Lederland houdt zich niet aan CBW

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
sjaakkoster
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jun 2024 17:01

Lederland houdt zich niet aan CBW

Ongelezen bericht door sjaakkoster »

Wij gaan een kortgeding beginnen tegen Lederland,
Dit moet toch genoeg zeggen om er nooit heen te gaan.
Daarna zal ik dit aanvullen
29 januari besteld met 3 maanden leertijd.
29 april niet geleverd
29 mei extra maand niet geleverd
7 juni zou geleverd worden, ook niet geleverd.
Nu zou het in de week van 29 juli zijn!!
Daarom starten wij kort geding om aankoop ongedaan te maken.
Ze houden zich niet aan de CBW voorwaarden.
Dit wordt vervolgd.
NIET KOPEN DAAR DUS BAH WAT EEN SLECHT BEDRIJF ZEG
Krijg net 2x een mail in 2 minuten dat annuleren 50% kost 😂😂 weet niet wat CBW kuurmerk voorstelt bij hen.
Binnen 2 min 2x mail

Geachte J.

Uw heeft bij ons filiaal Eindhoven gevraagd wat de kosten zijn voor annuleren.
Annuleringskosten zijn 50% van het aankoopbedrag €3620,-- zijnde €1310,--
Mocht u de order toch willen laten doorgaan dan zal Lederland u de gisteren aangeboden extra korting van €320,-- in mindering brengen.

Mail 2

Geachte heer J.,

Helaas zie ik dat er een tikfout gemaakt is 50% van €3620,-- is 1810,-- en niet 1310,-- waarvoor mijn excuses!

Met vriendelijke groet,
Ron
Lederland

Rechtsbijstand gaat mij het bedrag vergoeden omdat zaak te duur is maar ik ga de rollen omdraaien om eens te kijken hoe ze bij mij nog 900 boven op de 900 komen halen 😂

Cro
Berichten: 2118
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Lederland houdt zich niet aan CBW

Ongelezen bericht door Cro »

Wij gaan een kortgeding beginnen tegen Lederland,
Dit moet toch genoeg zeggen om er nooit heen te gaan.
Waarom zou het feit dat jij een kort geding gaat beginnen reden zijn voor anderen om er niet meer heen te gaan? Zoveel zegt dat immers juist niet. Mensen starten rechtszaken om de meest domme dingen.

Popcorn gepakt, om daarna alle juicy details te lezen waarom deze firma zo'n slecht bedrijf is. blijkt voor niets, geen juicy drama maar slechts een overschrijding van de levertijd. vervelend, maar kan gebeuren.

Het feit dat je RBV wil afkopen bij toch een vrij fors bedrag laat ook al zien dat zij niet echt vertrouwen hebben in jouw zaak. De meeste RBV's komen voor bijna €2000 echt wel in actie als het een gelopen zaak is en ze zeker zijn van winst.

Moneyman
Berichten: 30410
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lederland houdt zich niet aan CBW

Ongelezen bericht door Moneyman »

Een kort geding voor dit issue kan je vergeten. Er is geen spoedeisendheid.

NeoDutchio
Berichten: 12408
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Lederland houdt zich niet aan CBW

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat staat er in de CBW voorwaarden qua levertijd en overschrijden daarvan? Schijnbaar hebt u zelf gevraagd wat de annuleringskosten zijn, dat is iets anders dan ontbinden. En ontbinden gaat enkel als u zich ook aan de regels houdt. Dus lederland in gebreke stellen, een ultimatum stellen en daarna ontbinden. Een kort geding, wat zeker niet zal gaan komen, gaat u nu geheid verliezen.

witte angora
Berichten: 31160
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Lederland houdt zich niet aan CBW

Ongelezen bericht door witte angora »

sjaakkoster schreef:
13 jun 2024 17:07
Wij gaan een kortgeding beginnen tegen Lederland,
Succes. Laat je ook de uitkomst weten?
Dit moet toch genoeg zeggen om er nooit heen te gaan.
Dat zegt mij helemaal niets. Ik ga niet af op een eenzijdig verhaal, maar zou graag eerst het verhaal van Lederland willen horen. Sterker nog: ook dat wil ik niet horen. Slechts één negatieve review zegt me niet zoveel.
Daarna zal ik dit aanvullen
29 januari besteld met 3 maanden leertijd.
29 april niet geleverd
29 mei extra maand niet geleverd
De 'leertijd' die ik zie is dat je er wel heel erg boven op zit.

