UberEATS weigert terugbetaling
Re: UberEATS weigert terugbetaling
Ik laat alleen bezorgen door de leverancier, die ik ook zelf betaal. Als er dan iets misgaat met de bezorging of kwaliteit heb ik een aanspreekpunt. Ik betaal niet bij iemand vooruit die het daarna gaat bestellen en bij mij aflevert of misschien niet aflevert. Als de bezorging niet in orde is is de bezorger blijkbaar niet aanspreekbaar. Dat noem je thuisbezorging? Voor mij is dit typisch dropshipping met alle nadelen.
Terugbetaling weigeren is al van oudsher het dropshipping probleem.
Terugbetaling weigeren is al van oudsher het dropshipping probleem.
Erthanax
en Hapslikweg
vinden dit leuk
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 06 nov 2024 21:09
Re: UberEATS weigert terugbetaling
Enorm bedankt voor jullie reacties, dit doet mij goed. Meen ik echt.
"Beste Marco,
Wat vervelend om te horen dat jouw McDelivery-bestelling niet naar wens was. We kunnen ons goed voorstellen dat je teleurgesteld bent. We hebben met Uber Eats de afspraak gemaakt dat zij de klachten rondom McDelivery afhandelen, omdat de bestelling en betaling via hun gaat. Helaas beschikken wij zelf niet over de middelen om na te bezorgen of restitutie aan te bieden. We snappen dat het erg vervelend is dat het contact tot nu toe niet goed verloopt, maar moeten je helaas toch weer terug verwijzen naar hun. We raden je aan nogmaals contact met hun op te nemen. Zij komen dan zo snel mogelijk bij je terug met een passende oplossing, hou er rekening mee dat dat vaak een aantal dagen duurt.
Een prettige dag gewenst en hopelijk tot snel in één van onze restaurants.
Met vriendelijke groet,
McDonald's Nederland B.V."
Was het maar waar, dat Uber met een passende oplossing komt.
Deze reactie van McDonald's vind ik teleurstellend, vooral omdat zij ook wegduiken voor hun verantwoordelijkheid. Uber Eats heeft mijn bestelde Mc Nuggets en Big Mac (die ik beiden nooit ontvangen heb) gewoon afgerekend met McDonald's, dus McDonald's had me op zijn minst omdat ik niks ontvangen heb, uit coulance die kosten kunnen terugbetalen.
En er zaten ook geen kortingscoupons bij. Want stel je voor dat ze de klant ook maar een beetje tegemoet zouden komen. Nee, McDonald's stuurt je liever weer het bos in.
Maar goed, de slappe reactie van McDonald's is nu ook toegevoegd aan het dossier.
Met vriendelijke groet,
Marco
Ik heb McDonalds al op 7 november per mail aangeschreven, met bijlagen van de foto's en de afwijzende reacties van uber, het bestelnummer, de McDonald's vestiging waar ik besteld heb (McDonald's Escamplaan Den Haag), mijn bankrekening, etcetera. Zojuist (na 5 dagen) kreeg ik dan dit antwoord:juliomariner schreef: ↑11 nov 2024 15:49Hoewel ze er misschien niets aan kunnen doen zou u er een mailtje aan McDonalds Nederland aan kunnen wagen.
Ik kan me goed voorstellen dat ze u dan een aantal kortingscoupons toesturen. Heeft u toch nog een kleine vergoeding voor het geleden leed.
Uber Eats aanpakken voor € 17,00 is denk ik zinloos. Zo'n grote organisatie heeft gewoon schijt aan individuele klanten.
"Beste Marco,
Wat vervelend om te horen dat jouw McDelivery-bestelling niet naar wens was. We kunnen ons goed voorstellen dat je teleurgesteld bent. We hebben met Uber Eats de afspraak gemaakt dat zij de klachten rondom McDelivery afhandelen, omdat de bestelling en betaling via hun gaat. Helaas beschikken wij zelf niet over de middelen om na te bezorgen of restitutie aan te bieden. We snappen dat het erg vervelend is dat het contact tot nu toe niet goed verloopt, maar moeten je helaas toch weer terug verwijzen naar hun. We raden je aan nogmaals contact met hun op te nemen. Zij komen dan zo snel mogelijk bij je terug met een passende oplossing, hou er rekening mee dat dat vaak een aantal dagen duurt.
