LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [Opgelost] Pakket uit China na 50 dagen nog niet ontvangen

Verzending en bezorging van brieven en pakketten.
Gesloten
nicks1
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jun 2017 10:48

[Opgelost] Pakket uit China na 50 dagen nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door nicks1 »

goedemorgen,

Op AliExpress vond ik laatst een leuk voorwerp. Het is nagemaakt uit een tv serie en boeken reeks. Het kostuum (kleding) van de serie vond ik te duur maar het sierzwaard leek mij wel wat. Van wetten.nl begreep ik dat een ‘zwaard’ legaal is in Nederland. Dus ik heb de aankoop gedaan.

Mijn pakket is nu al 50 dagen in Nederland. De enen helpdeskmedewerker van PostNL geeft aan dat de inklaring voltooit is en het pakket word verzonden naar PostNL. De andere weet weer van niks. Tijdens het wachten heb ik verder gezocht naar de regelgeving. Een wetswijziging, nieuwe protocollen van de douane en de Europese wetten. Het word er niet duidelijker op. Volgens mij blijft het legaal.

Wat kan ik het beste doen?

Hoor het graag.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 mei 2018 11:57, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.

NeoDutchio
Berichten: 12668
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: [Opgelost] Pakket uit China na 50 dagen nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het enige dat u kunt doen is afwachten op post van de douane of eigenaar van de filmrechten . U zegt zelf al dat het zwaard na gemaakt is. Namaak is strafbaar om in te voeren. Hou in dat geval maar rekening met een flinke boete.

Caseybasey
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 mei 2017 20:43

Re: [Opgelost] Pakket uit China na 50 dagen nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door Caseybasey »

Aliexpress garandeert dat de koper de goederen ontvangt. Als je het niet ontvangt moet je tijdig reclameren. Alle info staat bij je bestelling. Via track&trace kunnen ze precies zien hoe ver het is gekomen en als het ergens is blijven hangen is het risico voor aliexpress en of leverancier.
Als het onderschept is of als u inklaringskosten, btw en invoerrechten moet betalen krijgt u bericht van de douane. Zo niet is het zoek geraakt en dus voor rekening Aliexpress.
Nogmaals tijdig reclameren en eventueel aanvragen om de reclamatietijd te verlengen anders bent u echt u geld kwijt.

stofzuigertje

Re: [Opgelost] Pakket uit China na 50 dagen nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Alie Express garandeerde niets.... daar is betaling via Credit Card voor of Pay Pal mits je tijdig dit melde.

Maar als je dit soort dingen aanbied en niets stuurde, alleen een code kun je veel verdienen omdat de meeste hier geen werk van maken.
Zij zitten veilig ver weg dus daarom Pay Pal gebruiken.

Ik lees hier niets over hoe betaald is dus ik vermoed..... dat het een firma is die dat daarom bewust weigerde.
Wel kun je klachten maar dan begint hij onder andere naam weer een firma dus helpt niets helaas.

mh73

Re: [Opgelost] Pakket uit China na 50 dagen nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door mh73 »

Als het namaak is zit het er dik in dat de douane dit nu dubbel en dwars aan het controleren is. Dan kan het wel even duren voordat je wat hoort.

Ze mogen dit gewoon in beslag nemen en vernietigen.

Caseybasey
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 mei 2017 20:43

Re: [Opgelost] Pakket uit China na 50 dagen nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door Caseybasey »

stofzuigertje schreef:Alie Express garandeerde niets.... daar is betaling via Credit Card voor of Pay Pal mits je tijdig dit melde.

Maar als je dit soort dingen aanbied en niets stuurde, alleen een code kun je veel verdienen omdat de meeste hier geen werk van maken.
Zij zitten veilig ver weg dus daarom Pay Pal gebruiken.

Ik lees hier niets over hoe betaald is dus ik vermoed..... dat het een firma is die dat daarom bewust weigerde.
Wel kun je klachten maar dan begint hij onder andere naam weer een firma dus helpt niets helaas.
Aliexpress garandeert wel degelijk. Ze noemen dat "buyer protection" en dat heeft niets met de betaalmethode te maken. Wel met het feit of je nu wel of niet de goederen ontvangen hebt en of de goederen conform omschrijving zijn. Om aanspraak te maken op die "buyer protection" moet je tijdig reageren. Bij je bestelling op de website staat precies hoeveel dagen er nog over zijn om gebruik te maken van die garantie.

