Bandenconcurrent DOT code

Problemen met jouw autobanden? Geef hier jouw mening.
Moneyman

Re: Bandenconcurrent DOT code

Ongelezen bericht door Moneyman »

Smokey20 schreef:
14 aug 2024 11:43
Ik ken dit bedrijf persoonlijk, uit de tijd dat ik nog in de bandenwereld werkte. Ik weet dus hoe zij te werk gaan en het wanneer banden te oud worden passen zij dit op de website bewust aan. Iets met de VACO norm en aansprakelijkheid. Zij willen juist de duidelijkheid verschaffen.
En omdat jij het bedrijf kent, kan er daar niets fout gaan?

Zoals ik eerder al schreef: 8 jaar oude banden als nieuw verkopen geeft mij een heel andere indruk dan jouw verhaal geeft. Want dat vind ik sowieso niet te rijmen met "iets met aansprakelijkheid"...

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het verhaal van TS wijst erop dat ie niet weet dat banden ouder kunnen zijn en er dus totaal niet opgelet heeft.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Feit is wel dat deze vraag ook nog niet beantwoord is.
witte angora schreef:
10 aug 2024 18:04
LucianoN schreef:
09 aug 2024 15:53
Blijkt er een band met productiedatum uit 2016 onder gezet te zijn.
De vraag is natuurlijk of dit wel de band is die je besteld hebt. Je gaat ervan uit dat dit de banden van de bandenconcurrent zijn, maar voor hetzelfde gemak heeft de partner ze even gauw verwisseld.

Was je erbij toen de banden gemonteerd werden? Zo niet, dan wordt zal je er weinig meer aan kunnen doen. Wel een prima waarschuwing voor anderen: check even de productiedatum als je nieuwe banden op je auto hebt laten zetten.

Moneyman

Nijogeth schreef:
14 aug 2024 12:25
Het verhaal van TS wijst erop dat ie niet weet dat banden ouder kunnen zijn en er dus totaal niet opgelet heeft.
Klopt. En dat hoeft hij ook niet, want hij hoeft -als gemiddeld consument - sowieso niet te verwachten dat een nieuwe band 8 jaar oud blijkt te zijn.

Moneyman

witte angora schreef:
14 aug 2024 12:36
Feit is wel dat deze vraag ook nog niet beantwoord is.
witte angora schreef:
10 aug 2024 18:04
LucianoN schreef:
09 aug 2024 15:53
Blijkt er een band met productiedatum uit 2016 onder gezet te zijn.
De vraag is natuurlijk of dit wel de band is die je besteld hebt. Je gaat ervan uit dat dit de banden van de bandenconcurrent zijn, maar voor hetzelfde gemak heeft de partner ze even gauw verwisseld.

Was je erbij toen de banden gemonteerd werden? Zo niet, dan wordt zal je er weinig meer aan kunnen doen. Wel een prima waarschuwing voor anderen: check even de productiedatum als je nieuwe banden op je auto hebt laten zetten.
Dit is een vraag die TS ook helemaal niet hoeft te beantwoorden. Dat wordt pas relevant als Bandenconcurrent het verweer zou voeren dat ze heel andere banden hebben geleverd dan er nu onder de auto zitten. En dan is het aan Bandenconcurrent om te bewijzen dat ze de juiste banden hebben geleverd.

witte angora

Kan wel zijn, maar als je over dit onderwerp wil discussiëren zal je deze mogelijkheid toch open moeten houden.

Moneyman

witte angora schreef:
14 aug 2024 13:05
Kan wel zijn, maar als je over dit onderwerp wil discussiëren zal je deze mogelijkheid toch open moeten houden.
Ik zou zeggen: pas als dat daadwerkelijk relevant wordt.

Ik reageer er met name op omdat je er een gevolg aan verbindt, namelijk dat TS weinig meer zou kunnen doen als hij niet bij de montage geweest is. En dat is (gelukkig voor TS) een onjuiste conclusie.

witte angora

Maar zolang we dat niet weten is de andere optie dus ook niet relevant.

