LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] steek eens je hand in eigen boezem
steek eens je hand in eigen boezem
Waar ik mezelf heel erg over verbaas is over de "zielige" verhalen van mensen die een spaarpolis hebben bij verschillende maatschappijen. Iedereen volet zich misleidt, bedrogen of weet ik het wat. Allemaal zijn we zielig en niemand steekt de hand in eigen boesem. Ik vraag me dan ook af of al deze mensen ook zo zouden blijven zeuren als er leuke winsten gemaakt waren.
Wat ik echt bizar vind is het feit dat iedereen zich verschuilt achter het feit dat ze zich opgelicht voelen maar mijn vraag aan jullie allemaal is: HEBBEN JULLIE WEL EENS DE ALGEMENE VOORWAARDEN GELEZEN, toen jullie je handtekening zette onder een contract, of waren het toch die bekende dollartekens in de ogen??? Wees eens gewoon eerlijk voor jezelf, als je beter had gelezen, beter had geinformeerd had je precies kunnen weten waar je aan was begonnen. Het wordt eens tijd dat iedereen de hand in eigen boezem steken en niet je handen wassen in onschuld.
Groet, SuFFeRD
Wat ik echt bizar vind is het feit dat iedereen zich verschuilt achter het feit dat ze zich opgelicht voelen maar mijn vraag aan jullie allemaal is: HEBBEN JULLIE WEL EENS DE ALGEMENE VOORWAARDEN GELEZEN, toen jullie je handtekening zette onder een contract, of waren het toch die bekende dollartekens in de ogen??? Wees eens gewoon eerlijk voor jezelf, als je beter had gelezen, beter had geinformeerd had je precies kunnen weten waar je aan was begonnen. Het wordt eens tijd dat iedereen de hand in eigen boezem steken en niet je handen wassen in onschuld.
Groet, SuFFeRD
Re: steek eens je hand in eigen boezem
Dit is je enige feedback? Ik vraag me namelijk stellig af wie hier nu de SuFFeRD"s zijn op dit forum.
JA hoor ik het ze gelezen. Begrijp jij ze?? Ik niet, maar dat komt omdat ik ook maar een "dom" huisvrouwtje ben en geen HBO opleiding gevolgd heb. In mijn ogen had ik geen lening en zo heb ik het ook niet gelezen want ik had eigen geld ingelegd. Niks geleend! Dat ik met mijn eigen geld wel een lening aan ging kon ik zelfs uit de voorwaarden niet halen. ZE ZIJN NIET TE BEGRIJPEN VOOR DE DOORSNEE NEDRLANDER!
Sukkels zijn het allemaal! En dan bedoel ik niet de gedupeerden!
Een hele boze leaser
Sukkels zijn het allemaal! En dan bedoel ik niet de gedupeerden!
Een hele boze leaser
De folders zijn met opzet misleidend opgesteld. Ik ben een gedupeerde van SprintPlan van Aegons dochteronderneming Spaarbeleg. Een paar maanden geleden kwam ik toevalig tegen het Financiële Bijsluiter behorend bij dit product. Het is een duidelijke verhaal wat daar in staat (er staat dat het een andelenlease product is, dat je risico loopt om je inleg te verliezen) en nu pas weet ik echt waar ik aan begonnen ben. Als men vroeger ook zo duidelijk was geweest, dan was ik er nooit aan begonnen, dus het is ontstaan door dwaling en niet rechtsgeldig. Daar gaat het om en niet dat we geldwolven zijn, het zijn de verkpopers van zulke riscante producten. Sinds 2002 is de Financiële Bijsluiter verplicht en sindsdien is de SprintPlan uit de verkoop gehaald. DAT BEVREEMDT ME!!!!!!!!!! en zegt genoeg.
Annet, met jouw antwoord bevestig je hetgeen wat ik denk. 9 van de 10 mensen weten niet eens waaraan ze beginnen. Ze hebben ergens de klok gehoort maar weten niet waar de klepel hangt. Laat dit een wijze les zijn en begin nooit met iets waarvan je niet weet wat het is, wat het inhoud en hoe het werkt. Pas als je voldoende kennis hebt opgedaan middels een second opinion, internet of weet ik het wat is het wel of niet verstandig je te laten storten in allerlei spaarvormen.