Thijs124
Berichten: 889
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Lederland houdt zich niet aan CBW

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Veel succes.
Ik kom al 24 jaar bij Lederland in Eupen, België.
Altijd tevreden geweest met verschillende grote aankopen en dit verhaal zal mijn koopgedrag echt niet gaan beïnvloeden.

witte angora
Berichten: 31160
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Lederland houdt zich niet aan CBW

Ongelezen bericht door witte angora »

Heb net even op de site gekeken, ziet er goed uit, met veel informatie. Plus een aantal fysieke winkels, dat is ook wel fijn ja.

juliomariner
Berichten: 4960
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Lederland houdt zich niet aan CBW

Ongelezen bericht door juliomariner »

Heeft u een advocaat? Schakel deze dan in. Het feit dat u schrijft dat u een kort geding wilt beginnen geeft al aan dat u de klok wel heeft horen luiden maar geen idee hebt waar de klepel hangt. U hebt een zakelijk geschil maar dat is niets spoedeidend. Principes zijn vaak duur dus accepteer het aanbod van de rechtsbijstand en ga verder met uw leven.
Laatst gewijzigd door juliomariner op 14 jun 2024 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.

ZeerPrivé
Berichten: 5740
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Lederland houdt zich niet aan CBW

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Wel, voor de forumleden die altijd zoveel waarde hechten aan de Trustpilot reviews https://nl.trustpilot.com/review/www.lederland.nl

16again
Berichten: 16201
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Lederland houdt zich niet aan CBW

Ongelezen bericht door 16again »

Indien de vermoedelijke levertijd met een maand verstreken is, kun je volgens voorwaarden kosteloos ontbinden.

witte angora
Berichten: 31160
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Lederland houdt zich niet aan CBW

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
14 jun 2024 12:21
Wel, voor de forumleden die altijd zoveel waarde hechten aan de Trustpilot reviews https://nl.trustpilot.com/review/www.lederland.nl
Gisteren geholpen door een vrouw, die vanaf het begin al geen klantvriendelijkheid uitstraalde. Vanaf het eerste moment leek het alsof ze ons ging vermoorden.

[...]

We waren van plan om een bank te kopen maar deze vrouw dacht dat we een trui kwamen kopen.
:lol: :lol: :lol:

Ron5300
Berichten: 314
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Lederland houdt zich niet aan CBW

Ongelezen bericht door Ron5300 »

In uw geval heeft de rechtsbijstandverzekering namens u besloten om een schikking met Lederland te treffen en u schadeloos te stellen daarmee is uw klacht tegen Lederland afgehandeld en kan door u zelf niet meer heropend worden.
een kortgeding of een rechtszaak beginnen heeft geen enkele zin want behalve frustratie qua levertijd en een foute berekening die in een twee mail gecorrigeerd is heeft u geen schade geleden.
Als u uit principe toch wenst door te zetten dan bezorgt u de kantonrechter wel een verzetje want want het komt niet bijster vaak voor dat een reeds afgehandelde klacht waarbij de u als zijnde eiser al schadeloos gesteld bent en met wat mazzel betaald u enkel de griffiekosten.
Treft u een kantonrechter die nog zo'n 20 zaken af moet handelen kan het maar zo zijn dat u naast een uitbrander ook nog eens de proces kosten dient te voldoen en die mag u zelf ophoesten.
Mijn advies laat het gaan en ik wens u veel succes met de aankoop bij een winkel die uit voorraad levert want anders loopt u weer tegen uitgestelde levertijden aan.

juliomariner
Berichten: 4960
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Lederland houdt zich niet aan CBW

Ongelezen bericht door juliomariner »

Nee dat klopt zeer waarschijnlijk niet. Ik denk niet dat de RBV een deal heeft gesloten met Lederland maar dat ze het bedrag gewoon uitkeren omdat ze weten dat een rechtzaak hen waarschijnlijk veel meer zal kosten. De kans dat de RBV contact heeft gehad met Lederland is zelfs klein.
Het gaat de RBV er niet om of ze een zaak winnen of niet maar hoe komen ze met zo min mogelijk kosten van een claim op de verzekering af.
Sterker nog TS kan de 900 euro van de RBV accepteren en met dat geld zelf een advocaat zoeken en eventueel een rechtzaak starten. De rechter weet dan niet dat TS al 900 euro heeft ontvangen en Lederland heeft dan ook nog niets betaald en kan dus gewoon gedaagd worden..
Laatst gewijzigd door juliomariner op 14 jun 2024 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Thijs124
Berichten: 889
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Lederland houdt zich niet aan CBW

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Wel spannende reviews.
Ik ken alleen de winkel in Eupen, Duitstalig natuurlijk, nog nooit reviews gezien of gezocht. Maar ik was dan ook erg tevreden. De eerste keer, 24 jaar geleden een akkefietje met de bezorger, maar ook opgelost. Mijn oude bankstel zou ik inruilen, daar kreeg ik extra korting voor. Maar de bezorgers wilden mijn oud bankstel niet meenemen. Oke, het staat zo op de bon, dan neem de nieuwe ook maar weer mee. Na een discussie van 10 minuten namen ze toch het oude bankstel mee.
Verder nooit meer klachten gehad. Na bijna 20 jaar begon het beige te verkleuren, toen weer mooie nieuwe genomen.