TS zal eerst bij de bandenboer moeten vragen hoe dit nu zit. Wat de vervolgstappen zijn hangt dus af van het antwoord wat er uit komt rollen.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
14 aug 2024 12:47
Nijogeth schreef:
Klopt. En dat hoeft hij ook niet, want hij hoeft -als gemiddeld consument - sowieso niet te verwachten dat een nieuwe band 8 jaar oud blijkt te zijn.
Ja, maar als het er bij staat wel. En ik ben er van overtuigd dat dat gewoon het geval is geweest. TS had gewoon geen idee wat er bij komt kijken als je banden bestelt.

Moneyman

witte angora schreef:
14 aug 2024 13:45
TS zal eerst bij de bandenboer moeten vragen hoe dit nu zit. Wat de vervolgstappen zijn hangt dus af van het antwoord wat er uit komt rollen.
Nee, juist niet. Je moet je tegenstander niet op zijn wapens attenderen :wink:

Wat TS moet doen als hij er echt iets mee wil, is bij Bandenconcurrent aankloppen. Vervolgens moet Bandenconcurrent desgewenst stellen en aantonen dat ze de juiste banden hebben geleverd.

witte angora

Dat zeg ik toch?

Moneyman

Jij zegt dat TS bij de verkoper moet gaan vragen hoe het zit, ik zeg dat TS juist niets moet vragen (om de verkoper niet te attenderen op de mogelijkheid die jij noemt), maar de verkoper moet aanspreken op het leveren van te oude banden.

Het verschil is subtiel, maar relevant ;-)

witte angora

Nope. Als ik het heb over 'vragen hoe het zit' bedoel ik te zeggen: 'leg mij eens uit waarom je banden van 8 jaar oud hebt geleverd'.

Moneyman

Check :wink: Dan heb ik jouw reactie verkeerd uitgelegd. Maar dan zijn we het eens :D

witte angora

Kan gebeuren. :D

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Nijogeth schreef:
14 aug 2024 13:49
Moneyman schreef:
14 aug 2024 12:47
Nijogeth schreef:
Ja, maar als het er bij staat wel. En ik ben er van overtuigd dat dat gewoon het geval is geweest. TS had gewoon geen idee wat er bij komt kijken als je banden bestelt.

Dus je koopt iets, maar hebt geen idee wat je koopt. En dan is het de schuld van de verkoper?

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Arizonakid schreef:
14 aug 2024 19:55
Dus je koopt iets, maar hebt geen idee wat je koopt. En dan is het de schuld van de verkoper?
Dit is geen marktplaats. Je koopt nieuwe banden, wat dit overduidelijk niet zijn.

jonis

Ongelezen bericht door jonis »

16again schreef:
14 aug 2024 20:00
Arizonakid schreef:
14 aug 2024 19:55
Dit is geen marktplaats. Je koopt nieuwe banden, wat dit overduidelijk niet zijn.
Dat is nog maar eens de vraag of dat er wel of niet bij heeft gestaan.
Bijv;
https://www.bandenconcurrent.nl/bandenm ... 73ddd49c9/

DOT2021 en 1,90 korting :D tov recente.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Toch bijzonder:

Je hebt een systeem om de productiedatum aan te geven: DOT code
De website is in staat om deze informatie te tonen, dat gebeurt immers volgens sommigen met alle banden ouder dan 3 jaar.
Naast deze info toon je ook nog eens de informatie bij de specificaties.
Je bent een bandenverkoper en ik mag toch aannemen dat een verkoper weet hoe oud de banden zijn die hij verkoopt?

Waarom kies je er dan in hemelsnaam voor om dat bij een specifieke serie banden ( jonger dan 3 jaar ) niet te tonen?
Wat is daar nu de praktische reden voor?

Je hebt de informatie, je hebt het systeem om het te tonen en toch toon je het niet...

En dan zouden we een consument niet moeten vertrouwen omdat deze het wellicht gemist heeft...

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Het gaat toch helemaal niet om banden jonger dan drie jaar. Welke zin heeft het dan om daarover te beginnen. Dan begin je een verhaal over iets helemaal buiten dit topic. Wat heeft TS daaraan?

Plaats reactie