Telefonische verkoop voor Batteroo - factuur van €18.000

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
nchan

Re: Telefonische verkoop voor Batteroo - factuur van €18.000

Ongelezen bericht door nchan »

Werd gebeld met mooi praatje, maar had al slecht onderbuik gevoel. Heb daarom hele gesprek opgenomen en doorgevraagd. Van verkoper begrepen dat zolang technisch schouw niet geweest was en batterij dus nog niet besteld kan worden, komen er geen kosten.

Afspraak gemaakt voor in de weekend, maar na overleg op dezelfde dag thuis, alsnog (binnen 24 uur) per mail laten weten dat we afzien van het contract. Geen reactie terug gekregen, maar kreeg dag erna al bericht dat bestelde batterij geleverd was.

Heb met batteroo gebeld en eerste instantie zeiden ze, "nee batterij is al geleverd als je wilt annuleren zitten er kosten aan vast". Kunnen niet uitleggen hoe ze batterij kunnen bestellen als ze nog niet langs zijn geweest en daadwerkelijke thuis situatie niet weten.

Klantenservice bleef herhalen dat het niet kosteloos geannuleerd kan worden. Totdat ik zei dat ik alles opgenomen had en gaat overdragen aan mijn rechtsbijstand. Lijn werd verbroken en gelukkig wel direct teruggebeld, met bericht dat ze mijn mail hadden gezien en wel alles kosteloos geannuleerd kan worden.

Mensen pas op met zulke bedrijven! Bij mij hebben ze niks gezegd over dat er geen herroepingsrecht is. Gelukkig heb ik gesprek opgenomen, anders zat ik ook met 18k aan schuld.
Op moment van schrijven heb ik nog geen bevestiging gekregen dat alles geannuleerd is, maar dit was dus wel beloofd!

5/4 update: dagelijks gemaild voor bevestiging en duidelijk gemaakt dat afspraak geannuleerd is. Komt er vandaag toch nog een medewerker langs. Ik hoop dat de afspraken voor de nieuwe klanten die hier zo een goed review geven, straks ook nog positieve ervaringen gaan hebben als ze hulp vragen aan Batteroo.

10/4 update. Nog steeds geen bericht gekregen (5 mails gestuurd) Geen bericht goed bericht misschien dan maar. Werd wel weer gebeld door Zonnexis, bedrijf zonder kvk die namens Batteroo opereert, direct doorgezet naar voicemail, die ze niet (durven) in spreken.
Zag dat er ook bij Radar dit

Mathea

Ongelezen bericht door Mathea »

rdehaay schreef:
07 apr 2025 19:38
Woensdag zal de politie er 1 van die gasten oppakken ik heb aangifte gedaan van fraude en misleiden er zit nog een heel verhaal achter, maar woensdag mag die persoon de verhaal gaan doen in hèt bureau
Hoe is dit verder gegaan?
Wat doet de politie ermee?
Ik twijfel om ook aangifte te doen

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als dat al gebeurd is... want het is bepaald slim om hier op maandag te verkondigen dat de politie op woensdag iemand gaat oppakken... :roll:

Margreet1234

Ongelezen bericht door Margreet1234 »

Ik heb met hulp van de consumentenbond een aangetekende mail gestuurd. Maar ook geen reactie. Maak me toch ergens zorgen dat straks incassobureau op mijn dak krijg

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Dat incasso bureau kan ook alleen maar dreigen, wat schijnt te lukken.
Om je geld af te kunnen nemen zal er ook een rechter nodig zijn. Die luistert wel naar je en ook zeker onpartijdig.

ALESR

Ongelezen bericht door ALESR »

Ook wij zijn slachtoffer geworden van deze praktijken. Is er al iemand die contact heeft gehad en dat het werkelijk opgelost is?

Uiteindelijk vandaag alles proberen te annuleren, in de veronderstelling dat vandaag de laatste dag was van de bedenktijd, dan ga je alle kleine letters lezen, waar je doorheen wordt gekletst door de adviseur. Even doorscrollen naar beneden en hoppa tekenen. Het geheel is erg dwingend, op het moment dat je daar wat van zegt, wordt het afgedaan als hedendaagse manier van zaken doen. De hele dag probeer ik ze te bellen, te mailen, zonder reactie te krijgen, dus uiteindelijk maar aangifte gedaan.

Er zijn meerdere mensen met een probleem met dit bedrijf; zowel Zonnexis als Batteroo, maar hoop ook reacties te lezen waar het wel opgelost is, daar het bedrijf nu telefonisch ook niet meer bereikbaar lijkt te zijn.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Blijkbaar zijn ze ineens volle bak aan het rotzooien, gezien het plotselinge aantal klachten.

Eén voordeel: onder deze omstandigheden gaan ze echt niet dagvaarden. Het blijft waarschijnlijk bij dreigen. Vervelend, natuurlijk, maar meer ook niet.

Zorg wel dat je alles wat je doet kunt aantonen, en doe het dus schriftelijk en op de juiste manier.

