Postnl

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
JP_013

Postnl

Ongelezen bericht door JP_013 »

Het is weer zover,

Postnl werkte gewoon door met Hemelvaart terwijl deze dag als een zondag bedoeld is, met alle gevolgen vandien.
Bijna iedereen die rond Hemelvaart iets zou verwachten moeten nu gaan zoeken waar hun pakket gebleven is.

Bijna alle pakketten zijn dus naar een depot gebracht en niet naar de postnl punten, want deze waren Bijna allemaal gesloten.

Waardoor een gemiddeld depot een achterstand opgelopen heeft van zo'n 18 tot 23 containers.

Nu komt het, omdat ze door de bezorgers als afgewerkt zijn gescand en het depot deze grote stroom niet optijd kan inscannen zal deze grote partij ook weer geretourneerd worden.

Postnl, waarom.

Speedy123

Re: Postnl

Ongelezen bericht door Speedy123 »

JP_013 schreef:
03 jun 2025 10:30
Postnl werkte gewoon door met Hemelvaart terwijl deze dag als een zondag bedoeld is, met alle gevolgen van dien.
Bedoelt als zondag? Hemelvaart is een Christelijke feestdag. In de CAO's wordt afgesproken of dit een vrije dag is of niet.

Heel veel bedrijven werken gewoon door op Hemelvaart dag, zo kon u gewoon boodschappen doen. Ook online.

Waarom zou iedereen die iets verwachten te ontvangen van postNL nu naar de bestelde pakketten moeten zoeken?

Morgan le Fay

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Als ik mij niet vergis werken de postvervoerders 24/7. Dat de ophaalpunten niet open zijn is een ander verhaal. En dat is altijd ingecalculeerd.

Speedy123

Morgan le Fay schreef:
03 jun 2025 11:21
Als ik mij niet vergis werken de postvervoerders 24/7. Dat de ophaalpunten niet open zijn is een ander verhaal. En dat is altijd ingecalculeerd.
Ah pas nu begrijp ik wat er bedoeld wordt. Op hemelvaart dag werden de pakketten gewoon thuis bezorgt. Echter was iemand niet thuis dan kan het zijn dat het voorkeur ophaalpunt gesloten was en dan is het pakketje afgeleverd bij een ophaal punt dat wel open was.

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Heeft u dit zelf meegemaakt of neemt u aan dat alle pakketten die niet bezorgd konden worden zoek geraakt zijn.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Speedy123 schreef:
03 jun 2025 11:34
Ah pas nu begrijp ik wat er bedoeld wordt. Op hemelvaart dag werden de pakketten gewoon thuis bezorgt. Echter was iemand niet thuis dan kan het zijn dat het voorkeur ophaalpunt gesloten was en dan is het pakketje afgeleverd bij een ophaal punt dat wel open was.
TS zegt dat het pakket teruggebracht werd naar het depot en niet naar ophaalpunten omdat deze gesloten waren.

Speedy123

Lowieze schreef:
03 jun 2025 13:42
TS zegt dat het pakket teruggebracht werd naar het depot en niet naar ophaalpunten omdat deze gesloten waren.
Ophaalpunt hier bij de lokale Jumbo was gewoon open op Hemelvaart dag. Maar als een bedrijf op hemelvaart gesloten is, dan is het ophaal punt daar uiteraard ook gesloten op hemelvaart dag.

Het kan uiteraard zijn dat er in de omgeving van TS geen enkel ophaalput open was en TS ook niet thuis was. Dan is het vervelend als het pakket terug gaat naar het depot en niet opnieuw aangeboden wordt ter bezorging.

De oplossing kan dan zijn om volgend jaar niet op Hemelvaart laten bezorgen door een alternatief te selecteren via de app.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

JP_013 schreef:
03 jun 2025 10:30
......Waardoor een gemiddeld depot een achterstand opgelopen heeft van zo'n 18 tot 23 containers.....
Waarom precies deze aantallen, en niet bv 10 tot 20 of 15 tot 25 containers ?
Onze Post.NL pakjes kwamen op verschillende data gewoon en netjes aan en persoonlijk overhandigd door een zeer vriendelijke Post.NL bezorger.

Plaats reactie