sjaakkoster
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jun 2024 17:01

Re: Lederland houdt zich niet aan CBW

Ongelezen bericht door sjaakkoster »

Uitkomst van rechtsbijstand is dat zei die annulerings kosten aan mij gaan betalen, heb ik in iedergeval dat geld terug maar ik vraag me nu wel af wat dat keurmerk voorstelt.

sjaakkoster
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jun 2024 17:01

Re: Lederland houdt zich niet aan CBW

Ongelezen bericht door sjaakkoster »

Natuurlijk hebben wij schriftelijke ontbinden gevraagd maar dat word geweigerd

Daarom wilde rechtsbijstand de annuleringskosten weten

Lederland
Ekkersrijt 4111
5692 DD Son

Betreft: Annulering Aankooporder 19957

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij deel ik u mede dat ik mijn aankoop ongedaan wil maken in verband met het niet nakomen van leveringsvoorwaarden, zoals vermeld staat in de CBW-voorwaarden, artikel 6.
De bestelling werd geplaatst op 29 januari met een afgesproken levertijd van drie maanden, wat betekent dat de levering uiterlijk op 29 april had moeten plaatsvinden, bovendien heb ik u een extra termijn van een maand gegeven, zoals voorgeschreven in de CBW-voorwaarden, waardoor de uiterste leverdatum werd verschoven naar 29 mei.
Ondanks uw verzekering dat de bank in de week van 7 juni geleverd zou worden, bent u ook deze belofte niet nagekomen.
Gezien het bovenstaande verzoek ik u hierbij om de aankooporder per direct ongedaan te maken en het aanbetaalde bedrag binnen zeven dagen op mijn rekening terug te storten. Bij het uitblijven van de betaling zal ik genoodzaakt zijn juridische stappen te ondernemen en deze kwestie uit handen te geven aan mijn rechtsbijstand. Hierdoor zullen extra kosten in rekening worden gebracht.
Deze brief wordt tevens aangetekend naar u verzonden, tevens wordt er een kopie naar onze rechtsbijstand gestuurd.

Met vriendelijke groet,

16again
Berichten: 16201
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Lederland houdt zich niet aan CBW

Ongelezen bericht door 16again »

sjaakkoster schreef:
16 jun 2024 00:40
Natuurlijk hebben wij schriftelijke ontbinden gevraagd maar dat word geweigerd
Betalen ze dan de aanbetaling niet terug, dan is de logische stap een gang naar (opvolger van ) de geschillencommissie.
Dat laten doorschemeren behoort al voldoende te zijn, om bedrijf in beweging te krijgen.
Annuleringskosten betalen als je in je recht staat is te gek voor woorden. Al zegt het miscchien meer over het nivo van RBV.

NeoDutchio
Berichten: 12408
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Lederland houdt zich niet aan CBW

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Waarom word de ontbinding geweigerd? Lijkt mij een logische eerste vraag na een afwijzing. Wat staat er in de overeenkomst, een harde levertijd, of een vermoedelijke levertijd? Als er een harde levertijd in staat had u gewoon kunnen ontbinden en bij weigering het CBW er in kunnen betrekken. Als er een vermoedelijke levertijd in uw overeenkomst staat, dan is er inderdaad geen grond om te ontbinden.

Maar in beide gevallen ben ik het met 16again eens, de RBV werkt niet op de juiste manier.

16again
Berichten: 16201
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Lederland houdt zich niet aan CBW

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:
16 jun 2024 08:44
Wat staat er in de overeenkomst, een harde levertijd, of een vermoedelijke levertijd? Als er een harde levertijd in staat had u gewoon kunnen ontbinden en bij weigering het CBW er in kunnen betrekken. Als er een vermoedelijke levertijd in uw overeenkomst staat, dan is er inderdaad geen grond om te ontbinden.
Een "harde" levertijd levert bij verstrijken direct het recht tot ontbinden op. Een vermoedelijke levertijd die verstrijkt geeft de winkel max 1 maand extra om alsnog te leveren. Maar daarna heeft koper evengoed het recht om de koop te ontbinden.

sjaakkoster
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jun 2024 17:01

Re: Lederland houdt zich niet aan CBW

Ongelezen bericht door sjaakkoster »

Dit is dus het probleem ik heb een vermoedelijke levertijd en heb Lederland een extra maand gegeven, toen werd mij verzekerd dat een. Week later zou worden ook toen kam de bank niet ! Daarna was het de bank komt pas over 6 weken.
Daarom stelt voor dit soort zaken het keurmerk niets voor, want die doen niets.
Dus ik heb gelijk met het ontbinden maar ze gaan de aanbetaling niet terug storten, rechtsbijstand betaald nú lieverd de annulerings kosten dan er een zaak van te maken.
Dit soort bedrijven weten dat geen rechtsbijstand voor 1800 naar de rechter gaat.

Plaats reactie