Telefonische verkoop voor Batteroo - factuur van €18.000

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Speedy123

Re: Telefonische verkoop voor Batteroo - factuur van €18.000

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Nevyn schreef:
14 mei 2025 09:22
Dat het bedrijf niet netjes werkt, kan ik niks tegen inbrengen.
Maar oplichting?
Als ik alles zo door lees , klopt het telefoon gesprek niet met het gedeelte wat ondertekend wordt.
Maar met goed lezen voor ondertekening wel te achterhalen.
Dus oplichting?
Dan pakken we de definitie van oplichting er toch even bij?

https://www.ensie.nl/van-dale/oplichting
oplichterij ; volgens het W.v.Strafr. (a. 317) het met het oogmerk van wederrechtelijke bevoordeling, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iem. bewegen tot de afgifte van enig goed of tot het aangaan of het tenietdoen van een schuld.
Het aannemen van een valse hoedanigheid - men zegt te bellen namens de energie maatschappij - check

Hetzij door listige kunstgrepen - men zegt dat er een verduurzamingspotje is - check

Dat is precies waarover in dit topic geklaagd wordt, proberen slachtoffers te bewegen te tekenen door te doen of ze namens de energie maatschappij werken, te doen of er over zes maanden hoge kosten aan zitten te komen, te doen of er geen kosten zijn wanneer er getekend wordt, te doen of het aanbod vrijblijvend is.

Op die manier proberen ze potentiële slachtoffers iets te laten tekenen dat heel anders opgesteld is dan men het aan de telefoon allemaal voorspiegelde. En zodra het slachtoffer zich bedenkt, gaat de hele trukendoos open om maar geld in rekening te kunnen brengen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dit is evident aan alle kanten oplichting. En het werkt, gezien de bedragen die mensen overmaken. Dus zullen ze doorgaan tot ze gestopt worden.

@Krantz: jou zou ik adviseren om zsm naar een advocaat te gaan om conservatoir beslag op de bankrekening waarop je betaald hebt en overige verhaalsmogelijkheden te overwegen. Je hebt geen garantie natuurlijk, maar je vordering is er hoog genoeg voor.

Mathea

Ongelezen bericht door Mathea »

Ongeveer een maand geleden hebben wij bericht gehad dat ze akkoord gingen met de annulering van het contract, nadat wij het "recht op vernietiging van de overeenkomst" toegepast hadden
Maar vanmiddag toch weer gebeld door hun.
Net als anderen in dit topic dus
Wanneer wordt dit stalking genoemd 🤔

Ik vraag me af hoeveel mensen in deze organisatie (zonnexis/batteroo) werken. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat mensen dit werk willen doen.

En wat ik me ook afvraag... Ooit is hier aandacht aan geschonken in een tv programma van Radar.
Verzameld radar nog steeds gegevens hieromtrent van gedupeerden. Of zou het een eenmalig item zijn geweest

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Mathea schreef:
14 mei 2025 20:06
Ongeveer een maand geleden hebben wij bericht gehad dat ze akkoord gingen met de annulering van het contract, nadat wij het "recht op vernietiging van de overeenkomst" toegepast hadden
Maar vanmiddag toch weer gebeld door hun.
Net als anderen in dit topic dus
Wanneer wordt dit stalking genoemd 🤔

Ik vraag me af hoeveel mensen in deze organisatie (zonnexis/batteroo) werken. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat mensen dit werk willen doen.

En wat ik me ook afvraag... Ooit is hier aandacht aan geschonken in een tv programma van Radar.
Verzameld radar nog steeds gegevens hieromtrent van gedupeerden. Of zou het een eenmalig item zijn geweest
Blijf uw verhalen mailen naar [email protected]

Annelies en Jan

Ongelezen bericht door Annelies en Jan »

