| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. | 
[ archief ] OPROEP! no-claimbeschermer Centraal Beheer autoverzekering
Re: OPROEP! no-claimbeschermer Centraal Beheer autoverzekering
oke nu snap ik het zelfs ik zak dan met de schade vrije jaren begrijp ik nu, kan je dat eigenlijk opvragen bij de verzekering hoeveel schade vrije jaren je hebt staan

- 
				stofzuigertje

1 als je overstapt zonder schade ben je de no claim beschermer kwijt.
2 als je overstapte met schade val ik 25% terug!
Dus dankzij deze gratis bescherming word ik gedwongen bij deze te blijven of elders veel meer te betalen.
Ik kreeg NO CLAIM bescherming, geen schade vrije jaren bescherming en daarom val ik bij overstap dus wel terug.
U moet dus goed lezen, No Claim en schade vrije jaren zijn 2 verschillende producten in deze verzekeringen.
Daarom vragen ze niet Uw huidige korting (kan per maatschappij verschillen) maar de schade vrije jaren.

2 als je overstapte met schade val ik 25% terug!
Dus dankzij deze gratis bescherming word ik gedwongen bij deze te blijven of elders veel meer te betalen.
Ik kreeg NO CLAIM bescherming, geen schade vrije jaren bescherming en daarom val ik bij overstap dus wel terug.
U moet dus goed lezen, No Claim en schade vrije jaren zijn 2 verschillende producten in deze verzekeringen.
Daarom vragen ze niet Uw huidige korting (kan per maatschappij verschillen) maar de schade vrije jaren.
Bij een no-claim beschermer is het zo dat u terugvalt in schadevrije jaren maar niet in zogenoemde treden. U kunt dit gemakkelijk nalezen in de B/M ladder van een verzekeringsmaatschappij.
Wanneer u overstapt naar een andere maatschappij staat daarin vermeld wat uw schadevrije verleden is ( dat systeem heet RoyData )
Op de BM-verklaring kunt u nalezen dat u waarschijnlijk "extra treden" heeft ontvangen ivm de no-claimbeschermer

Wanneer u overstapt naar een andere maatschappij staat daarin vermeld wat uw schadevrije verleden is ( dat systeem heet RoyData )
Op de BM-verklaring kunt u nalezen dat u waarschijnlijk "extra treden" heeft ontvangen ivm de no-claimbeschermer
Beste Ruud01 en anderen,
Ik kreeg van Centraal Beheer mijn opgave voor het nieuwe verzekeringsjaar.
Ik had reeds de bekende no claim beschermer afgesloten.
Helaas had ik in het afgelopen jaar een schade, maar zou door de no claim beschermer geen issue moeten zijn.
Wat schets mijn verbazing; een forse premieverhoging van ruim 10%.
(ik heb via mijn werk extra korting, maar anders zou het een verhoging van ruim 20% zijn geweest)
Ik naar hun site en met het invoeren van mijn gegevens kom ik op een veel lager bedrag. Als ik echter mijn nieuwe verlaagde schadevrije jaren invoer 4 (daarvoor 9). Dan kom ik bijna precies op het bedrag van mijn nieuwe opgave uit.
Ik bellen met CB. Het verhaal uitgelegd. Ik krijg na doorschakelen met een andere medewerker te horen dat mijn veronderstelling klopt dat ik terugval van 75% no claim naar 52,5%.
De medewerker geeft toe dat hier veel telefoontjes over komen, maar dat het een bewuste aktie van CB is, waar ze helaas ook niet veel aan kan doen.
Het enige wat ze voor mij kan doen is het adres van de klachtafdeling geven.
Kortom: je valt dus gewoon terug in bonus malus korting ondanks de no claim beschermer, maar ze durven op de nieuwe nota te zetten dat je de oude korting behoudt, wat dus niet het geval is.
Het is dus 1. bewust onjuiste voorlichting 2. niet houden aan de verzekeringsvoorwaarden 3. diefstal ! want je betaalt extra premie voor iets wat je niet krijgt. 4. valsheid in geschrifte, want de korting staat onterecht te hoog op je opgave.
Je kunt ook eigenlijk niet opzeggen, want door je verlaagde schade vrije jaren, kom je bij een andere verzekeraar weer laag op de ladder terecht.
Ik heb de no claim beschermer weer opgezegd.
Ik zal dit issue bij Tros Radar voordragen om er een item aan te wijden.
Ik heb op een ander forum gelezen dat meer verzekeraars er mee gaan of willen stoppen, want het kost ze gewoon geld. Maar de manier waarop Centraal Beheer het doet is SCHANDALIG.

