UberEATS weigert terugbetaling
-
UberEATS weigert terugbetaling
Hallo,
Ik heb bij UberEATS McDonalds besteld voor € 17.
Na een halfuur ontving ik in de UberEATS app een bericht met foto van de bezorger dat hij mijn bestelling had neergezet.
Ik herkende meteen de locatie op de foto, dit is een druk bezochte ATM pinautomaat op ruim 100 meter van mijn huis bij een winkelcentrum.
Ik ben daar meteen naartoe gegaan en toen ik ongeveer 3 minuten later daar arriveerde was mijn bestelling weg en de uber bezorger ook.
Ik heb de bezorger paar keer gebeld via de app, maar deze neemt niet op.
Ik heb meteen in de app een klacht ingediend en mijn geld teruggevraagd.
Mijn klacht is vooral dat het nogal raar is dat de bezorger mijn bestelling neerzet bij een druk bezochte geldautomaat op ruim 100 meter van mijn huis.
Binnen een paar minuten ontving ik antwoord op mijn klacht in het Engels: Hi Marco, Sorry to hear about your experience, but your order is not eligible for a refund. We looked into this and can confirm that the delivery partner followed our policy./ Uber Support.
Ik vind dit moeilijk te accepteren. Ik heb niets fout gedaan, de bezorger is nooit bij mijn woning geweest of iets dergelijks. Ook is mijn huis zeer makkelijk te vinden.
UberEATS heeft geen telefoonnummer waarmee ik kan bellen.
Wat kan ik nog doen om mijn geld terug te krijgen ?
Met vriendelijke groet,
Marco
Ik heb bij UberEATS McDonalds besteld voor € 17.
Na een halfuur ontving ik in de UberEATS app een bericht met foto van de bezorger dat hij mijn bestelling had neergezet.
Ik herkende meteen de locatie op de foto, dit is een druk bezochte ATM pinautomaat op ruim 100 meter van mijn huis bij een winkelcentrum.
Ik ben daar meteen naartoe gegaan en toen ik ongeveer 3 minuten later daar arriveerde was mijn bestelling weg en de uber bezorger ook.
Ik heb de bezorger paar keer gebeld via de app, maar deze neemt niet op.
Ik heb meteen in de app een klacht ingediend en mijn geld teruggevraagd.
Mijn klacht is vooral dat het nogal raar is dat de bezorger mijn bestelling neerzet bij een druk bezochte geldautomaat op ruim 100 meter van mijn huis.
Binnen een paar minuten ontving ik antwoord op mijn klacht in het Engels: Hi Marco, Sorry to hear about your experience, but your order is not eligible for a refund. We looked into this and can confirm that the delivery partner followed our policy./ Uber Support.
Ik vind dit moeilijk te accepteren. Ik heb niets fout gedaan, de bezorger is nooit bij mijn woning geweest of iets dergelijks. Ook is mijn huis zeer makkelijk te vinden.
UberEATS heeft geen telefoonnummer waarmee ik kan bellen.
Wat kan ik nog doen om mijn geld terug te krijgen ?
Met vriendelijke groet,
Marco
- witte angora
Beste antwoord
Gekozen door Hapslikweg
Re: UberEATS weigert terugbetaling
Dat is misschien een leuke tip voor Antoinette, maar daar zal TS niks meer aan hebben. Tenzij hij samen met Ubereats aan tafel komt te zitten, en er ter plekke beloofd wordt dat hij die 17 euro alsnog terug krijgt. Zit je alleen nog even met de reiskosten naar de studio, dat is dan nog wel even een dingetje.HandigeHarrie schreef: ↑08 nov 2024 10:26één van de reacties was dat dit veel vaker gebeurd. Dus mss een onderwerp voor Antoinette ?
Zelf zou ik het laten voor wat het is. Eerlijk? Nee. Maar het leven is nu eenmaal niet altijd eerlijk. Soms kun je beter je verlies nemen en verder gaan met je leven.
Wat zijn jullie overeen gekomen?
Ik ga uit van thuis bezorging (aan de deur) en dan moeten ze terugbetalen. Als ze daar niet aan willen dan kun je naar de rechter (of de geschillencommissie), maar het gaat wel om een klein bedrag en een rechtsgang gaat met hoge kosten gemoeid.
Ik ga uit van thuis bezorging (aan de deur) en dan moeten ze terugbetalen. Als ze daar niet aan willen dan kun je naar de rechter (of de geschillencommissie), maar het gaat wel om een klein bedrag en een rechtsgang gaat met hoge kosten gemoeid.
Hapslikweg
vindt dit leuk
Bekend probleem van UberEATS. Je kan ze telefonisch niet bereiken en ze doen altijd erg moeilijk over terugbetalen als er niet bezorgd is, wat regelmatig gebeurd omdat ze een tekort aan bezorgers hebben. Ik bestel daarom daar nimmer meer. Als je betaald hebt met je creditcard, dan kan je ook proberen via de creditcard maatschappij je geld terug te krijgen.
Ik heb mijn bestelling nooit ontvangen
Als je jouw bestelling niet hebt ontvangen maar er wel voor hebt betaald, laat het ons dan hier weten.
