Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 31189
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat is dus exact wat we al die tijd hier al schreven. Jammer dat het niet gelukt is de boel op orde te krijgen. Dus ja, een hoop mensen kunnen nu dus fluiten naar hun geld en spullen.


Speedy123
Berichten: 1436
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Andrea29 schreef:
18 jun 2024 17:00
Ik ben er helaas ook in getrapt. Op 19 april dit jaar heb ik een kast besteld (order 5996) maar die hebben ze niet geleverd. Ze beloofden elke keer na 2 weken wordt de kast geleverd, toen na 4 weken en toen weer 2 weken later. Toen begon ik het niet meer te vertrouwen en na onderzoek op internet kwam ik er achter dat er al vele op deze manier zijn opgelicht. Ik heb Woneninterieur gelijk gemaild met de vraag of ze het terug wilden betalen, uiteindelijk beloofden ze het uiterlijk 17 juni terug te betalen maar ik heb nog niks ontvangen. Wat me verbaast is dat Woneninterieur al zo lang door kan gaan. Ik heb ook aangifte gedaan bij de politie.
Op 19 april van dit jaar zaten we in dit topic al op 37 pagina's vol met klagende gedupeerden die uit alle macht probeerde hun geld teug te krijgen.

Nu is het een kwestie van aanmelden zodra de curator bekend is. Maar ik ben bang dat er weinig geld zal zijn terwijl er heel veel schuldeisers zich zullen melden.

Friekje1
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2024 18:20

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Friekje1 »

pff failliet. Zo ken ik er ook nog wel een paar. En meneer zeker op Ibiza lachend cocktails wegdrinken.

Balen, dat is idd fluiten naar de centen. Heb me als crediteur gemeld en nu een maandje of 6 tot 12 wachten tot de curator zn oordeel velt. We gaan t meemaken.

Speedy123
Berichten: 1436
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Friekje1 schreef:
26 jun 2024 16:16
pff failliet. Zo ken ik er ook nog wel een paar. En meneer zeker op Ibiza lachend cocktails wegdrinken.

Balen, dat is idd fluiten naar de centen. Heb me als crediteur gemeld en nu een maandje of 6 tot 12 wachten tot de curator zn oordeel velt. We gaan t meemaken.
Deze casus heeft alles in zich van een traditioneel piramide spel waarbij de ontvangsten van de nieuwe klanten gebruikt zijn om de claims van oude klanten uit te betalen. Het lijkt erop dat het ze boven het hoofd gegroeid is en dat ze, tegen beter weten in, te lang doorgegaan zijn in hoop op betere tijden.

Maar met zoveel slechte publiciteit lopen de ordes vroeg of laat vanzelf terug en ontstaat er een acuut gebrek aan liquide middelen.

Het is nu inderdaad wachten op de faillissement uitspraak en de aanstelling van de curator. Die zal gaan inventariseren en tot een oordeel komen of alles rechtmatig verlopen.

ZeerPrivé
Berichten: 5762
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Het is nu inderdaad wachten op de faillissement uitspraak en de aanstelling van de curator. Die zal gaan inventariseren en tot een oordeel komen of alles rechtmatig verlopen.
?????

juliomariner
Berichten: 4983
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door juliomariner »

Nou, of hij lachend op Ibiza kan gaan zitten vraag ik mij af. Bij wanbestuur kan hij wel persoonlijk aansprakelijk worden gesteld. Ik vermoed dat de curator hier zeker naar gaat kijken want er is toch best wat te zeggen over wan bestuur aangezien er wel heel lang aan een duidelijk zinkend schip is getrokken. Hij had de schade enorm kunnen beperken maar dat hij bewust nagelaten.

Lowieze
Berichten: 6721
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
26 jun 2024 16:26
Het is nu inderdaad wachten op de faillissement uitspraak en de aanstelling van de curator. Die zal gaan inventariseren en tot een oordeel komen of alles rechtmatig verlopen.
?????
Tja, lezen is niet voor iedereen even gemakkelijk :wink:

Erthanax
Berichten: 9828
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik zal mijn goede vriend Paul Kerkhof eens vragen of hij al iets gehoord heeft. Hij is advocaat in Breda en is ook wel curator in faillissementszaken. Met een beetje geluk weet hij meer. :mrgreen:

Thijs124
Berichten: 910
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Woneninterieur B.V.
Uitspraak faillissement op 25 juni 2024

Woneninterieur B.V.

KvK-nummer: 92350003

Vestigingsadres: Ceresstraat 1 4811CA Breda

Correspondentieadres: Ceresstraat 1 4811CA Breda

Handelend onder de naam
Woneninterieur B.V.

KvK-nummer: 92350003

Vestigingsadres: Ceresstraat 1 4811CA Breda

Curator
mr P.A. Kerkhof

Postbus 5640 4801EA BREDA

Telefoon: 076-3031440

Rechtbank Rotterdam
Rechter-commissaris: mr. A.G.M. Zander

Toezichtzaaknummer: NL:TZ:0000355573:F001

Insolventienummer: F.10/24/253




PA Kerkhof is de curator

Publicaties
Uitspraak faillissement op 25 juni 2024

Datum: 26-06-2024

Kenmerk: 10.rot.24.253.F.1300.1.24

Moneyman
Berichten: 30441
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ben heel benieuwd of dit faillissement snel omgezet wordt in een WSNP.

