LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koppelverkoop verzekeringen

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
GCitroen
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 aug 2018 14:16

Koppelverkoop verzekeringen

Ongelezen bericht door GCitroen »

Onlangs een motorverzekering voor mijn zoon (25jr) willen afsluiten. Intentie was om de polis op zijn naam te krijgen in verband met opbouwen van no claim. Na tijdelijk geaccepteerd te zijn, werd verzekering (WA, opzittenden en rechtsbijstand) alsnog geweigerd met de volgende argumentatie (via mail ontvangen):

"..... Onlangs heeft u uw motor bij ons verzekerd via de polis / collectiviteit van uw vader. Echter heeft de verzekeraar besloten dit risico niet te accepteren. Dit omdat uw vader enkel een zorgpolis via ons heeft lopen en geen XXXX Privé Pakket. Wanneer uw vader wel met andere verzekeringen naar ons komt kunnen wij uw motor ook verzekeren. Op dit moment is er besloten uw motor verzekering niet te accepteren. U motor blijft tot en met 24 augustus bij ons verzekerd. Vanaf die datum dient u uw motor elders verzekerd te hebben wanneer er geen andere verzekeringen in het pakket worden bijgesloten door uw vader...."


Mag deze vorm van koppelverkoop?

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Koppelverkoop verzekeringen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat is geen koppelverkoop. Elke verzekeraar mag een verzekering weigeren.

U hebt daar slechts een zorgverzekering lopen. Blijkbaar lopen uw overige verzekeringen elders.

Nu wilt u uw zoon gebruik laten maken van een collectiviteitskorting, terwijl u die zelf niet benut. Op zo’n klant zit een verzekeraar niet te wachten.

GCitroen
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 aug 2018 14:16

Re: Koppelverkoop verzekeringen

Ongelezen bericht door GCitroen »

Beste Lady1234,

Om misverstanden te voorkomen.
1) De polis is duidelijk en expliciet aangevraagd op de naam van mijn zoon, die bij de maatschappij zijn zorgpolis heeft lopen. Niet op naam ouders. De maatschappij wil alleen met de ouders spreken omdat de zoon (25 jaar) nog student is.
2) Hij is op korte termijn klaar met studie. Gaat werken en wil zijn eigen verzekeringspakket bouwen.
3) Hij heeft niet om een korting gevraagd en wil zelfstandig de polis afsluiten om zo zijn no claim historie op te kunnen bouwen.
Het is de keuze van de maatschappij om verzekering aanvraag van de zoon te koppelen aan de verzekering van zijn ouders.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Koppelverkoop verzekeringen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u schrijft: onlangs een motorverzekering voor mijn zoon willen afsluiten.

En wat heeft die collectiviteit er dan mee van doen en uw zorgpolis?

GCitroen
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 aug 2018 14:16

Re: Koppelverkoop verzekeringen

Ongelezen bericht door GCitroen »

Ik heb mijn zoon operationeel willen ondersteunen. No offence please.
v.w.b. collectiviteit is wat ik schrijf: Die was niet relevant voor en gevraagd door mijn zoon, maar blijkbaar wel relevant voor de verzekeringsmij.
I rest my case. Uw standpunt is mij duidelijk geworden.

juliomariner
Berichten: 5085
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Koppelverkoop verzekeringen

Ongelezen bericht door juliomariner »

Er zijn toch genoeg andere verzekeringen. Ik zou als vader dan ook melden dat dit het laatste jaar is dat ze de zorgerzekering mogen verzorgen. Ik zou dus als hele familie bij deze maatschappij weggaan. Niet dat ze hiervan onder de indruk zullen zijn maar ik zou niet willen dat ze nog een cent aan mij verdienen

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Koppelverkoop verzekeringen

Ongelezen bericht door renewouters »

Het lijkt er op dat ze gewoon geen losse verzekeringen willen verkopen maar slechts pakketten. Uiteraard staat het de verzekeraar vrij om dat te doen. Ze zullen het risico dat ze eventueel klanten verliezen of niet binnen kunnen halen mee hebben genomen in hun overweging. Maar koppelverkoop is het niet. Koppelverkoop is het pas als je als klant geen kant op kan en niet om een bepaald aanbod heen kan. Daar is hier geen sprake van.

ZeerPrivé
Berichten: 6049
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Koppelverkoop verzekeringen

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

juliomariner schreef:Er zijn toch genoeg andere verzekeringen. Ik zou als vader dan ook melden dat dit het laatste jaar is dat ze de zorgerzekering mogen verzorgen. Ik zou dus als hele familie bij deze maatschappij weggaan. Niet dat ze hiervan onder de indruk zullen zijn maar ik zou niet willen dat ze nog een cent aan mij verdienen
Ik zou me als vader helemaal niet bemoeien met de zaken van een 25 jarige en als 25 jarige zou ik niet willen dat mijn vader zich er mee bemoeit.
En als de zorgverzekering me bevalt, zou ik ook zeker geen andere verzekering zoeken.

juliomariner
Berichten: 5085
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Koppelverkoop verzekeringen

Ongelezen bericht door juliomariner »

Wat betreft 25 jarige zoon, inderdaad die moet dat zelf regelen.maar de verzekering wil blijkbaar de vader erbij betrekken en dan zou ik als vader ook niet meer van hun diensten gebruik willen maken.

Gesloten