Onlangs had ik een artikel van Flinq wat defect was binnen de garantie. Geen probleem dacht ik, gewoon even melden en het word opgelost.
Maar wat volgde was een gênante vertoning om onder de garantie claim uit te komen voor een product van een paar tientjes. Allerlei bewijzen vragen en als dat allemaal aangeleverd is niet meer reageren. En als je dan wat druk zet, weet men opeens niets meer van de eerdere communicatie. Er staan heel veel voorbeelden op internet wat onderstreept dat dit eerder beleid is dan een uitzondering.
Nog nooit zoiets mee gemaakt bij een klantenservice.
Flinq is niet thuis voor garantie afwikkeling
Re: Flinq is niet thuis voor garantie afwikkeling
Ze hebben wel geweldige algemene voorwaarden:
Product mag je zelf ophalen bij FlinQ & Co BV in Eemnes tenzij iets anders afgesproken wordt.
Acht procent rente per maand brengt men inrekening bij verzuim voor handelstransacties. Dat is 100(!) procent per jaar.Artikel 5 - Gevolgen te late betaling
1. Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag FlinQ & Co B.V. de wettelijke rente van 2% per maand voor niet-handelstransacties en de wettelijke rente van 8% per maand voor handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
Voorraad op dan wordt er dus niet geleverd.Artikel 13 - Levering
1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
2. Levering vindt plaats bij FlinQ & Co B.V., tenzij anders wordt afgesproken.
Product mag je zelf ophalen bij FlinQ & Co BV in Eemnes tenzij iets anders afgesproken wordt.
Als er geen voorraad is, dan wordt er volgens artikel 13 niet geleverd. Waarom zou uit voorraad leveren langer duren dan een paar dagen?Artikel 14 - Levertijd
1. De levertijden van FlinQ & Co B.V. zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de Klant hieraan geen rechten ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
2. De levertijd gaat in wanneer de Klant het bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een bevestiging heeft gekregen van FlinQ & Co B.V..
3. De Klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer FlinQ & Co B.V. later levert dan is afgesproken. De Klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken wanneer dat schriftelijk is afgesproken of wanneer FlinQ & Co B.V. niet binnen 14 dagen kan leveren, na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand of de Klant en FlinQ & Co B.V. iets anders hebben afgesproken.
Dus als de bezorgdienst een lekke band heeft, moet de klant ervoor zorgen dat deze snel gerepareerd wordt zodat de producten alsnog bezorgt kunnen worden?Artikel 15 - Feitelijke levering
1. De Klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan plaatsvinden.
Artikel 12 - Eigendomsvoorbehoud
1. FlinQ & Co B.V. blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de Klant alle openstaande facturen van FlinQ & Co B.V. met betrekking tot een onderliggende overeenkomst heeft betaald, inclusief vorderingen vanwege het tekortschieten in de nakoming.
Dus als je iets bij Flinq koopt maar nog niet volledig betaald hebt, dan dien je een verzekering aan te schaffen en op verzoek deze polis aan Flinq ter inzage aan te bieden.Artikel 18 - Verzekering
1. De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal:
• geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst • zaken van FlinQ & Co B.V. die bij de Klant aanwezig zijn • zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
2. De Klant geeft op eerste verzoek van FlinQ & Co B.V. de polis van deze verzekeringen ter inzage.