De verzekeraar heeft hier niets mee van doen.
Het rare is dat de inboedel en opstalverzekering ook niets uitkeert.
![Mr. Green :mrgreen:](./../images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Onzin, er zal overleg geweest zijn met de piloot en als hij/zij de situatie als niet veilig beschouwt, mag hij/zij de passagier weigeren. Het kan namelijk zo zijn dat de situatie, eenmaal in de lucht, verergerd, waardoor er misschien een noodlanding gemaakt moet worden. De piloot is verantwoordelijk voor alle passagiers en mag dus zo’n beslissing maken.J. Deltoer schreef: ↑07 mar 2023 11:01De vliegtuigmaatschappij zit hier natuurlijk gewoon fout want de piloot heeft iemand uit het vliegtuig gezet. De piloot had meerdere keuzes, hij koos deze, dus de kosten zijn voor de maatschappij.
Het openingsbericht geeft te weinig informatie vom te weten wat er precies aan de hand was. Onwel kan heel erg veel betekenen, en uit het vliegtuig gezet is een term die ik zou verwachten bij misdragingen van een passagier, niet bij een medische situatie.J. Deltoer schreef: ↑07 mar 2023 11:01De vliegtuigmaatschappij zit hier natuurlijk gewoon fout want de piloot heeft iemand uit het vliegtuig gezet.
Welke keuzes had de piloot dan allemaal?
Makkelijker uitleggen dan dit kan niet. Is het ook een optie de WA-verzekering van de piloot aan te schrijven?J. Deltoer schreef: ↑07 mar 2023 11:01De vliegtuigmaatschappij zit hier natuurlijk gewoon fout want de piloot heeft iemand uit het vliegtuig gezet. De piloot had meerdere keuzes, hij koos deze, dus de kosten zijn voor de maatschappij.
Wat is ' onwel ' geworden? Flauw gevallen? Hartproblemen? Paniekaanval?Marcus69 schreef: ↑06 mar 2023 21:18In het vliegtuig wordt mijn vrouw net voor vertrek onwel waarbij wij door de piloot uit het vliegtuig zijn gezet.
Dank u. Wat de WA betreft WA, is misschien een goed idee, maar wacht ik even de expertise van dhr Seinhuis afwitte angora schreef: ↑07 mar 2023 11:54Makkelijker uitleggen dan dit kan niet. Is het ook een optie de WA-verzekering van de piloot aan te schrijven?J. Deltoer schreef: ↑07 mar 2023 11:01De vliegtuigmaatschappij zit hier natuurlijk gewoon fout want de piloot heeft iemand uit het vliegtuig gezet. De piloot had meerdere keuzes, hij koos deze, dus de kosten zijn voor de maatschappij.
Haha, hoe krijgt u het uit uw toetsenbordJ. Deltoer schreef: ↑07 mar 2023 12:42De opties van de piloot:
1. Passagier laten behandelen door arts, daarna pas vertrekken
2. Vertrekken met zieke passagier
3. Vertrekken met zieke passagier welke tijdens de vlucht onder behandeling staat van een opgeroepen arts.
Nu kiest de piloot voor de voor hem goedkoopste oplossing. Prima, maar dan gewoon vergoeden
(….)
Het tijdslot missen wil zeggen in de wachtrij aansluiten, een urenlange vertraging riskeren en de vervolgvluchten ook laten vertragenJ. Deltoer schreef: ↑07 mar 2023 12:421. Passagier laten behandelen door arts, daarna pas vertrekken
Daar zijn procedures voor, dat mag niet
U kent een arts die op stel en sprong even ergens heen kan vliegen?J. Deltoer schreef: ↑07 mar 2023 12:423. Vertrekken met zieke passagier welke tijdens de vlucht onder behandeling staat van een opgeroepen arts.
