Ervaring scooter kopen bij La Souris
Re: Ervaring scooter kopen bij La Souris
Slechte service / advies
Onze fatbike gekocht met kinderzitje om onze dochter naar de opvang te brengen. Zij gaven ons aan dat wij deze zelf moeten monteren, geen probleem dachten wij.
De fiets werd geleverd, zonder bericht over het kinderzitje. Gelijk gevraagd, maar wel de fiets in gebruik genomen. Nu kregen wij pas 4 dagen later bericht dat het kinderzitje niet past op de fatbike volgens de normen. Met andere woorden La Souris geeft advies dat het kinderzitje bij de fatbike past, maar vergeet bij de verkoop even te melden dat het zitje niet volgens geldende normen gemonteerd kan worden. Je kan je dus afvragen of het veilig is?? La Souris geeft dus advies zelf te monteren, waar de veiligheid niet gegarendeerd is om een kind van 2 te vervoeren....
Zoals je begrijpt willen wij retourneren. Krijgen wij een week later pas bericht terug met een bizar voorstel. Vervolgens duurt het wee 2,5 week voordat we op onze reactie bericht terug krijgen.
Kort verhaal La Souris wil de fiets terug nemen, maar al met al kost dat ons €300,- (35% van de totale order waarde).
Slecht advies bij verkoop kost ons dus €300,-!
Denk dus goed na en doe zelf onderzoek voordat je hier iets besteld.
Onze fatbike gekocht met kinderzitje om onze dochter naar de opvang te brengen. Zij gaven ons aan dat wij deze zelf moeten monteren, geen probleem dachten wij.
De fiets werd geleverd, zonder bericht over het kinderzitje. Gelijk gevraagd, maar wel de fiets in gebruik genomen. Nu kregen wij pas 4 dagen later bericht dat het kinderzitje niet past op de fatbike volgens de normen. Met andere woorden La Souris geeft advies dat het kinderzitje bij de fatbike past, maar vergeet bij de verkoop even te melden dat het zitje niet volgens geldende normen gemonteerd kan worden. Je kan je dus afvragen of het veilig is?? La Souris geeft dus advies zelf te monteren, waar de veiligheid niet gegarendeerd is om een kind van 2 te vervoeren....
Zoals je begrijpt willen wij retourneren. Krijgen wij een week later pas bericht terug met een bizar voorstel. Vervolgens duurt het wee 2,5 week voordat we op onze reactie bericht terug krijgen.
Kort verhaal La Souris wil de fiets terug nemen, maar al met al kost dat ons €300,- (35% van de totale order waarde).
Slecht advies bij verkoop kost ons dus €300,-!
Denk dus goed na en doe zelf onderzoek voordat je hier iets besteld.
Zelf niet goed nagedacht en geen onderzoek gedaan?
Dit topic bestaat al bijna 2 1/2 jaar.
Denk je dat andere mensen die er iets willen kopen eerst jouw advies gaan zoeken?
Misschien is jouw laatste regel verkeerd en kun je beter over je hele leven nadenken en onderzoek doen voor je iets besteld. Laat het woord hier weg dan heb je er ook iets aan in andere gevallen.
Dit topic bestaat al bijna 2 1/2 jaar.
Denk je dat andere mensen die er iets willen kopen eerst jouw advies gaan zoeken?
Misschien is jouw laatste regel verkeerd en kun je beter over je hele leven nadenken en onderzoek doen voor je iets besteld. Laat het woord hier weg dan heb je er ook iets aan in andere gevallen.
-
2 fatbikes besteld in België, de capo superior, 1-3 weken levertijd. We worden niet gebeld voor een leverafspraak, vorige week zouden ze binnen komen en zouden de afspraken gepland worden. Gemaild geappt geen reactie. vandaag gebeld ze kunnen de capo met minder km range bieden zonder alle opties met een gratis accessoire. Ik zou zeggen bied iets gelijkwaardigs aan wat ze via de mail toegezegd hebben? maar helaas. Ik zou hier niks kopen wat een slechte zaak. foutje op de website en de klant de dupe dat zou niet mogen. Neem je verantwoordelijkheid!
