Enkele voorbeelden:
- televisieclaim
Tiktokclaim
dieselclaim
woekerpolissen
woekerkredieten
dure telecom-abonnementen
beelschermclaim

Ik doe ook mee met claim. Kost niets alleen als er weordt uitgekeerd gaat 25% naar de claimservice. No cure no pay basis.
Teunbosseman schreef: ↑02 jun 2025 13:24Ik doe ook mee met claim. Kost niets alleen als er weordt uitgekeerd gaat 25% naar de claimservice. No cure no pay basis.
Loopt al paar jaar dus zal nog wel ff duren voordat er uiteindelijk betaald wordt.....of niet![]()
Fabrikanten zullen zich hopelijk bedenken alvorens zij "truken" gaan uithalen en mooier maakt dan daadwerkelijk is.
Ik wacht nog op een claimservice welke de overheid dagvaard ivm wijzigen spelregels zoals bij zonnenpanelen.
Ik kocht de polo opdat geen bpm, geen wegenbelasting en een prima auto. Maar na paar jaar werd blijkbaar toch de duur voor de roverheid en is weer terug gedraaid.
Ja je zal als burger maar een voordeel hebben![]()
Methusalah schreef: ↑02 jun 2025 13:59Het aantal deelnemers vind ik geen interessant getal want daar zitten inderdaad genoeg mensen die onder het kopje 'claim cultuur' vallen. Wat wel een interessant getal is, is het aantal correcte en terechte claims. Zonder dat getal is het onmogelijk om de zin of onzin er van in te schatten.
Teunbosseman schreef: ↑02 jun 2025 13:24Ik doe ook mee met claim. Kost niets alleen als er weordt uitgekeerd gaat 25% naar de claimservice. No cure no pay basis.
Loopt al paar jaar dus zal nog wel ff duren voordat er uiteindelijk betaald wordt.....of niet![]()
Fabrikanten zullen zich hopelijk bedenken alvorens zij "truken" gaan uithalen en mooier maakt dan daadwerkelijk is.
Ik wacht nog op een claimservice welke de overheid dagvaard ivm wijzigen spelregels zoals bij zonnenpanelen.
Ik kocht de polo opdat geen bpm, geen wegenbelasting en een prima auto. Maar na paar jaar werd blijkbaar toch de duur voor de roverheid en is weer terug gedraaid.
Want we hebben het zo zwaar in dit land.
Dat was de Stichting Massaschade & Consument.Morgan le Fay schreef: ↑02 jun 2025 12:58Geldverspilling. Alles gaat op aan allerhande extra kosten oid.
1x meegedaan(Sony) de sop en de kool![]()
Omdat het niets zegt over de effectiviteit. Voor het zelfde geld heeft 50% van die aanklagers geen rechtmatige claim. Misschien heeft maar 10% echt grond voor een claim. De cijfers die ik wil zijn zeggen meer over hoe groot het probleem is en de haalbaarheid van deze claims.Teunbosseman schreef: ↑02 jun 2025 14:10Methusalah schreef: ↑02 jun 2025 13:59Het aantal deelnemers vind ik geen interessant getal want daar zitten inderdaad genoeg mensen die onder het kopje 'claim cultuur' vallen. Wat wel een interessant getal is, is het aantal correcte en terechte claims. Zonder dat getal is het onmogelijk om de zin of onzin er van in te schatten.
Teunbosseman schreef: ↑02 jun 2025 13:24
Ik doe ook mee met claim. Kost niets alleen als er weordt uitgekeerd gaat 25% naar de claimservice. No cure no pay basis.
Want we hebben het zo zwaar in dit land. Ik kan mensen die woorden als roverheid gebruiken moeilijk serieus nemen.
Aantal deelnemers geen interessant getal ?? So what dat daar deelnemers bij zitten welke onder claim cultuur vallen. Dan zal ik daar vermoedelijk ook onder vallen. Ja en ......wat is je punt daarmee ?
Ik maak gebruik van een mogelijkheid welke mij wordt geboden. In mijn eentje had ik dit nooit voor elkaar gekregen.
Het interesseert mij echt geen kont dat jij mensen niet serieus kan nemen opdat het woord roverheid gebruikt wordt. Jij zal het vast erg goed hebben en niets te klagen.
Wat is uw voorstel? Wie bepaalt en hoe bepaalt die wat terechte claims zijn?Methusalah schreef: ↑02 jun 2025 13:59Het aantal deelnemers vind ik geen interessant getal want daar zitten inderdaad genoeg mensen die onder het kopje 'claim cultuur' vallen. Wat wel een interessant getal is, is het aantal correcte en terechte claims.
