LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bril vergoeding en reclame 2de bril gratis

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
brama
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 jun 2006 14:48

bril vergoeding en reclame 2de bril gratis

Ongelezen bericht door brama »

--------------------------------------------------------------------------------

zit met een dilemma: 1)volgens zorgverzekeraar krijg ik volledige bril vergoed 1 x 2 kalenderjaar. volgens de opticien maar x bedrag. opticien verwijst naar zorgverzekeraar, die weer terug. Heb een rechtsbijstand vooraf op dit incident afgesloten maar zit in"wachttijd". Dus kunnen ze me niet helpen.
2):2de bril gratis verkondigt opticien; bij betaling word gezegd dat de glazen van de 2de bril volledig door mij betaald moeten worden vanwege hoge sterkte en speciaal manier van slijpen.
Heb dus nu intotaal voor 2 brillen 550 betaald. mijn geld. voel me zwaar misleid. door beide partijen. wie helpt of kan adviseren??

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: bril vergoeding en reclame 2de bril gratis

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Jij hebt een verzekering bij zorgverzekeraar X afgesloten en diens regels gelden.
Niet wat de opticiën zegt. Hij vergoed tenslotte niks.

2 brillen voor de prijs van 1.
En nu, achteraf , krijg je te horen dat dat voor jou niet geldt ivm hoge sterkte en speciale manier van slijpen.
Dat hadden ze je VOORAF moeten vertellen.

Ik zou zeggen: Houd die brillen dan maar.
Maar ik begrijp dat je inmiddels hebt betaald.
Kent deze opticiën een hoofdkantoor waar je kan klagen?
Misschien advies inwinnen bij een rechtswinkel ?

Succes, Lieske

brama
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 jun 2006 14:48

Re: bril vergoeding en reclame 2de bril gratis

Ongelezen bericht door brama »

Hi lieske
bedankt voor je reactie. wat mij zo boos maakt, is , bril was zaterdag besteld en dat ik maandag belde om de bestelling tot nader orde stop te zetten.dat kon niet. de bestelling was al de deur uit. geeneens moeite nemen om t te proberen iets stop te zetten.
en pas bij de afafhandeling vertellen over mijn eigen bijdrage mbt de 2de glazen. ik was zo overrompelt dat ik niet kon reageren en dus betaalde. en als ik maandag dan terug betaal dan kan niks meer gewijzigd worden.,..zo machteloos sta je dan en zo burokratisch allemaal
in ieder geval.heb rechtshulp gebeld ik moet de not gewoon indienen bij zorgverzekeraar. als ze weigeren te betalen dan zal ik hen terug moeten bellen.
tot zo ver. bedankt nogmaals..mt vr gr Brama

Gesloten