Wordt ik beduveld door leasemaatschappij Ayvens?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Moneyman

Re: Wordt ik beduveld door leasemaatschappij Ayvens?

Ongelezen bericht door Moneyman »

De vraag is hier of het om schades gaat die op de foto en video van TS duidelijk zichtbaar had moeten zijn.

Als het puur om krassen gaat (en daar lijkt het schadebedrag wel op te duiden), dan bewijzen die foto's en video's niet veel, om de al genoemde redenen.

Ik zou er dan niet over gaan procederen, de kans dat je dat wint is dan heel klein.

Undutchable

Ongelezen bericht door Undutchable »

Advocaat van de duivel: als je na het maken van de foto's en video zelf nog met de auto gereden hebt dan hebben ze denk ik weinig waarde.

hountsje58

Ongelezen bericht door hountsje58 »

De auto is absoluut niet door de transporteur gecheckt. Hij is gewoon opgehaald en naar het inspectiestation gebracht. Wel nieuws, Ayvens heeft mij vanmiddag een e-mail gestuurd en uit coulance (oh?) drie schades weggestreept. Er blijft nog wel de schade aan de bumper (en akkoord voor mij) en een kras op de achterdeur (die er echt niet zat) staan. Dus 770 Euro gecrediteerd. Maar ik blijf toch nog van mening dat de kras op de achterdeur er niet was dus blijf toch zeuren om een veel betere foto met het bewijs dat het echt om mijn auto gaat. Nogmaals, als ik die schade zelf had gezien was het allemaal geen probleem geweest. Maar als een kras alleen met speciaal licht kan worden gezien, kan je je ook afvragen of dit dan niet onder gebruikersschade valt. Maar goed, ik houd jullie hier op de hoogte want het voelt nog steeds niet helemaal goed...

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Prima resultaat zou ik zeggen.

Ivo.w

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Sowieso gaan sommige lease bedrijven hierin erg ver. Van een product wat is ontworpen om 365 dagen per jaar in weer en wind buiten te staan en om mee deel te nemen aan druk verkeer, kun je toch niet verwachten dat het er na 5 jaar nog steeds volledig als nieuw uitziet?

Enige gebruikssporen zijn te verwachten bij een product wat aan het einde van het leasecontract al over een kwart van de totale levensduur heen is. Sporen die ontstaan bij normaal zorgvuldig gebruik, behoren in het huur (lease) tarief verwerkt te zien.

Enkele oppervlakkige krasjes in de blanke lak horen gewoon bij een auto die gebruikt wordt waarvoor hij is bedoeld.
Diepe krassen die door de toplaag van de lak heen gaan of deukjes is een ander verhaal.

Plaats reactie