Ik kreeg van Centraal Beheer mijn opgave voor het nieuwe verzekeringsjaar.
Ik had reeds de bekende no claim beschermer afgesloten.
Helaas had ik in het afgelopen jaar een schade, maar zou door de no claim beschermer geen issue moeten zijn.
Wat schets mijn verbazing; een forse premieverhoging van ruim 10%.
(ik heb via mijn werk extra korting, maar anders zou het een verhoging van ruim 20% zijn geweest)
Ik naar hun site en met het invoeren van mijn gegevens kom ik op een veel lager bedrag. Als ik echter mijn nieuwe verlaagde schadevrije jaren invoer 4 (daarvoor 9). Dan kom ik bijna precies op het bedrag van mijn nieuwe opgave uit.
Ik bellen met CB. Het verhaal uitgelegd. Ik krijg na doorschakelen met een andere medewerker te horen dat mijn veronderstelling klopt dat ik terugval van 75% no claim naar 52,5%.
De medewerker geeft toe dat hier veel telefoontjes over komen, maar dat het een bewuste aktie van CB is, waar ze helaas ook niet veel aan kan doen.
Het enige wat ze voor mij kan doen is het adres van de klachtafdeling geven.
Kortom: je valt dus gewoon terug in bonus malus korting ondanks de no claim beschermer, maar ze durven op de nieuwe nota te zetten dat je de oude korting behoudt, wat dus niet het geval is.
Het is dus 1. bewust onjuiste voorlichting 2. niet houden aan de verzekeringsvoorwaarden 3. diefstal ! want je betaalt extra premie voor iets wat je niet krijgt. 4. valsheid in geschrifte, want de korting staat onterecht te hoog op je opgave.
Je kunt ook eigenlijk niet opzeggen, want door je verlaagde schade vrije jaren, kom je bij een andere verzekeraar weer laag op de ladder terecht.
Ik heb de no claim beschermer weer opgezegd.
Ik zal dit issue bij Tros Radar voordragen om er een item aan te wijden.
Ik heb op een ander forum gelezen dat meer verzekeraars er mee gaan of willen stoppen, want het kost ze gewoon geld. Maar de manier waarop Centraal Beheer het doet is SCHANDALIG.
Beste Bardyboy en andere gedupeerden,
Van premieverhoging als gevolg van een schade bij toepassing van de noclaimbeschermer kan ik echter niet spreken. Conform de voorwaarden wordt bij mij de premie correct berekend en vindt voor de premieberekening geen terugval plaats op de B/M- ladder.
Het feit is wel dat bij schade het aantal schadevrije jaren drastisch wordt verlaagd, zelfs (in tegenstelling tot de regeling zonder noclaimbeschermer) tot gigantisch negatieve aantallen.
En dit laatste is toch niet de doelstelling van de noclaimbeschermer. Terugval in aantal schadevrije jaren is ook in de brochure genoemd. Dit kan echter niet in een andere mate plaatsvinden als ware er geen noclaimbeschermer afgesloten. Immers moet premie worden betaald voor "de perfecte aanvulling op de autoverzekering" en zou dus niet mogen leiden tot een nadeel op een ander onderdeel van de standaard autoverzekering.
Deze extra verlaging van schadevrije jaren staat niet genoemd in de brochure. Ook het voorbeeld geeft alleen het eerste jaar weer en geeft geen duidelijkheid over de daaropvolgende jaren. In een uitzending van KASSA d.d. 12/9/2009 en 19/9/2009 is door de AFM nog een uitspraak gedaan dat "een regeling zodanig helder moet zijn dat er geen misverstand kan bestaan over de betekenis. De klant moet niet op het verkeerde been worden gezet". Volgens een advocaat wordt in zo'n situatie de "klant misleid en levert een oneerlijke handelspraktijk".
Tijd voor aktie via KASSA en RADAR!!