Niet zo moeilijk toch? Dat weet je pas achteraf als ze afgehandeld zijn. En wie dat doet? Ik ga er vanuit dat je daar zelf wel antwoord op kan geven. Ook de hoe kan je zelf beantwoorden. Je bent zelf nota bene het topic begonnen. Als je dit serieus niet weet had ik die vraag in de OP verwacht.Consumenneke schreef: ↑02 jun 2025 18:07Wat is uw voorstel? Wie bepaalt en hoe bepaalt die wat terechte claims zijn?Methusalah schreef: ↑02 jun 2025 13:59Het aantal deelnemers vind ik geen interessant getal want daar zitten inderdaad genoeg mensen die onder het kopje 'claim cultuur' vallen. Wat wel een interessant getal is, is het aantal correcte en terechte claims.
Methusalah schreef: ↑02 jun 2025 16:58Omdat het niets zegt over de effectiviteit. Voor het zelfde geld heeft 50% van die aanklagers geen rechtmatige claim. Misschien heeft maar 10% echt grond voor een claim. De cijfers die ik wil zijn zeggen meer over hoe groot het probleem is en de haalbaarheid van deze claims.Teunbosseman schreef: ↑02 jun 2025 14:10Methusalah schreef: ↑02 jun 2025 13:59Het aantal deelnemers vind ik geen interessant getal want daar zitten inderdaad genoeg mensen die onder het kopje 'claim cultuur' vallen. Wat wel een interessant getal is, is het aantal correcte en terechte claims. Zonder dat getal is het onmogelijk om de zin of onzin er van in te schatten.
Want we hebben het zo zwaar in dit land. Ik kan mensen die woorden als roverheid gebruiken moeilijk serieus nemen.
Aantal deelnemers geen interessant getal ?? So what dat daar deelnemers bij zitten welke onder claim cultuur vallen. Dan zal ik daar vermoedelijk ook onder vallen. Ja en ......wat is je punt daarmee ?
Ik maak gebruik van een mogelijkheid welke mij wordt geboden. In mijn eentje had ik dit nooit voor elkaar gekregen.
Het interesseert mij echt geen kont dat jij mensen niet serieus kan nemen opdat het woord roverheid gebruikt wordt. Jij zal het vast erg goed hebben en niets te klagen.
In mijn ervaring hebben mensen die woorden gebruiken zoals 'micro$oft' of 'roverheid' een negatieve bias en kunnen niet meer neutraal naar een situatie kijken. En ik vind het gewoon kinderachtig.
Ik klaag verder zelden omdat ik het in veel andere landen veel slechter zou hebben. En ik ben niet rijk, ik heb geen eigen huis, ik heb momenteel een shitbaan. Maar het had zo veel erger gekund. Ook ben ik niet geneigd de overheid de schuld te geven van mijn eigen omstandigheden.
Nope, de aanschaf van een Sony braviaConsumenneke schreef: ↑02 jun 2025 16:04Dat was de Stichting Massaschade & Consument.Morgan le Fay schreef: ↑02 jun 2025 12:58Geldverspilling. Alles gaat op aan allerhande extra kosten oid.
1x meegedaan(Sony) de sop en de kool![]()
Dar kunt u heel lang op wachten. Volkomen kansloos.Teunbosseman schreef: ↑02 jun 2025 13:24Ik wacht nog op een claimservice welke de overheid dagvaard ivm wijzigen spelregels zoals bij zonnepanelen.
Daar zijn ze aan de overkant van de Grote Plas anders ijverig mee bezig.Speedy123 schreef: ↑03 jun 2025 12:29Dar kunt u heel lang op wachten. Volkomen kansloos.Teunbosseman schreef: ↑02 jun 2025 13:24Ik wacht nog op een claimservice welke de overheid dagvaard ivm wijzigen spelregels zoals bij zonnepanelen.
Spelregels wijzigen de hele tijd, en maar goed ook. Anders zou een regering heel eenvoudig ver over haar graf heen kunnen regeren, gewoon flink wat wetten (spelregels) invoeren die nimmer meer gewijzigd mogen worden.
Speedy123 schreef: ↑03 jun 2025 12:29Dar kunt u heel lang op wachten. Volkomen kansloos.Teunbosseman schreef: ↑02 jun 2025 13:24Ik wacht nog op een claimservice welke de overheid dagvaard ivm wijzigen spelregels zoals bij zonnepanelen.
Spelregels wijzigen de hele tijd, en maar goed ook. Anders zou een regering heel eenvoudig ver over haar graf heen kunnen regeren, gewoon flink wat wetten (spelregels) invoeren die nimmer meer gewijzigd mogen worden.