Volkskrant abonnement

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
alfatrion
Berichten: 21959
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Volkskrant abonnement

Ongelezen bericht door alfatrion »

McEnLo schreef:
23 jul 2023 10:26
Wel even voor de duidelijkheid: ik wil het abonnement niet opzeggen, alleen iets aanpassen.
Dat kan alleen met wederzijds instemming. De wederpartij voelt hier niet voor, afgaande op uw schrijven.

16again
Berichten: 16210
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Volkskrant abonnement

Ongelezen bericht door 16again »

alfatrion schreef:
23 jul 2023 10:06
16again schreef:
23 jul 2023 09:02
Dat is maar hoe je ongebruikelijk uitlegt. Abonnement mag max 1 jaar duren. Tenzij je een hoge korting krijgt.
Dat is onjuist. In de wet staat dat het vermoedelijk onredelijk bezwarend is om een duur van meer dan één jaar te hanteren, tenzij de klant het recht heeft om na één jaar op te zeggen. Dat betekent: (i) dat er na een jaar moet mogen worden opgezegd;.....
Tegen TS wordt verteld dat hij er wel 3 jaar aan vast zit. En dat na 1 telefoontje....

alfatrion
Berichten: 21959
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Volkskrant abonnement

Ongelezen bericht door alfatrion »

De gebruiker kan ook geen beroep doen op optie 2.

16again
Berichten: 16210
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Volkskrant abonnement

Ongelezen bericht door 16again »

alfatrion schreef:
23 jul 2023 11:48
De gebruiker kan ook geen beroep doen op optie 2.
Wat bedoel je daarmee?

Consumenneke
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Volkskrant abonnement

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Nog niet zo lang geleden waren ook de abonnementenadministraties van onze dagbladen heel schappelijk en vriendelijk.

Dat is bij De Persgroep (DPG Media) nu een doelwit van verregaande reorganisatie, want ze brengen natuurlijk al die administraties samen in één backoffice met één systeem. Met als gevolg dat klanten te maken hebben met volstrekt ongeïnteresseerde verkopers die voorgeschreven scripts op hun computer volgen.

Soms zit er weleens een aardige tussen :wink: die echt probeert te helpen, dat zeg ik er netjes bij.

Ik heb jaren bijgehouden wat de abonneeprijzen zijn. De beste aanbiedingen krijg je in oktober/november. Die gelden dan voor 1/2/3 jaar naar keuze. Moet je wel opletten, want soms verhogen ze ineens tussentijds de prijzen. Ook de afloop moet je zelf in de gaten houden, want anders schakelen ze stilzwijgend over naar een veel hogere prijs. Telecomaanbieders doen dat ook. Staat in de kleine lettertjes, maar het is uiteraard ook een verdienmodel. Onoplettende klanten, daar word de familie Van Thillo slapend rijk van.

Ik heb ook zo'n zaterdag+digitaal abonnement op de Volkskrant. Toen kwam er een kennismakingsaanbod van Het Parool, dus daar heb ik positief op gereageerd. Die kreeg ik enkele weken elke dag, maar de bezorger vond het niet nodig ook de Volkskrant te blijven bezorgen. Dat kun je online aangeven, wordt je abonnement elke keer met een week verlengd.

Toen de kennismaking bijna voorbij was kreeg ik enkele spooktelefoontjes. Je neemt aan, maar niemand aan de lijn!? Tot er ineens iemand van DPG Klantenservice reageerde: of ik Het Parool voor een zeer scherpe prijs permanent wilde hebben. Nee bedankt! Niet van een uitgever die zijn klanten laat bellen door een robot die niks zegt.

De Volkskrant arriveerde daarna weer als vanouds, maar nu werd er ineens twee keer per maand een bedrag afgeschreven dat bijna twee keer zo hoog was als de overeengekomen som. Zoiets zie je pas later en dan denk je: hoe zit dat eigenlijk? Dus ik log opnieuw in: kan gewoon via de homepage van je krant. Blijkt dat ik ineens geregistreerd sta als meelezer.

Een meelezer heeft geen toegang tot het account. Dat heb ik wel weer kunnen herstellen, maar ik vraag me af: hoe kan het dat zulke belangrijke settings zijn aangepast? Dat lukt alleen wanneer er naar een nieuw crm-systeem of een nieuwe versie is overgeschakeld. Maar die plotsklaps veranderde bedragen zijn echt verontrustend.

