Goede bedden voor lange mensen voor een kleine prijs

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Floki

Goede bedden voor lange mensen voor een kleine prijs

Ongelezen bericht door Floki »

Ik ben al een tijdje opzoek naar een goed tweepersoonsbed van 210x180.
Ben zelf 2 meter lang en ben er achter gekomen dat er echt een gigantische hoeveelheid aan oplichters zijn in de beddenhandel.
Ik had graag gewild dat ik gewoon lekker simpel bij de IKEA een bed kon halen, maar zij doen alleen maar bedden tot 200cm :(
Heb wel iets gevonden bij beddenreus wat mij enigszins meeviel qua prijs, maar heb geen idee of zij een beetje te vertrouwen zijn.
Iemand ervaringen of advies?

BL2

Re: Goede bedden voor lange mensen voor een kleine prijs

Ongelezen bericht door BL2 »

De Beddenreus is blijkbaar fantastisch, daar hoef je echt geen reklame voor te maken. Effe klik, klik en je weet het:

https://nl.trustpilot.com/review/beddenreus.nl

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Een kwalitatief hoogwaardig product voor een klein prijsje bestaat niet.
Ga naar een bedden speciaalzaak en laat u uitleggen wat de meerwaarde van hun producten zijn, en waar het prijsverschil vandaan komt.
Neem dan voor uzelf de keus tussen goed of goedkoop.
Succes

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

Een goed bed met alles erop en eraan heb je niet voor een 'kleine prijs' inderdaad.

Morgan le Fay

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Heb lang geleden jaren '80 een Lundia kajuitbed opgedoken met een lengte x breedte van 210x180 wat betreft het matras.
Alleen de aanschafkosten waren toedertijd al tja.

Floki

BL2 schreef:
14 mei 2025 12:07
De Beddenreus is blijkbaar fantastisch, daar hoef je echt geen reklame voor te maken. Effe klik, klik en je weet het:

https://nl.trustpilot.com/review/beddenreus.nl
Helaas weet ik dat trustpilot ook niet altijd meer te vertrouwen valt, maar goed om te weten dat ik bij beddenreus goed zit :)

Floki

Cro schreef:
14 mei 2025 12:35
Een goed bed met alles erop en eraan heb je niet voor een 'kleine prijs' inderdaad.
Het ging er meer om dat het mij niet meer dan €1000 ging kosten. Kleine prijs was misschien niet de juiste term om te gebruiken :?

wikop

Ongelezen bericht door wikop »

Tja,ik ben bij 2 zaken van hun geweest,en de ene was uitstekend,en de andere pet

BL2

Floki schreef:
14 mei 2025 13:33
.....Het ging er meer om dat het mij niet meer dan €1000 ging kosten. Kleine prijs was misschien niet de juiste term om te gebruiken :?.....
€ 1000,- is voor een tweepersoonsbed met dus flinke matrassen een niet echt realistisch prijs in het wat betere segment.
Alleen onze matrassen kosten al meer, maar je vertoeft er dan ook 1/3 van je leven op. Slechte keuze om dan uit het budget assortiment te kiezen.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Cro schreef:
14 mei 2025 12:35
Het scheelt nogal wat de wensen zijn. Ik heb een prima bed inclusief matras voor iets van 600 nieuw kunnen kopen. Maar ik slaap dan ook het liefst op een hard matras, daar hoef je je minder zorgen te maken om doorzakken en dergelijke.

Is wel al 7 jaar geleden. En helaas deden zij alleen normale maten, dus kan ze ook niet aanraden voor TS.

Edit: ik zie dat ze wel tot 2.10 gaan. Ik ga TS prive even een tip geven.
Laatst gewijzigd door Nijogeth op 14 mei 2025 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Seinhuis

Ongelezen bericht door Seinhuis »

€1000 is een lastig budget.
Te veel voor een kringloopwinkel of marktplaats, te weinig voor een beddenwinkel.

Huijerbeds in Gouda heeft uitverkoop omdat hun gaan verhuizen naar een andere locatie. Maar ook dan moet de budget (minstens het dubbele) omhoog.

Mijn advies is om een bed uit te zoeken in een winkel waar je de bed kunt uittesten. Zoiets koop je niet online. Indien mogelijk, doe budget omhoog en koop een bed die (minstens) 10 jaar meegaat.

wikop

Ongelezen bericht door wikop »

Heel eerlijk?
Mijn eenpersoonsmatras op normale lengte koste dit al

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Floki schreef:
14 mei 2025 11:03
Heb wel iets gevonden bij beddenreus wat mij enigszins meeviel qua prijs, maar heb geen idee of zij een beetje te vertrouwen zijn. Iemand ervaringen of advies?
Kwaliteit van Ikea, Leen Bakker, Beddenreus is gemiddeld tot matig. Hoe lang mag het bed meegaan? Wil je een Boxspring of iets met een lattenbodem? Een gewoon frame met lattenbodem is goedkoper. Ben je niet zo sterk? Dan zijn dunnere 1 persoons matrassen beter hanteerbaar dan dikke 2 persoons versies, want een matras gaat langer mee als je het regelmatig omdraait en dan is een lichter matras fijner.