We gaan na wat er gebeurd is en we maken eventuele aanpassingen.
Controleer bij de deur of de bestelling niet al is aangekomen.
- Als de bezorger zich heeft ingespannen om jou te contacteren bij aankomst op de bezorglocatie, kom je misschien niet in aanmerking voor een restitutie.
Hapslikweg
vindt dit leuk
-
Bedankt voor de reacties.
Vandaag heb ik een 2e klachtmail naar UberEATS gestuurd, nu voorzien van foto's waar de bezorger de tas heeft neergezet. (Bij een ATM pinautomaat aan de achterkant van een Jumbo supermarkt op 120 meter van mijn woning).
Na het versturen van deze mail had ik binnen 30 seconden antwoord van UberEATS.
Dit betekent dat ze de mail helemaal niet gelezen hebben en de foto's niet bekeken hebben.
Want wie kan dat allemaal binnen 30 seconden ??
Dit was het antwoord:
Hi Marco,
Thanks for getting back in touch.
However, as explained before, we can’t issue a refund because the delivery partner tried to contact you and waited the required amount of time before completing the order in the app.
-Uber Support
Ons systeem heeft dit antwoord gegeven op basis van je probleem.
Dit antwoord is m.i. weer van een bot afkomstig.
En bevat ook een leugen, want de bezorgen heeft geen contact met mij opgenomen.
Ik daarin tegen heb via de UberEATS app wel geprobeerd de bezorger te bellen, meteen toen hij mij de foto stuurde van de locatie waar hij de zak had neergezet, maar ik kreeg een voicemail dat de bezorger niet beschikbaar was.
Dit is één van de foto's die ik vandaag naar uberEATS gestuurd heb van de locatie waar de bezorger de McDonald's zak had neergezet ...
Ik ga me beraden op verdere stappen.
Met vriendelijke groet,
Marco
Vandaag heb ik een 2e klachtmail naar UberEATS gestuurd, nu voorzien van foto's waar de bezorger de tas heeft neergezet. (Bij een ATM pinautomaat aan de achterkant van een Jumbo supermarkt op 120 meter van mijn woning).
Na het versturen van deze mail had ik binnen 30 seconden antwoord van UberEATS.
Dit betekent dat ze de mail helemaal niet gelezen hebben en de foto's niet bekeken hebben.
Want wie kan dat allemaal binnen 30 seconden ??
Dit was het antwoord:
Hi Marco,
Thanks for getting back in touch.
However, as explained before, we can’t issue a refund because the delivery partner tried to contact you and waited the required amount of time before completing the order in the app.
-Uber Support
Ons systeem heeft dit antwoord gegeven op basis van je probleem.
Dit antwoord is m.i. weer van een bot afkomstig.
En bevat ook een leugen, want de bezorgen heeft geen contact met mij opgenomen.
Ik daarin tegen heb via de UberEATS app wel geprobeerd de bezorger te bellen, meteen toen hij mij de foto stuurde van de locatie waar hij de zak had neergezet, maar ik kreeg een voicemail dat de bezorger niet beschikbaar was.
Dit is één van de foto's die ik vandaag naar uberEATS gestuurd heb van de locatie waar de bezorger de McDonald's zak had neergezet ...
Ik ga me beraden op verdere stappen.
Met vriendelijke groet,
Marco
-
Soms moet je het maar accepteren denk ik. In feite ben je opgelicht. Maar kost zoveel negatieve energie. Nooit meer bestellen bij UberEATS zou ik in ieder geval doen.
bupaul
en Hapslikweg
vinden dit leuk
Vind ik ook, principes kosten energie en geld.Francesco26 schreef: ↑08 nov 2024 08:50Soms moet je het maar accepteren denk ik. In feite ben je opgelicht. Maar kost zoveel negatieve energie. Nooit meer bestellen bij UberEATS zou ik in ieder geval doen.
Bedrijf gaat vanzelf kapot als dit de standaard werkwijze is.
Hapslikweg
vindt dit leuk
-
Op individueel niveau is accepteren een optie, maar één van de reacties was dat dit veel vaker gebeurd. Dus mss een onderwerp voor Antoinette ? Megabedrijven die wegkomen met dit soort gedrag zouden niet voor hun handelwijze moeten worden beloond (door het weigeren om het geld terug te betalen, worden ze met extra winst beloond).
Hapslikweg
vindt dit leuk
-
Dat is misschien een leuke tip voor Antoinette, maar daar zal TS niks meer aan hebben. Tenzij hij samen met Ubereats aan tafel komt te zitten, en er ter plekke beloofd wordt dat hij die 17 euro alsnog terug krijgt. Zit je alleen nog even met de reiskosten naar de studio, dat is dan nog wel even een dingetje.HandigeHarrie schreef: ↑08 nov 2024 10:26één van de reacties was dat dit veel vaker gebeurd. Dus mss een onderwerp voor Antoinette ?
Zelf zou ik het laten voor wat het is. Eerlijk? Nee. Maar het leven is nu eenmaal niet altijd eerlijk. Soms kun je beter je verlies nemen en verder gaan met je leven.
