Hallo,
Graag wil ik u deze organisatie onder uw aandacht brengen:
Integra (integra?) deze organisatie is een enige tijd geleden failliet gegaan.
Ik was via hun verzekerd bij Delta Loyd. Paar maanden geleden was er een meneer aan de deur geweest die wist precies dat ik bij Delta Loyd zat. Hij heeft me verteld dat ik veel beter over kon gaan naar Nationaal Spaarfonds van Ohra.
Integra is overgenomen nl. door Nationaal Spaarfonds van Ohra.
Nu heeft hij ook een overlijdingsverzekering mij laten tekenen (dom van me denk ik!) want ik zat al bij Monuta. Hij zei dat is heel erg duur zo'n €50 euro per jaar of zo. Nu blijkt dat Nationaal spaarfonds ook ongeveer zo duur is!!!!
De meneer die mij heeft aangemeld is niet meer te bereiken op zijn telefoonnummer: 0514 533762
Ik moest Monuta maar opgaan zeggen als overlijdingsverzekering is dat wel verstandig ?
Wie heeft hier meer ervaringen mee gehad?
Groet,
Bennie
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Integra .... (verkocht Delta Loyld overgenomen door Nationaa
Re: Integra .... (verkocht Delta Loyld overgenomen door Nationaa
Benniebennie,
In algemene zin is het 'inruilen' van de ene verzekering voor een andere meestal niet verstandig. Premies zijn simpel gezegd gebaseerd op het risico dat de verzekeringsmaatschappij loopt. Deze worden onder andere gebaseerd op de sterftekans. De kans op overlijden wordt naarmate je ouder wordt steeds groter. Dus de premie voor een nieuwe risicoverzekering ook.
Uiteraard zijn situaties denkbaar waarin je een dergelijke beslissing toch neemt, maar alleen wanneer je op de hoogte bent van de consequenties die dat heeft.
Dan even concreet over jou situatie.
Een echte risicoverzekering keert een bepaald bedrag uit bij overlijden, indien dat overlijden plaatsvindt gedurende de looptijd van de verzekering. Dus iemand heeft een risicoverzekering voor 10 jaar. Na 9 jaar overlijd hij, dan volgt uitkering. Als hij na 11 jaar overlijdt, dan volgt geen uitkering
Monuta is een uitvaartverzekeraar. De kans is dus groot dat je een verzekering hebt die altijd uitkeert bij overlijden. Hetzij een geldbedrag, dan wel in natura (verzorgen van de uitvaart).
Nationaal SpaarFonds (NSF) ken ik als een bedrijf dat z.g. spaarkasproducten verkocht. Het voert te ver om dat systeem hier uit te leggen. De grote lijn is: Je spaart gedurende x jaar een bepaald bedrag, en nadien wordt er een (naar verwachting) hoger bedrag uitgekeerd. Het kan zijn dat men nu wel risicoverzekeringen verkoopt, maar ik acht de kans groot dat je een spaarprodukt hebt gekocht.
Wat nu?
Allereerst moet je vaststellen wat je nu daadwerkelijk hebt bij NSF en Monuta. Is het identiek, dan kun je NSF verzoeken de verzekering per ingangsdatum ongedaan te laten maken. Betaalde premies worden dan teruggestort.
Komen jullie er niet uit, dan is er het klachteninstituut verzekeringen waar je een klacht kunt indienen.
succes,
Jack
In algemene zin is het 'inruilen' van de ene verzekering voor een andere meestal niet verstandig. Premies zijn simpel gezegd gebaseerd op het risico dat de verzekeringsmaatschappij loopt. Deze worden onder andere gebaseerd op de sterftekans. De kans op overlijden wordt naarmate je ouder wordt steeds groter. Dus de premie voor een nieuwe risicoverzekering ook.
Uiteraard zijn situaties denkbaar waarin je een dergelijke beslissing toch neemt, maar alleen wanneer je op de hoogte bent van de consequenties die dat heeft.
Dan even concreet over jou situatie.
Een echte risicoverzekering keert een bepaald bedrag uit bij overlijden, indien dat overlijden plaatsvindt gedurende de looptijd van de verzekering. Dus iemand heeft een risicoverzekering voor 10 jaar. Na 9 jaar overlijd hij, dan volgt uitkering. Als hij na 11 jaar overlijdt, dan volgt geen uitkering
Monuta is een uitvaartverzekeraar. De kans is dus groot dat je een verzekering hebt die altijd uitkeert bij overlijden. Hetzij een geldbedrag, dan wel in natura (verzorgen van de uitvaart).
Nationaal SpaarFonds (NSF) ken ik als een bedrijf dat z.g. spaarkasproducten verkocht. Het voert te ver om dat systeem hier uit te leggen. De grote lijn is: Je spaart gedurende x jaar een bepaald bedrag, en nadien wordt er een (naar verwachting) hoger bedrag uitgekeerd. Het kan zijn dat men nu wel risicoverzekeringen verkoopt, maar ik acht de kans groot dat je een spaarprodukt hebt gekocht.
Wat nu?
Allereerst moet je vaststellen wat je nu daadwerkelijk hebt bij NSF en Monuta. Is het identiek, dan kun je NSF verzoeken de verzekering per ingangsdatum ongedaan te laten maken. Betaalde premies worden dan teruggestort.
Komen jullie er niet uit, dan is er het klachteninstituut verzekeringen waar je een klacht kunt indienen.
succes,
Jack