En sommige mensen kicken er op om anderen af te zeuren.
Daar moet je ook nooit aan beginnen zonder dat je weet wat de gevolgen kunnen zijn.
Daar moet je ook nooit aan beginnen zonder dat je weet wat de gevolgen kunnen zijn.
Naar boven
Naar boven
Even wat aandacht voor een zeer kortzichtig figuur op dit forum, Suffie.
Je doet je schuilnaam echt eer aan, hoor.
Leuk, je goedbedoelde advies, schattig zelfs, maar het zou nuttiger zijn geweest als je dit eerder meldde, denk je ook niet? Voordat de mensen ondertekenden. Achteraf lullen is altijd makkelijk voor degene die er niet inzitten.
Ik weet het niet hoor suffie, maar heel misschien, he, weten de mensen inmiddels ook wel dat ze niet moesten tekenen.
Maar als men een ander opzettelijk wilt misleiden dan lukt het ook.
Ik zou zeggen weet waar je het over hebt, anders is het beter om je er buiten te houden.
Je doet je schuilnaam echt eer aan, hoor.
Leuk, je goedbedoelde advies, schattig zelfs, maar het zou nuttiger zijn geweest als je dit eerder meldde, denk je ook niet? Voordat de mensen ondertekenden. Achteraf lullen is altijd makkelijk voor degene die er niet inzitten.
Ik weet het niet hoor suffie, maar heel misschien, he, weten de mensen inmiddels ook wel dat ze niet moesten tekenen.
Maar als men een ander opzettelijk wilt misleiden dan lukt het ook.
Ik zou zeggen weet waar je het over hebt, anders is het beter om je er buiten te houden.
Sorry, het is hard, maar Sufferd heeft wel gelijk. Bezint eer ge begint! Als mensen geen dollartekens in hun ogen hadden en geld wilden wegzetten, had men het wel op een spaarrekening gezet. Beetje deja-vu van de World Online affaire. Gewoon naief om te denken dat een financiele instelling het verlies gaat dekken op jullie inleg.
Hoi Anna,
Je schrijft:
(voor de duidelijkheid: ik vond de telefonische marketing in die jaren ook misleidend hoor.)
Je schrijft:
Maar als je drie jaar geleden mensen probeerde te waarschuwen voor dit soort producten dan werd je voor gek verklaard hoor! En als je zei dat beurskoersen ook konden dalen dat dacht men dat je van een andere planeet kwam en je niks van aandelen snapte. Waarschuwen was toen nauwelijks mogelijk.Leuk, je goedbedoelde advies, schattig zelfs, maar het zou nuttiger zijn geweest als je dit eerder meldde, denk je ook niet?
(voor de duidelijkheid: ik vond de telefonische marketing in die jaren ook misleidend hoor.)
Daar is ie weer de man zonder baan die het hele forum volschrijft metniets. Deze man gaat straks het weer voorspellen.
Wie van bovenstaande personen is dan die man die geen baan heeft? Vraag me trouwens af hoe je dat kunt weten. Of heeft iemand zelf gezegd op dit forum dat-ie geen baan heeft?