In mijn eigen account in de PGM-portal zie ik facturen met de overeengekomen bedragen, maar op mijn bankrekening zie ik dat heel andere bedragen worden afgeboekt. Dat betekent dat die twee systemen bij PGM niet (meer) verbonden zijn. Ik ben geen boekhouder, maar het lijkt me dat een bedrijf een probleem heeft als de facturen en geboekte bedragen wezenlijk verschillen.

Lang verhaal kort: ik ben ook geen blije abonnee meer.

De redactie neem ik overigens niks kwalijk. :lol:

J. Deltoer
Berichten: 3200
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Volkskrant abonnement

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

En bent u qua inhoud nog blij met de Volkskrant? Hier op het forum hebben we een bezorgde burger die graag artikelen met ons deelt ter Leering Ende Vermaeck.

witte angora
Berichten: 31198
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Volkskrant abonnement

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar of je van die gedeelde artikelen zo blij wordt? Dat is weer een ander verhaal.

Thijs124
Berichten: 916
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Volkskrant abonnement

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Dan worden er minder abonnementen verkocht!

witte angora
Berichten: 31198
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Volkskrant abonnement

Ongelezen bericht door witte angora »

En dan moet er nog meer gesneden worden in de servicediensten.

NeoDutchio
Berichten: 12414
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Volkskrant abonnement

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Consumenneke schreef:
27 jun 2024 21:39
Ook de afloop moet je zelf in de gaten houden, want anders schakelen ze stilzwijgend over naar een veel hogere prijs. Telecomaanbieders doen dat ook. Staat in de kleine lettertjes, maar het is uiteraard ook een verdienmodel.
Stel je voor dat ze niet automatische zouden verlengen. Kan je van de een op andere dag ineens niet meer bellen. Of staat je huiseigenaar op de stoep met het verhaal dat je jaarcontract afgelopen is en je morgen op straat staat.
En die veel hogere prijs zijn de kosten voor een abonnement. Dat je de eerste periode een actietarief betaald wil niet zeggen dat je na het contract dit nog steeds mag betalen.

J. Deltoer
Berichten: 3200
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Volkskrant abonnement

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Eigenlijk hetzelfde dus als de Volkskrant. Stel dat die niet automatisch verlengd wordt, dan zou zomaar al het positiefblije nieuws over het nieuwe kabinet gemist kunnen worden.

alfatrion
Berichten: 21959
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Volkskrant abonnement

Ongelezen bericht door alfatrion »

Lady1234 schreef:
22 jul 2023 22:02
Zeker niet. Ik heb ook onlangs mijn abonnement gewijzigd, maar ik heb wel de bevestigingsmail doorgelezen om te zien of daar in stond wat we afgesproken hadden. Klopte allemaal.
Is er bij jou telefonisch over de duur van het abonnement gesproken?

Consumenneke
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50

Re: Volkskrant abonnement

Ongelezen bericht door Consumenneke »

NeoDutchio schreef:
28 jun 2024 07:44
En die veel hogere prijs zijn de kosten voor een abonnement. Dat je de eerste periode een actietarief betaald wil niet zeggen dat je na het contract dit nog steeds mag betalen.
Ik heb wel eens met juristen te maken en wat me elke keer weer verbaast is dat die in staat zijn om een verhaal te bedenken dat aannemelijk klinkt en dat vol overtuiging als de waarheid presenteren. Ik snap wel dat ze daarin getraind worden, want zo bluf je klagende klanten af en win je zelfs rechtszaken op grond van: gesteld en niet weersproken.

Daarom zorgen verstandige mensen er voor dat ze zulke bluf kunnen weerleggen met feiten.

De wetenschappelijk onderbouwde weerlegging zou gericht zijn op marginale kosten en marginale opbrengsten, maar dat laat ik aan de opvolgers van professor Heertje over. Op dit forum is een vergelijking met een marktkoopman meer van toepassing.

Die gaat naar de markt met vers ingekochte handel. Hij weet natuurlijk wat hij betaalt heeft en hij kent zijn bijkomende kosten. Dan begint hij te verkopen voor een prijs (fullprice heet dat in de grotemensenwereld) die zo hoog is dat hij een grote winst maakt. Verkoop - inkoop = brutomarge. Brutomarge - kosten = nettomarge. Naarmate de dag vordert laat hij zijn prijs zakken als er voorraad overblijft. En bij het scheiden van de markt is elke cent welkom, want anders moet hij z'n restanten dumpen.

De normale consumentenprijs is in vrijwel de hele handel de fullprice. Daar wordt zoveel winst mee gemaakt, dat het als tegenwicht dient voor aanbiedingen (lossleaders) en uitverkoop.

Wie koopt er voor fullprice?

