Pakketje uit de VS wordt onterecht teruggestuurd

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
A11ert

Pakketje uit de VS wordt onterecht teruggestuurd

Ongelezen bericht door A11ert »

Ik heb een Windows Tablet van het merk "Minisforum" besteld vanuit de VS

Maar ik kreeg vanaf het begin voordat hij in nederland was een bericht dat hij gecontroleerd moest worden door de douane en dat ik moest betalen. Maar als ik op de link klikte kon ik enkel het pakket volgen en ik kon nergens betalen.

Later toen het pakket in nederland was werd mijn pakket vast gezet. Dus ik heb de DHL gebeld en gezegt waarom dit pakket wordt vastgezet. Ze zijden dat ik nog moest betalen. Dus ik zeg dat ik het niet kan betalen omdat ik daar geen link van heb gekregen. Ze zeiden toen dat ze me de volgende dag een "tikkie" zouden sturen en dat ik alsnog kan betalen.

Maar de volgende dag "geen tikkie" binnengekregen en zag ik dat het pakket teruggestuurd was naar de afzender. Dus ik weer opgebeld met DHL en kreeg ik te horen dat ze een mail zouden sturen naar het magazijn waarhet pakket zich bevond en dat ze mij terug zouden bellen. Maar ze gaven al zoon beetje aan dat de jans groot was dat het pakket sowieso teruggestuurd wordt.

Ik heb daarna geen telefoontje gehad dus het pakket is teruggestuurd en kijk ju of Amazon in de VS mij mijn geld nog terug betaald wat ik hier voor betaald heb. Maar ik ben bang dat ik het voledige bedrag niet terug krijgt.

Speedy123

Re: Pakketje uit de VS wordt onterecht teruggestuurd

Ongelezen bericht door Speedy123 »

U bent zelf importeur geworden. Daarmee bent u verantwoordelijk voor het betalen van de invoerheffing.

De invoerheffing is niet betaald dus het pakketje is terecht terug gestuurd naar de afzender.

Bij DHL kunt u de invoerheffing via hun website of via de app betalen, kwestie van de Track&Trace invoeren.
VEELGESTELDE VRAGEN
HOE BETAAL IK DE BTW EN INVOERRECHTEN AAN DHL EXPRESS?
Om de zending door DHL geleverd te krijgen, moet je eerst de voorgeschoten invoerrechten en/of btw aan ons terugbetalen. Dit kun je heel snel en eenvoudig hier doen, of via de DHL Express Mobile App.
https://www.dhlexpress.nl/nl/faq/verstu ... hl-express

Consumenneke

Re: Pakketje uit de VS wordt onterecht teruggestuurd

Ongelezen bericht door Consumenneke »

A11ert schreef:
03 apr 2025 04:01
Ik heb daarna geen telefoontje gehad dus het pakket is teruggestuurd en kijk ju of Amazon in de VS mij mijn geld nog terug betaald wat ik hier voor betaald heb. Maar ik ben bang dat ik het voledige bedrag niet terug krijgt.
Mijn ervaring met Amazon is dat ze heel snel zijn met terugbetalen als er iets fout gaat. Prima geregeld.

Bij Amazon betaal ik altijd met een creditcard, want ook die zijn snel met terugbetalen als er iets fout gaat.

Houd ons op de hoogte!

Plaats reactie