Hans Anders

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
MarionCW
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 sep 2018 19:25

Hans Anders

Ongelezen bericht door MarionCW »

Vanmorgen was ik bij Hans Anders om te vragen of mijn reservebril veranderd zou kunnen worden in een zonnebril. De medewerker vertelde dat dat wel kon maar dat het heel duur uit zou pakken omdat ik, omdat ik een ouder montuur wilde gebruiken, geen recht zou hebben op korting.

Als ik mijn eigen bril zou gebruiken en dus alleen nieuwe glazen zou bestellen, zou de prijs daarvan € 598 zijn (ik heb dubbel focus) maar als ik een compleet nieuwe bril zou bestellen, zou dat neerkomen op "maar" € 341; nog veel geld voor een nieuwe bril maar dat is even niet wat ik aan de orde wilde stellen.

Iedereen heeft het er over dat we moeten consuminderen maar daar denkt Hans Anders letterlijk ander over.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Hans Anders

Ongelezen bericht door angel1978 »

MarionCW schreef:
25 jun 2024 15:48
Vanmorgen was ik bij Hans Anders om te vragen of mijn reservebril veranderd zou kunnen worden in een zonnebril. De medewerker vertelde dat dat wel kon maar dat het heel duur uit zou pakken omdat ik, omdat ik een ouder montuur wilde gebruiken, geen recht zou hebben op korting.

Als ik mijn eigen bril zou gebruiken en dus alleen nieuwe glazen zou bestellen, zou de prijs daarvan € 598 zijn (ik heb dubbel focus) maar als ik een compleet nieuwe bril zou bestellen, zou dat neerkomen op "maar" € 341; nog veel geld voor een nieuwe bril maar dat is even niet wat ik aan de orde wilde stellen.

Iedereen heeft het er over dat we moeten consuminderen maar daar denkt Hans Anders letterlijk ander over.
Hans Anders is geen consument, maar een verkoper. Die verkoopt liever een nieuwe bril dan alleen nieuwe glazen en heeft blijkbaar wel een actie op een nieuw montuur en niet op nieuwe glazen in een oud montuur. En dat mag een verkoper natuurlijk gewoon doen.
Is dat vanuit duurzaamheidsoogpunt ideaal -> Nee
Maar nog steeds kun je als consument ervoor kiezen om te consuminderen, dat is een eigen keuze.

Speedy123
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Hans Anders

Ongelezen bericht door Speedy123 »

MarionCW schreef:
25 jun 2024 15:48
Iedereen heeft het er over dat we moeten consuminderen maar daar denkt Hans Anders letterlijk ander over.
Als u echt wilde consuminderen dan zou u geen nieuwe bril bestellen omdat u een zonnebril wilt hebben maar gewoon een opzet zonnebril die u op uw bestaande gewone bril kunt klikken. Overal te koop voor nauwelijks een tientje.


Beetje flauw om naar Hans te wijzen als u eigenlijk diep van binnen niet Anders bent :D

Methusalah
Berichten: 1285
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Hans Anders

Ongelezen bericht door Methusalah »

MarionCW schreef:
25 jun 2024 15:48
Vanmorgen was ik bij Hans Anders om te vragen of mijn reservebril veranderd zou kunnen worden in een zonnebril. De medewerker vertelde dat dat wel kon maar dat het heel duur uit zou pakken omdat ik, omdat ik een ouder montuur wilde gebruiken, geen recht zou hebben op korting.

Als ik mijn eigen bril zou gebruiken en dus alleen nieuwe glazen zou bestellen, zou de prijs daarvan € 598 zijn (ik heb dubbel focus) maar als ik een compleet nieuwe bril zou bestellen, zou dat neerkomen op "maar" € 341; nog veel geld voor een nieuwe bril maar dat is even niet wat ik aan de orde wilde stellen.

Iedereen heeft het er over dat we moeten consuminderen maar daar denkt Hans Anders letterlijk ander over.

Ik snap er geen hout van. Je reservebril...is dus geen zonnebril? Hoe wil jij glazen getint maken? En je wil dus niet het montuur gebruiken van je reservebril maar een nog ouder montuur? Waarom niet gewoon het montuur van de reservebril gebruiken?

In ieder geval, je opties zijn wat HA aanbied en daar houd het op. En ik vind brillen nou niet echt een slepend issue in het consuminderen.
Speedy123 schreef:
25 jun 2024 17:04
MarionCW schreef:
25 jun 2024 15:48
Iedereen heeft het er over dat we moeten consuminderen maar daar denkt Hans Anders letterlijk ander over.
Als u echt wilde consuminderen dan zou u geen nieuwe bril bestellen omdat u een zonnebril wilt hebben maar gewoon een opzet zonnebril die u op uw bestaande gewone bril kunt klikken. Overal te koop voor nauwelijks een tientje.


