LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reis- en annuleringsverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
?

Reis- en annuleringsverzekering

Ongelezen bericht door ? »

Beste mensen,

Ik heb een vraag: Vorig jaar sloot ik (via mijn tussenpersoon) bij Nationale Nederlanden een reis- en annuleringsverzekering, ruim twee maanden voor vertrek. Ik heb in de periode tussen afsluiten en vertrek een keer of 4 gebeld met mijn tussenpersoon om te vragen waar de spullen en de rekening bleef. Ja, komt eraan was het antwoord. De dag voor mijn vertrek had ik nog geen spullen in huis en heb gebeld. Ik moest even een polisnummer en een telefoonnummer op een blaadje schrijven en dat was mijn info voor mijn reis.

Toen ik na 8 dagen terugkwam van vakantie lag er op mijn deurmat de polissen en de rekening.
Ik was niet van plan te betalen aangezien ik de spullen pas kreeg na mijn vakantie (zeker niet voor de annuleringsverzekering).

Na een jaar kreeg ik een telefoontje van mijn tussenpersoon "of het niet eens onderhand tijd werd dat ik de rekening betaalde..." Na een korte brievenwisseling werd er met een incassobureau gedreigd. Ik moest betalen want er was dekking geweest. De polisdatm is nota bene één dag voor mijn vertrek!!! En die twee maanden voor mijn vertrek?? Ik kon niet naar een polisnummer verwijzen want die bestond nog niet...

Moet ik betalen of niet?

Simon

Re: Reis- en annuleringsverzekering

Ongelezen bericht door Simon »

U was gewoon verzekerd vanaf het moment dat u een handtekening zette. Indien u dus een maand voor vertrek had moeten annuleren, was men gewoon verplicht tot uitbetalen. Het kan zijn dat de fout niet bij de tussenpersoon maar bij Nationale Nederlanden ligt. NN heeft vaak enorme achterstanden met de verwerking van de post, en bovendien raken poststukken ook nog wel eens zoek. Daar komt nog bij dat de polisopmaak vaak verre van zorgvuldig is. Wellicht had de tussenpersoon al 2 keer een polis ontvangen, maar was deze niet correct.

U was ook tijdens de vakantie gewoon verzekerd. Indien u niet van plan was te betalen, had u dat de dag voor de vakantie tegen de tussenpersoon kunnen en moeten zeggen. Hij kon de polis toen nog annuleren. U ging akkoord met de verzekering, u noteerde tenslotte het polisnummer en ging op vakantie.

De tussenpersoon of Nationale Nederlanden staat in het volste recht om de volledige premie alsnog op te eisen. Indien u dat na diverse aanmaningen niet betaald, kan er inderdaad een incassobureau worden ingeschakeld. De kosten komen geheel voor uw rekening. Ook mag wettelijke rente geëist worden.

Vr. gr. Simon

?

Re: Reis- en annuleringsverzekering

Ongelezen bericht door ? »

Heb in dat jaar tijd geen één aanmaning of herinnering ontvangen, en heb ook geen handtekening voor iets gezet. Ik heb mijn verzoek via de telefoon gedaan. Ik heb twee brieven gestuurd waarin ik uitlegde waarom ik vond dat ik niet hoefde te betalen. Op de inhoud van mijn brief werd absoluut niet gereageerd en alleen gedreigt met een incassobureau. We hebben het dan over nog geen maand van hun telefoontje tot aan de incassodreiging. Bij mijn weten heb ik pas dekking vanaf het moment dat de polis bestaat (één dag voor vertrek). Ik doel dan ook alleen op de annuleringsverzekering.

Ik heb inmiddels al betaald, maar hou er zo'n katerrig gevoel aan over...

Gesloten