Een prettige dag gewenst en hopelijk tot snel in één van onze restaurants.
Met vriendelijke groet,
McDonald's Nederland B.V."
Was het maar waar, dat Uber met een passende oplossing komt.
Deze reactie van McDonald's vind ik teleurstellend, vooral omdat zij ook wegduiken voor hun verantwoordelijkheid. Uber Eats heeft mijn bestelde Mc Nuggets en Big Mac (die ik beiden nooit ontvangen heb) gewoon afgerekend met McDonald's, dus McDonald's had me op zijn minst omdat ik niks ontvangen heb, uit coulance die kosten kunnen terugbetalen.
En er zaten ook geen kortingscoupons bij. Want stel je voor dat ze de klant ook maar een beetje tegemoet zouden komen. Nee, McDonald's stuurt je liever weer het bos in.
Maar goed, de slappe reactie van McDonald's is nu ook toegevoegd aan het dossier.
Met vriendelijke groet,
Marco
Re: UberEATS weigert terugbetaling
Het is en blijft dropshipping om de consument bij klachten met een kluitje in het riet te sturen.
Bezorgen door aparte bedrijven zou onder de normale transport vergunningen moeten worden georganiseerd. Grote bedrijven willen met weinig kosten zonder verantwoordelijkheden over de ruggen van de klanten mega winsten op te strijken
Als het woord Über er in voorkomt is dat eigenlijk al een waarschuwing. Zoals ze ook in de taxibranche geïnfiltreerd hebben met uitbuiting van zowel het personeel als de klant.
Bezorgen door aparte bedrijven zou onder de normale transport vergunningen moeten worden georganiseerd. Grote bedrijven willen met weinig kosten zonder verantwoordelijkheden over de ruggen van de klanten mega winsten op te strijken
Als het woord Über er in voorkomt is dat eigenlijk al een waarschuwing. Zoals ze ook in de taxibranche geïnfiltreerd hebben met uitbuiting van zowel het personeel als de klant.
Hapslikweg
vindt dit leuk
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 06 nov 2024 21:09
Re: UberEATS weigert terugbetaling
Thijs, je hebt gelijk ! "Met weinig kosten zonder verantwoordelijkheden over de ruggen van de klanten" en het "uitbuiten van de klant" is inderdaad wat er aan de hand is.
Dat is dus waar ik tegen strijd, dat als er iets mis gaat bij Uber EATS, de gevolgen geheel worden neergelegd bij de klant, en je naar je geld kunt fluiten.
Maar jij drukt het misschien nog wel mooier uit.
Echt, ik was al blij geweest met een beetje bemiddeling door McDonald's.
Want ik kom er bij UberEATS niet doorheen, alleen chat bots die keer op keer je klachten binnen 30 seconden afwijzen.
Maar zelfs een beetje bemiddelen is blijkbaar al te veel gevraagd en te veel moeite voor McDonald's.
Ik voeg de factuur van Uber eats nu ook gelijk toe aan het dossier.
Ik kan hier nauwelijks naar kijken, zo kwaad wordt ik er nog van.
Om 19:05 besteld en betaald en om 19:36 was ik mijn geld al kwijt.
Zo snel kan het gaan.
Met vriendelijke groet,
Marco
Dat is dus waar ik tegen strijd, dat als er iets mis gaat bij Uber EATS, de gevolgen geheel worden neergelegd bij de klant, en je naar je geld kunt fluiten.
Maar jij drukt het misschien nog wel mooier uit.
Echt, ik was al blij geweest met een beetje bemiddeling door McDonald's.
Want ik kom er bij UberEATS niet doorheen, alleen chat bots die keer op keer je klachten binnen 30 seconden afwijzen.
Maar zelfs een beetje bemiddelen is blijkbaar al te veel gevraagd en te veel moeite voor McDonald's.
Ik voeg de factuur van Uber eats nu ook gelijk toe aan het dossier.
Ik kan hier nauwelijks naar kijken, zo kwaad wordt ik er nog van.
Om 19:05 besteld en betaald en om 19:36 was ik mijn geld al kwijt.
