed pensioenfonds. Aangezien u nooit van werkgever gewisseld heeft en al op vroege leeftijd bent begonnen heeft u geen pensioengat.

Kortom: De dame is kwestie de deur wijzen.

norway00
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 jul 2005 08:06

Re: HappyService Bunnik

Ongelezen bericht door norway00 »

Daar kwam ik ook achter toen zij binnen was. De afspraakt gaat onder het mom van voorlichting vanuit de pensioenfondsen etc. Wat u zegt over het ABP klopt. Ik heb een aantal vragen gesteld en vraag 1 is al binnen 24 uur beantwoord naar tevredenheid. Laat de dame een ander zoeken die wel een pensioengat heeft

clussler
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 okt 2005 20:21

Re: HappyService Bunnik

Ongelezen bericht door clussler »

Dit soort "adviseurs" horen niet vrij rond te lopen. Dit zijn gewoon verkopers van slechte kwaliteit welke bij hun werkgevr niet goed worden opgeleid. U kunt ook alleen maar weten of u een pensioengat heeft als u, uw totale financiele plaatje bekijkt. Pensioenopbouw bij het ABP, pensioen partner, hoe zit het met de hypotheek of woonlasten, welke inkomenswens heeft u? heeft u zelf vermogen? enz enz. dit kan echt niet in 5 minuten uit een laptop komen. Het advies: Zoek een goede adviseur met kennis van zaken en bekijk uw totale financiele situatie.

Gesloten