Een paar jaar geleden, toen de bomen nog tot in de hemel groeiden kwam ik regelmatig bij mensen over de vloer in mijn toenmalige functie als kabelinternet-monteur. Zo kwam ik ook bij een stel die beide hun baan hadden opgezegd om hun inkomen volledig te halen uit beleggingen, aandelen e.d. De heer des huizes was niet thuis en de vrouw die de deur open deed ging direct weer voor de buis zitten om de beurskoersen in de gaten te houden. Toen ik bij mijn werk meldde dat de kabel er even af moest om een ander AOP'tje (zo'n kastje met tv/radio/data aansluiting) te monteren werd geërgerd gereageerd en gevraagd of ik z.s.m de kabel er weer op wilde doen, want anders kon ze wat belangrijks missen. Toen even later de heer des huizes ook weer arriveerde en ik klaar was met mijn werkzaamheden vroeg ik ze of mijn indruk klopte dat ze bezig waren met beurskoersen en aandelen. Als antwoord dus wat ik hierboven meldde en dat ze dus beide niet meer werkten en zo hun inkomen binnenhaalden. Of ze zich niet zorgen maakten over de toekomst en het feit dat de economie ook in kon zakken werd al even geërgerd gereageerd. Het kon niet fout gaan en er was volgens hen altijd zat genoeg geld te verdienen op deze manier. In die tijd had je inderdaad ook die advertenties over heel winstgevende constructies met aandelen en het benutten van overwaarde van je huis en weet ik het wat voor andere flauwekul. Nou ben ik opgevoed met de wetenschap dat geld niet aan de bomen groeit en dat je maar beter kan werken voor je geld, hoewel ik er zelf niet echt zo'n geweldig toonbeeld ben. Probeer ook geen schulden aan te gaan en wees tevreden met wat je hebt, maar er schijnen in Nederland veel mensen te wonen die alleen maar meer en meer willen hebben. En zo zijn er mensen die niet al te goed om kunnen gaan met "de kleine lettertjes" en om eerlijk te zijn kan ik dat zelf ook niet. Maar alle gouden bergen die altijd beloofd zijn (toen en nu) heb ik altijd al gewantrouwd en het blijkt maar eens te meer dat er inderdaad bedrijven en mensen zijn die niet eerlijk zijn en bezig zijn met praktijken die duidelijk worden in dat interne filmpje die onlangs in Tros Radar te zien was. Ik dacht dat het een filmpje was van Legio Lease / Dexia. Die SuFFeRD die deze topic/dit onderwerp begon gaat mij wel erg ver, maar een beetje begrijp ik hem wel. Een nuchtere Nederlander met een "doe maar gewoon en hobbel niet achter alle trends en geldverdien-methodes aan" - mentaliteit zal dit gewoon minder snel overkomen.
Dat denk ik er over. Wel vind ik het erg hoe erg sommige mensen gedupeerd geraakt zijn door dit soort praktijken.
Dat denk ik er over. Wel vind ik het erg hoe erg sommige mensen gedupeerd geraakt zijn door dit soort praktijken.
Het is toch wel vreemd en dat ben ik het eens met SuFfErD. Want ik kan mij herinneren dat ik destijds WEL begreep dat je er enorme risico´s mee kon lopen. Zonder dat ik enige bijsluiter had gelezen.
We begrijpen toch allemaal wel dat je niet ZOMAAR je geld kan verdrievoudigen! Wat heeft dat trouwens voor zin: als iedereen het doet, is het gevolg dat op termijn gewoon alles drie keer zo duur wordt.
Het is gewoon begeerte. Men is niet tevreden met wat men heeft. We willen meer, een nog grotere auto dan de buren, NEE nog sterker, we willen andere buren, want we willen in een groter huis gaan wonen.
Maar goed, waarschijnlijk ben ik zo slim en de leaseverliezers zo dom (om maar een Van Gaal zijn woorden verkeerd te citeren).
We begrijpen toch allemaal wel dat je niet ZOMAAR je geld kan verdrievoudigen! Wat heeft dat trouwens voor zin: als iedereen het doet, is het gevolg dat op termijn gewoon alles drie keer zo duur wordt.
Het is gewoon begeerte. Men is niet tevreden met wat men heeft. We willen meer, een nog grotere auto dan de buren, NEE nog sterker, we willen andere buren, want we willen in een groter huis gaan wonen.
Maar goed, waarschijnlijk ben ik zo slim en de leaseverliezers zo dom (om maar een Van Gaal zijn woorden verkeerd te citeren).
Nou Toos, als je je werkelijk in de materie had verdiept, zou je dit nooit zeggen. Sla de folderrs er maar eens op na. Misschien zijn juist de mensen die die folders wel gelezen hebben erin getrapt.