Ricky33

Ongelezen bericht door Ricky33 »

Hallo wij zijn helaas ook gedupeerd en helaas meegegaan in een fijn (vrijblijvend) gesprek wel eerst even tekenen kunnen we verder helaas erin getrapt in het mooie misleidende gesprek
zijn er ook mensen waarbij het is opgelost en dat ze er vanaf waren?
Zijn het alleen maar dreigementen of kunnen ze daadwerkelijk iets ermee doen?
We hebben alle soorten mails gestuurd maar geen reactie alleen maar een telefoongesprek met alle dreigementen met de officier incassobureau het word een zaak en geen fijne voor u
Wat nu te doen?
Graag antwoord op mijn vragen aub

Margreet1234

Ik lees dat er net als ik problemen heeft met batteroo/zonnexis. Heb gebruik gemaakt van 14 daagse recht maar krijg geen antwoord. Iemand hier die wel antwoord heeft ontvangen?

Margreet1234

Vraagje: heeft er iemand de afgelopen dagen nog contact met batteroo gehad.
Zowel telefonisch als op Mail word er niet gereageerd.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Ricky33 schreef:
11 apr 2025 13:13
Zijn het alleen maar dreigementen of kunnen ze daadwerkelijk iets ermee doen?
Ze kunnen niet veel als u binnen de 14 dagen opgezegd hebt. Wel de bewijsstukken van uw opzegging bewaren.
Ricky33 schreef:
11 apr 2025 13:13
We hebben alle soorten mails gestuurd maar geen reactie alleen maar een telefoongesprek met alle dreigementen met de officier incassobureau het word een zaak en geen fijne voor u
Alle bewijsstukken bewaren. Krijgt u post van een incasso buro of deurwaarder, meteen schriftelijk of per email bezwaar maken en dit bezwaar bewaren, kern van het bezwaar is dat u binnen 14 dagen opgezegd hebt en geen batterij wilt hebben.

Uiteindelijk zal Batteroo naar de rechter moeten stappen en daar aantonen dat ze echt al serieus maatwerk hebben verricht in de korte tijd dat u getekend heeft en opgezegd heeft. Gezien alle negatieve publiciteit, zal Batteroo daar een zware dobber aan krijgen.

Jonnella

Ongelezen bericht door Jonnella »

Thuis batterij Batteroo

Ook wij zijn vandaag benaderd door Zonnesix voor een thuis batterij van Batteroo
Zeer agressieve verkoper bleef maar bellen ook nadat ik duidelijk aan gaf dat ik het niet wilde en zelf wel
bepaal of ik een batterij zou nemen ,kreeg als antwoord dat men dat mijn stroom contract zouden verwijderen volgens hen zouden zei het contract met mijn energiemaatschappij (energiedirect) dan beëindigen deze man was zeer intimiderend dat ik me eigen gedwongen voelde om dit te doen

Er zou iemand bellen voor een afspraak te maken deze heer heeft mij terug gebeld voor een afspraak te maken,
Dhr vroeg gelijk weet u dat het een lening is,zei dat weet ik maar ben hier eigenlijk niet blij mee
Waarop hij zei dan gaan we het annuleren moest dan nog wel een mail naar hun klantenservice sturen
hoop dat het nu opgelost is ,deze man zou ook contact met de verkoper van zonnexis over zijn gedrag

Dus hopelijk zijn we ervanaf

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Jonnella schreef:
15 apr 2025 18:53
Thuis batterij Batteroo

Ook wij zijn vandaag benaderd door Zonnesix voor een thuis batterij van Batteroo
Zeer agressieve verkoper bleef maar bellen ook nadat ik duidelijk aan gaf dat ik het niet wilde en zelf wel
bepaal of ik een batterij zou nemen ,kreeg als antwoord dat men dat mijn stroom contract zouden verwijderen volgens hen zouden zei het contract met mijn energiemaatschappij (energiedirect) dan beëindigen deze man was zeer intimiderend dat ik me eigen gedwongen voelde om dit te doen

Er zou iemand bellen voor een afspraak te maken deze heer heeft mij terug gebeld voor een afspraak te maken,
Dhr vroeg gelijk weet u dat het een lening is,zei dat weet ik maar ben hier eigenlijk niet blij mee
Waarop hij zei dan gaan we het annuleren moest dan nog wel een mail naar hun klantenservice sturen
hoop dat het nu opgelost is ,deze man zou ook contact met de verkoper van zonnexis over zijn gedrag

Dus hopelijk zijn we ervanaf
Bewaar uw opzegging email heel goed. Als u geen bevestiging van de opzegging ontvangt, stuur ze dan een herinnering met een verwijzing naar de oorspronkelijke opzegging email.

Nevyn

Ongelezen bericht door Nevyn »

[quote=Jonnella post_id=3001866 time=volgens hen zouden zei het contract met mijn energiemaatschappij (energiedirect) dan beëindigen deze man was zeer intimiderend dat ik me eigen gedwongen voelde om dit te doen
[/quote]

Ten eerste had ik gesprek al eerder beëindigd, maar zeker als ik deze onzin te horen zou krijgen.
Maar goed niet iedereen is gelijk.

Plaats reactie