Post NL Inklaring

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
beerzoeper

Re: Post NL Inklaring

Ongelezen bericht door beerzoeper »

Ik wil namelijk al weken niets liever dan betalen, maar ik heb met mijn beste verstand geen mogelijkheid daarvoor weten te vinden, en ik wilde ook niet gelijk helemaal moeilijk gaan doen als dat pakket even bij de inklaring ligt te wachten op behandeling. In een eerder geval duurde dat eens een maand. Is toch niet zo raar dat ik even wacht voordat ik dat actief ga uitzoeken? Toch niet zo raar dat ik wacht op een oproep om te betalen?

Zij zeggen ook dat het kan dat de verzender hun eigen emailadres heeft opgegeven, in plaats van het mijne. Ongefundeerde verwijten, en niet willen onderzoeken wat er is gebeurd. Ik heb bij herhaling gevraagd waar naartoe het bericht is verzonden: ze zeggen het niet, want ze weten het niet.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

beerzoeper schreef:
03 jan 2025 14:47
@moneyman

Ja jullie proberen mij te vertellen dat Post NL kan doen wat ze willen in dit verhaal, dat ik niet voor deze verzending had moeten kiezen, enzovoorts.
Beter lezen dan. Ik schrijf niets van dat alles. En dat wat ik wél schreef, negeer je.

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

beerzoeper schreef:
03 jan 2025 14:47

Ik hoop inderdaad het verder met Ali te regelen, maar voor mijn gevoel ligt de fout alleen bij Post NL in dit verhaal, te meer daar zij mij beschuldigen van het niet betalen. Ik vind vooral dat laatste kwalijk.
Is dat een beschuldiging of een vaststelling? Immers feitelijk gezien heb je toch ook niet op tijd betaald. Jij bent alleen van mening dat er niet goed met jou is gecommuniceerd, terwijl zij dat anders zullen zien.

beerzoeper

@moneyman nee ik zie het, sorry daarvoor. Maar je refereerde aan meerdere gebruikers.

Wat betreft het wel of niet verzenden van het bericht, ik kan alleen maar zeggen dat ik het niet heb gekregen, dat al mijn gegevens die in de Post NL app bij het pakket staan kloppen, dat Post NL mij niet kan zeggen hoe het bericht is verstuurd. Ze zeggen alleen dat het niet is gemaild als er geen of onjuist emailadres gekoppeld was. Het zou kunnen, maar het blijft een aanname.

Ik heb niets aan aannames, ik wil uitzoeken hoe het zit. De verzender werkt mee, aliexpress werkt mee, maar welke vraag je aan Post NL ook stelt, ze antwoorden niet of nauwelijks inhoudelijk. Ik vraag ‘hoe is het bericht aan mij verzonden’ en ze zeggen dat ze dat niet weten.

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Wat verkopen ze voor machine voor dat geld?
Kan het op de NL website niet vinden, maar ben wel nieuwsgierig.

Moneyman

beerzoeper schreef:
03 jan 2025 15:09
@moneyman nee ik zie het, sorry daarvoor. Maar je refereerde aan meerdere gebruikers.
Onzin. Ik refereer aan mezelf.
beerzoeper schreef:
03 jan 2025 15:09
Wat betreft het wel of niet verzenden van het bericht, ik kan alleen maar zeggen dat ik het niet heb gekregen, dat al mijn gegevens die in de Post NL app bij het pakket staan kloppen, dat Post NL mij niet kan zeggen hoe het bericht is verstuurd. Ze zeggen alleen dat het niet is gemaild als er geen of onjuist emailadres gekoppeld was. Het zou kunnen, maar het blijft een aanname.
Net zoals jouw steeds herhaalde verwijt aan PostNL hierover niets meer dan een aanname is. Je uit beschuldigingen die passen bij jouw visie, maar negeert andere mogelijkheden.

beerzoeper

Het is een Sonic S7 handmatige espressomachine. Geen elektronica dus. Qua prestatie lijkt het een beetje op de Flair 58, al is die misschien wel iets beter (en iets voordeliger). Ik vind Flair 58 alleen maar lelijk. Ik vond deze gewoon erg mooi en heb gewacht op een goedkope deal op ali. Die kwam er in november. Je kunt hem nog steeds op ali-express vinden, ook op hun website als het goed is wel. Misschien niet via zoeken maar wel via bladeren.