De opa van een goede vriend van me heeft voor zijn kleinkinderen vrijwel al zijn spaarcenten in een legio lease plan gestoken toen hij minder wel werd. Hij wilde het beste voor zijn kleinkinderen, ook financieel. Zo'n oude man hadden ze tegen zichzelf in bescherming moeten nemen!!? De familie zit nu mt een enorme schuld, terwijl dit risico nooit door zijn opa is gezien. Want dan had hij dat nooit gedaan!
88 jaar oud en dan opgelicht door een stelletje gladjanussen die dachten snel rijk te worden. Juist, iedereen probeerde rijker te worden, zeker legio. Met dollartekens in de ogen hebben zij iedereen een contract aangesmeerd om alleen maar zoveel mogelijk geld te verdienen zonder oog te hebben voor omstandigheden. Ten koste van alles en nu krijgen ze het keihard terug!
Schandalig!
De opa van een goede vriend van me heeft voor zijn kleinkinderen vrijwel al zijn spaarcenten in een legio lease plan gestoken toen hij minder wel werd. Hij wilde het beste voor zijn kleinkinderen, ook financieel. Zo'n oude man hadden ze tegen zichzelf in bescherming moeten nemen!!? De familie zit nu mt een enorme schuld, terwijl dit risico nooit door zijn opa is gezien. Want dan had hij dat nooit gedaan!
88 jaar oud en dan opgelicht door een stelletje gladjanussen die dachten snel rijk te worden. Juist, iedereen probeerde rijker te worden, zeker legio. Met dollartekens in de ogen hebben zij iedereen een contract aangesmeerd om alleen maar zoveel mogelijk geld te verdienen zonder oog te hebben voor omstandigheden. Ten koste van alles en nu krijgen ze het keihard terug!
Schandalig!
Beste Schandalig,
Ik vind het te gemakkelijk om Legio hier de schuld van te geven. Zij spelen in op de ´begeerte´ van de klant en maken gebruik van de ontwikkelingen van de toenmalige beurs. Je was toch gek om niet mee te doen met die beurstoestand!!! Maar ik heb op de middelbare school al geleerd dat spelen met aandelen risico´s met zich mee brengt. En dan ga ik niet eens in op die lening (OK, ik ga er van uit dat dat onduidelijk is weergegeven, maar wel vreemd dat ik het destijds wel in de krant heb gelezen), maar op de belofte dat je, zonder er iets voor te hoeven doen, DRIE MAAL ZOVEEL zou krijgen. Dat kan toch gewoon niet!
Ik snap dat niet. Terwijl ik toch ook weer niet een van de slimste ben.....
Natuurlijk vind ik het verdrietig dat de opa van een goede vriend van je, onder nobele redenen, hiermee het schip is gegaan. Dat is echt verdrietig. Maar hoeveel mensen zijn het schip in gegaan, zonder die ´nobele motieven´? Zijn die door dit verhaal dan opeens minder dom?
Toos
Ik vind het te gemakkelijk om Legio hier de schuld van te geven. Zij spelen in op de ´begeerte´ van de klant en maken gebruik van de ontwikkelingen van de toenmalige beurs. Je was toch gek om niet mee te doen met die beurstoestand!!! Maar ik heb op de middelbare school al geleerd dat spelen met aandelen risico´s met zich mee brengt. En dan ga ik niet eens in op die lening (OK, ik ga er van uit dat dat onduidelijk is weergegeven, maar wel vreemd dat ik het destijds wel in de krant heb gelezen), maar op de belofte dat je, zonder er iets voor te hoeven doen, DRIE MAAL ZOVEEL zou krijgen. Dat kan toch gewoon niet!
Ik snap dat niet. Terwijl ik toch ook weer niet een van de slimste ben.....
Natuurlijk vind ik het verdrietig dat de opa van een goede vriend van je, onder nobele redenen, hiermee het schip is gegaan. Dat is echt verdrietig. Maar hoeveel mensen zijn het schip in gegaan, zonder die ´nobele motieven´? Zijn die door dit verhaal dan opeens minder dom?
