Lederland houdt zich niet aan CBW

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Ik_weet_niet_alles
Berichten: 959
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Lederland houdt zich niet aan CBW

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Ron5300 schreef:
14 jun 2024 14:51
In uw geval heeft de rechtsbijstandverzekering namens u besloten om een schikking met Lederland te treffen en u schadeloos te stellen daarmee is uw klacht tegen Lederland afgehandeld en kan door u zelf niet meer heropend worden.
een kortgeding of een rechtszaak beginnen heeft geen enkele zin want behalve frustratie qua levertijd en een foute berekening die in een twee mail gecorrigeerd is heeft u geen schade geleden.
Als u uit principe toch wenst door te zetten dan bezorgt u de kantonrechter wel een verzetje want want het komt niet bijster vaak voor dat een reeds afgehandelde klacht waarbij de u als zijnde eiser al schadeloos gesteld bent en met wat mazzel betaald u enkel de griffiekosten.
Treft u een kantonrechter die nog zo'n 20 zaken af moet handelen kan het maar zo zijn dat u naast een uitbrander ook nog eens de proces kosten dient te voldoen en die mag u zelf ophoesten.
Mijn advies laat het gaan en ik wens u veel succes met de aankoop bij een winkel die uit voorraad levert want anders loopt u weer tegen uitgestelde levertijden aan.
U maakt een denkfout. De RBV heeft geen schikking getroffen met Lederland maar alleen de claim met TS afgekocht, het staat TS altijd vrij om de gang naar de rechter te maken maar dan zonder hulp van de RVB.
De rechter zal toetsen op de rechtmatigheid van een claim, niet of deze veel of weinig zaken heeft liggen.

Erthanax
Berichten: 9814
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Lederland houdt zich niet aan CBW

Ongelezen bericht door Erthanax »

Lees de polis van uw rbv nog eens goed door. Als de zaak nog niet definitief is afgehandeld, kunt u mogelijk zelf een advocaat kiezen, die vervolgens door de rbv betaald wordt. Laat die advocaat nog even goed naar de zaak kijken, in verband met de genoemde levertijd, data en de verstreken termijnen. Misschien moet u nog een ingebrekestelling versturen, of had u dat moeten doen. Een ervaren advocaat “consumentenrecht” kan dat in mindercdan een half uur beoordelen. Meer dan een paar minuten leestijd is eigenlijk niet nodig. U kunt daarna beslissen of u zelf naar de rechter stapt.

16again
Berichten: 16206
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Lederland houdt zich niet aan CBW

Ongelezen bericht door 16again »

Erthanax schreef:
16 jun 2024 11:39
Lees de polis van uw rbv nog eens goed door. Als de zaak nog niet definitief is afgehandeld, kunt u mogelijk zelf een advocaat kiezen, die vervolgens door de rbv betaald wordt.
Waarom? TS heeft zijn aanbetaling al terug. Wat valt er te winnen?

juliomariner
Berichten: 4960
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Lederland houdt zich niet aan CBW

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dat zal dus meer kosten voor de RBV. Ze zullen daar niet akkoord mee gaan lijkt me.

Erthanax
Berichten: 9814
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Lederland houdt zich niet aan CBW

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dubbel. Excuus. Nog steeds niet wakker. Of alweer beschonken, dat kan ook.
Laatst gewijzigd door Erthanax op 16 jun 2024 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Erthanax
Berichten: 9814
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Lederland houdt zich niet aan CBW

Ongelezen bericht door Erthanax »

16again schreef:
16 jun 2024 12:08
Erthanax schreef:
16 jun 2024 11:39
Lees de polis van uw rbv nog eens goed door. Als de zaak nog niet definitief is afgehandeld, kunt u mogelijk zelf een advocaat kiezen, die vervolgens door de rbv betaald wordt.
Waarom? TS heeft zijn aanbetaling al terug. Wat valt er te winnen?
Dat was me even ontschoten, zie ook het voorbehoud “nog niet definitief afgehandeld”. Excuus. Ik was nog niet helemaal wakker, denk ik.

Kokka1
Berichten: 424
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Lederland houdt zich niet aan CBW

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Ja en nu heb je nog steeds geen bank, en moet je bij de volgende winkel weer 3 maanden wachten.
Maargoed je heb wel wat geld verdiend met het ongeduld en het daaruit voorvloeiende ongemak.

Plaats reactie