Waar het precies mis is gegaan weet ik natuurlijk ook niet, maar dat er direct na één administratieve handeling niks meer aan te doen valt, frustreert gewoon heel erg. Ik vind het dan gewoon jammer dat een bedrijf als Post NL geen poot uitsteekt en geen processen heeft ingericht om zoiets recht te trekken als dat nodig is. Ze werken ook niet mee in het regelen van een oplossing, sterker nog, ze maken het mij lastig om iets met aliexpress te regelen door de benadrukken dat ik zelf schuldig ben aan het niet op tijd betalen.

Moneyman

beerzoeper schreef:
03 jan 2025 15:33
Het is een Sonic S7 handmatige espressomachine. Geen elektronica dus.
Heb het ding eens opgezocht: ziet er gaaf uit!
Afbeelding
beerzoeper schreef:
03 jan 2025 15:33
Waar het precies mis is gegaan weet ik natuurlijk ook niet, maar dat er direct na één administratieve handeling niks meer aan te doen valt, frustreert gewoon heel erg. Ik vind het dan gewoon jammer dat een bedrijf als Post NL geen poot uitsteekt en geen processen heeft ingericht om zoiets recht te trekken als dat nodig is.
En dit is waar het fout gaat. Jouw wens/ verwachtingspatroon past niet bij de prijs die voor de dienst is betaald en de positie die je hebt ten opzichte van PostNL.

Er is sprake van marginale betaling (ergo: dat kan alleen in gestandaardiseerd bulkwerk), terwijl je maatwerk verwacht. Dat kan natuurlijk niet.

beerzoeper

@moneyman Nee oke, dat begrijp ik in zoverre wel dat ik niet teveel maatwerk van Post NL kan verwachten. Toch is het wel heel zuur als je alles wilde doen om op tijd te reageren en te betalen, en het dan alsnog misgaat. Dan zit je met je handen in het haar, probeer je vanalles, en voelt Post NL zeeeer koud en onwelwillend aan, te meer nu ze mij in diskrediet hebben gebracht bij de verkoper, terwijl ik er bij blijf dat een simpel verzoek tot betalen toch wel onder het basaal minimum van service ligt.

Moneyman

Dat gevoel snap ik wel heel goed. En dat zo'n mooi ding nu zo vernietigd zou worden is ook doodzonde.

Je enige hoop is dat enige actie vanuit de kant van de verkoper nog verandering kan brengen, maar die kans is niet groot.

beerzoeper

@moneyman Het is inderdaad een mooie machine! Sorry ik ben niet zo handig met citeren en links in posten hier, bedankt voor het plaatsen! Je ziet dat het apparaat daar €842 kost in de koffer, exclusief btw en invoerrechten. Dat ik daar via wat stapelkorting op ali 547 exc btw van kon maken, vond ik dusdanig aantrekkelijk dat ik het wilde wagen. Ik vertrouw immers aliexpress wel, en dacht ook dat Post NL bij aankomst wel gewoon bericht zou uit doen gaan over douanekosten. Dat dat nu niet is gebeurd en het ding zo teruggaat… er kan inderdaad vanalles zijn misgegaan, en misschien moet ik door het akkoord gaan met de verzendwijze ook maar berusten in de conclusie dat er nu geen maatwerk meer mogelijk is, maar leuk is wel anders. Ik blijf met veel vragen achter.

beerzoeper

Dwz, Post NL zegt retour maar verkoper zegt vernietiging.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Natuurlijk wil Ali dat niet retour hebben. Verzendkosten plus (her) invoerrechten.
AliExpress is feitelijk ook maar een organisatie zoals Bol en Amazon.
Ik snap wel dat je hier niet gelukkig van wordt. Hopelijk kom je er op een goede manier uit. Ik ben verschillende keren met een chat, typen bedoel ik, snel met Ali tot oplossingen gekomen. Blijf ze maar lastig vallen. Ze slapen nu!

