Meer dan een miljoen deelnemers aan Consumentenbond Claimservice

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
Consumenneke

Meer dan een miljoen deelnemers aan Consumentenbond Claimservice

Ongelezen bericht door Consumenneke »

Dat er behoefte is aan collectieve actie tegen ondernemingen die consumenten benadelen, blijkt uit de massale deelname aan de collectie claimservices die de Consumentenbond en ConsumentenClaim aanbieden. Ook de Telegraaf besteedt er aandacht aan.

Enkele voorbeelden:
  • televisieclaim
    Tiktokclaim
    dieselclaim
    woekerpolissen
    woekerkredieten
    dure telecom-abonnementen
    beelschermclaim
:?: Wat vind jij: nuttige service of overdreven claimcultuur?

Ditbenikenwij
Beste antwoord
Gekozen door Consumenneke

Re: Meer dan een miljoen deelnemers aan Consumentenbond Claimservice

door Ditbenikenwij » 04 jun 2025 12:58

Ik doe en deed ook mee met die claims.
O.a. tiktok maar ook hypotheek.
En het heeft effect en werkt.
Dat is ook de reden dat ik met de claims van de consumentenbond mee doe als er iets is wat bij ons speelt.
En je hoeft niet perse een vergoeding te krijgen, gewoon dat een bedrijf wordt aangepakt is al winst.
Morgan le Fay

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Geldverspilling. Alles gaat op aan allerhande extra kosten oid.
1x meegedaan(Sony) de sop en de kool :shock:

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Zolang zo'n claimservice gratis is zullen er altijd mensen zijn die mee gaan doen.

Of het nut heeft is een tweede maar niet geschoten is altijd mis toch!

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Ron5300 schreef:
02 jun 2025 13:07
Zolang zo'n claimservice gratis is zullen er altijd mensen zijn die mee gaan doen.

Ik doe ook mee met claim. Kost niets alleen als er weordt uitgekeerd gaat 25% naar de claimservice. No cure no pay basis.
Loopt al paar jaar dus zal nog wel ff duren voordat er uiteindelijk betaald wordt.....of niet :mrgreen:

Fabrikanten zullen zich hopelijk bedenken alvorens zij "truken" gaan uithalen en mooier maakt dan daadwerkelijk is.
Ik wacht nog op een claimservice welke de overheid dagvaard ivm wijzigen spelregels zoals bij zonnenpanelen.

Ik kocht de polo opdat geen bpm, geen wegenbelasting en een prima auto. Maar na paar jaar werd blijkbaar toch de duur voor de roverheid en is weer terug gedraaid.

Ja je zal als burger maar een voordeel hebben :cry:

Ron5300

Ik doe mee aan die van de Consumentenbond waarin Vattenfall de energietarieven onrechtmatig meerdere malen per jaar aanpaste.

Verwachten doe ik er weinig tot niets van want voordat het tot een definitieve uitspraak gaat komen zijn we jaren verder.

Methusalah

Ongelezen bericht door Methusalah »

Het aantal deelnemers vind ik geen interessant getal want daar zitten inderdaad genoeg mensen die onder het kopje 'claim cultuur' vallen. Wat wel een interessant getal is, is het aantal correcte en terechte claims. Zonder dat getal is het onmogelijk om de zin of onzin er van in te schatten.

Teunbosseman schreef:
02 jun 2025 13:24
Ron5300 schreef:

Ik doe ook mee met claim. Kost niets alleen als er weordt uitgekeerd gaat 25% naar de claimservice. No cure no pay basis.
Loopt al paar jaar dus zal nog wel ff duren voordat er uiteindelijk betaald wordt.....of niet :mrgreen:

Fabrikanten zullen zich hopelijk bedenken alvorens zij "truken" gaan uithalen en mooier maakt dan daadwerkelijk is.
Ik wacht nog op een claimservice welke de overheid dagvaard ivm wijzigen spelregels zoals bij zonnenpanelen.

Ik kocht de polo opdat geen bpm, geen wegenbelasting en een prima auto. Maar na paar jaar werd blijkbaar toch de duur voor de roverheid en is weer terug gedraaid.

Want we hebben het zo zwaar in dit land.

Teunbosseman
Contacteer:

Methusalah schreef:
02 jun 2025 13:59
Het aantal deelnemers vind ik geen interessant getal want daar zitten inderdaad genoeg mensen die onder het kopje 'claim cultuur' vallen. Wat wel een interessant getal is, is het aantal correcte en terechte claims. Zonder dat getal is het onmogelijk om de zin of onzin er van in te schatten.

Teunbosseman schreef:
Ron5300 schreef:

Want we hebben het zo zwaar in dit land.

Aantal deelnemers geen interessant getal ?? So what dat daar deelnemers bij zitten welke onder claim cultuur vallen. Dan zal ik daar vermoedelijk ook onder vallen. Ja en ......wat is je punt daarmee ?

Ik maak gebruik van een mogelijkheid welke mij wordt geboden. In mijn eentje had ik dit nooit voor elkaar gekregen.