Van premieverhoging als gevolg van een schade bij toepassing van de noclaimbeschermer kan ik echter niet spreken. Conform de voorwaarden wordt bij mij de premie correct berekend en vindt voor de premieberekening geen terugval plaats op de B/M- ladder.
Het feit is wel dat bij schade het aantal schadevrije jaren drastisch wordt verlaagd, zelfs (in tegenstelling tot de regeling zonder noclaimbeschermer) tot gigantisch negatieve aantallen.
En dit laatste is toch niet de doelstelling van de noclaimbeschermer. Terugval in aantal schadevrije jaren is ook in de brochure genoemd. Dit kan echter niet in een andere mate plaatsvinden als ware er geen noclaimbeschermer afgesloten. Immers moet premie worden betaald voor "de perfecte aanvulling op de autoverzekering" en zou dus niet mogen leiden tot een nadeel op een ander onderdeel van de standaard autoverzekering.
Deze extra verlaging van schadevrije jaren staat niet genoemd in de brochure. Ook het voorbeeld geeft alleen het eerste jaar weer en geeft geen duidelijkheid over de daaropvolgende jaren. In een uitzending van KASSA d.d. 12/9/2009 en 19/9/2009 is door de AFM nog een uitspraak gedaan dat "een regeling zodanig helder moet zijn dat er geen misverstand kan bestaan over de betekenis. De klant moet niet op het verkeerde been worden gezet". Volgens een advocaat wordt in zo'n situatie de "klant misleid en levert een oneerlijke handelspraktijk".
Tijd voor aktie via KASSA en RADAR!!
- 
				TwinCamDude

Hier heb ik zo'n drie jaar geleden al iets over gemeld. Toen was de no-claim beschermer echt het walhalla, maar wisten veel mensen niet dat je je schadevrije jaren kwijtraakte. Kwam je pas achter als je ging overstappen.Byob schreef:En dat hebben ze nu juist wel, alleen zie je het niet als je je aan de voorwaarden houdt van bijvoorbeeld max. 1 schade per jaar.De no-claim beschermers hebben geen invloed op de schadevrije jaren
Ze nemen je gewoon schadevrije jaren af alsof je geen bescherming hebt, maar aan de andere kant vullen ze het eigenlijk aan met extra treden (dit zijn geen schadevrije jaren!!)
Zo blijf je op hetzelfde niveau als je stond voor de schuld schade.
Bij beeindiging zie je de gevolgen van de schuldschades inderdaad.
Mijn advies: gewoon niet afsluiten. Kost je per jaar EUR 55,00 of meer. De kans is nu ook (veel) groter dat je een kleine claim gaat neerleggen bij de verzekeraar, omdat je zo'n beschermer hebt.
Verzekeraars zijn echt niet dom geweest bij het ontwikkelen van deze beschermer, maar moeten nu wel concluderen dat het aantal claims drastisch omhoog is gegaan. Gevolg: premieverhoging van dit product of......de maatschappij stopt ermee.
-edit-
Los van dit is het natuurlijk schandalig dat CB bewust misleidt als ik het verhaal zo lees van die persoon, wiens korting niet juist is vermeld. Idd tijd voor actie.
ik had ook een noclaimbeschermer bij de anwb verzekering wil nu van verzekering veranderen en kreeg te horen van deze verzekering dat ik 55%noclaim heb maar wel 6!!! schadevrije jaren achteruit gaik heb 2008 en 2009 een schade geclaimd omdat gezegd was dat 1schade per jaar geen conseqensies had op de noclaim maar er is nooit verteld dat je in jaren achteruit gaat ik moet nu meer dan 75 euro pm meer betalen!!!!zijn er nog meer mensen die dit ook mee gemaakt hebben bij de anwb 
ik vind het een mooie verzekering dat je bij 1 verzekering moet blijven omdat je anders heel veel geld meer moet betalen