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Volgens mij heeft PostNL niet zelf een contract met de Chinese Post afgesloten, maar volgen hun verplichtingen, zoals al eerder genoemd, uit internationale postverdragen. China krijgt daarin nu nog een extreem laag tarief, omdat als ontwikkelingsland geldt. Volgens mij is dat min of meer binnenkort afgelopen, maar ik kan mij dat verkeerd herinneren.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Erthanax schreef:
03 jan 2025 17:13
Volgens mij heeft PostNL niet zelf een contract met de Chinese Post afgesloten, maar volgen hun verplichtingen, zoals al eerder genoemd, uit internationale postverdragen. China krijgt daarin nu nog een extreem laag tarief, omdat als ontwikkelingsland geldt. Volgens mij is dat min of meer binnenkort afgelopen, maar ik kan mij dat verkeerd herinneren.
Beetje oud artikel, maar er staat de Postnl ook een eigen deal heeft met Ali https://www.businessinsider.nl/aliexpre ... atregelen/

beerzoeper

Ja wat precies de verhoudingen zijn tussen ali, cainiao en post nl, heel interessant vindt ik dat verder ook niet. Ik kan alleen constateren dat Post NL van mij een betaling verlangt maar mij niet op de hoogte brengt daarvan. Ik had kennelijk de track and trace moeten kopiëren naar de Post NL omgeving, terwijl ik me toevertrouwde op de track and trace omgeving van de verzender. Als de gevolgen dan zijn dat ik een zending met een waarde van €550 verlies, en er niks meer aan gedaan kan worden, dan vraag ik me echt af hoe de informatievoorziening zo slecht kan zijn, dat dit kan gebeuren.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

beerzoeper schreef:
04 jan 2025 13:27
Ja wat precies de verhoudingen zijn tussen ali, cainiao en post nl, heel interessant vindt ik dat verder ook niet. Ik kan alleen constateren dat Post NL van mij een betaling verlangt maar mij niet op de hoogte brengt daarvan. Ik had kennelijk de track and trace moeten kopiëren naar de Post NL omgeving, terwijl ik me toevertrouwde op de track and trace omgeving van de verzender. Als de gevolgen dan zijn dat ik een zending met een waarde van €550 verlies, en er niks meer aan gedaan kan worden, dan vraag ik me echt af hoe de informatievoorziening zo slecht kan zijn, dat dit kan gebeuren.
Als de verzender u niet op de hoogte brengt dat u inklaringskosten moet betalen en dat dient te doen door naar de PostNL omgeving te gaan, dan kunt u dat met de verzender opnemen. U kunt dan van uw verzender een oplossing voor uw probleem verlangen.

beerzoeper

Speedy123 schreef:
04 jan 2025 14:02

Als de verzender u niet op de hoogte brengt dat u inklaringskosten moet betalen en dat dient te doen door naar de PostNL omgeving te gaan, dan kunt u dat met de verzender opnemen. U kunt dan van uw verzender een oplossing voor uw probleem verlangen.
Dat klopt, dat ben ik nu aan het proberen. Maar er ligt een serieus risico dat mij simpelweg wordt gezegd, je had een track and tracecode, en Post NL heeft je wel op de hoogte gebracht want dat staat in hun track and trace.

De Post NL track and trace zegt dat doodleuk: 18 december bericht betaling verzonden. Dat is de facto dus alleen het openstellen van een link waarvan ik de mededeling nergens kreeg.

Ik had dit allemaal zelf kunnen voorkomen door direct bij beschikbaar komen de track and trace aan te melden bij Post NL. dan had ik nog niets gezien, maar had ik wel updates gekregen van Post NL zelf.

Daar wringt het wel vind ik, wat moet ik als ontvanger zelf doen, om het proces ordentelijk te laten verlopen? Als ik had geweten dat ik zo had moeten handelen dan deed ik het, maar het blijft allemaal erg vervelend.

Moneyman

beerzoeper schreef:
04 jan 2025 16:11
Daar wringt het wel vind ik, wat moet ik als ontvanger zelf doen, om het proces ordentelijk te laten verlopen? Als ik had geweten dat ik zo had moeten handelen dan deed ik het, maar het blijft allemaal erg vervelend.
Redelijkerwijs had je niet veel meer kunnen doen.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Door schade en schande wordt men wijs. Dat geldt voor het hele leven.

Plaats reactie