Winddelen Greenchoiche - wat nadat eigenaar overlijdt?
Winddelen Greenchoiche - wat nadat eigenaar overlijdt?
Beste mensen,
Ik ben nieuw hier en hoop dat iemand advies kan geven over het volgende;
Op 24 mei 2024 is mijn vader overleden. Hij had 6 winddelen gekocht van de Blauwe Reiger van Greenchoiche.
Bij navraag aan Greenchoiche bleek dat er 2 opties waren, of wij [familie] moesten ze overnemen van Greenchoiche [en ook van hun afnemen [mijn moeder leeft nog maar woont in een verpleeghuis, dus neemt ze niet over] en wij willen ze niet, dan moesten we ze verkopen. De aandelen zijn rond de €50,- waard per aandeel. Je kunt ze voor dit bedrag niet verkopen, dat moet lager. Er blijkt €15 euro aan administratiekosten te zitten [per aandeel]. Zolang de delen niet verkocht kunnen worden zitten wij als familie hier nu aan vast. Nu heb ik meerdere keren contact gehad met Greenchoiche/windcentrale, en wordt nu geopperd dat ze maar voor €1,- euro verkocht kunnen worden, dit betekend dat de familie op kosten wordt gejaagd. Het contract loopt tot 1 augustus 2029.
Wie heeft dit ook meegemaakt, dat overleden eigenaar nog steeds [ruim 9 maanden na zijn overlijden] nog steeds eigenaar is van 6 winddelen van een windmolen van Greenchoiche.
Graag uw hulp, ik weet het niet meer. Wij willen verder met ons leven en niet steeds op deze pijnlijke manier steeds weer aan mijn vader te worden herinnert.
Alvast dank.
Miekel
Ik ben nieuw hier en hoop dat iemand advies kan geven over het volgende;
Op 24 mei 2024 is mijn vader overleden. Hij had 6 winddelen gekocht van de Blauwe Reiger van Greenchoiche.
Bij navraag aan Greenchoiche bleek dat er 2 opties waren, of wij [familie] moesten ze overnemen van Greenchoiche [en ook van hun afnemen [mijn moeder leeft nog maar woont in een verpleeghuis, dus neemt ze niet over] en wij willen ze niet, dan moesten we ze verkopen. De aandelen zijn rond de €50,- waard per aandeel. Je kunt ze voor dit bedrag niet verkopen, dat moet lager. Er blijkt €15 euro aan administratiekosten te zitten [per aandeel]. Zolang de delen niet verkocht kunnen worden zitten wij als familie hier nu aan vast. Nu heb ik meerdere keren contact gehad met Greenchoiche/windcentrale, en wordt nu geopperd dat ze maar voor €1,- euro verkocht kunnen worden, dit betekend dat de familie op kosten wordt gejaagd. Het contract loopt tot 1 augustus 2029.
Wie heeft dit ook meegemaakt, dat overleden eigenaar nog steeds [ruim 9 maanden na zijn overlijden] nog steeds eigenaar is van 6 winddelen van een windmolen van Greenchoiche.
Graag uw hulp, ik weet het niet meer. Wij willen verder met ons leven en niet steeds op deze pijnlijke manier steeds weer aan mijn vader te worden herinnert.
Alvast dank.
Miekel
Re: Winddelen Greenchoiche - wat nadat eigenaar overlijdt?
Maar dan is het toch simpel? Verkoop gewoon die winddelen. Dan ben je voor net acht tientjes overal vanaf.
-
Bij overlijden gaat alles over na de nabestaanden, zowel de lusten als de lasten. Er zullen wel meer kosten gemaakt zijn rondom uw overleden vader, is dit dan zo’n grote last?
De snelste klap is verkopen tegen wat de gek er voor geeft. Daarmee sluit u een periode af.
De snelste klap is verkopen tegen wat de gek er voor geeft. Daarmee sluit u een periode af.
Alex van Kampen
vindt dit leuk
-
Het probleem is inderdaad de slechte verhandelbaarheid. Er wordt met rentepercentages van 6-7% geschermd, maar als je er van af wilt wordt het ineens lastig.
Eigenlijk denk ik dat je twee opties hebt: houden tot 2029, of verkopen. Meer smaken zijn er niet.
Eigenlijk denk ik dat je twee opties hebt: houden tot 2029, of verkopen. Meer smaken zijn er niet.
Miekel13
vindt dit leuk
Gewoon houden tot 2029, ze lopen niet weg, als dat niet te emotionele gevoelens oproept tenminste........
Miekel13
vindt dit leuk
Ik zou ze gewoon houden, het gaat om kleingeld, wellicht dat de situatie qua verhandelbaar heid de komende jaren verbeterd.
Miekel13
vindt dit leuk
-
Bedenk ook: herinneringen zullen af en toe toch wel blijven opkomen. Dat hou je niet tegen. Of het nu leuke of minder leuke herinneringen zijn. Aan één kant wil je er van af - aan de andere kant, de geschiedenis kun je toch ook niet veranderen.
Wat wijsheid is? Dat weet ik niet. Probeer alles een plekje te geven, probeer vrede mee te vinden met iets dat voorbij is. Daar kom je nog het verste mee.
Wat wijsheid is? Dat weet ik niet. Probeer alles een plekje te geven, probeer vrede mee te vinden met iets dat voorbij is. Daar kom je nog het verste mee.
Miekel13
vindt dit leuk
Ik waarschuw je alvast, mijn bericht is minder aardig dan de andere berichten.
Er resten jullie twee mogelijkheden: juridische hulp zoeken, wat geld kost; of doen wat Greenchoice vraagt.
Dit is onmogelijk. Zijn erven zijn eigenaar. Het kan hooguit zijn dat de adressering nog niet is aangepast.
Nee, wat jullie willen is én van die winddelen af voor een op julie gunstige manier én het geheel afsluiten. Helaas heeft Greenchoice die mogelijkheid niet. Met jullie leven verder gaan kan prima, alleen zal dat niet financieel erg gustig zijn.
Er resten jullie twee mogelijkheden: juridische hulp zoeken, wat geld kost; of doen wat Greenchoice vraagt.
-
-
In het topic dat Kuklos postte, staat dat het alleen iets opleverd als je energiecontract bij Greenchoice loopt ... en het energiecontract van vader zal opgezegd zijn/worden ...
Natuurlijk moet je de voorwaarden lezen als je zoiets koopt, je bent dan jarenlang gebonden aan Greenchoice; alle reden om die winddelen niet te kopen dus .... er zal ook wel ergens staan dat het verkopen (slechts) "wat de gek ervoor geeft" oplevert maar een dergelijk aanbod van Greenchoice geeft mij wel een nare smaak in de mond.
Weggeven (aan iemand die een contract bij Greenchoice heeft) klinkt leuk, maar ik vrees dat dit alleen via verkoop aan die persoon kan, met 15 euro administratiekosten per aandeel (dit lijkt mij een onredelijk hoog bedrag trouwens).