Coolblue: pakket bezorgd, maar product van €699 ontbreekt

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Moneyman

Re: Coolblue: pakket bezorgd, maar product van €699 ontbreekt

Ongelezen bericht door Moneyman »

peter17111962 schreef:
22 sep 2026 09:00
Een verzender van een pakketje wil gewoon duidelijkheid hebben of dat het bewuste pakketje echt niet is aangekomen en dat de ontvangen niet gewoon de boel zit op te lichten en zijn geld terug wil hebben van de aankoop of een tweede exemplaar wil hebben voor zijn geld. Het is en blijft woord tegen woord.
Dat de verkoper duidelijkheid wil hebben is logisch. Alleen: daar is hij nou net zelf verantwoordelijk voor. En het kan gewoon, alleen kiest met ervoor omdat vanwege kostenoverwegingen niet te doen. Prima, maar dan moet je niet piepen als je als verkoper met de gevolgen van je keuze wordt geconfronteerd.

M.V.K.

Ongelezen bericht door M.V.K. »

Wij hebben ook vaak problemen met pakketten die gedumpt worden voor de deur, en dan met name door Dragonfly, maar soms ook DHL en anderen.

Daarom is het verstandig om een (deurbel)camera te installeren. Dan heb je altijd bewijs, ook als ze beweren geweest te zijn, terwijl dat niet zo is.

In dit geval heeft u het over een buur die u gewaarschuwd had dat het pakket er lag.
Heeft deze buur misschien ook gezien dat het pakket open was?
In dat geval zou een verklaring van deze buur kunnen helpen.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

M.V.K. schreef:
22 sep 2026 10:18
Wij hebben ook vaak problemen met pakketten die gedumpt worden voor de deur, en dan met name door Dragonfly, maar soms ook DHL en anderen.

Daarom is het verstandig om een (deurbel)camera te installeren. Dan heb je altijd bewijs, ook als ze beweren geweest te zijn, terwijl dat niet zo is.
Nog verstandiger is om thuis te zijn om het pakket in ontvangst te nemen. Het blijft namelijk een kromme redenering dat je vraagt om iets bij je thuis te laten bezorgen en dat er vervolgens niemand thuis is . Alle grote bezorgbedrijven werken met apps en ook per mail word je op de hoogte gehouden. Je ziet tijdig een tijdblok en kan zelf aangeven wat er moet gebeuren als het niet uitkomt.

M.V.K.

Ongelezen bericht door M.V.K. »

Even voor de goede orde: wij zijn altijd thuis als wij een pakket verwachten, toch wordt dat regelmatig voor de deur gedumpt, terwijl de bezorgers niet van buiten af kunnen zien of er iemand thuis is.
De camera waarschuwt in ieder geval als er iemand bij de voordeur is geweest.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

M.V.K. schreef:
22 sep 2026 10:18

In dit geval heeft u het over een buur die u gewaarschuwd had dat het pakket er lag.
Heeft deze buur misschien ook gezien dat het pakket open was?
In dat geval zou een verklaring van deze buur kunnen helpen.
Nee dat helpt allemaal niet. Juridisch gezien is het al volkomen duidelijk, de verkoper is verantwoordelijk. De verkoper moet bewijzen dat er bezorgd is en dus niet andersom, de koper hoeft niet aan te tonen dat er niet bezorgd is.

De verkoper komt simpelweg zijn verplichtingen niet na, weigert nog verdere communicatie en dan kan de koper verder niets anders dan of naar de geschillencommissie te stappen of een procedure te beginnen bij de rechter.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

NeoDutchio schreef:
22 sep 2026 11:30
Alle grote bezorgbedrijven werken met apps en ook per mail word je op de hoogte gehouden. Je ziet tijdig een tijdblok en kan zelf aangeven wat er moet gebeuren als het niet uitkomt.
Nou ja, de laatste keer dat ik keek moest ik bij PostNL en DHL een account aanmaken om iets aan te geven. Als ik de kans heb bestel ik iets op een moment dat ik thuis ben. Komt het niet op het moment dat ik heb geselecteerd, dan is dat de schuld van de verzender en ga ik niet zorgen dat ik alsnog thuis ben. Sommige mensen moeten gewoon werken.

Kan ik geen tijdstip kiezen, dan kiezen ik voor een automaat, bezorging bij mijn ouders of op het werk.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:
22 sep 2026 11:30
Nog verstandiger is om thuis te zijn om het pakket in ontvangst te nemen. Het blijft namelijk een kromme redenering dat je vraagt om iets bij je thuis te laten bezorgen en dat er vervolgens niemand thuis is . Alle grote bezorgbedrijven werken met apps en ook per mail word je op de hoogte gehouden. Je ziet tijdig een tijdblok en kan zelf aangeven wat er moet gebeuren als het niet uitkomt.
Leg de schuld maar bij TS. Die zoals ik lees wel thuis was!

NeoDutchio

Nijogeth schreef:
22 sep 2026 15:38
Nou ja, de laatste keer dat ik keek moest ik bij PostNL en DHL een account aanmaken om iets aan te geven. Als ik de kans heb bestel ik iets op een moment dat ik thuis ben. Komt het niet op het moment dat ik heb geselecteerd, dan is dat de schuld van de verzender en ga ik niet zorgen dat ik alsnog thuis ben. Sommige mensen moeten gewoon werken.
Er bestaat ook zoiets als overmacht en zat redenen waarom iets later kan komen. Hoeveel moeite is het om even in de app aan te geven dat het ergens anders heen kan? Doet u het niet voor uzelf, dan doet u het wel voor de bezorger die dan niet nutteloos voor uw deur staat, voor uw buren die geen pakket voor u hoeven aan te nemen en u doet het ook voor alle ontvangers na u waar wel wellicht op tijd gekomen kan worden. Bij elke ontvanger 1 minuut tijdverlies is gewoon 2 uur vertraging per shift. We hebben het zelf in de hand.

