Robert won een buitenkeuken, maar kreeg deze niet
Robert won een buitenkeuken, maar kreeg deze niet
Een tijdje geleden schreef Radar een artikel over Robert, die met een winactie op Instagram een buitenkeuken won van het bedrijf Combi Hout. Deze buitenkeuken kreeg hij echter nooit geleverd. Lees hier het hele artikel: https://radar.avrotros.nl/artikel/rober ... ting-61500
Heb jij een vergelijkbare ervaring (met hetzelfde of een ander bedrijf)? Dan horen we heel graag van je!
Heb jij een vergelijkbare ervaring (met hetzelfde of een ander bedrijf)? Dan horen we heel graag van je!
Re: Robert won een buitenkeuken, maar kreeg deze niet
Nee. Ik haat dergelijke deel-en-win-acties en doe er dus nooit aan mee. Scheelt een hoop ellende 

Methusalah
en Nevyn
vinden dit leuk
-
- Berichten: 947
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: Robert won een buitenkeuken, maar kreeg deze niet
Dus promoten we het nog evenDaarnaast hebben zij aangegeven niet bereid te zijn om de buitenkeuken te leveren aan Robert zolang het betreffende artikel online blijft staan

Re: Robert won een buitenkeuken, maar kreeg deze niet
Voordat het online stond, werd ook al niet geleverd. Wat was toen het excuus?StevieNL81 schreef: ↑24 jun 2025 18:00Dus promoten we het nog evenDaarnaast hebben zij aangegeven niet bereid te zijn om de buitenkeuken te leveren aan Robert zolang het betreffende artikel online blijft staan![]()
Re: Robert won een buitenkeuken, maar kreeg deze niet
Met bedrijfsnaam er bij ....!Dus promoten we het nog even
-
- Berichten: 1207
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: Robert won een buitenkeuken, maar kreeg deze niet
Die bedrijfsnaam staat wel op dit forum, niet (meer) in het artikel zelf. Is het daar uit verwijderd? De onderneming zelf lijkt de deuren in Eibergen gesloten te hebben. Op de Facebookpagina wordt vermeld dat ze niet reageren vanwege grote drukte. Bij de reviews veel klachten van mensen die niet geleverd krijgen. Op Instagram gaat influencer Tim in zijn combiplunje ondertussen gewoon door met promotie en kortingscodes.
Het lijkt er op dat de beloofde buitenkeuken binnenkort in een faillissementsuitverkoop opgehaald moet worden.
Re: Robert won een buitenkeuken, maar kreeg deze niet
Deze Robert won geen buitenkeuken maar een kliko ombouw.
Robert was blijkbaar niet tevreden met de gewonnen kliko ombouw en had liever een buitenkeuken gewild maar die viel niet onder de win actie.
Het artikel blijft vaag over de afspraken die Robert met het bedrijf heeft gemaakt maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat het bedrijf geen buitenkeuken gaat leveren want die was helemaal niet te winnen.
Robert heeft wel recht op de gewonnen kliko ombouw maar niet op een buitenkeuken want als je bijvoorbeeld een standaard fiets wint kun je geen elektrische fiets eisen als die door een bedrijf ook verkocht wordt.
Een kliko ombouw is heel iets anders dan een buitenkeuken dus wat dat betreft klopt de topic titel niet.Begin november won Robert bij een winactie een kliko-ombouw via Instagram van een bedrijf
Robert was blijkbaar niet tevreden met de gewonnen kliko ombouw en had liever een buitenkeuken gewild maar die viel niet onder de win actie.
Het artikel blijft vaag over de afspraken die Robert met het bedrijf heeft gemaakt maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat het bedrijf geen buitenkeuken gaat leveren want die was helemaal niet te winnen.
Robert heeft wel recht op de gewonnen kliko ombouw maar niet op een buitenkeuken want als je bijvoorbeeld een standaard fiets wint kun je geen elektrische fiets eisen als die door een bedrijf ook verkocht wordt.