ik vind het een mooie verzekering dat je bij 1 verzekering moet blijven omdat je anders heel veel geld meer moet betalen
Dat is toch echt een kwestie van goed letten op de voorwaarden. Bonusbeschermers beschermen de bonus. Niets anders. 
Zoals echter zo vaak, bij het afsluiten is het lezen van de voorwaarden veels te veel werk, geen zin in etc. Pas daarna komt de koude douche.
Het sluiten van verzekeringen bij al die aanbieders die geen professionele adviseurs zijn houdt nu eenmaal in, dat je zelf de voorwaarden moet kennen.
Niets mis mee, maar je moet dan wel goed lezen.

Zoals echter zo vaak, bij het afsluiten is het lezen van de voorwaarden veels te veel werk, geen zin in etc. Pas daarna komt de koude douche.
Het sluiten van verzekeringen bij al die aanbieders die geen professionele adviseurs zijn houdt nu eenmaal in, dat je zelf de voorwaarden moet kennen.
Niets mis mee, maar je moet dan wel goed lezen.
JanvL heeft het helemaal bij het goede eind ,eerst eens goed de voorwaarden doorlezen de Bonus blijft intact maar je schade vrije jaren gaan achteruit,die moet je weer gaan opbouwen door een aantal jaren schade vrij te gaan rijden,staat allemaal in de voorwaarden. Dus las je elk jaar maar weer een kleine/grote schade claimt dalen je schade vrije jaren alleen maar verder. Zolang je bij dezelfde verzekeraar blijft blijft ook je premie vrijwel hetzelfde,stap je over dan heb je de hoofdprijs. Het is dus niet zo dat je voor een paar tientjes onbeperkt schades kan claimen en na een aantal jaren bij overstap nog je zelfde hoge schade vrije jaren hebt bij een andere verz. maatschappij voor hun ben je een brokkenmaker.omdat gezegd was dat 1schade per jaar geen conseqensies had op de noclaim maar er is nooit verteld dat je in jaren achteruit gaat ik moet nu meer dan 75 euro pm meer betalen!!!!zijn er nog meer mensen die dit ook mee gemaakt hebben bij de anwb
ik vind het een mooie verzekering dat je bij 1 verzekering moet blijven omdat je anders heel veel geld meer moet betalen![]()
gr Henk
Tja misleiding. Ik vind het een groot woord. 
Ik vraag mezelf altijd af hoe het komt dat ik het wel weet hoe het werkt als zo'n product mij wordt aangebdoden en anderen zich misleid voelen. Ik zit en werk niet in die wereld, maar weet toch hoe het zit.
Het zit hem denk hem dat ik niemand op zijn mooie blauwe ogen geloof en wil eten wat ik werkelijk koop. En een verkopende partij is nooit onafhankelijk. Je moet dus altijd op zoek gaan wat niet prominent wordt gemeld.
Mensen die geen verstand van zaken hebben doen er verstandig aan een zo'n onafhanklijk mogelijke advsieur te nemen, maar die kost vaak geld.
Kortom we willen allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang.
Is dit misleiding ik vind van niet. Het is op zich nog steeds een redelijk product.
Stel je had hem niet afgesloten dan had je ook bij CB een hogere premie moeten betalen nu.