Ik_weet_niet_alles

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

NeoDutchio schreef:
22 sep 2026 20:21
Nijogeth schreef:
22 sep 2026 15:38
Er bestaat ook zoiets als overmacht en zat redenen waarom iets later kan komen. Hoeveel moeite is het om even in de app aan te geven dat het ergens anders heen kan? Doet u het niet voor uzelf, dan doet u het wel voor de bezorger die dan niet nutteloos voor uw deur staat, voor uw buren die geen pakket voor u hoeven aan te nemen en u doet het ook voor alle ontvangers na u waar wel wellicht op tijd gekomen kan worden. Bij elke ontvanger 1 minuut tijdverlies is gewoon 2 uur vertraging per shift. We hebben het zelf in de hand.
Zoals gewoonlijk is het weer de schuld van de consument en niet van de ondernemer. U houdt er ook niet mee op.
Ik krijg regelmatig bericht dat een bestelling op die datum en en die tijdsinterval wordt geleverd en vervolgens de tijdsinterval veranderd of beiden. Daar ga ik niet meer voor thuis blijven. Als het nodig is kies ik voor een pakketautomaat maar dan maak ik nog vaak genoeg mee dat ik het pakket bij de afhaalpunt moet ophalen. Zolang PostNL doorgaat met het registreren van mijn ID nummer, DHL doet dat niet, dan weiger ik het om de pakket op te halen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

RAAHA schreef:
18 sep 2026 07:28
Als iemand hiermee ervaring heeft, hoor ik graag welke stappen u heeft genomen en wat uiteindelijk de uitkomst was.
Ik neem aan dat je niet hebt aangegeven aan Coolblue of de vervoerder, dat de vervoerder het pakket mocht achterlaten waar hij dat heeft gedaan. In dat geval is het simpel: Coolblue heeft het bestelde niet afgeleverd.

De eerste stap is het versturen van een ingebrekstelling. In deze ingebrekestelling geeft je aan dat je een overeenkomst met ze hebt tot de levering van X, dat jij tot op heden X niet hebt ontvangen en dat zij dit binnen twee weken alsnog moeten leveren en anders in verzuim zijn.

Als je naar de rechter gaat, dan moet jij stellen en bij betwisting bewijzen dat je een overeenkomst met Coolblue hebt tot levering van X. Coolblue kan zich dan verweren door de stelling in te brengen dat zij X wel hebben afgeleverd. Daarom is het goed om dat in de dagvaarding te betwisten met foto's en al. Maar de kans is groot dat Coolblue zal willen schikken op het moment dat zij een dagvaarding ontvangen.

NeoDutchio

Ik_weet_niet_alles schreef:
22 sep 2026 20:29
Zoals gewoonlijk is het weer de schuld van de consument en niet van de ondernemer. U houdt er ook niet mee op.
Nee hoor, wederom zeg ik dat niet. Ik snap dat het uw hobby is om graag mijn woorden te verdraaien en te framen, maar het ging in mijn reactie niet om schuld. Het gaat om een gevolg van niet handelen.
Ik krijg regelmatig bericht dat een bestelling op die datum en en die tijdsinterval wordt geleverd en vervolgens de tijdsinterval veranderd of beiden. Daar ga ik niet meer voor thuis blijven. Als het nodig is kies ik voor een pakketautomaat (...)
U geeft nu dezelfde reactie als waar ik op reageerde en wat u graag anders wil uitleggen.. Als je weet dat je niet thuis bent, geeft het dan aan zodat een bezorger niet voor niets voor een dichte deur staat, de buren niet lastig gevallen hoeft te worden en de ontvangers na u ook niet langer hoeven te wachten. "We" klagen over iets dat we zelf ook veroorzaken.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
22 sep 2026 21:24
Nee hoor, wederom zeg ik dat niet. Ik snap dat het uw hobby is om graag mijn woorden te verdraaien en te framen, maar het ging in mijn reactie niet om schuld. Het gaat om een gevolg van niet handelen.
Jouw mening op dit punt is wel duidelijk. Alleen: totaal niet relevant, want het is niets meer dan een mening die geen rechtsgevolgen kent en geen juridische basis heeft.

De verplichting van de verkoper om te leveren heeft daarentegen wel een contractuele én juridische basis en is daarmee veel relevanter dan jouw persoonlijke mening over de veronderstelde verplichtingen van consumenten.

Dat wat jij een frame noemt, is wel exact hoe jouw woorden en stellingen overkomen. Als je er immers niet mee zou willen betogen dat de verantwoordelijkheid of schuld bij de consument ligt, voegt je standpunt al helemaal niets toe.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
22 sep 2026 21:24
Deze kritiek is onterecht. Ik_weet_niet_alles geeft gewoon weer hoe je woorden overkomen.

In dit geval heeft de bezorger een pakket onbeheert achtergelaten. In dit geval was TS waarschijnlijk thuis dus heeft de bezorger niet aangebeld. Beide zaken zijn keihard fout van de bezorger. Beide zaken worden niet veroorzaakt door de ontvanger.

Plaats reactie