Mathea schreef:
13 mei 2025 14:06
Annelies en Jan schreef:
08 mei 2025 12:25
Mijn man is er op dezelfde manier ingetrapt. Gebruik gemaakt van herroepingsrecht maar zij gaven ook aan dat er factuur zou volgen voor zogenaamd maatwerk. Ik heb gemaild dat er sprake is van agressieve verkoop en misleiding (bellen uit naam van energiemaatschappij), melding gedaan bij ACM. Ben niet van plan ook maar een cent te betalen. En ook aangemeld bij Stegeman op de bres, wellicht handig dat meerderen dit gaan doen. Deze oplichtersbende
moet worden opgerold!
Heb je al een reactie van Stegeman?
En waar kun je hem bereiken?
Als je googelt naar contact Stegeman op de bres dan kun je een tip insturen. Ik heb bevestiging van ontvangst. Hoe meer tips zij ingestuurd krijgen, hoe groter de kans dat hij op pad gaat naar die oplichters en dat zou top zijn.
Overigens ook officieel aangifte gedaan bij de politie. Zij geven duidelijk aan niets te betalen! Wij hebben wel dreigement per mail over de factuur die zou volgen maar de factuur nog niet ontvangen. Gelukkig geen aanbetaling gedaan. En nemen ook geen enkel onbekend telefoonnummer meer op, dreigen doen ze voornamelijk telefonisch. Alles wat zwart op wit staat kan tegen ze gebruikt worden.
Ik zag dat zij bij de KVK staan ingeschreven onder de naam Hi Tronic BV. En aantal werknemers: 1

JeePee2020

Ongelezen bericht door JeePee2020 »

Zijn er eigenlijk al mensen die een schriftelijk verzoek hebben ontvangen om tot betaling over te gaan?

JeePee2020

Ongelezen bericht door JeePee2020 »

Annelies en Jan schreef:
15 mei 2025 12:50
Mathea schreef:
13 mei 2025 14:06
Annelies en Jan schreef:
08 mei 2025 12:25
Mijn man is er op dezelfde manier ingetrapt. Gebruik gemaakt van herroepingsrecht maar zij gaven ook aan dat er factuur zou volgen voor zogenaamd maatwerk. Ik heb gemaild dat er sprake is van agressieve verkoop en misleiding (bellen uit naam van energiemaatschappij), melding gedaan bij ACM. Ben niet van plan ook maar een cent te betalen. En ook aangemeld bij Stegeman op de bres, wellicht handig dat meerderen dit gaan doen. Deze oplichtersbende
moet worden opgerold!
Heb je al een reactie van Stegeman?
En waar kun je hem bereiken?
Als je googelt naar contact Stegeman op de bres dan kun je een tip insturen. Ik heb bevestiging van ontvangst. Hoe meer tips zij ingestuurd krijgen, hoe groter de kans dat hij op pad gaat naar die oplichters en dat zou top zijn.
Overigens ook officieel aangifte gedaan bij de politie. Zij geven duidelijk aan niets te betalen! Wij hebben wel dreigement per mail over de factuur die zou volgen maar de factuur nog niet ontvangen. Gelukkig geen aanbetaling gedaan. En nemen ook geen enkel onbekend telefoonnummer meer op, dreigen doen ze voornamelijk telefonisch. Alles wat zwart op wit staat kan tegen ze gebruikt worden.
Ik zag dat zij bij de KVK staan ingeschreven onder de naam Hi Tronic BV. En aantal werknemers: 1
Ik heb ook gemaild en een reactie ontvangen.

Annedevries

Ongelezen bericht door Annedevries »

Aanvulling op mijn vorige post:

Er is een mail gekomen dat we geannuleerd hebben (klopt niet want nietig verklaard)
Er zou een factuur volgen ivm gemaakte kosten die er niet kunnen zijn.
Nu 2 weken verder nog niets ontvangen. Wel al 2 keer hebben ze hem weer gebeld. Voor van alles uitgemaakt en gesprek door mijn broer beëindigd.
We reageren voorlopig maar niet tot Er een mail met factuur komt.
Gezien het aantal overeenkomende klachten zie ik een eventueel incasso en rechtzaak met vertrouwen tegemoet.

rwa smits

Ongelezen bericht door rwa smits »

Helaas ben ik er ook in getrapt en heb een aanbetaling gedaan. Echter na het gesprek voelde het slecht en heb ik binnen 24 uur het contract geannuleerd via mail. Ook al diverse keren gebeld en neem nu geen nummers meer op die ik niet herken. Ik wil nu alles via mail hebben omdat het dan zwart op wit staat. Vandaag bij de politie geweest. Zij geven aan geen aangifte te kunnen opnemen daar het een civiel delict is.
Wel heb ik advies gekregen contact op te nemen met het juridisch loket.
Deze mensen zijn echt doortrapt en alleen op het geld uit.

