Select van bol.com gratis verzendkosten, maar niet via Partners?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Nijogeth

Re: Select van bol.com gratis verzendkosten, maar niet via Partners?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

ZeerPrivé schreef:
09 nov 2024 11:21
Nijogeth schreef:
09 nov 2024 10:35
Als ik bij Bol kijk, dan staat er bij aangegeven dat de verzendkosten erbij inbegrepen zijn. Dat zijn ze bij Zooplus bij die prijs niet. Als ik het daar in mijn winkelwagen stop, dan gaat het me 11,49 kosten. Qua prijs vergelijkbaar dus.
Tenzij je dat artikel 10 of 20x wilt hebben. Betaal je 10 of 20x verzendkosten.
Daarom hebben ze vaak de optie om andere varianten te kiezen.

In dit geval kost 4kg 36,54 bij Bol. Dan heb je dus 10x zoveel.
Bij Zooplus is dat 41,99.

Edit: bij beiden is dit met (zonder) bezorgkosten.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@nijogeth, kijk eens naar dit voorbeeld. Als je niet zo'n oplettende koper bent, stink je er gewoon in. Opletten en checken, altijd blijven doen.
ZeerPrivé schreef:
09 nov 2024 12:04
PGros schreef:
09 nov 2024 11:34
Moneyman schreef:
09 nov 2024 10:13
Voorbeelden van mbneiden:

https://www.bol.com/nl/p/l-o-l-surprise ... _iphoneapp
Maar dat is dus een product dat door bol geleverd wordt.
Kijk eens wat bol doet tov de partners met het zelfde artikel
https://www.bol.com/nl/nl/prijsoverzich ... tOrder=asc
En stel, Bol verkoopt het niet dus je koopt bij Speelgoedwonder en je wilt er 5 stuks van. Dan betaal je dus 5 x 7 euro teveel voor die rommel.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik begrijp het bericht van TS zo dat Bol.com duurder is dan de concurrent en dat hij denkt dat dit komt omdat Bol.com de verzendkosten heeft verdisconteerd in de koopprijs. TS is select lid en verwacht dit niet en vraagt zich af of dat misleiding met zich meebrengt.

Bol.com mag zijn eigen tarieven structuur hanteren. Zoals bij de meeste webwinkels gebruikelijk is bestaat die uit een post koopprijs en een post verzendkosten. Klanten die select lid zijn hoeven de laatste post niet te betalen.

Partners van bol.com mogen hun eigen prijzen hanteren, tenzij ze daar afspraken over hebben gemaakt met Bol.com. Pet's place mag haar producten bij Bol.com dus vijf euro duurder aanbieden dan op de eigen website. Dat zullen ze ongetwijfeld doen vanwege de kosten van verzending, maar dat doet niets af aan het feit dat de post verzendkosten niet betaald hoeft te worden. Klanten die geen select zijn betalen nog meer, omdat zij de post verzendkosten wel moeten afrekenen.

Misleiding is het verstrekken van onjuiste, onduidelijke of dubbelzinnige informatie waardoor een consument een transactie neemt over een besluit die hij anders niet genomen had. Het weglaten van informatie kan ook misleiding opleveren. Ik zie geen misleiding.

PGros

Ongelezen bericht door PGros »

alfatrion schreef:
09 nov 2024 14:27
maar dat doet niets af aan het feit dat de post verzendkosten niet betaald hoeft te worden. Klanten die geen select zijn betalen nog meer, omdat zij de post verzendkosten wel moeten afrekenen.
Er staat inclusief verzendkosten dus die betaal je wel en klanten die wel of geen select hebben betalen precies hetzelfde voor die artikelen.

alfatrion

Lowieze schreef:
09 nov 2024 12:00
In de voorwaarden van Bol-Select staat:
“Niet alle Bezorgopties worden aangeboden op het gehele assortiment dat beschikbaar is via bol. Het assortiment waarop de Bezorgopties van toepassing zijn wordt aangeduid met de tekst “Select”. “

Volgens mij stond bij datgene wat u wilde bestellen geen ‘Select’.
Als je ook even het aanbod leest dan wordt je duidelijk dat je de post verzendkosten ad € 2,99 voor bestellingen onder € 25,- nooit hoeft te betalen voor producten verkocht door Bol.com.

https://www.bol.com/nl/nl/select/?ruleR ... &variants=
PGros schreef:
09 nov 2024 14:36
Er staat inclusief verzendkosten dus die betaal je wel en klanten die wel of geen select hebben betalen precies hetzelfde voor die artikelen.
Ik had de website van Bol.com niet bekeken voor het plaatsen. Als een prijs inclusief verzendkosten wordt getoond dan zal er tijdens het afrekenen een korting moeten worden toegepast. Heb je dat gecontroleerd?

Voor het reageren op een mobiele telefoon is het makkelijk als je op een nieuwe regel begint met reageren, zodat de overbodige tekst makkelijk geselecteerd en verwijderd kan worden.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 09 nov 2024 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.

