Ik vind dat wel logisch.Moneyman schreef: Zo “natuurlijk” is dat niet. Die winst is gewoon feitelijke, concrete schade, die voor vergoeding op basis van wanprestatie in aanmerking zou moeten komen. En TS kan dat makkelijk aantonen, want de klant heeft dat bedrag voor dat pakket betaald.
Kijk naar het volgende:
Ik koop iets in voor €50, ik verkoop dat voor €100. Laten we zeggen dat ik een voorraad heb van 1 stuk.
Als ik deze verkoop en er gaat niets mis met verzenden verder ik er zeer basaal gezegd €50 op.
Gaat er wel wat mis en bijvoorbeeld postNL keert €100 uit dan verdien ik er dubbel op, immers ik begin met €50, koop 1 stuk in, hierdoor sta ik op 0, verkoop het voor €100 waardoor ik op €100 sta en de klant op 1 artikel, echter de klant heeft geen 1 artikel want een fout bij de bezorging. Ik verhaal dit op PostNL, krijg €100 terug van PostNL, ik sta op €200. Koop er weer 1 in voor €50, lever deze alsnog aan de klant en ik zou €150 hebben, waar ik maar €100 zou moeten hebben.
In dat opzicht is het volledig logisch dat de voorwaarden voorzien in uitkering van de inkoopwaarde. Lastig wanneer dit om one of a kind artikelen gaat.