Consumenneke

Morgan le Fay schreef:
02 jun 2025 12:58
Dat was de Stichting Massaschade & Consument.

Methusalah

Teunbosseman schreef:
02 jun 2025 14:10
Methusalah schreef:

Teunbosseman schreef:

Want we hebben het zo zwaar in dit land. Ik kan mensen die woorden als roverheid gebruiken moeilijk serieus nemen.

Aantal deelnemers geen interessant getal ?? So what dat daar deelnemers bij zitten welke onder claim cultuur vallen. Dan zal ik daar vermoedelijk ook onder vallen. Ja en ......wat is je punt daarmee ?

Ik maak gebruik van een mogelijkheid welke mij wordt geboden. In mijn eentje had ik dit nooit voor elkaar gekregen.

Het interesseert mij echt geen kont dat jij mensen niet serieus kan nemen opdat het woord roverheid gebruikt wordt. Jij zal het vast erg goed hebben en niets te klagen.
Omdat het niets zegt over de effectiviteit. Voor het zelfde geld heeft 50% van die aanklagers geen rechtmatige claim. Misschien heeft maar 10% echt grond voor een claim. De cijfers die ik wil zijn zeggen meer over hoe groot het probleem is en de haalbaarheid van deze claims.

In mijn ervaring hebben mensen die woorden gebruiken zoals 'micro$oft' of 'roverheid' een negatieve bias en kunnen niet meer neutraal naar een situatie kijken. En ik vind het gewoon kinderachtig.

Ik klaag verder zelden omdat ik het in veel andere landen veel slechter zou hebben. En ik ben niet rijk, ik heb geen eigen huis, ik heb momenteel een shitbaan. Maar het had zo veel erger gekund. Ook ben ik niet geneigd de overheid de schuld te geven van mijn eigen omstandigheden.

Consumenneke

Methusalah schreef:
Het aantal deelnemers vind ik geen interessant getal want daar zitten inderdaad genoeg mensen die onder het kopje 'claim cultuur' vallen. Wat wel een interessant getal is, is het aantal correcte en terechte claims.
Wat is uw voorstel? Wie bepaalt en hoe bepaalt die wat terechte claims zijn?

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Als zoveel mensen meedoen met een claimactie dan kan het statistisch bijna niet anders dan dat er mensen die meedoen zelf werken bij een organisatie waarvoor een claim wordt voorbereid of al is ingediend..... Leuk om dat in je achterhoofd te houden.

Methusalah

Consumenneke schreef:
02 jun 2025 18:07
Methusalah schreef:
Het aantal deelnemers vind ik geen interessant getal want daar zitten inderdaad genoeg mensen die onder het kopje 'claim cultuur' vallen. Wat wel een interessant getal is, is het aantal correcte en terechte claims.
Wat is uw voorstel? Wie bepaalt en hoe bepaalt die wat terechte claims zijn?
Niet zo moeilijk toch? Dat weet je pas achteraf als ze afgehandeld zijn. En wie dat doet? Ik ga er vanuit dat je daar zelf wel antwoord op kan geven. Ook de hoe kan je zelf beantwoorden. Je bent zelf nota bene het topic begonnen. Als je dit serieus niet weet had ik die vraag in de OP verwacht.

Een miljoen terechte claims toegewezen heeft toch echt een andere lading dan een miljoen aanmeldingen.

Teunbosseman
Contacteer:

Methusalah schreef:
02 jun 2025 16:58
Teunbosseman schreef:
02 jun 2025 14:10
Methusalah schreef:

Want we hebben het zo zwaar in dit land. Ik kan mensen die woorden als roverheid gebruiken moeilijk serieus nemen.

Het interesseert mij echt geen kont dat jij mensen niet serieus kan nemen opdat het woord roverheid gebruikt wordt. Jij zal het vast erg goed hebben en niets te klagen.
Omdat het niets zegt over de effectiviteit. Voor het zelfde geld heeft 50% van die aanklagers geen rechtmatige claim. Misschien heeft maar 10% echt grond voor een claim. De cijfers die ik wil zijn zeggen meer over hoe groot het probleem is en de haalbaarheid van deze claims.

In mijn ervaring hebben mensen die woorden gebruiken zoals 'micro$oft' of 'roverheid' een negatieve bias en kunnen niet meer neutraal naar een situatie kijken. En ik vind het gewoon kinderachtig.

Ik klaag verder zelden omdat ik het in veel andere landen veel slechter zou hebben. En ik ben niet rijk, ik heb geen eigen huis, ik heb momenteel een shitbaan. Maar het had zo veel erger gekund. Ook ben ik niet geneigd de overheid de schuld te geven van mijn eigen omstandigheden.

Als er zoveel deelnemers zijn bij de CB claimservice dan lijkt mij dat toch een bijzonder effectief hulpmiddel. Zonder deze claimservice zouden velen ( waaronder ikzelf ) niet de moeite hebben genomen om een gevecht aan te gaan met een fabrikant.