Beetje flauw om naar Hans te wijzen als u eigenlijk diep van binnen niet Anders bent :D
En vervolgens kan je je bril weg gooien omdat die goedkope opzetrommel krassen maakt op je glazen. Dat is iets wat je nooit moet aanraden.

Speedy123
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Hans Anders

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Methusalah schreef:
25 jun 2024 17:06
En vervolgens kan je je bril weg gooien omdat die goedkope opzetrommel krassen maakt op je glazen. Dat is iets wat je nooit moet aanraden.
Ze worden tegenwoordig aan de brug bevestigd en zijn van zacht plastic. Dat krast niet op de harde coating van de glazen.

Erthanax
Berichten: 10065
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Hans Anders

Ongelezen bericht door Erthanax »

Er zijn ook prima “overzet-zonnebrillen”, dus een ruim vallend montuur dat je gewoon opzet over je normale bril. Ik heb er een thuis en een in de auto van een gerenommeerd merk dat bekend is geworden met zijn polariserende glazen. Kostten (let op de dubbel t!) twee of drie tientjes per stuk en bevallen prima.

Ron5300
Berichten: 428
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Hans Anders

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Bij een brillen grootgrutter gaan vragen of ze nieuwe zonnebril glazen in een oud montuur willen plaatsen en daar ook nog korting op verlenen is uiteraard geen optie want dat wordt maatwerk die bij een nieuw montuur met bijbehorende glazen op de sterkte na al passend voor het montuur zijn.
Een lokale opticien zou nog iets voor u kunnen betekenen maar ook die optie zal duur uitvallen maar dan bent u wel aan het consuminderen maar aan de andere kant heeft u als uw dagelijkse bril kapot gaat hoe lost u dat probleem dan op want een reserve bril heeft u niet meer.

Methusalah
Berichten: 1285
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Hans Anders

Ongelezen bericht door Methusalah »

Speedy123 schreef:
25 jun 2024 17:13
Methusalah schreef:
25 jun 2024 17:06
En vervolgens kan je je bril weg gooien omdat die goedkope opzetrommel krassen maakt op je glazen. Dat is iets wat je nooit moet aanraden.
Ze worden tegenwoordig aan de brug bevestigd en zijn van zacht plastic. Dat krast niet op de harde coating van de glazen.
Ik loop achter merk ik :D Lang leve de vooruitgang.

Ik snap alleen nog niet hoe hij van een normale bril een zonnebril wil maken. Met roet? :D

witte angora
Berichten: 31993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hans Anders

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar als je van die reservebril een zonnebril wil maken, hoe ga je dan verder door het leven zonder die reservebril?

Wat je ook zou kunnen doen is bij een andere brillenboer langs gaan die een actie 1+1 of zo heeft. Denk dat je dan goedkoper uit bent, je hebt een nieuwe bril + een zonnebril. Of een bril met meekleurende glazen, dat kan ook. Dan is dat meteen je nieuwe reservebril.

En de oude brillen kun je als het goed is doneren voor projecten in Afrika of zo, dat komt dan ook wel weer goed.

rwolters
Berichten: 1827
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Hans Anders

Ongelezen bericht door rwolters »

MarionCW schreef:
25 jun 2024 15:48
Vanmorgen was ik bij Hans Anders om te vragen of mijn reservebril veranderd zou kunnen worden in een zonnebril. De medewerker vertelde dat dat wel kon maar dat het heel duur uit zou pakken omdat ik, omdat ik een ouder montuur wilde gebruiken, geen recht zou hebben op korting.

Als ik mijn eigen bril zou gebruiken en dus alleen nieuwe glazen zou bestellen, zou de prijs daarvan € 598 zijn (ik heb dubbel focus) maar als ik een compleet nieuwe bril zou bestellen, zou dat neerkomen op "maar" € 341; nog veel geld voor een nieuwe bril maar dat is even niet wat ik aan de orde wilde stellen.

Iedereen heeft het er over dat we moeten consuminderen maar daar denkt Hans Anders letterlijk ander over.
Je vraagt eigenlijk een nicheproduct (glazen in een bestaand montuur plaatsen) aan een bedrijf dat het moet hebben van standaard producten en standaard diensten. Hans Anders (en andere grote ketens) zijn hier niet op ingericht. Grote kans dat ze hun machines alleen hebben ingesteld op de monturen die ze nu nieuw verkopen. Glazen op maat maken voor een ander montuur is anders soort werk. En wie is aansprakelijk als er wat fout gaat met het bestaande montuur? Bij een nieuw montuur (of eigenlijk: complete bril) is het simpel: totdat ze de bril hebben overgedragen aan de klant is het de verantwoordelijkheid van de opticien. Dus als het montuur sneuvelt tijdens montage pakken ze een nieuw montuur. Dat kan niet als er iets gebeurt met een bestaand montuur.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Hans Anders

Ongelezen bericht door angel1978 »

rwolters schreef:
26 jun 2024 12:01
MarionCW schreef:
25 jun 2024 15:48
Vanmorgen was ik bij Hans Anders om te vragen of mijn reservebril veranderd zou kunnen worden in een zonnebril. De medewerker vertelde dat dat wel kon maar dat het heel duur uit zou pakken omdat ik, omdat ik een ouder montuur wilde gebruiken, geen recht zou hebben op korting.