ZeerPrivé

Als een prijs inclusief verzendkosten wordt getoond dan zal er tijdens het afrekenen een korting moeten worden toegepast.
NEE, die korting wordt niet toegepast. Zucht...

alfatrion

Wie heeft dat daadwerkelijk gecontroleerd?

ZeerPrivé

alfatrion schreef:
09 nov 2024 14:57
Wie heeft dat daadwerkelijk gecontroleerd?
Ik bestel al jaren bij Bol, dus had dit allang door. Staat ook in de regels van Select genoemd. Voor alle duidelijkheid nog maar een keer in de herhaling: bij externe partners van Bol die hun producten verkopen INCL verzendkosten maakt wel of geen Select dus geen verschil. Koop je 5 van die artikelen betaal je bij die externe partner dus 5x de verzendkosten.
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 09 nov 2024 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.

taxikemperman

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Als je geen select klant bent bij Bol dan betaal je dezelfde prijs als dat je wel select klant bent.
Het verschil zit bij het afrekenen: een select klant ziet dan verzendkosten 0 en een niet selectklant krijgt nog extra verzendkosten

Met uitzondering van tweedehands, dan betaal je als select klant per item ook extra maar dat staat allemaal netjes vermeld

PGros

Ongelezen bericht door PGros »

taxikemperman schreef:
09 nov 2024 15:02
Als je geen select klant bent bij Bol dan betaal je dezelfde prijs als dat je wel select klant bent.
Het verschil zit bij het afrekenen: een select klant ziet dan verzendkosten 0 en een niet selectklant krijgt nog extra verzendkosten
Bij de artikelen inclusief verzendkosten zien beide gewoon 0 euro verzendkosten staan en ze betalen beide hetzelfde,

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Margreetster schreef:
09 nov 2024 08:41
Zijn de bol.com of hun partners eerlijk of misleiden ze de zaak? Mag Bol.com zijn klanten Select aanbieden met de belofte van gratis verzendkosten terwijl dit in de praktijk dus niet het geval is?

Wie heeft dit ook al eens aan de hand gehad?
Ik. Als je boeken via Bol bestelt, dan is dat inclusief verzending en dat gaat ten koste van de marges. Daarom ziet de boekenbranche het liefste verkopen buiten Bol om.

Wat jij beschrijft, is een direct gevolg van de supermarkt-benadering van Bol. Als op het einde van de bestelling er nog verzendkosten bijkomen, dan haken veel klanten af. Een prijs inclusief verzendkosten werkt beter, zoals Pets Place goed in de peiling heeft.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

PGros schreef:
09 nov 2024 14:36
alfatrion schreef:
09 nov 2024 14:27
maar dat doet niets af aan het feit dat de post verzendkosten niet betaald hoeft te worden. Klanten die geen select zijn betalen nog meer, omdat zij de post verzendkosten wel moeten afrekenen.
Inclusief verzendkosten betekent in principe hetzelfde als gratis verzonden. Het is dan namelijk in de prijs verwerkt.

Janzegt

Ongelezen bericht door Janzegt »

Bol.com presenteert aan een selectklant een prijs en daarbovenop komen geen verzendkosten. Dit is ongeacht of het product door Bol of door een partner van het wordt geleverd.
Een niet selectklant ziet een prijs een daarbovenop komen nog verzendkosten.
En de prijs die een selectklant ziet, hoeft niet persé gelijk te zijn aan die prijs die een niet-selectklant ziet. Verder speelt nog mee dat een partner van Bol soms op de bol site andere prijzen hanteert dan op zijn eigen site.

Het is daarom erg voorbarig om conclusies te trekken op basis van één casus.

Margreetster

Ongelezen bericht door Margreetster »

Het is daarom erg voorbarig om conclusies te trekken op basis van één casus.

Antwoord: zoals je in voorgaande berichten kunt lezen, betreft het meerdere cases. Als Bol.com op hun site aangeeft: 'geen extra verzendkosten' zou het handig zijn als er dan direct aanvullende staat: met uitzondering van externe partners. De partner geeft dan aan hoeveel de verzendkosten zijn, heel transparant lijkt mij. Plus, het zou de externe partners sieren om voor 1 product verzendkosten te rekenen i.pv. bijvoorbeeld 5 in je mandje en dan 5x verzendkosten. In geval Royal Canin bij Pets Place, zou dit betekenen dat ik 55 euro kwijt zou zijn. Terwijl je op hun eigen site boven 35 euro geen verzendkosten betaalt. Dus 6 x 6.49 = 39 euro en geen 55 euro. Zo ook bij Zooplus. 32 euro. Waarom dan 400 gram zakje? Omdat onze oude kat weinig eet en dus een zak van 2 kilo 'oud' wordt en niet meer smaakt.

popbizzart

Ongelezen bericht door popbizzart »

Ik verkoop zelf via Boil.com, en wij kunnen helemaal geen verzendkosten rekenen.
Bol verplicht ons om onze spullen gratis te versturen.
Komt er dus op neer dat Bol gratis verzenden aanbied op onze kosten.
En die moet ik dus ook in mijn verkoopprijs verwerken.