-
Alsof wij hier zitten te wachten op nog meer van die aso fatbikes.
witte angora
vindt dit leuk
Ach het zijn nu Fat bikes, in mijn jeugd was het Yamaha Zundapp en Kreidler waar de ouderen over klaagdenJ. Deltoer schreef: ↑15 apr 2025 17:46Alsof wij hier zitten te wachten op nog meer van die aso fatbikes.
-
Jawel, maar daar reden geen 8-10 jarigen op. Dan was je toch minstens 15 of 16. Alleen dat maakt al het verschil.
Maar goed, dat is off-topic.
-
- Contacteer:
Nee hoor, als 11 jarige reed ik al op de opgevoerde brommer van de buurjongen. Met 80 over de weg scheuren.witte angora schreef: ↑16 apr 2025 19:47Jawel, maar daar reden geen 8-10 jarigen op. Dan was je toch minstens 15 of 16. Alleen dat maakt al het verschil.
Maar ik reed wel waar mogelijk was om zo hard te rijden.
Dan ik ook off topic

-
En ook dat is het verschil... die prepubertjes rijden gewoon over de stoep, of andere plekken waar het helemaal niet kan, en dan liefst met 50 of 60...
-
- Contacteer:
Nee hoor, in mijn tijd waren sommige anderen net zo erg als tegenwoordig met fatbikes. Alleen waren er toen veel minder aparte fietspaden en waren er 14 mio mensen ipv nu bijna 18 mio.witte angora schreef: ↑17 apr 2025 10:09En ook dat is het verschil... die prepubertjes rijden gewoon over de stoep, of andere plekken waar het helemaal niet kan, en dan liefst met 50 of 60...
Wel is de mentaliteit en hufterigheid sterk veranderd door de jaren heen.
Maar we dwalen af.
La Souris, tsja ik vergelijk het met seats en sofa. Blijkbaar geboeg klanten en omzet om te kunnen blijven bestaan.
Zie de vestiging bij mij in de buurt behoorlijk vol staan met klanten en modellen welke bijna de deur uitvliegen.
Ik heb beperkte ervaring met La Souris en deze was prima toen ik er was. Denk dat voornamelijk de planning te wensen overlaat.
Ik heb ook beperkte ervaring met La Souris. Ik wil er namelijk niets meer mee te maken hebben nadat ze mijn dochter een scooter verkocht hebben die in de eerste maand meer bij hun stond dan dat er op gereden kon worden. En een afspraak maken voor een service beurt (verplicht volgens de garantie) is gewoon niet te maken. Mocht je een scooter overwegen ga dan zeker niet bij La Souris dat is vragen om ellende. En ja ze hebben genoeg klanten maar dat komt meer omdat ze er een scooter kopen. Daarna zie je die klanten er niet meer terug. En zo goedkoop zijn ze ook niet. De lokale scooter verkoper / garage hier verkoopt voor dezelfde prijs of minder beter scooters en zorgen ook voor goed onderhoud.Teunbosseman schreef: ↑17 apr 2025 10:45Nee hoor, in mijn tijd waren sommige anderen net zo erg als tegenwoordig met fatbikes. Alleen waren er toen veel minder aparte fietspaden en waren er 14 mio mensen ipv nu bijna 18 mio.witte angora schreef: ↑17 apr 2025 10:09En ook dat is het verschil... die prepubertjes rijden gewoon over de stoep, of andere plekken waar het helemaal niet kan, en dan liefst met 50 of 60...
Wel is de mentaliteit en hufterigheid sterk veranderd door de jaren heen.
Maar we dwalen af.
La Souris, tsja ik vergelijk het met seats en sofa. Blijkbaar geboeg klanten en omzet om te kunnen blijven bestaan.
Zie de vestiging bij mij in de buurt behoorlijk vol staan met klanten en modellen welke bijna de deur uitvliegen.
Ik heb beperkte ervaring met La Souris en deze was prima toen ik er was. Denk dat voornamelijk de planning te wensen overlaat.