Toos
Ik merk dat niet iedereen blij is met de nuchterheid van anderen. En ook ik kom situaties tegen waarin je achteraf kan zeggen dat bepaalde dingen niet kloppen. Maar om terug te komen op het begin. Als je in zee wil gaan met wat voor spaarpolis dan ook is een FOLDER niet genoeg. Je snapt denk ik zelf wel dat een maatschappij in een folder alleen de leuke dingen vertellen. Ga maar eens naar een auto-dealer en haal een folder op van een nieuwe auto. Alleen maar roze-geur en maneschijn. Iets wat je niet tegen komt in zo'n folder is de enorme afschrijving, waardeverlies, duur in onderhoud of weet ik het. Een folder is pure reclame en het heeft weinig zin om negatieve dingen als reclame te gebruiken.
Ik had het dan ook over de ALGEMENE VOORWAARDEN. Ik vraag me stellig af of mensen die ooit wel hebben gelezen want daarin staan dus wel alle positieve maar ook negatieve dingen. En als je eerlijk kan zeggen dat je de ALGEMENE VOORWAARDEN heb gelezen en dat ze je niet duidelijk zijn omdat het moeilijke taal is of wat dan ook moet je er niet aan beginnen. Nooit aan iets beginnen waarbij je van te voren niet weet wat het inhoud. En als je ze wel had gelezen ... dan had je geweten wat de risico's zouden zijn.
Dus mensen wees eens realistisch een eerlijk tegen jezelf !!!! probeer niet alle schuld op een ander af te schuiven want dat ik zo verdomd makkelijk.
Sorry als het hard klinkt maar ik heb geen medelijden met wie dan ook of hoe groot de schuld ook is. Zelf heb ik een Vliegwiel van Aegon en ik vind het fantastisch. Hij loopt nu ruim 2 jaar en heb nu op papier een dikke schuld! Gelukkig loopt dat ding nog 18 jaar en heb ik geen restschuld. Want in die 20 jaar betaal ik zowel mijn rente als de aflossing van de hoofdsom. Het kan alleen zijn dat de waarde minder is dan dat ik in 20 jaar in zou hebben gelegd. En dat is dan pech hebben. wie niet waagt die niet wint maar realistisch moet je zijn. Ik ben erg tevrede met mijn polis en beschik misschien over zelfkritiek. Meer mensen zouden zelfkritiek moeten hebben.
Maargoed, het is de gedachtegang van een individu en dus niets zeggend. Ik wilde zelf alleen even ageren tegen mensen die nu verzuipen in zelfmedelijden en ellende.
Ik had het dan ook over de ALGEMENE VOORWAARDEN. Ik vraag me stellig af of mensen die ooit wel hebben gelezen want daarin staan dus wel alle positieve maar ook negatieve dingen. En als je eerlijk kan zeggen dat je de ALGEMENE VOORWAARDEN heb gelezen en dat ze je niet duidelijk zijn omdat het moeilijke taal is of wat dan ook moet je er niet aan beginnen. Nooit aan iets beginnen waarbij je van te voren niet weet wat het inhoud. En als je ze wel had gelezen ... dan had je geweten wat de risico's zouden zijn.
Dus mensen wees eens realistisch een eerlijk tegen jezelf !!!! probeer niet alle schuld op een ander af te schuiven want dat ik zo verdomd makkelijk.
Sorry als het hard klinkt maar ik heb geen medelijden met wie dan ook of hoe groot de schuld ook is. Zelf heb ik een Vliegwiel van Aegon en ik vind het fantastisch. Hij loopt nu ruim 2 jaar en heb nu op papier een dikke schuld! Gelukkig loopt dat ding nog 18 jaar en heb ik geen restschuld. Want in die 20 jaar betaal ik zowel mijn rente als de aflossing van de hoofdsom. Het kan alleen zijn dat de waarde minder is dan dat ik in 20 jaar in zou hebben gelegd. En dat is dan pech hebben. wie niet waagt die niet wint maar realistisch moet je zijn. Ik ben erg tevrede met mijn polis en beschik misschien over zelfkritiek. Meer mensen zouden zelfkritiek moeten hebben.
Maargoed, het is de gedachtegang van een individu en dus niets zeggend. Ik wilde zelf alleen even ageren tegen mensen die nu verzuipen in zelfmedelijden en ellende.