Margreetster

popbizzart je schreef:
Ik verkoop zelf via Boil.com, en wij kunnen helemaal geen verzendkosten rekenen.
Bol verplicht ons om onze spullen gratis te versturen.
Komt er dus op neer dat Bol gratis verzenden aanbied op onze kosten.
En die moet ik dus ook in mijn verkoopprijs verwerken.

Zo dan, dat begrijp ik dan ook wel weer. Maar bol.com schrijft zelf op hun site dat ik naast het gratis verzenden geen extra verzendkosten hoef te betalen. Als ik anoniem bij bol.com zoek en ik selecteer een product onder de 25 euro, dan staat er: € 2,99 verzendkosten. Zodra ik inlog als selectklant, krijg ik zelfde verzendkosten als zijnde met € 2,99 korting. Krijg ik wederom dus het idee dat Bol.com zowel de verkopende partij alswel de klant laat betalen???

Krijg steeds meer de indruk dat Bol.com meer en meer als een soort markplaats bezig is. Ik zie het al voor me dat ik op de site van Mediamarkt een product kies, heb gratis verzendkosten bij artikel boven de € 50,00 en vervolgens de melding krijg, dit is een externe partner, u mag nog extra verzendkosten betalen. In Waalwijk staan gigantische distributiegebouwen. Die moeten toch ergens van betaald worden........................

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

M.i. blijkt alleen dat het product bij de oorspronkelijke webwinkel goedkoper was dan bij Bol.com.
Het enige verschil is dat die webwinkel een minimum bestelbedrag van 25 euro hanteert voor gratis verzending Ts heeft meerdere producten besteld en is pas later op de website van Bol.com gaan kijken en het product duurder aangeboden te worden.
Ts heeft bij Bol.com een select abonnement afgesloten en vermoedt nu dat Bol.com zonder dat de vermelden de verzendkosten in de prijs door berekent maar echt bewijs heeft Ts niet.
Daarbij is een select abonnement een toevoeging op de standaard verzendwijze die levering op de dag van bestellen en ook op zondagen mogelijk maakt.
Het enige wat Ts heeft aangetoond is dat Bol.com niet de goedkoopste webwinkel is en dat rechtstreeks bij een partner bestellen goedkoper kan zijn maar er wel rekening met het minimale bestelbedrag gehouden moet worden.

Margreetster

Het enige wat Ts heeft aangetoond is dat Bol.com niet de goedkoopste webwinkel is en dat rechtstreeks bij een partner bestellen goedkoper kan zijn maar er wel rekening met het minimale bestelbedrag gehouden moet worden.

Bol is zeker niet de goedkoopste. Dat weet je al als je op bv de site van prijsvergelijk kijkt. Maar de reden waarom ik via Bol.com 1 zakje om te proberen wilde bestellen, is dat je ongeacht het bedrag als select lid geen verzendkosten hoeft te betalen. Maar dat moet je dus wel omdat je, ondanks dat je via Bol afneemt, je in principe toch bij een externe partner bestelt en niet rechtststreeks bij Bol. En dus wel verzendkosten hebt. En dan klopt de melding op de site van Bol niet dat je geen extra verzendkosten hebt. Niet iedereen is prijsbewust en sommige mensen weten niet eens dat je vanaf 400 gram dus € 4,85 betaalt. En dan heb je gelijk dat je bij de externe partner een minimale afname hebt, Maar dat maakte het voor mij zo aantrekkelijk om via Bol te bestellen.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Margreetster schreef:
10 nov 2024 09:48

Bol is zeker niet de goedkoopste. Dat weet je al als je op bv de site van prijsvergelijk kijkt. Maar de reden waarom ik via Bol.com 1 zakje om te proberen wilde bestellen, is dat je ongeacht het bedrag als select lid geen verzendkosten hoeft te betalen. Maar dat moet je dus wel omdat je, ondanks dat je via Bol afneemt, je in principe toch bij een externe partner bestelt en niet rechtststreeks bij Bol. En dus wel verzendkosten hebt. En dan klopt de melding op de site van Bol niet dat je geen extra verzendkosten hebt. Niet iedereen is prijsbewust en sommige mensen weten niet eens dat je vanaf 400 gram dus € 4,85 betaalt. En dan heb je gelijk dat je bij de externe partner een minimale afname hebt, Maar dat maakte het voor mij zo aantrekkelijk om via Bol te bestellen.
Ik denk dat de meeste mensen niet in de gaten hebben dat Bol spreekt over geen ‘extra’ verzendkosten. Je betaalt bij partners dus wel verzendkosten maar Bol zelf rekent dan niet nog eens ‘extra’ kosten. Tel uit je winst.

ZeerPrivé

Beetje off-topic, maar niet helemaal. Dat het loont om goed op te blijven letten als je iets koopt: kocht laatst een keukenapparaat bij Bol, bij CB was deze bijna 45% duurder. Dat CB vaak wat duurder is weet ik, maar bijna 45% is me te gortig.

Plaats reactie