LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verzekerd voor telefoon die ik allang niet meer heb

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
westbosch
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2017 14:54

Verzekerd voor telefoon die ik allang niet meer heb

Ongelezen bericht door westbosch »

Een paar weken geleden ontdekte ik dat ik vanaf 2005 een verzekering heb lopen voor een mobiele telefoon die al lang niet meer bestaat. Blijkt het 80,00 euro per jaar te zijn. Op het moment dat ik dit per direct wilde opzeggen kon dat niet..het is een jaarcontract... Ooit afgesloten via Orange...wat allang niet meer bestaat...en de verzekering heeft ook nooit iets laten weten.
Wie weet zijn er meer mensen zijn die dergelijke contracten en dus ook bijhorende kosten hebben voor zaken die al lang niet meer bestaan.
Maar wie weet ben ik de enige die al jaren niet goed heeft opgelet......
Laatst gewijzigd door Radar op 22 aug 2017 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

NeoDutchio
Berichten: 12334
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verzekerd voor telefoon die ik allang niet meer heb

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

westbosch schreef:Een paar weken geleden ontdekte ik dat ik vanaf 2005 een verzekering heb lopen voor een mobiele telefoon die al lang niet meer bestaat. Blijkt het 80,00 euro per jaar te zijn. Op het moment dat ik dit per direct wilde opzeggen kon dat niet..het is een jaarcontract... Ooit afgesloten via Orange...wat allang niet meer bestaat...en de verzekering heeft ook nooit iets laten weten.
Wie weet zijn er meer mensen zijn die dergelijke contracten en dus ook bijhorende kosten hebben voor zaken die al lang niet meer bestaan.
Maar wie weet ben ik de enige die al jaren niet goed heeft opgelet......
U bent inderdaad niet de enige hier, maar u spant wel de kroon door 12 jaar lang niet uw bankafschriften na te kijken.

westbosch
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2017 14:54

Re: Verzekerd voor telefoon die ik allang niet meer heb

Ongelezen bericht door westbosch »

Betaling was per kwartaal...en er zijn ook andere apparaten verzekerd het valt niet echt op dus. Er staat nooit bij wat er verzekerd is...trouwens bij opruimen van mappen is het "contract" weggegooid....tel had ik niet meer en provider ook niet. Nooit naar voorwaarden gekeken.....

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Verzekerd voor telefoon die ik allang niet meer heb

Ongelezen bericht door Harm.calc »

westbosch schreef:Een paar weken geleden ontdekte ik dat ik vanaf 2005 een verzekering heb lopen voor een mobiele telefoon die al lang niet meer bestaat. Blijkt het 80,00 euro per jaar te zijn.
:oops: :oops: :oops:
Sorry, maar ik ben er stil van . . .
westbosch schreef:Op het moment dat ik dit per direct wilde opzeggen kon dat niet..het is een jaarcontract...
???
Op het moment dat er een overeenkomst is kun je deze gerust opzeggen. Uiteraard dien je je wel te houden aan de opzegtermijn.

Moneyman
Berichten: 30155
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verzekerd voor telefoon die ik allang niet meer heb

Ongelezen bericht door Moneyman »

Harm.calc schreef:
westbosch schreef:Op het moment dat ik dit per direct wilde opzeggen kon dat niet..het is een jaarcontract...
???
Op het moment dat er een overeenkomst is kun je deze gerust opzeggen. Uiteraard dien je je wel te houden aan de opzegtermijn.
Niet goed gelezen, Harm? Er staat duidelijk "per direct".

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Verzekerd voor telefoon die ik allang niet meer heb

Ongelezen bericht door chrisd1 »

westbosch schreef:Blijkt het 80,00 euro per jaar te zijn.
Hoeveel betaal je trouwens aan je z.g. rechtsbijstandverzekering; en zie dit topic van gisteren.

Moneyman
Berichten: 30155
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verzekerd voor telefoon die ik allang niet meer heb

Ongelezen bericht door Moneyman »

chrisd1 schreef:
westbosch schreef:Blijkt het 80,00 euro per jaar te zijn.
Hoeveel betaal je trouwens aan je z.g. rechtsbijstandverzekering; en zie dit topic van gisteren.
Wat heeft jouw vraag met dit topic te maken?