Als ik mijn eigen bril zou gebruiken en dus alleen nieuwe glazen zou bestellen, zou de prijs daarvan € 598 zijn (ik heb dubbel focus) maar als ik een compleet nieuwe bril zou bestellen, zou dat neerkomen op "maar" € 341; nog veel geld voor een nieuwe bril maar dat is even niet wat ik aan de orde wilde stellen.

Iedereen heeft het er over dat we moeten consuminderen maar daar denkt Hans Anders letterlijk ander over.
Je vraagt eigenlijk een nicheproduct (glazen in een bestaand montuur plaatsen) aan een bedrijf dat het moet hebben van standaard producten en standaard diensten. Hans Anders (en andere grote ketens) zijn hier niet op ingericht. Grote kans dat ze hun machines alleen hebben ingesteld op de monturen die ze nu nieuw verkopen. Glazen op maat maken voor een ander montuur is anders soort werk. En wie is aansprakelijk als er wat fout gaat met het bestaande montuur? Bij een nieuw montuur (of eigenlijk: complete bril) is het simpel: totdat ze de bril hebben overgedragen aan de klant is het de verantwoordelijkheid van de opticien. Dus als het montuur sneuvelt tijdens montage pakken ze een nieuw montuur. Dat kan niet als er iets gebeurt met een bestaand montuur.
Glazen in een bestaand montuur plaatsen is natuurlijk geen niche produkt. Dat is iets wat ze standaard doen ( het montuur bestaat al en ze plaatsen er nieuwe glazen in -> het montuur wordt niet opgebouwd om de glazen heen.
Wel heb je gelijk dat het maken van een custom maat glazen niet iets is waar Hans Anders op is ingericht, maar dat zal niet zoveel te maken hebben met het op maat maken van de glazen ( weinig monturen zijn gelijk qua maat glas wat erin moet, dus voor elk montuur moet een glas op maat gemaakt worden in de juiste sterkte ). Wel zit het verdienmodel van Hans Anders natuurlijk niet in het op maat maken van een stel bestaande glazen. Wil je dus zoiets en willen ze er iets aan verdienen, dan zal de marge hierop omhoog moeten en dat is dus ook precies wat ze hier doen.

Speedy123
Berichten: 1743
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Hans Anders

Ongelezen bericht door Speedy123 »

angel1978 schreef:
26 jun 2024 12:16
Wel zit het verdienmodel van Hans Anders natuurlijk niet in het op maat maken van een stel bestaande glazen. Wil je dus zoiets en willen ze er iets aan verdienen, dan zal de marge hierop omhoog moeten en dat is dus ook precies wat ze hier doen.
MarionCW schreef:
25 jun 2024 15:48
Als ik mijn eigen bril zou gebruiken en dus alleen nieuwe glazen zou bestellen, zou de prijs daarvan € 598 zijn (ik heb dubbel focus) maar als ik een compleet nieuwe bril zou bestellen, zou dat neerkomen op "maar" € 341; nog veel geld voor een nieuwe bril maar dat is even niet wat ik aan de orde wilde stellen.
Ik zou eerder willen stellen dat Hans Anders het gewoon niet wil doen en daarom bijna het dubbele vraagt voor het plaatsen van nieuwe glazen in het bestaande montuur ten oprichtte van een compleet nieuwe bril waarbij bij de laatste optie TS ook nog eens haar oude reservebril kan behouden.

Maar goed, TS kan eens kijken naar de optie van een voordelig opzetzonnebril, kan ze voor een tot twee tientjes haar reservebril alsnog als zonnebril gebruiken.

witte angora
Berichten: 31993
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hans Anders

Ongelezen bericht door witte angora »

Het punt is meer dat er bij een nieuwe bril een mal geleverd wordt om de glazen in het juiste formaat te kunnen slijpen. Althans, bij de brillenboer waar ik kom. Je kan je voorstellen, als een bril eenmaal uit de collectie is, dan verdwijnt die mal op een gegeven moment ook ergens op de vuilnisbelt of wat dan ook. En zonder mal wordt het een beetje lastiger om nieuwe glazen te slijpen. Dan zal je eerst een nieuwe mal moeten maken.

Plaats reactie