Remy2021
vindt dit leuk
Re: Robert won een buitenkeuken, maar kreeg deze niet
Ron: Je bent me net voor, zat ook al te schrijven dat er geen buitenkeuken was gewonnen maar een kliko ombouw. Vond het hele stukje (van Radar) nogal... buitenproporties, hij heeft idd alleen recht op de kliko ombouw, dan kan je geen gratis buitenkeuken verwachten.
Re: Robert won een buitenkeuken, maar kreeg deze niet
Artikel niet gelezen @Ron en @Remy?
'Robert won deze winactie en het bedrijf deelde dit vervolgens op hun Instagram-account. Hij sprak met hun af dat hij in plaats van een kliko-ombouw een buitenkeuken zou ontvangen. Het contact hierover verliep moeizaam, vertelt Robert: "Ze reageerden vaak laat op berichten die ik stuurde en kwamen steeds met nieuwe redenen waarom het langer zou duren voordat de buitenkeuken geleverd kon worden." '
'Robert won deze winactie en het bedrijf deelde dit vervolgens op hun Instagram-account. Hij sprak met hun af dat hij in plaats van een kliko-ombouw een buitenkeuken zou ontvangen. Het contact hierover verliep moeizaam, vertelt Robert: "Ze reageerden vaak laat op berichten die ik stuurde en kwamen steeds met nieuwe redenen waarom het langer zou duren voordat de buitenkeuken geleverd kon worden." '
J. Deltoer
, kuklos
en Consumenneke
vinden dit leuk
-
- Berichten: 1207
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: Robert won een buitenkeuken, maar kreeg deze niet
Dat bedrijf is vanzelfsprekend om een reactie gevraagd en dat zou het perfecte moment geweest zijn om bezwaar te maken tegen deze versie van het verhaal. Tevens neem ik aan dat Robert door middel van zijn correspondentie kan aantonen dat er inderdaad een afspraak gemaakt is om de ene houten stelling met deurtjes (kliko-ombouw) ingeruild wordt voor een andere houten stelling met deurtjes (buitenkeuken).
Maar we zijn natuurlijk vrij om ons allemaal wat anders voor te stellen.

Re: Robert won een buitenkeuken, maar kreeg deze niet
Joz-Jan: Tuurlijk heb ik het hele stuk gelezen, maar er staat dat Robert "met hun afsprak" dat er een buitenkeuken zou komen ipv een kliko ombouw. Ik kan, in mijn eigen beleving, zoveel afspreken maar dat wil niet zeggen dat het ook zo gebeurd. Een afspraak maak je met 2 kanten en ik kan me niet voorstellen dat je "zo maar" iets anders en misschien veel groter en duurder krijgt en staan die afspraken zwart op wit? en met wie? Heeft Robert het zwart op wit dan heeft hij recht van spreken.
Re: Robert won een buitenkeuken, maar kreeg deze niet
Het gezegde “afspraak is afspraak” is er niet voor niets. De eis dat dat schriftelijk zou moeten plaatsvinden, bestaat niet.Remy2021 schreef: ↑25 jun 2025 17:06Joz-Jan: Tuurlijk heb ik het hele stuk gelezen, maar er staat dat Robert "met hun afsprak" dat er een buitenkeuken zou komen ipv een kliko ombouw. Ik kan, in mijn eigen beleving, zoveel afspreken maar dat wil niet zeggen dat het ook zo gebeurd. Een afspraak maak je met 2 kanten en ik kan me niet voorstellen dat je "zo maar" iets anders en misschien veel groter en duurder krijgt en staan die afspraken zwart op wit? en met wie? Heeft Robert het zwart op wit dan heeft hij recht van spreken.
Verder ga je vooral uit van je eigen aannames en invullingen in plaat van de bekende informatie.
Ik zie geen enkele reden om aan het bestaan van die afspraak te twijfelen. Sterker nog, dat is een totaal onlogische gedachte, omdat het verweer van het bedrijf niet is “ je hebt helemaal geen recht op een keuken”, maar dat ze in plaats daarvan steeds aangeven dat de keuken eraan komt.