Trouwens Aliexpress is ook geen firma maar onderdeel van een van de machtigste bedrijven ter wereld en die gaan heus hun naam niet veranderen als er iets mis is gegaan met een bestelling.

NeoDutchio
Berichten: 12668
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: [Opgelost] Pakket uit China na 50 dagen nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Caseybasey schreef:
stofzuigertje schreef:Alie Express garandeerde niets.... daar is betaling via Credit Card voor of Pay Pal mits je tijdig dit melde.

Maar als je dit soort dingen aanbied en niets stuurde, alleen een code kun je veel verdienen omdat de meeste hier geen werk van maken.
Zij zitten veilig ver weg dus daarom Pay Pal gebruiken.

Ik lees hier niets over hoe betaald is dus ik vermoed..... dat het een firma is die dat daarom bewust weigerde.
Wel kun je klachten maar dan begint hij onder andere naam weer een firma dus helpt niets helaas.
Aliexpress garandeert wel degelijk. Ze noemen dat "buyer protection" en dat heeft niets met de betaalmethode te maken. Wel met het feit of je nu wel of niet de goederen ontvangen hebt en of de goederen conform omschrijving zijn. Om aanspraak te maken op die "buyer protection" moet je tijdig reageren. Bij je bestelling op de website staat precies hoeveel dagen er nog over zijn om gebruik te maken van die garantie.

Trouwens Aliexpress is ook geen firma maar onderdeel van een van de machtigste bedrijven ter wereld en die gaan heus hun naam niet veranderen als er iets mis is gegaan met een bestelling.
Maar ja, heb je die protection ook als je zelf besluit illegaal in toe voeren en het pakket al geruime tijd in het land van ontvangst bevindt. Zo kan je dus alles bestellen en zodra je zou moeten betalen of andere gekke zaken bij de douane weiger je alles en krijg je je geld weer terug. Of ze echt zo gek zijn in China???

stofzuigertje

Re: [Opgelost] Pakket uit China na 50 dagen nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Aliexpress is bemiddelaar tussen Chinese firma en de kopers.

Alleen de website en ze doen wel iets maar niet alles.

Verder is 50 dagen wachten erg lang en ik vermoed dat je eerder moest reageren.
Verder heb je meestal keuze, dure DHL of gelijkwaardige of goedkope trage Chinese Post.
Dan weet je dat goedkoop wel eens traag kan worden.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: [Opgelost] Pakket uit China na 50 dagen nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door kweenie »

Als het per schip hier naartoe moet komen, dan kan het best twee maanden onderweg zijn. Vaak is het wel korter, maar dat hoeft dus niet. Er staat vaak een levertijd bij het artikel, dat kan bv 56 dagen zijn. En dat is dan 56 dagen na verzending, niet na bestelling.

Caseybasey
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 mei 2017 20:43

Re: [Opgelost] Pakket uit China na 50 dagen nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door Caseybasey »

Eigenlijk moet eerst vastgesteld worden of het om een namaakartikel gaat. Een namaakartikel is niet alleen een artikel dat nagemaakt is maar ook het merk of de naam draagt van het originele product.
China staat onder druk om de fabricage en export van namaak producten te stoppen. Aliexpress hanteert een zero tolerance beleid voor verkopers van namaak producten.

De Nederlandse douane zal geen boete opleggen voor import van kleine hoeveelheden namaakartikelen die duidelijk voor privé gebruik zijn bestemd en dus niet voor commerciële doeleinden. Wel kan de douane uw product invorderen.

Uw verkoper mag geen namaak artikelen verkopen van Aliexpress en als u voor wat voor reden uw goederen niet ontvangt kunt u gebruik maken van de "buyer protection"

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: [Opgelost] Pakket uit China na 50 dagen nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door Quark »

Ik heb begin mei 6 aparte bestelling geplaatst bij Alieexpress, 5 zijn binnen gekomen en door mij bevestigd als binnen gekomen (confirm arrival) Het 6 e pakket laat nog op zich wachten. Bij de pakketten staat tot wanneer ze geleverd moeten worden. Het pakket wat ik nog niet heb heeft tot 3-7-2017 mocht ik het dan nog niet binnen hebben open ik een dispuut en kijkt Alie het na. Tot nu toe 2 x mijn geld terug gekregen.

nicks1
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jun 2017 10:48

Re: [Opgelost] Pakket uit China na 50 dagen nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door nicks1 »

Het is nagemaakt uit een boekenreeks. De fabrikant heeft zelf de fictieve opjecten uit de serie geïnterpreteerd en na gemaakt in het echt. De enige met copyright is de uitgeverij van de schrijver.