Wat te doen? Naar je plaatselijke meubelboulevard gaan. In de winkel zijn de afwijkende maten leverbaar.
Bij beperkt budget zou ik eerst bij de kringloopwinkels binnenlopen, maar alles boven de 2 meter is een kwestie van geluk hebben in zo'n winkel.

Waar hebben we zelf gekocht? Bij de zoon van onze vorige autoverkoper. Die winkel verkocht alleen bedden op maat en om dat te onderstrepen stond in de etalage een bed van 220 lang en 600 breed. Voor Sneeuwwitje en de Zeven Dwergen. :wink:

rvjapio2

Ongelezen bericht door rvjapio2 »

Ik zou eens een timmerman bellen. Wie weet. Zelf slaap ik sinds decennia in mijn bed van eigen maaksel. Vier planken, vier poten en een lattenbodem. 180x200 meter. Leuk klusje!

Aygulf

Ongelezen bericht door Aygulf »

BL2 schreef:
14 mei 2025 17:36
Floki schreef:
14 mei 2025 13:33
.....Het ging er meer om dat het mij niet meer dan €1000 ging kosten. Kleine prijs was misschien niet de juiste term om te gebruiken :?.....
€ 1000,- is voor een tweepersoonsbed met dus flinke matrassen een niet echt realistisch prijs in het wat betere segment.
Alleen onze matrassen kosten al meer, maar je vertoeft er dan ook 1/3 van je leven op. Slechte keuze om dan uit het budget assortiment te kiezen.
Maar ik lees alleen vragen over een bed dat aan en bepaalde maat moet voldoen. Nergens staat toch inclusief matrassen?

BL2

Floki schreef:
....en ben er achter gekomen dat er echt een gigantische hoeveelheid aan oplichters zijn in de beddenhandel........
Als je van deze zware niet onderbouwde beschuldiging nou een punt had gemaakt, had ik je nog begrepen, Aygulf.

rvjapio2

Ongelezen bericht door rvjapio2 »

Alleen op marktplaats staan er al meer dan tien vanaf 150 euro.

Aygulf

Ongelezen bericht door Aygulf »

BL2 schreef:
15 mei 2025 14:38
Floki schreef:
....en ben er achter gekomen dat er echt een gigantische hoeveelheid aan oplichters zijn in de beddenhandel........
Als je van deze zware niet onderbouwde beschuldiging nou een punt had gemaakt, had ik je nog begrepen, Aygulf.
En ik begrijp dan deze reactie weer niet. Wat is de "zware beschuldiging", aan wie dan wel, wat moet ik onderbouwen? ik maak uit het verhaal op dat TS een bed wil van een bepaalde maat dat binnen zijn budget valt. Daarna ga je matrassen uitzoeken en die zijn er in allerlei kwaliteiten en prijsklassen. Wat is daar aan te begrijpen BL2...

Methusalah

Ongelezen bericht door Methusalah »

Aygulf schreef:
16 mei 2025 15:15
BL2 schreef:
15 mei 2025 14:38
Floki schreef:
En ik begrijp dan deze reactie weer niet. Wat is de "zware beschuldiging", aan wie dan wel, wat moet ik onderbouwen? ik maak uit het verhaal op dat TS een bed wil van een bepaalde maat dat binnen zijn budget valt. Daarna ga je matrassen uitzoeken en die zijn er in allerlei kwaliteiten en prijsklassen. Wat is daar aan te begrijpen BL2...
Volgens mij staat dat toch echt duidelijk in zijn quote. :? Het gaat niet over jouw reactie maar die van Floki.

jls630430

Ongelezen bericht door jls630430 »

De lengte van een bed is lichaamslengte + 20 cm. tot 30 cm. Een bed van 210 cm. is dus te kort. Minimaal 220 cm. is beter, maar gevolg keus is kleiner. Ook de prijs van extra lengte is nog altijd (helaas) 15% meerprijs per 10 cm. boven lengte 2 mtr.
Een bedomranding van die lengte gaat dan al snel naar de € 1000,=, zonder bodems en matrassen. Tenminste als je een beetje kwaliteit wilt.

Plaats reactie