Dat is de consument die niet moeilijk doet. Die niet uit is op een koopje. Die meent dat zijn product hoge kwaliteit is. Die zich niet verdiept in grondstoffen, bewerkingen, vakmanschap, aanvoerketens, vraag- en aanbod-dynamiek. Die het niet kan schelen dat hij de koopjesjagers eigenlijk sponsort. Daar hoeft de nonchalante consument zich ook niet druk over te maken. Is een vak apart.

Maar ga dan niet vanuit je leunstoel de rest van de wereld vertellen hoe het werkt. 8)

Erthanax
Berichten: 9828
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Volkskrant abonnement

Ongelezen bericht door Erthanax »

Consumenneke schreef:
28 jun 2024 16:42
(…) Maar ga dan niet vanuit je leunstoel de rest van de wereld vertellen hoe het werkt. 8)
Die zag ik niet aankomen :mrgreen:

alfatrion
Berichten: 21959
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Volkskrant abonnement

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
28 jun 2024 07:44
Stel je voor dat ze niet automatische zouden verlengen. Kan je van de een op andere dag ineens niet meer bellen. Of staat je huiseigenaar op de stoep met het verhaal dat je jaarcontract afgelopen is en je morgen op straat staat.
Onbepaalde duur is niet objectief beter dan bepaalde duur. Een overeenkomst voor bepaalde duur heeft als voordeel dat het automatisch eindigt als je niets doet en als nadeel dat het automatisch eindigt als je niets doet. En een overeenkomst voor onbepaalde duur heeft als voordeel dat het doorloopt als je niets doet en als nadeel dat het doorloopt als jet niets doet. Aan de omzetting van een overeenkomst van bepaalde duur naar onbepaalde duur zitten de zelfde voor- en nadelen. Het gaat hier niet om een situatie dat je op straat gezet wordt.

Lady1234
Berichten: 27342
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Volkskrant abonnement

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dan moet iedereen dus bijtijds opletten rn actie ondernemen. Anders zit men zonder gas en licht tv internet en ga maar door.

alfatrion
Berichten: 21959
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Volkskrant abonnement

Ongelezen bericht door alfatrion »

Soms wil je iets voor alleen het eerste jaar en dan is het verdomd handig dat je actie moet ondernemen voor de verlenging. Dat je dat niet wilt met huisvesting en de nutsvoorzieningen begrijp ik, maar het gaat hier om een abonnement op een krant en dan begrijp ik ook dat er mensen zijn die een automatische einde juist prettig vinden. Maar goed, dit is niet relevant voor de casus van TS, die in het eerste jaar na de actieve verlening lijkt te willen ontbinden.

ZeerPrivé
Berichten: 5770
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Volkskrant abonnement

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

alfatrion schreef:
28 jun 2024 22:49
Soms wil je iets voor alleen het eerste jaar en dan is het verdomd handig dat je actie moet ondernemen voor de verlenging.
Weet je wat in die gevallen ook verdomd handig is? Het even in je agenda noteren!

NeoDutchio
Berichten: 12414
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Volkskrant abonnement

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Waar zou je een grens moeten trekken? Waarom een krantabonnement wel automatisch laten stoppen en een telefoonabonnement, als voorbeeld, niet? Of een autoverzekering wel automatisch laten doorlopen en de reisverzekering die je vanwege de lagere kosten doorlopend hebt afgesloten voor 1 jaar automatisch laten stoppen?
Het zal een onoverzichtelijk iets worden als de onderscheid gaat maken in overeenkomsten. Nu is het heel simpel, je sluit iets af tot wederopzegging. En die wederopzegging mag na het doorlopen van de afspraken. Maak je een afspraak om iets af te sluiten voor een jaar, dan mag je na dat jaar zelf opzeggen. Jij als consument bepaald namelijk of je van die overeenkomst gebruik wil blijven maken of niet meer. Jij als consument weet of je deze overeenkomst eenmalig wilde hebben vanwege een actietarief of dat je het langer wilt hebben en het actietarief een leuke meevallen vond.

PGros
Berichten: 1175
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Volkskrant abonnement

Ongelezen bericht door PGros »

ZeerPrivé schreef:
28 jun 2024 23:16
alfatrion schreef:
28 jun 2024 22:49
Soms wil je iets voor alleen het eerste jaar en dan is het verdomd handig dat je actie moet ondernemen voor de verlenging.
Weet je wat in die gevallen ook verdomd handig is? Het even in je agenda noteren!
Weet je wat nog handiger is. Gewoon meteen opzeggen. Je zit er een jaar aan vast maar opzeggen is dan alvast gebeurt.

Plaats reactie