Fixitfaster stuurt aanmaningen
Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen
Item in de uitzending was nauwelijks meer dan het youtube filmpje van 4 weken terug. Dan zijn de voorbeeldbrieven interessanter.
-
Bij mij hetzelfde eerst laten ze jeeen account aanmaken zonder duidelijk te vermelden dat dit kost3n met zich meebrengt , en als je een account hebt aangemaakt dan krijg je na 3 w3k3n een rekening van hun van € 30,00
Ik heb hun de voo4be3ld brief van Radar ingevuld teruggestuurd met de vraag dat dit onterecht is om daar geld voor te vragen en om mij account te verwijderen.
Krijg ik na een week een E-mail terug van Fix It Master dat het beoordeeld gaat worden door de mewerkers van hun supportteam, en 2 weken later krijg ik een E-mail van Fix It Master dat er nu alweer € 20,00 bovenop is gekomen herrineringskosten oefeningen z3 dat .
Terwijl op het mailtje dat ze het aan het uitzoeken zijn bij hun supportteam geen reactie naar mij is gekomen.
Kan dit allemaal zomaar dan ?..
Ik heb hun de voo4be3ld brief van Radar ingevuld teruggestuurd met de vraag dat dit onterecht is om daar geld voor te vragen en om mij account te verwijderen.
Krijg ik na een week een E-mail terug van Fix It Master dat het beoordeeld gaat worden door de mewerkers van hun supportteam, en 2 weken later krijg ik een E-mail van Fix It Master dat er nu alweer € 20,00 bovenop is gekomen herrineringskosten oefeningen z3 dat .
Terwijl op het mailtje dat ze het aan het uitzoeken zijn bij hun supportteam geen reactie naar mij is gekomen.
Kan dit allemaal zomaar dan ?..
Lees het topic eens rustig door.
Alles wat we nu nog zouden zeggen, is een herhaling van zetten.
-
Nee, dat kan niet zomaar.
Hallo allemaal, Ik heb inmiddels een voorbeeldbrief gestuurd naar hun maar krijg als reactie een nieuwe aanmaning met de 20 euro verhoging dreiging. Hoe gaan we nu verder. BETALEN DOE IK NIETS
Laatst gewijzigd door ahessler op 18 dec 2024 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Bijzonder Het is nota bene een letterlijk antwoord op je vraag. Je roept dat je niets gaat betalen en vraagt wat je moet doen. Nou, afwachten dus.
Bram Bonnewel
vindt dit leuk
Het is natuurlijk niet leuk maar een automatisme. Betalen doe ik niks schrijf je in hoofdletters. Als je niet reageert op aanmaningen komt daarna een keer de deurwaarder. Dat is de enigste manier om meer druk op een aanmaning te leggen. Dan, beslag op inkomen, banktegoed, roerend of onroerend goed, of verkoop roerend of onroerend goed. Er is zoveel mogelijk. Ga het systeem maar testen met je energie, huur of hypotheek. Dan weet je gauw genoeg wat er dan gebeurt. Een andere weg is er niet als de schuldeiser zijn geld wil krijgen in Nederland.
In de opsomming wordt mijn inziens de belangrijkste stap vergeten: Een veroordeling tot betaling bij de rechter.Thijs124 schreef: ↑18 dec 2024 11:56Het is natuurlijk niet leuk maar een automatisme. Betalen doe ik niks schrijf je in hoofdletters. Als je niet reageert op aanmaningen komt daarna een keer de deurwaarder. Dat is de enigste manier om meer druk op een aanmaning te leggen. Dan, beslag op inkomen, banktegoed, roerend of onroerend goed, of verkoop roerend of onroerend goed.
En laat Fixitfaster nu juist de stap naar de rechter niet durven te nemen.
Consumenneke
vindt dit leuk
Als ze niet naar de rechter gaan zullen ze geen deurwaarder sturen en stopt het hier?
Kan ook. Dus afwachten.
Kan ook. Dus afwachten.
-
Nee, zo werkt het niet. Er zijn nogal wat rotte deurwaarders/incassoboys die zich voor het karretje laten spannen van oplichters en dubieuze dienstverleners. Ik heb ondernemers bijgestaan die te maken kregen met Flanderijn, LAVG (toen nog onderdeel van DAS), Puur Nouta, noem maar op. Allemaal dreigen en bluffen en hooghartig of neerbuigend doen tegen ondernemers.
Maar doorgaans maken ze een inschatting voordat ze een rechtszaak beginnen en als ze het wel aandurven is de zaak nog lang niet gewonnen.
Scammers zoals Fixitfaster durven meestal geen rechtszaak aan. Zorg dat je goed voorbereid bent, dat jouw dossier op orde is.
Nou, dan is gelijk duidelijk hoe oud je ervaring is. De participatie van DAS in LAVG (en soortgelijke deelnemingen) zijn al sinds 2010 verboden - overigens op instigatie van de branche zélf. Grappig detail is dat ik zel heb meegeschreven aan die verordening.Consumenneke schreef: ↑18 dec 2024 20:47Er zijn nogal wat rotte deurwaarders/incassoboys die zich voor het karretje laten spannen van oplichters en dubieuze dienstverleners. Ik heb ondernemers bijgestaan die te maken kregen met Flanderijn, LAVG (toen nog onderdeel van DAS), Puur Nouta, noem maar op. Allemaal dreigen en bluffen en hooghartig of neerbuigend doen tegen ondernemers.
Je hebt, aan je statement te zien, de jurisprudentie, het tuchtrecht en de marktontwikkelingen duidelijk niet bijgehouden. Geeft niks, maar anno 2024 mensen adviseren op basis van verouderde, niet-actuele informatie is niet zo slim.
Ik zou de lezers dan ook adviseren te focussen op de laatste zin in je post - die is gelukkig wél correct.
-
De sneer die je wist dat zou komen.
Grappig inderdaad. Oude mannen die zich nog een internet herinneren van voor de autocorrect...
Maar uw herinnering is wat roestig, want DAS heeft pas in 2019 afscheid genomen van LAVG.
Zullen we weer op-topic gaan?
Eens dus.