LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] problemen bij beëindigen van polis ziektekostenverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
kcvelthuijs
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2012 13:27

problemen bij beëindigen van polis ziektekostenverzekering

Ongelezen bericht door kcvelthuijs »

Mijn vrouw en ik hebben een aparte ziektepolis. Sinds 2012 niet langer verzekerd via de VGZ. We zijn nu overgestapt naar de CZ.

In het begin leek het allemaal goed te gaan. Van de VGZ ontvingen we beide in januari 2012 een uitschrijving en de betaalde premie over januari 2012 werd terugbetaald.

In maart kregen we allebei aanmaningen over de permie van januari 2012. Daarop heb ik de VGZ via mail ingelicht dat de verzekering beëindigd was en mijn verbazing te uiten omdat zij zelf hadden aangegeven dat de verzekering beëindigd was. Van dit soort mailtjes krijg je bij VGZ geen bevestiging.

Ook in april ontving ik een aanmaning van het VGZ. Daarop heb ik een klacht ingediend voor zowel de polis van mijn vrouw als die van mij. Verder geen reactie van de VGZ.

Eind mei ontving mijn vrouw post van de Inkasso Unie. Via de telefoon bleek dat niet alleen de premie van januari openstond, maar dat ook de eigen bijdrage voor de tandartskosten van oktober 2011 nog niet waren verrekend. De tandartskosten heb ik in juni betaald en aangegeven dat ik de premie januari 2012 niet ging betalen omdat die niet verschuldigd was.

Begin juni ontving ik post van Flanderijn. Jawel, ook premie januari 2012. Zij wilden een bewijs dat ik bij CZ was ingeschreven. Bijzonder dat een ziektekostenverzekering als VGZ dat 1. na ontvangst in januari niet bewaart en 2. niet zelf opvraagt bij CZ. Maar heb ik hen toegezonden.

Tijdens mijn vakantie ontving ik via mail de reaktie van de Inkasso Unie. De polis kon niet worden beëindigd omdat VGZ de terugbetaling van de premie januari 2012 te vroeg had uitgevoerd. Met had de betaling van de premie nodig om de polis administratief af te sluiten. De premie zou de maand erop weer terugbetaald worden omdat er geen premie meer verschuldigd was.

Ik ben niet van plan om de premie voor mij of mijn vrouw over januari 2012 te betalen, maar vraag me af:
- of dit bij andere consumenten ook zo gebeurd
- of dit een typisch VGZ fenomeen is (paarse krokodillen, zeg maar)
- of ik wel 100% in mijn recht sta

Gesloten