Onderzoek naar de ernst van 'klantenmishandeling'?

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
De Posthoorn

Re: Onderzoek naar de ernst van 'klantenmishandeling'?

Ongelezen bericht door De Posthoorn »

rwolters schreef:
25 jan 2026 21:03
Consumenneke schreef:
25 jan 2026 13:39
NeoDutchio schreef:
24 jan 2026 10:14
Ik vraag mij wel af of u representabel bent voor de gemiddelde Nederlander.

De gemiddelde Nederland had geen last van de Toeslagaffaire: zullen we dat maar vergeten verder?
De gemiddelde Nederlander heeft zich daardoor inderdaad niet laten weerhouden om na het aftreden van het kabinet wee exact hetzelfde te stemmen waardoor het kabinet door kon. Dus kennelijk vond een meerderheid het prima om het te vergeten.
Misschien even on topic blijven? Of moeten we het ook nog gaan hebben over het kwartje van Kok?

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Onkruid71 schreef:
25 jan 2026 21:41
Dit was bij de vorige gemeente ook. Ontmoedigingsbeleid noemen ze zoiets volgens mij. Ze hopen dat je opgeeft.
Dat doet Thuisbezorgd.nl dus ook tegenwoordig. Via hun chatbot kan je geen oplossing bereiken. Maar er stond nog een telefoonnummer in hun algemene voorwaarden. Dus net maar even gebeld.

En wat schets mijn verbazing, een computer stem. Klanten moeten kiezen voor optie 2. Daarna verteld de computer stem dat je de chatbot moet gebruiken en wordt de verbinding verbroken.

Dus een webwinkel is verplicht op Internet een telefoonnummer te vermelden, echter bellen heeft geen nut want ze hangen dan automatisch op.

https://nos.nl/artikel/2466109-telefoon ... rplichting

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Speedy123 schreef:
26 jan 2026 10:37
Onkruid71 schreef:
25 jan 2026 21:41
Dit was bij de vorige gemeente ook. Ontmoedigingsbeleid noemen ze zoiets volgens mij. Ze hopen dat je opgeeft.
Dat doet Thuisbezorgd.nl dus ook tegenwoordig. Via hun chatbot kan je geen oplossing bereiken. Maar er stond nog een telefoonnummer in hun algemene voorwaarden. Dus net maar even gebeld.

En wat schets mijn verbazing, een computer stem. Klanten moeten kiezen voor optie 2. Daarna verteld de computer stem dat je de chatbot moet gebruiken en wordt de verbinding verbroken.

Dus een webwinkel is verplicht op Internet een telefoonnummer te vermelden, echter bellen heeft geen nut want ze hangen dan automatisch op.

https://nos.nl/artikel/2466109-telefoon ... rplichting
Los daarvan ben ik gestopt met Thuisbezorgd. Of de producten zijn duurder dan bij de zaakzelf of je betaald hetzelfde maar dan krijgt de zaak gewoon minder geld. Ik bestel gewoon bij de zaak zelf of beter ga het gewoon zelf halen. Is gezelliger en je ziet meteen wat je krijgt. Dat kan omdat ik in mijn omgeving keuze genoeg heb.

Johan-17

Ongelezen bericht door Johan-17 »

Dit is zeker een zeer irritant verschijnsel. Vooral die chatboxen zijn complete waanzin. Je krijgt nooit een zinnig antwoord op een directe vraag. Deze zouden overal meteen moeten worden afgeschaft, ja zelfs verboden. Men hanteert deze ondingen zogenaamd om op personeel te besparen en efficienter te werken. Een fatsoenlijk bedrijf hoort ook fatsoenlijk te communiceren en derhalve telefonisch als via de mail snel bereikbaar te zijn. Tevens zijn de telefonische wachttijden bij veel instanties a-sociaal lang. En wij accepteren dit maar allemaal. En kom nu niet aan met het verhaal dat het anders te duur wordt. Daar heb ik als consument geen boodschap aan.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Het is meer dat er geen fatsoenlijk personeel meer voor is. Men is tegenwoordig liever actief als influencer, coach, content creator, content manager, inclusie-officer of iets vaags in de marketing, reclame of men is full time activist.
Voor gewoon werken is niemand meer voor te vinden.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Ik heb even wat verder doorgespit en toen werd alles duidelijk:

https://www.gelderlander.nl/binnenland/ ... ~a2ee816d/
Just Eat Takeaway, beter bekend als Thuisbezorgd.nl, ontslaat een groot deel van haar medewerkers. Het gaat om zo’n 200 mensen. Zij werken bij de klantenservice van onder andere Thuisbezorgd. „Een moeilijke boodschap.”
Thuisbezorgd heeft een heel groot deel van de klantenservice eruit gegooid. Vandaar ze niet langer bereikbaar zijn en je ze ook niet meer kan bellen en je aan de Chatbot overgeleverd bent.

De reden is kostenbesparing na de overname:
Just Eat Takeaway werd onlangs overgenomen door investeringsmaatschappij Prosus voor 4,1 miljard euro.
Op Trustpilot regent het momenteel ook klachten over de Chatbot die niets oplost.

https://nl.trustpilot.com/review/thuisbezorgd.nl

De Posthoorn

Ongelezen bericht door De Posthoorn »

Nou, de chatbot van Coolblue lost ook niks op hoor. Echte medewerkers zijn ook daar blijkbaar verdwenen.

Plaats reactie