Zo snel kan het gaan.
Met vriendelijke groet,
Marco
Re: UberEATS weigert terugbetaling
Jij je geld kwijt en zij zijn een klant kwijt. Wat is op termijn het belangrijkste voor jou! Die multinationals interesseren zich geen klo... voor de klanten. Het is niet frietje van Pietje uit je eigen dorp
Hapslikweg
vindt dit leuk
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 06 nov 2024 21:09
Re: UberEATS weigert terugbetaling
Thijs, ik kon als kind al niet tegen onrecht.
Die € 17 heb ik in gedachten allang afgeschreven, het gaat me nu nog puur om het aanpakken van de wanpraktijken van Uber EATS.
Met bijvoorbeeld een "coulance" terugbetaling, zou ik nu al geen genoegen meer nemen, want ik ben Pipo de Clown niet, zo'n eventuele "coulance" betaling stort ik gelijk terug.
Uber EATS heeft me zo rottig behandeld dat ze een soort Pieter Lakeman achtige luis in hun pels van mij gemaakt hebben.
Ik ga nu alleen nog maar akkoord met dat Uber volledig toegeeft dat ze fout zitten met de gedupeerde klanten te laten afpoeieren door hun chat bots en dat ze hun problemen stelselmatig neer leggen bij de klant moet ook een keer afgelopen zijn.
Met vriendelijke groet,
Marco
Die € 17 heb ik in gedachten allang afgeschreven, het gaat me nu nog puur om het aanpakken van de wanpraktijken van Uber EATS.
Met bijvoorbeeld een "coulance" terugbetaling, zou ik nu al geen genoegen meer nemen, want ik ben Pipo de Clown niet, zo'n eventuele "coulance" betaling stort ik gelijk terug.
Uber EATS heeft me zo rottig behandeld dat ze een soort Pieter Lakeman achtige luis in hun pels van mij gemaakt hebben.
Ik ga nu alleen nog maar akkoord met dat Uber volledig toegeeft dat ze fout zitten met de gedupeerde klanten te laten afpoeieren door hun chat bots en dat ze hun problemen stelselmatig neer leggen bij de klant moet ook een keer afgelopen zijn.
Met vriendelijke groet,
Marco
16again
vindt dit leuk
Re: UberEATS weigert terugbetaling
Hier ook hetzelfde verhaal, maar met Domino's pizza Landgraaf. Besteld, betaald maar niet bezorgd.
Heel raar verhaal. Ze blijven zeggen dat ze voor mijn deur zijn geweest en ik heb de pizzas aangenomen. Dus in zijn systeem staat mijn bestelling als bezorgd. En zo te zien kan ik fluiten naar mijn geld, en geen pizzas. Ik heb ook een mail gestuurd naar acm en klachtenloket. Blijkbaar als ik ander reacties lees, is dit een normale werkwijze, en ze komen er heel makkelijk mee weg.
Heel raar verhaal. Ze blijven zeggen dat ze voor mijn deur zijn geweest en ik heb de pizzas aangenomen. Dus in zijn systeem staat mijn bestelling als bezorgd. En zo te zien kan ik fluiten naar mijn geld, en geen pizzas. Ik heb ook een mail gestuurd naar acm en klachtenloket. Blijkbaar als ik ander reacties lees, is dit een normale werkwijze, en ze komen er heel makkelijk mee weg.
Re: UberEATS weigert terugbetaling
En, hoe stel je je dat voor?Hapslikweg schreef: ↑13 nov 2024 00:45Uber EATS heeft me zo rottig behandeld dat ze een soort Pieter Lakeman achtige luis in hun pels van mij gemaakt hebben.
Ik ga nu alleen nog maar akkoord met dat Uber volledig toegeeft dat ze fout zitten met de gedupeerde klanten te laten afpoeieren door hun chat bots en dat ze hun problemen stelselmatig neer leggen bij de klant moet ook een keer afgelopen zijn.
-
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: UberEATS weigert terugbetaling
Tja Marco, hoe wil je het aanpakken want ik denk dat je voor gerechtigheid veel meer dan de € 17,00 moet investeren.
Principes blijken vaak peperduur te zijn.
