LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kankerpatient probleem door beeindigen overlijdensrisicoverz

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
franpetra
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jan 2010 14:16

Kankerpatient probleem door beeindigen overlijdensrisicoverz

Ongelezen bericht door franpetra »

Hallo iedereen,
Sinds dit jaar is mijn verzekeringsmaatschappij Winterthur overgenomen door Reaal. Reaal wil mijn overlijdensrisicoverzekering niet overnemen.
Ik ben kankerpatient en er is dus geen enkele verzekeringsmaatschappij die mij in een overlijdensrisicoverzekering wil hebben.
Naast alle emoties over mijn ziekte ben ik nu ook zeer emotioneel omdat ik vrees dat ik mijn gezin ook financieel niet goed achter kan laten.
Ik heb informatie gevraagd bij gratis juridische maatschappijen zoals 'recht op je recht' en 'juridischadvies.nl' maar die reageren gewoon niet.
Kan iemand mij alsjeblieft helpen. Ik begin wanhopig te worden.
Alvast vriendelijk bedankt voor reacties,
Fran

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Kankerpatient probleem door beeindigen overlijdensrisicoverz

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Je hebt een verzekering bij Winterthur, en deze is naar ik aan neem op contractbasis, en tot hoelang?

Wat zijn de beëindigingsvoorwaarden?
Een overname moet daar namelijk bij staan, is dat zo?

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Kankerpatient probleem door beeindigen overlijdensrisicoverz

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Weet u hoe de transactie tussen de 2 bedrijven tot stand is gekomen?
Is er bij overname gezegd::: Klinkt hard hoor:::::m.u.v. mensen die levensbedreigend ziek zijn?

Dat zou toch van de gekke zijn, maar ik verwonder me dan maar nergens meer over.

Zoals EagleOne2002 zegt, kijk het na en kun je geen Ombudsdienst inschakelen?

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Kankerpatient probleem door beeindigen overlijdensrisicoverz

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Korte navraag gaf me dit antwoord.

Indien de verzekering gewoon wordt overgenomen door een andere maatschappij en verzekerde was al ziek,

blijft de polis gewoon lopen en veranderd er in principe niks voor verzekerde.

Wij vinden het heel vervelend dat u met dit probleem kampt.

Helaas kunnen wij u hierin niet verder adviseren.

Wij raden u aan om uw vragen neer te leggen bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening http://www.kifid.nl/


Wij vertrouwen erop u hiermee volledig geïnformeerd te hebben en wensen u succes.



Met vriendelijke groet,


Hopelijk levert dat wat op voor je

veel succes

franpetra
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jan 2010 14:16

Re: Kankerpatient probleem door beeindigen overlijdensrisicoverz

Ongelezen bericht door franpetra »

Hallo, bedankt voor de reacties.
Ik heb van deze polis geen voorwaarden of contractduur omdat het een collectieve verzekering was van een oud werkgever. Ik heb wel eens gevraagd naar de contracten maar die heb ik nooit gekregen (van de inboedel- en WA-verzekering wel).
Ik ga in ieder geval nog een beroep doen op die oude werkgever, en als dat niets wordt, kan ik de klachtenprocedure alsnog proberen.
Ik ben dus niet uit de verzekering gegooid omdat ik ziek ben, maar de verzekering is voor alle collectieve deelnemers beeindigd. Alleen is het voor mij dus een flink probleem.
Vriendelijke groet,

Gesloten