Ik vraag mezelf altijd af hoe het komt dat ik het wel weet hoe het werkt als zo'n product mij wordt aangebdoden en anderen zich misleid voelen. Ik zit en werk niet in die wereld, maar weet toch hoe het zit.
Het zit hem denk hem dat ik niemand op zijn mooie blauwe ogen geloof en wil eten wat ik werkelijk koop. En een verkopende partij is nooit onafhankelijk. Je moet dus altijd op zoek gaan wat niet prominent wordt gemeld.
Mensen die geen verstand van zaken hebben doen er verstandig aan een zo'n onafhanklijk mogelijke advsieur te nemen, maar die kost vaak geld.
Kortom we willen allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang.
Is dit misleiding ik vind van niet. Het is op zich nog steeds een redelijk product.
Stel je had hem niet afgesloten dan had je ook bij CB een hogere premie moeten betalen nu.
- 
				estherrr20

Volgens mij heet het ook een NO CLAIM beschermer en geen schadevrije jaren beschermer...
Doordat je schadevrije jaren opbouwt, bouw je een bepaald percentage NO CLAIM op. Dus it's all in the name

Daarnaast... Zonder die no claim beschermer, was je EN je schadevrije jaren kwijt geweest EN had je meer premie moeten betalen. Dus de no claim beschermer, biedt wel degelijk bescherming.

Doordat je schadevrije jaren opbouwt, bouw je een bepaald percentage NO CLAIM op. Dus it's all in the name
Daarnaast... Zonder die no claim beschermer, was je EN je schadevrije jaren kwijt geweest EN had je meer premie moeten betalen. Dus de no claim beschermer, biedt wel degelijk bescherming.
Ik heb na 20 schadevrije jaren, in 2006 en 2007 , twee kleine schades (veroorzaker ???) laten herstellen. In juni 2010 ben ik overgegaan naar een andere maatschappij, nieuwe auti gekocht.
Tot mijn grote verbazing was ik door de NO-Claim beschermer teruggezet naar 4 schadevrije jaren. Als men mij destijds goed had voorgelicht, had ik nooit een No-Claim beschermer genomen, want dan had ik veel meer schadevrije jaren gehad.
Christiaan.

Tot mijn grote verbazing was ik door de NO-Claim beschermer teruggezet naar 4 schadevrije jaren. Als men mij destijds goed had voorgelicht, had ik nooit een No-Claim beschermer genomen, want dan had ik veel meer schadevrije jaren gehad.
Christiaan.
U begrijpt de werkwijze van de b/m ladder en het wel of niet hebben van een beschermer duidelijk niet.Als men mij destijds goed had voorgelicht, had ik nooit een No-Claim beschermer genomen, want dan had ik veel meer schadevrije jaren gehad.
De beschermer heeft namelijk totaal geen invloed op de opbouw van uw schadevrije jaren. Die zijn in de loop der jaren net zo bijgetelt en afgenomen (bij schade) als of u geen beschermer zou hebben gehad.
Echter heeft u een beschermer worden de afgenomen schadevrije jaren weer aangevult met extra treden (dit zijn geen schadevrije jaren, maar u blijft wel op het zelfde niveau staan, en behoudt dus dezelfde korting)
U zou beter eens na kunnen vragen waarom u nogmaar 4 schadevrije jaren hebt overgehouden. Laat ze vanaf de ingangsdatum van de polis maar uitleg geven over de opbouw en afname van die jaren.
Heb weken geleden, een brief aan CB gestuurd (direktie), maar nooit antwoord gehad. Heb met een medewerkster autoverzekeringen gebeld, zij wist het ook niet precies uit teleggen. Nu mag u het zeggen. CB behoort toch precies de juiste gang van zaken uit te kunnen leggen. Nee dus.

Inderdaad horen zij u die uitleg te kunnen geven, Ik kan u alleen uitleggen hoe dat soort systemen werken. En ik kan de details niet, al heb ik wel een vermoeden hoe dit soort situaties ontstaan, alleen is dat wel een heel lang en technisch verhaal.