LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING weigert ineens auto te verzekeren.

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Martijn T
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 nov 2008 21:24

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door Martijn T »

Wat in het verleden werd geaccepteerd, hoeft nu niet meer zo te zijn.(en vice versa)
Acceptatieregels veranderen bij verzekeraars constant. Wat vorig jaar kon, kan nu niet meer, en andersom. Is (voor verzekeraars en mensen die er mee werken) niets vreemds aan. Voor klanten wel.
Nou is 1985-2011 dus 26 jaar vreemd als afwijzing. Onder de 24 had ik me het nog voor kunnen stellen. Dat is een formule met gewicht, leeftijd en vermogen die ze er op loslaten. Komt daar een verkeerde uitkomst uit, dan accepteren ze de auto niet.
Een verzekeraar communiceert nooit gewijzigde acceptatiecriteria naar de klant. heeft normaal gesproken ook geen zin omdat ze er al verzekerd zijn.
Bij objectwijziging speelt het dan wel. (kan ook leiden tot premieverhoging/verlaging)

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Overigens vraag ik me wel nog steeds af of de vrouw van TS wel de oude auto nog kon verzekeren volgens de vernieuwde voorwaarden?
Emmy75 schreef: Heel misschien is het ook niet meer mogelijk een nieuwe verzekering af te sluiten voor het type auto welke uw vrouw voorheen wel verzekerd had. Er is ook nog een verschil tussen het weigeren van een nieuwe verzekering of het beëindigen door verzekeraar van een bestaande verzekering omdat er niet meer aan de voorwaarden wordt voldaan na een aanpassing.

pollie66
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 mei 2011 19:02

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door pollie66 »

nee ook dat kan niet meer, we zijn al bij een ander verzekerd die niet van die belachelijke eisen heeft.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

pollie66 schreef:nee ook dat kan niet meer, we zijn al bij een ander verzekerd die niet van die belachelijke eisen heeft.
Da's ook wel logisch, aanbieders genoeg toch :wink:

Dat was dus toch het verschil welke ik eerder schreef. Een nieuwe verzekering voor andere auto ging niet meer maar ze konden de eenmaal lopende polis natuurlijk niet meer beëindigen omdat de voorwaarden later aangescherpt zijn.

boris1974
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 jun 2011 21:38

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door boris1974 »

Het lijkt wel of die banken geen klanten willen hebben Afbeelding
Laatst gewijzigd door boris1974 op 08 jun 2011 08:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

boris1974 schreef:Het lijkt wel of die banken geen klanten willen hebben
Ojawel hoor. Verzekeraars willen mensen met weinig risico en een laag claimgedrag en banken willen alleen klanten met veel geld en willen lenen aan mensen die een flink vermogen hebben en de lening niet nodig hebben. De rest zijn ze liever kwijt :mrgreen:

elynasedai
Berichten: 136
Lid geworden op: 22 mei 2006 17:21

Re: ING weigert ineens auto te verzekeren.

Ongelezen bericht door elynasedai »

Werk zelf in de verzekeringen, bij die verzekering is het zo dat er wordt gekeken naar het vermogen t.o.v. het gewicht van de auto. Is het een niet al te grote auto met wel een flink vermogen, dan kan een bestuurder onder de 25 deze vaak niet daar verzekeren.

Gesloten