Nevyn

Ongelezen bericht door Nevyn »

Nou het was vanavond uitgebreid in beeld.
Maar hoe je ook waarschuwt, het helpt niet.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Nevyn schreef:
19 mei 2025 22:09
Maar hoe je ook waarschuwt, het helpt niet.
Gewaarschuwde mensen, die er niet in trappen, die melden zich hier niet.
En mensen ie er wel in zijn getrapt die slapen beter, als ze weten dat tegenpartij geen poot heeft om op te staan.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

rwa smits schreef:
19 mei 2025 20:16
Vandaag bij de politie geweest. Zij geven aan geen aangifte te kunnen opnemen daar het een civiel delict is.
Ze zijn verplicht ieder verzoek tot aangifte op te nemen. Helaas wordt nog te vaak door politieambtenaren dit aan de bron geweigerd. Gewoon aandringen of online aangifte doen.
Een enkele aangifte wordt weliswaar niets mee gedaan, zodra er veel meer komen wordt soms wel actie ondernomen. Mits er natuurlijk genoeg capaciteit is en dit niet opgeslokt wordt omdat Carice van Houten en gevolg weer snelwegen aan het blokkeren is of pro hamas demonstraties uitvoert.

Moneyman

Exact. Er is hier evident niet alleen een civielrechtelijk issue, maar er spelen ook strafrechtelijke zaken. Een aangifte afhouden mag niet.

Gebruik deze voorbeeldbrief:
https://www.juridischloket.nl/voorbeeld ... e-politie/

Nevyn

Ongelezen bericht door Nevyn »

Zag op trust pilot dat iemand een verwijzing naar dit forum heeft gezet.

J. Deltoer

Slim. Op dit forum zijn enkele zeer verstandige reaguurders actief.

Esther12345

Ongelezen bericht door Esther12345 »

Ook hier misleid.

Ik heb 7 manieren van misleiding, het delen van onjuiste informatie op papier gezet.

Kunnen wij ons met zoveel mogelijk mensen verenigen en een rechtzaak o.i.d. starten?

J. Deltoer

Ik adviseer u om zelf de nodige actie te ondernemen en niet leunen en af te wachten wat anderen doen.

Moneyman

Strafrechtelijk kan het helpen om samen aangifte te doen en vervolging af te dwingen. Civielrechtelijk is het, zoals Deltoer ook schrijft, “ieder voor zich”.

Esther12345

Ongelezen bericht door Esther12345 »

Aangifte gedaan bij de politie. Zij geven aan dat iedereen dit ook kan melden bij: https://www.fraudehelpdesk.nl/
Hoe meer mensen het daar delen. Hoe beter.
Bedankt!

Annelies en Jan

Ongelezen bericht door Annelies en Jan »

Vandaag alsnog de factuur ontvangen. Heb korte reactie gegeven: gevraagd of hij zelf de uitzending van Radar dd 19-5-2025 heeft gezien.......en dat de factuur uiteraard niet betaald gaat worden. De gore moed.....blijft maar doorgaan. Ik had al aangifte gedaan bij politie, dit is geregistreerd als een melding omdat wij geen geld kwijt zijn, wij hebben niets aanbetaald. Maar het staat in de database van de politie dus landelijk te bekijken. Hoe meer deze gevuld wordt, hoe beter. Op tv smijt hij de deur dicht zodra hij een camera ziet (dat doe je niet als je niets op je kerfstok hebt....) maar als de politie verschijnt kan hij dat niet meer doen. En ik hoop toch werkelijk dat dit snel gaat gebeuren!

Plaats reactie