ZeerPrivé
Berichten: 5762
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Thijs124 schreef:
26 jun 2024 22:00
Woneninterieur B.V.
Uitspraak faillissement op 25 juni 2024
Enz. enz.
Ja, dat staat allemaal te lezen bij de link die @lowieze al om 13.32 gaf.

witte angora
Berichten: 31189
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar goed, voor sommigen is het feest: ze hebben massaal aangifte gedaan, resulterend in een faillissement, met als gevolg dus dat ze hun centen nu kwijt zijn.

Hoezee, hoezee!

Lowieze
Berichten: 6721
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
27 jun 2024 07:17
Maar goed, voor sommigen is het feest: ze hebben massaal aangifte gedaan, resulterend in een faillissement, met als gevolg dus dat ze hun centen nu kwijt zijn.

Hoezee, hoezee!
U bent schijnbaar op de hoogte van alle ins en outs van deze zaak?
Ik vermoed dat er, behalve de klanten, nog een hele reeks aan schuldeisers is, dus wie het faillissement heeft aangevraagd is niet bekend.
Vanachter een toetsenbord is het altijd makkelijk oordelen.

Onkruid71
Berichten: 2874
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik vind het goed dat er aangifte gedaan wordt.
Hadden ze anders hun centen terug gehad?

juliomariner
Berichten: 4983
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door juliomariner »

Nee dan waren er alleen maar nog meer slachtoffer gevallen. Het is goed dat dit bedrijf eindelijk onderuit getrokken is.

witte angora
Berichten: 31189
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door witte angora »

juliomariner schreef:
26 jun 2024 16:28
Bij wanbestuur kan hij wel persoonlijk aansprakelijk worden gesteld. Ik vermoed dat de curator hier zeker naar gaat kijken want er is toch best wat te zeggen over wan bestuur aangezien er wel heel lang aan een duidelijk zinkend schip is getrokken. Hij had de schade enorm kunnen beperken maar dat hij bewust nagelaten.
Eerlijk gezegd heb ik daar toch mijn twijfels over. Het beeld dat hier naar voren kwam, en dat hij ook bevestigd heeft, is dat er sprake is van zakelijke pech waardoor hij in de problemen kwam. In januari leek het er nog op dat er een opgaande lijn in zat. Ergens in maart werd duidelijk dat het niet ging lukken. Dat is eigenlijk pas drie maanden geleden. In mijn herinnering konden mensen al een week of vier geleden niets meer bestellen.

Feit is wel dat de negatieve berichtgeving van Radar en alle klachten in dit topic ook niet meegewerkt zullen hebben. Ik vermoed dat dat zeker meegewogen zal worden bij de schuldvraag. Des temeer omdat er zoveel zaken failliet gaan; maar het is volgens mij maar hoogst zelden dat er zoveel aandacht aan besteed wordt, ook als voor de goede verstaander de signalen al duidelijk zijn.

Dus ja, in hoeverre heeft hij te lang aan een 'duidelijk zinkend schip' getrokken? En in hoeverre is hij daarvoor (persoonlijk) aansprakelijk? Dat weet ik dus niet.

Een Wiskunde Student
Berichten: 254
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

witte angora schreef:
27 jun 2024 07:17
Maar goed, voor sommigen is het feest: ze hebben massaal aangifte gedaan, resulterend in een faillissement, met als gevolg dus dat ze hun centen nu kwijt zijn.

Hoezee, hoezee!
goed zo je begrijpt het dus eigenlijk best
Het is een zegen dat deze oplichters failliet zijn en geen nieuwe slachtoffers meer kunnen maken.

Tijd zal moeten leren of ze verwijtbaar hebben gehandeld, en ze persoonlijk aansprakelijk zijn.

Enfin, is zuur voor de echte slachtoffers ( = consumenten) die hun aanbetalingen kwijt zijn.

Moneyman
Berichten: 30441
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
27 jun 2024 07:39
U bent schijnbaar op de hoogte van alle ins en outs van deze zaak?
Ik vermoed dat er, behalve de klanten, nog een hele reeks aan schuldeisers is, dus wie het faillissement heeft aangevraagd is niet bekend.
Vanachter een toetsenbord is het altijd makkelijk oordelen.
Hoezo, "onbekend"? Mensen hebben hier zelf op het forum gemeld dat ze het faillissement gingen aanvragen...

juliomariner
Berichten: 4983
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door juliomariner »

De curator zal controleren of er sprake is van wanbestuur. De laatste paar maanden heeft het bedrijf eigenlijk alleen maar geld rond gepompt. Dat lijkt me geen gezonde manier van bedrijfsvoering. Het lijkt me aannemelijk dat de bank de sterkere eruit heeft getrokken.

Plaats reactie