Re: Robert won een buitenkeuken, maar kreeg deze niet
Ik zou als bedrijf ook niet heel grappig reageren op Radar. Die hebben er namelijk nogal een handje van om de vertegenwoordigers van bedrijven niet uit te laten praten of bedrijven onder druk te zetten dingen te beloven. Zelfs als het bedrijf gewoon in het gelijk staat. Ik zou ieder bedrijf aanraden om Radar zover mogelijk links te laten liggen.Consumenneke schreef: ↑25 jun 2025 15:54Dat bedrijf is vanzelfsprekend om een reactie gevraagd en dat zou het perfecte moment geweest zijn om bezwaar te maken tegen deze versie van het verhaal.
Het is voor sommige consumenten echter wel een weg met een positieve uitkomst gebleken, soms zelfs als de consument eigenlijk geen poot heeft om op te staan. Dus die snap ik ook weer.
Is daadwerkelijk uitgebreid de correspondentie doorgenomen of is er vooral op het verhaal afgegaan? Uit ervaring zou ik zeggen, het laatste.
-
- Berichten: 1207
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: Robert won een buitenkeuken, maar kreeg deze niet
U heeft ervaring met Radar? Of vooral veel sterke opinies?
Ik denk dat Nederlandse (kritische) consumentenprogramma's heel goed weten dat ze hun feiten moeten checken en de andere partij weerwoord dienen te gunnen. Geen twijfel aan. En de onderneming die zo dom is niet van die gelegenheid gebruik te maken, heeft daarna geen poot meer om op te staan.
-
- Berichten: 1207
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: Robert won een buitenkeuken, maar kreeg deze niet
Ja, ik heb inderdaad weleens uitzendingen gekeken.
-
- Berichten: 1207
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: Robert won een buitenkeuken, maar kreeg deze niet
Niet verstandig, want je hebt recht op weerwoord. Misschien heb je geen woordvoerder die voor de camera overtuigend is (we zien het gestuntel allemaal) en waarschijnlijk wil je geen cameraploeg aan de deur, maar reageer dan tenminste op schrift en laat die tekst niet door een jurist maken. Je kan de reactie wel met een jurist bespreken, maar houd het menselijk. Toon begrip en kom met een reële oplossing, en eventueel een bosje bloemen.
Klanten kopen niet van klootzakken.
Re: Robert won een buitenkeuken, maar kreeg deze niet
Daarom zou het zo fijn zijn als Radar niet ten onrechte bedrijven/ mensen als klootzakken weg zou zetten.
Nijogeth
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1207
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: Robert won een buitenkeuken, maar kreeg deze niet
Ten onrechte? Noem eens een voorbeeld.
Zou u bedrijven ook aanraden om niet te reageren als ze weerwoord krijgen? Zoals het bedrijf in deze zaak alle vragen negeerde.
U beseft waarschijnlijk het juridisch belang van weerwoord. We zien allemaal hoe veel bedrijven klachten negeren en vaak pas iets doen wanneer een programma als Radar in actie komt, of de krant belt.Naar aanleiding van Roberts verhaal hebben we op meerdere manieren geprobeerd contact op te nemen met dit bedrijf, maar zonder succes. Ondanks verwoede pogingen kregen we geen reactie op onze vragen.
Re: Robert won een buitenkeuken, maar kreeg deze niet
Voorbeelden te over waarin de vertegenwoordiger van het bedrijf geen fatsoenlijke kans krijgt zijn verhaal te doen.Consumenneke schreef: ↑26 jun 2025 15:19Ten onrechte? Noem eens een voorbeeld.
Zou u bedrijven ook aanraden om niet te reageren als ze weerwoord krijgen? Zoals het bedrijf in deze zaak alle vragen negeerde.
En nee, ik adviseer niet om niet te reageren. Ik zou zeker reageren - maar dan wel schriftelijk, en daarin proactief zelf de communicatie zoeken. Ik zou zeker niet afhankelijk willen zijn van de grillen van een programma als Radar, waarbij het op tafel krijgen van de werkelijke situatie niet het hoogste doel is.