Voor hetzelfde geld dat er 100% aanklagers zijn met een terechte claim. Je moet allerlei documenten uploaden als bewijs voor in dit geval dieselclaim. Ik kan mij niet voorstellen dat er wellicht maar 10% grond heeft voor een claim en dat alle overige voor de fun hebben aangemeld.

Volkswagen heeft miljarden in USA moeten dokken dus waarom daar wel en in NL niet ? Ja USA heeft een veel grotere claimcultuur dan in NL maar als wij nooit van ons laten horen ( al dan niet via een claimservice ) dan gebeurt er ook niets.

Ik ervaar helemaal geen negatieve bias ( moest opzoeken wat daarmee werd bedoeld ) als iemand een woord aanpast als bv Roverheid. Is hoe iemand zich voelt. Kijk naar de Belastingdienst met toeslag affaire, ook daar zitten termen tussen als leuker kunnen we het niet maken wel nog minder leuk ipv makkelijker.

Dat jij het kinderachtig vindt prima, we leven in een vrij land. Ik vindt van niet.

Eens dat elders het altijd slechter kan, zelfs in eigen land en ik heb het geluk een en ander te kunnen betalen maar zie genoeg in mijn omgeving voor wie steeds lastiger wordt. Maar dat is een andere discussie :mrgreen:

Let wel, ik geef niet de overheid de schuld van mijn omstandigheden. Wel van vals spelen.

Morgan le Fay

Consumenneke schreef:
02 jun 2025 16:04
Morgan le Fay schreef:
02 jun 2025 12:58
Dat was de Stichting Massaschade & Consument.
Nope, de aanschaf van een Sony bravia :mrgreen:

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Teunbosseman schreef:
Ik wacht nog op een claimservice welke de overheid dagvaard ivm wijzigen spelregels zoals bij zonnepanelen.
Dar kunt u heel lang op wachten. Volkomen kansloos.

Spelregels wijzigen de hele tijd, en maar goed ook. Anders zou een regering heel eenvoudig ver over haar graf heen kunnen regeren, gewoon flink wat wetten (spelregels) invoeren die nimmer meer gewijzigd mogen worden.

Morgan le Fay

Speedy123 schreef:
03 jun 2025 12:29
Teunbosseman schreef:
Ik wacht nog op een claimservice welke de overheid dagvaard ivm wijzigen spelregels zoals bij zonnepanelen.

Spelregels wijzigen de hele tijd, en maar goed ook. Anders zou een regering heel eenvoudig ver over haar graf heen kunnen regeren, gewoon flink wat wetten (spelregels) invoeren die nimmer meer gewijzigd mogen worden.
Daar zijn ze aan de overkant van de Grote Plas anders ijverig mee bezig. :evil:

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het grappige is dat de grootste wijziging omtrent zonnepanelen het verlengen van de salderingsregeling was. De salderingsregeling was een tijdelijke regeling en dat was vanaf het begin direct duidelijk. Net als het opschorten van wegenbelasting voor hybrides en elektrische auto's, daar was ook direct duidelijk dat dit niet voor eeuwig zou zijn. En die regeling voor elektrische auto's is verlengd, maar voor hybrides geloof ik niet.

Teunbosseman
Contacteer:

Speedy123 schreef:
03 jun 2025 12:29
Teunbosseman schreef:

Nee hoor er zijn reeds 2 civiele advocaten welke aan voorbereiden zijn.

https://www.ad.nl/binnenland/massaclaim ... ~afa2e7e0/

Als de spelregels afgesproken zijn moet je er later niet opeens op terug gaan komen. Je wordt besodemietert waar je bij staat. Of beide partijen moeten eens zijn mbt spelegels aanpassen.
Zodra het de roverheid teveel geld kost of kan opleveren dan kunnen wetten en spelregels op een hele korte tijd worden aangepast maar andersom duurt tig tijd.

Ron5300

Zo'n claimservice is niet bedoelt voor maatregelen die de overheid neemt maar terzijde.

Grote bedrijven die bewezen in de fout zijn gegaan door de afgesproken voorwaarden niet na te komen zoals Vattenfall dat heeft gedaan maakt dat alle klanten met een variabel contract van Vattenfall mogelijk gedupeerd zijn.

Al zou zo'n massaclaim op niets uitlopen de Consumentenbond in deze kan wel een signaal afgeven dat Vattenfall zich aan de afgesproken voorwaarden dient te houden.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik hoop echt dat dan bepaald gaat worden dat de originele spelregels gehanteerd gaan worden voor de deelnemers aan die claim. Daarin zou de salderingsregeling per 2021 vervallen. 6 jaar eerder dan nu het geval is.

En direct betalen, geen betaalrekening. Komt er eindelijk wat ruimte op de huizenmarkt als blijkt dat een groot deel van die groep de duizenden euro's voordeel die ze gehad hebben (en nog gaan hebben) niet terug kunnen betalen.

Plaats reactie