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Verzekerd voor telefoon die ik allang niet meer heb

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Moneyman schreef:
chrisd1 schreef:
westbosch schreef:Blijkt het 80,00 euro per jaar te zijn.
Hoeveel betaal je trouwens aan je z.g. rechtsbijstandverzekering; en zie dit topic van gisteren.
Wat heeft jouw vraag met dit topic te maken?
Allebei z.g. verzekeringen, achter het nut waarvan je, althans voor z.g. verzekerde, zeg maar, vraagtekens kunt zetten.

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Verzekerd voor telefoon die ik allang niet meer heb

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Moneyman schreef:
Harm.calc schreef:
westbosch schreef:Op het moment dat ik dit per direct wilde opzeggen kon dat niet..het is een jaarcontract...
???
Op het moment dat er een overeenkomst is kun je deze gerust opzeggen. Uiteraard dien je je wel te houden aan de opzegtermijn.
Niet goed gelezen, Harm? Er staat duidelijk "per direct".
Ja, hallo zeg.
Je kunt toch gewoon melden dat je het product opzegt. Dan zit je uiteraard wel dat jaar er nog aan vast.

Of kan ik het product pas na een jaar opzeggen? En als ik dat pas na een jaar doe, heb ik dan nog een opzegtermijn, van bv 1 jaar? Dan ben je dus 2 jaar verder. Of heb ik dan een opzegtermijn van 0 dagen?
Lijkt me niet dat dat zo gaat.

Opzeggen is niet hetzelfde als beëindigen :wink:

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Verzekerd voor telefoon die ik allang niet meer heb

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Voor de periode dat de verzekeraar jouw risico niet heeft gedragen kun je de premie terugvorderen. Edit: Er is wel een een gedeelte niet meer opeisbaar vanwege verjaring.

@Harm, het is geen product, maar een dienstverlening waarop de Wet van Dam van toepassing is. Opzegtermijn van een maand is van toepassing
Laatst gewijzigd door Henk Toeter op 22 aug 2017 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30155
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verzekerd voor telefoon die ik allang niet meer heb

Ongelezen bericht door Moneyman »

chrisd1 schreef:
Moneyman schreef:
chrisd1 schreef:Hoeveel betaal je trouwens aan je z.g. rechtsbijstandverzekering; en zie dit topic van gisteren.
Wat heeft jouw vraag met dit topic te maken?
Allebei z.g. verzekeringen, achter het nut waarvan je, althans voor z.g. verzekerde, zeg maar, vraagtekens kunt zetten.
:roll: waarom vraag je hoeveel TS betaalt voor diens RBV, terwijl die uberhaupt niet aan de orde komt in dit topic?

Moneyman
Berichten: 30155
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verzekerd voor telefoon die ik allang niet meer heb

Ongelezen bericht door Moneyman »

Harm.calc schreef:
Moneyman schreef:
Harm.calc schreef:???
Op het moment dat er een overeenkomst is kun je deze gerust opzeggen. Uiteraard dien je je wel te houden aan de opzegtermijn.
Niet goed gelezen, Harm? Er staat duidelijk "per direct".
Ja, hallo zeg. Je kunt toch gewoon melden dat je het product opzegt. Dan zit je uiteraard wel dat jaar er nog aan vast.
Uiteraard kan dat, maar daar gaat het helemaal niet over.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Verzekerd voor telefoon die ik allang niet meer heb

Ongelezen bericht door renewouters »

westbosch schreef:Betaling was per kwartaal...en er zijn ook andere apparaten verzekerd het valt niet echt op dus. Er staat nooit bij wat er verzekerd is...trouwens bij opruimen van mappen is het "contract" weggegooid....tel had ik niet meer en provider ook niet. Nooit naar voorwaarden gekeken.....
Dus omdat jouw administratie een zooitje is moeten anderen het oplossen?

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Verzekerd voor telefoon die ik allang niet meer heb

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

TS, als u terugkomt. Laat iemand (of als u zelf juridisch onderlegd bent zelf) een brief/mail schrijven waarin u het verhaal uiteenzet en vervolgens aangeeft dat het gedekte risico al jarenlang niet meer bestaat en de verzekeraar dus geen risico liep. Vervolgens geeft u aan dat u op grond van artikel 7:938 BW geen premie verschuldigd bent aangezien de verzekeraar geen risico heeft gelopen. Ditzelfde geldt voor de nog lopende duur van de verzekeringsovereenkomst. Zolang er geen risico bestaat dat zich kan verwezenlijken ben u geen premie verschuldigd.