Hapslikweg
en Nevyn
vinden dit leuk
De reis en verblijfkosten naar de studio worden goed betaald als je uitgenodigd wordt. Zowel voor het openbaar vervoer als met eigen vervoer compleet met parkeer faciliteiten. En in de studio een royale maaltijd. Koninklijk niet maar voldoende.
Hapslikweg
vindt dit leuk
Dat gaat alleen op in de kroeg aan de bar. In de realiteit komt er een andere bezorger die aanbelt.
-
Opnieuw bedankt voor alle reacties.
Een onderneming die er dit soort (wan)praktijken op na houdt, hoort niet in Nederland thuis.
Het is niet normaal en mi zelfs schandelijk dat je Uber eats niet kan opbellen en alleen kan reageren in een chat in hun app, die vervolgens door een bot worden afgehandeld en afgewezen, dit zelfs zonder inhoudelijk naar de klacht te kijken.
Het is ook schandelijk dat als hun bezorger aantoonbaar een fout maakt, de gevolgen daarvan bij de klant gelegd worden en Uber zelf geen enkele verantwoordelijkheid neemt. Dit kan gewoon echt niet.
Internet staat inderdaad ramvol met negatieve reviews over Uber eats van mensen die op soortgelijke wijze als mij overkomen is, hun geld kwijt zijn en nergens terecht kunnen met hun klacht, behalve dan bij de Uber chat bot.
En dat moet gewoon een keertje afgelopen zijn.
De komende tijd ga ik alles en iedereen erbij halen en aanschrijven om deze wanpraktijken bij Uber eats te stoppen.
Te beginnen met een formele klacht bij toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM / ACM ConsuWijzer).
En ik rust niet eerder dan dat dit gefixt is. En ik zal alle brieven en acties hier ook delen op het forum.
Met vriendelijke groet,
Marco
Dit kost mij geen negatieve energie, ik krijg er juist energie van om Uber Eats hard te gaan aanpakken.Francesco26 schreef: ↑08 nov 2024 08:50Soms moet je het maar accepteren denk ik. In feite ben je opgelicht. Maar kost zoveel negatieve energie. Nooit meer bestellen bij UberEATS zou ik in ieder geval doen.
Een onderneming die er dit soort (wan)praktijken op na houdt, hoort niet in Nederland thuis.
Het is niet normaal en mi zelfs schandelijk dat je Uber eats niet kan opbellen en alleen kan reageren in een chat in hun app, die vervolgens door een bot worden afgehandeld en afgewezen, dit zelfs zonder inhoudelijk naar de klacht te kijken.
Het is ook schandelijk dat als hun bezorger aantoonbaar een fout maakt, de gevolgen daarvan bij de klant gelegd worden en Uber zelf geen enkele verantwoordelijkheid neemt. Dit kan gewoon echt niet.
Internet staat inderdaad ramvol met negatieve reviews over Uber eats van mensen die op soortgelijke wijze als mij overkomen is, hun geld kwijt zijn en nergens terecht kunnen met hun klacht, behalve dan bij de Uber chat bot.
En dat moet gewoon een keertje afgelopen zijn.
De komende tijd ga ik alles en iedereen erbij halen en aanschrijven om deze wanpraktijken bij Uber eats te stoppen.
Te beginnen met een formele klacht bij toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM / ACM ConsuWijzer).
En ik rust niet eerder dan dat dit gefixt is. En ik zal alle brieven en acties hier ook delen op het forum.
Met vriendelijke groet,
Marco
Nijogeth
vindt dit leuk
-
Nou Marco, succes dan maar. We zullen ongetwijfeld nog van je horen. Ik ga zo dadelijk andere dingen doen die me positieve energie geven. Hoop ik althans.
U kunt ook nog het lokale nieuwsblad of de lokale omroep in uw woonplaats benaderen. Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat die er een stukje van maken, maar niet geschoten is altijd mis. Hoe meer mensen zien dat UberEats waardeloze service biedt, hoe minder mensen er bestellen, en daar is zo’n bedrijf wel gevoelig voor. Zolang u niet verbitterd raakt en het als een leuke hobby blijft zien, wens ik u veel succes!Hapslikweg schreef: ↑09 nov 2024 00:28Dit kost mij geen negatieve energie, ik krijg er juist energie van om Uber Eats hard te gaan aanpakken.
(…)
En ik rust niet eerder dan dat dit gefixt is. En ik zal alle brieven en acties hier ook delen op het forum. (…)
Nijogeth
vindt dit leuk
Het lijkt een beetje op, nee het is een kruistocht tegen dropshipping. En terecht.
Ik bestel maar zelden eten om te laten bezorgen, maar indien ik iets bestel uitsluitend bij het restaurant zelf. Als dat niet mogelijk is ga ik het oftewel zelf afhalen oftewel Ik ga een deur verder.
Ik bestel maar zelden eten om te laten bezorgen, maar indien ik iets bestel uitsluitend bij het restaurant zelf. Als dat niet mogelijk is ga ik het oftewel zelf afhalen oftewel Ik ga een deur verder.
Zo doe ik dat ook.