Ik wist niet dat het financieel zo slecht met McDonalds ging dat ze geen middelen hebben om de € 17,00 te vergoeden.
Ik vind het op zijn zachts gezegd dan ook een behoorlijk kulverhaal van hen. (en een erg slechte service)
Principes blijken vaak peperduur te zijn.
Ik wist niet dat het financieel zo slecht met McDonalds ging dat ze geen middelen hebben om de € 17,00 te vergoeden.
Ik vind het op zijn zachts gezegd dan ook een behoorlijk kulverhaal van hen. (en een erg slechte service)
Re: UberEATS weigert terugbetaling
Het gaat bij McDonald’s eigenlijk maar om € 9,60. De overige € 7,47 zijn extra kosten, volgens mij van UberEats: delivery, small order en service fee.
De reactie van McDonald’s Nederland valt mij ook wat tegen. Is het duidelijk welk filiaal geleverd heeft? Dan zou ik het daar nog een keer proberen. Ten eerste staan filiaalmanagers dichter bij de klant, en bovendien zijn er ook franchise houders. Zo’n “zelfstandige” ondernemer is waarschijnlijk meer klantgericht dan een communicatiemedewerker op het hoofdkantoor. Ik zou wel een tientje of twintig euro aan bonnen overhebben voor toch weer een tevreden klant.
De reactie van McDonald’s Nederland valt mij ook wat tegen. Is het duidelijk welk filiaal geleverd heeft? Dan zou ik het daar nog een keer proberen. Ten eerste staan filiaalmanagers dichter bij de klant, en bovendien zijn er ook franchise houders. Zo’n “zelfstandige” ondernemer is waarschijnlijk meer klantgericht dan een communicatiemedewerker op het hoofdkantoor. Ik zou wel een tientje of twintig euro aan bonnen overhebben voor toch weer een tevreden klant.
-
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: UberEATS weigert terugbetaling
Dat lijkt me ook. En de kulsmoes dat ze daarvoor geen middelen hebben gaat er bij mij niet in.
Erthanax
vindt dit leuk
Re: UberEATS weigert terugbetaling
Voor mij ook geen bestel apps. Het telefoonnummer van de lokale zaak. Als ik doorverwezen wordt naar een app dan bedank ik voor de tegenwerking en zoek een andere lokale leverancier.
Erthanax
vindt dit leuk
Re: UberEATS weigert terugbetaling
Leuke foto maar heb je toevallig ook de foto van dezelfde plek maar dan met de zak met je bestelling. Want hier kan volgens mij niemand iets mee.Hapslikweg schreef: ↑07 nov 2024 22:32Dit is één van de foto's die ik vandaag naar uberEATS gestuurd heb van de locatie waar de bezorger de McDonald's zak had neergezet
-
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: UberEATS weigert terugbetaling
Tja als TS daar een foto van had gemaakt had hij de zak ook mee kunnen nemen en had hij geen probleem gehad, lijkt me
Re: UberEATS weigert terugbetaling
Volgens mij had hij de foto toch van de bezorger gekregen.juliomariner schreef: ↑14 nov 2024 12:35Tja als TS daar een foto van had gemaakt had hij de zak ook mee kunnen nemen en had hij geen probleem gehad, lijkt me
Na een halfuur ontving ik in de UberEATS app een bericht met foto van de bezorger dat hij mijn bestelling had neergezet.
Ik herkende meteen de locatie op de foto, dit is een druk bezochte ATM pinautomaat op ruim 100 meter van mijn huis bij een winkelcentrum.
-
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: UberEATS weigert terugbetaling
ah dat stukje van de film was ik inmiddels al weer kwijt.Dirkie schreef: ↑14 nov 2024 12:37Volgens mij had hij de foto toch van de bezorger gekregen.juliomariner schreef: ↑14 nov 2024 12:35Tja als TS daar een foto van had gemaakt had hij de zak ook mee kunnen nemen en had hij geen probleem gehad, lijkt meNa een halfuur ontving ik in de UberEATS app een bericht met foto van de bezorger dat hij mijn bestelling had neergezet.
Ik herkende meteen de locatie op de foto, dit is een druk bezochte ATM pinautomaat op ruim 100 meter van mijn huis bij een winkelcentrum.