Onmogelijk, ze hebben zeer beperkte tijdsramen om te vertrekken en kunnen dit uitstellen, tenzij absolute nood. Een "onwel worden van een passagier" is dat niet.J. Deltoer schreef: ↑07 mar 2023 12:42De opties van de piloot:
1. Passagier laten behandelen door arts, daarna pas vertrekken
Je weet niet wat de onwelwording betrof. Een arts gaat niet meevliegen. Als je al een arts kan vinden. Een vliegtuig is geen behandelkamer. De vliegtuigmaatschappij mag en kan niet het risico lopen dat er iets nog meer misgaat.J. Deltoer schreef: ↑07 mar 2023 12:422. Vertrekken met zieke passagier
3. Vertrekken met zieke passagier welke tijdens de vlucht onder behandeling staat van een opgeroepen arts.
Heel simpel, dacht dat je dat wel begreep.Lowieze schreef: ↑07 mar 2023 11:01TS geeft aan dat zijn reisverzekering AXA niks uitkeert, waarom dan toch zeggen: kijk in de voorwaarden van je reisverzekering.
TS geeft ook aan geen annuleringsverzekering te hebben afgesloten, waarom dan toch zeggen: kijk eens bij een annuleringsverzekering, wat daar onder valt.
4. Vertrekken met een passagier die onderweg overlijdt?J. Deltoer schreef: ↑07 mar 2023 12:42De opties van de piloot:
1. Passagier laten behandelen door arts, daarna pas vertrekken
2. Vertrekken met zieke passagier
3. Vertrekken met zieke passagier welke tijdens de vlucht onder behandeling staat van een opgeroepen arts.
Nu kiest de piloot voor de voor hem goedkoopste oplossing. Prima, maar dan gewoon vergoedenDank u. Wat de WA betreft WA, is misschien een goed idee, maar wacht ik even de expertise van dhr Seinhuis afwitte angora schreef: ↑07 mar 2023 11:54Makkelijker uitleggen dan dit kan niet. Is het ook een optie de WA-verzekering van de piloot aan te schrijven?J. Deltoer schreef: ↑07 mar 2023 11:01De vliegtuigmaatschappij zit hier natuurlijk gewoon fout want de piloot heeft iemand uit het vliegtuig gezet. De piloot had meerdere keuzes, hij koos deze, dus de kosten zijn voor de maatschappij.
bron: wegwijs.nlMeteen na het dichttrekken van de voordeur
Als je op vakantie gaat, dan ben je verzekerd vanaf het moment dat je de voordeur achter je dichttrekt. Ga je met de auto naar Frankrijk en laat je dochter al bij de dorpspomp haar tablet vallen? Dat is gewoon verzekerd. Wordt je bagage gestolen die je de dag voor vertrek alvast in de auto had gelegd, dan is er volgens dezelfde reden geen dekking.
De reden die wordt gegeven om geen annuleringsverzekering af te sluiten is nonsens. Deze verzekering is voor onvoorziene omstandigheden waardoor (een deel van) de reis niet door kan gaan. Deze kunnen dus altijd voorkomen en TS heeft eigenlijk gewoon een (on)bewuste keuze gemaakt met de daarbij behorende gevolgen. Waarom iemand wel een reisverzekering maar geen annuleringsverzekering afsluit vind ik juist heel bijzonder.Marcus69 schreef: ↑06 mar 2023 21:18Afgelopen 22 januari zouden wij met het gezin op vakantie gaan met het vliegtuig!
In het vliegtuig wordt mijn vrouw net voor vertrek onwel waarbij wij door de piloot uit het vliegtuig zijn gezet. Wij hadden geen annuleringsverzekering omdat het een paar dagen voor vertrek pas geboekt is, de reis.
Volgens de verzekering AXA valt dit onder de noemer “annuleren” of voortijdig beëindigen van de reis en aangezien wij die niet hebben keert de verzekering niet uit!
Wij hadden natuurlijk wel een reisverzekering. Vrij bijzondere situatie maar vind dit niet eerlijk en onterecht dat we nu met lege handen staan.