LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schade aan auto kennissen door ongelukje

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
hamer

Schade aan auto kennissen door ongelukje

Ongelezen bericht door hamer »

Kan mij iemand helpen op welke vezekering ik de schade moet verhalen wanneer:
op mijn licht ophellende oprit had ik effe de aanhangwagen geplaatst, die onverwacht in beweging kwam (waarschijnlijk door spelende kinderen) en licht tegen de auto van onze kennissen aankwam. Moet ik dat verhalen op mijn motorrijtuigenverzekering of op de aansprakelijkheidsverzekering? Ik snap nl. niks van de polissen van Interpolis en ik wil eerst duidelijkheid aleer ik Interpolis zelf contacteer :cry:

tcf

Re: Schade aan auto kennissen door ongelukje

Ongelezen bericht door tcf »

Lijkt mij dat je dit gewoon kunt verhalen op je WA-verzekering.

hamer

MAAR DAAR STAAT NU NET EEN AANHANGWAGEN VERNOEMD ONDER DE MOTORRIJTUIGEN, MAAR HET WAS IN DIT GEVAL EEN OP ZICHZELF "STAANDE" AANHANGWAGEN?!?!! :?

Byob

Ongelezen bericht door Byob »

Normaal zou het zo zijn dat als de aanhangwagen buiten het verkeer tot stilstand is gekomen, de dekking op de aansprakelijkheidsverzekering particulier (AVP) valt.

Volgens mij; u rijdt de aanhangwagen met de auto bij u de oprit op, u haalt hem achter de auto weg, en parkeert hem met de hand verder op de oprit, en een tijd later rolt deze de weg op, kan ik mij voorstellen dat dit een AVP schade is.

Maar dat is dan wat je zo ongeveer bij de opleiding leert. Of dat ook de praktijk is, en ook bij elke maatschappij zo in de voorwaarden staat... :?

FlipKaneel

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Laat je tussenpersoon dat ff lekker uitzoeken daar krijgt ie zijn centen voor.

roerganger

Ongelezen bericht door roerganger »

Ik heb (na heel wat omzwervingen) al mijn verzekeringen bij de ANWB lopen. Voorheen wel een tussenpersoon (die mijn gegevens samen met die van 1000den anderen doorverkocht, en later werden we weer doorverkocht en nog eens doorverkocht, waarna ik bij een kleine tussenpersoon kwam die uitsluitend voor de provisie ging) - maar bij al die tussenpersonen zat ik toch bij verschillende maatschappijen.

Mocht mij zoiets overkomen dan ga zou ik gewoon naar de balie gaan en de ANWB het lekker laten uitzoeken.

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Er zijn polisvoorwaarden. Één daarvan is, dat een aanhanger is verzekerd zolang deze een combinatie is met het trekkende voertuig.
Begint een aanhanger voor zichzelf, dan vervalt de dekking.
Dat is een voorwaarde die een ieder in zijn polis kan terug vinden.
Aangezien ik wel vaker rijd met een aanhanger heb ik de polisvoorwaarden daarop laten aanpassen, want dat is wel mogelijk en kost niet eens zoveel meer.
Toen één van mijn zonen ging verhuizen had ik daarvoor een grote aanhangwagen gehuurd.
Ik had de combinatie achteruit tussen 2 auto's geparkeerd, maar dat was 10 meter meer lopen dan volgens mijn zonen wenselijk was. Zij wilden voor de deur staan en dat was wel mogelijk voor alleen de aanhanger.
Dus wilden zij de aanhanger afkoppelen en voor de deur zetten, hetgeen geschiedde.
Daarbij werd de wagen van mijn buurman getorpedeerd met toen 1100 gulden schade.
Doordat ik wel die extra dekking had, is dat ook door de verzekering vergoed, anders had ik zelf voor de kosten kunnen opdraaien.

Vr. Gr. Hans.

hamer

@resp00112469; mag ik u dan vragen onder welke soort categorie die verzekering viel? Was uw zoon met de aanhanger "lopende" tegen de buurman's auto gebotst? Is dat dan zo'n grote schade?

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Hoe en onder welke dekking het is geregeld, dat zal ik niet meer weten, het is al een aantal jaren geleden.
Ik had en heb nog steeds een uitgebreide WA dekking bij Delta Lloyd waarbij ook de boottrailer is gedekt. Wel is dat een apart onderdeel van de verzekering en valt niet onder de normale auto WA verzekering.
Omdat ik vaak met een aanhanger moest rijden heb ik daarvoor een aparte verzekering bij mijn geldende WA verzekering afgesloten.
Toevallig vandaag weer de nieuwe nota voor het volgende jaar ontvangen.
Kosten 21.85 Euro, daarvoor wil ik niet enig risico lopen. Inmiddels is de dekking over gezet van Delta Lloyd naar Allianz, maar dat is ook al een paar jaar zo.
Verder heb ik een WA particulier die mogelijk ook voor dit geval van toepassing is geweest. Dat het zo´n grote schade was, kwam doordat het hier een grote 2 assige aanhanger betrof die dus niet onder de catagorie BE valt. Doordat de straat wat afloopt konden de jongens hem niet meer houden en botste hij tegen de wagen met schade aan de bumper, die deel uitmaakte van de carosserie, schade aan het spatscherm en de koplamp.
Bovendien betrof het een vrij nieuwe wagen, dus was ik daar niet blij mee!

Vr. Gr. Hans.

Gesloten