Tussen u en mij, het is natuurlijk wel een beetje slordig dat u er nu pas achter komt. ;)

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Verzekerd voor telefoon die ik allang niet meer heb

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heel fijn dit soort verzekerden. Zij helpen goed mee om de premies betaalbaar te houden voor ons allemaal.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Verzekerd voor telefoon die ik allang niet meer heb

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Henk Toeter schreef:TS, als u terugkomt. Laat iemand (of als u zelf juridisch onderlegd bent zelf) een brief/mail schrijven waarin u het verhaal uiteenzet en vervolgens aangeeft dat het gedekte risico al jarenlang niet meer bestaat...
Bewijs daarvan meesturen kan natuurlijk geen kwaad.

alfatrion
Berichten: 21921
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Verzekerd voor telefoon die ik allang niet meer heb

Ongelezen bericht door alfatrion »

Henk Toeter schreef:het is geen product, maar een dienstverlening waarop de Wet van Dam van toepassing is. Opzegtermijn van een maand is van toepassing
Het is geen dienst, maar een verzekering waarop de WVD niet van toepassing is.

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Verzekerd voor telefoon die ik allang niet meer heb

Ongelezen bericht door arvandongen »

Wet van Dam is niet van toepassing, echter:
De richtlijn van het verbond van verzekeraars (VvV) is van toepassing op haar leden en komt op hetzelfde neer.
verbond schreef:Indien de overeenkomst van schade-, ongevallen- of inkomensverzekering volgens de toepasselijke voorwaarden, na afloop van de geldende contractstermijn, voorziet in een stilzwijgende verlenging, dan wordt deze steeds verlengd als overeenkomst voor een periode van maximaal 12 maanden. Zodra de overeenkomst is verlengd heeft de verzekeringnemer het recht de overeenkomst op elk gewenst moment op te zeggen met een opzegtermijn van een maand.
Als de verzekeraar geen lid is van de VvV dan geldt alsnog de wet:
BW7:938, tweede lid schreef:Gedurende één maand na afloop van een vol verzekeringsjaar waarin geen risico is gelopen, mag elke partij de overeenkomst met ingang van het nieuwe verzekeringsjaar opzeggen.(....)
Mocht dat niet werken, dan geldt:
BW7:940, derde lid schreef:Indien de verzekeraar de bevoegdheid heeft bedongen de overeenkomst tussentijds op te zeggen, komt de verzekeringnemer een gelijke bevoegdheid toe. Tenzij jegens hem is gehandeld met het opzet tot misleiding neemt de verzekeraar onderscheidenlijk de verzekeringnemer daarbij een termijn van twee maanden in acht. (....)
Uiteindelijk is de beste optie die van Henk Toeter, mits TS er bewijs van heeft die telefoon niet meer te bezitten.
Henk Toeter schreef:TS, als u terugkomt. Laat iemand (of als u zelf juridisch onderlegd bent zelf) een brief/mail schrijven waarin u het verhaal uiteenzet en vervolgens aangeeft dat het gedekte risico al jarenlang niet meer bestaat. Vervolgens geeft u aan dat u op grond van artikel 7:938 BW geen premie verschuldigd bent aangezien de verzekeraar geen risico heeft gelopen. Ditzelfde geldt voor de nog lopende duur van de verzekeringsovereenkomst. Zolang er geen risico bestaat dat zich kan verwezenlijken ben u geen premie verschuldigd.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Verzekerd voor telefoon die ik allang niet meer heb

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Sorry, ik zat er naast. Was misschien een te lange dag. Het bemiddelingen van een assuradeur is een financiële dienstverlening. De verzekering zelf is inderdaad een product. Mijn excuses.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Verzekerd voor telefoon die ik allang niet meer heb

Ongelezen bericht door kweenie »

chrisd1 schreef:
Henk Toeter schreef:TS, als u terugkomt. Laat iemand (of als u zelf juridisch onderlegd bent zelf) een brief/mail schrijven waarin u het verhaal uiteenzet en vervolgens aangeeft dat het gedekte risico al jarenlang niet meer bestaat...
Bewijs daarvan meesturen kan natuurlijk geen kwaad.
Sterker nog, dat bewijs zal dan sowieso nodig zijn. Je moet immers kunnen aantonen dat op een bepaald moment de telefoon er niet meer was. Ik ken mensen die volgens mij nog met een telefoon lopen uit de tijd van de Postbank-actie van vijftien jaar geleden...

Gesloten