Ik heb niet direct besteld via AliExpress. Wel heb ik via paypal betaald. De track en trace code werkt. Ik heb zelf de waarde aan postnl moeten doorgeven.

De Chinese fabrikant reageert snel (meestal binnen 2/3 uur) op mijn vragen.

Kwa timing. Het pakket heeft al 3 rondjes door China gereden. De eerste verzending was ook mislukt. Ik heb betaald op 15 maart. Op 3 april zat het eindelijk in het vliegtuig naar Nederland. Sinds 13 april wacht ik op de douane.
Laatst gewijzigd door nicks1 op 05 jun 2017 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: [Opgelost] Pakket uit China na 50 dagen nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door kweenie »

Weet je zeker dat het per vliegtuig gaat? En niet per boot?

nicks1
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jun 2017 10:48

Re: [Opgelost] Pakket uit China na 50 dagen nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door nicks1 »

Zeker weten. Het is verzonden met EMS. De verzendkosten is hoger dan de waarde van het pakket.

Tracking report

Your item was handed over to Customs(KINGDOM OF THE NETHERLANDS NLNLAMSA) at 2017-05-15 12:40:00

2017-03-31 10:21:00 ZheJiangShengLiShuiShi LONGYUAN Posting
2017-03-31 17:22:00 ZheJiangShengLiShuiShi longquan Despatch from Sorting Center
2017-03-31 17:25:00 ZheJiangShengLiShuiShi LONGQUANchulizhongxin Arrival at Sorting Center
2017-03-31 18:49:00 ZheJiangShengLiShuiShi lishuiSUDI Arrival at Sorting Center
2017-03-31 20:16:00 ZheJiangShengLiShuiShi lishuiSUDI Despatch from Sorting Center
2017-03-31 22:36:00 ZheJiangShengJinHuaShi jinyizhongxin Arrival at Sorting Center
2017-04-01 00:58:00 ZheJiangShengJinHuaShi jinyizhongxin Despatch from Sorting Center
2017-04-01 03:37:00 ZheJiangShengHangZhouShi HANGZHOU SU DI CHU LI ZHONG XIN Arrival at Sorting Center
2017-04-02 08:09:00 ZheJiangShengHangZhouShi HANGZHOU SU DI CHU LI ZHONG XIN Despatch from Sorting Center
2017-04-02 11:19:00 ShangHaiShi 20110600 Arrival at Sorting Center
2017-04-03 02:45:32 ShangHaiShi SHANGHAI Despatch from Sorting Center
2017-04-13 09:36:00 KINGDOM OF THE NETHERLANDS NLNLAMSA Arrival at Sorting Center
2017-04-13 09:37:00 KINGDOM OF THE NETHERLANDS NLNLAMSA Handed over to Customs
2017-04-13 10:15:00 KINGDOM OF THE NETHERLANDS NLNLAMSI Handed over to Customs
2017-04-15 13:39:00 KINGDOM OF THE NETHERLANDS NLNLAMSA Handed over to Customs
2017-04-26 10:38:00 KINGDOM OF THE NETHERLANDS NLNLAMSA Handed over to Customs
2017-05-01 08:00:00 KINGDOM OF THE NETHERLANDS NLNLAMSA Handed over to Customs
2017-05-11 12:36:00 KINGDOM OF THE NETHERLANDS NLNLAMSA Handed over to Customs
2017-05-15 12:40:00 KINGDOM OF THE NETHERLANDS NLNLAMSA Handed over to Customs

nicks1
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jun 2017 10:48

Re: [Opgelost] Pakket uit China na 50 dagen nog niet ontvangen

Ongelezen bericht door nicks1 »

Na 94 dagen is het pakket gearriveerd. Het is compleet en verkeerd in een een goede staat.

Het bedrag wat ik contant moest betalen was wel meer dan ik had verwacht. Kennelijk zijn de inklaringskosten (en daarover weer btw) twee keer gerekend. (het zijn twee producten in één doos). Maar ik ben al blij genoeg dat het compleet is aangekomen in de originele staat.

Ik ben gebeld door postnl. Waarom het onderzoek zo lang heeft geduurd is onduidelijk.

Gesloten