Het grote dropshipperstopic!
Re: Het grote dropshipperstopic!
Prima hoor dat jij dat vindt. Ik laat het toch staan als waarschuwing.
Als iemand zich eraan ergert gebruiken ze de meldknop maar.
Als iemand zich eraan ergert gebruiken ze de meldknop maar.
En ook de ACM maakt zich weer eens druk.
-
Goh zijn ze ook wakker geworden. Er wordt al jaren gewaarschuwd maar onze "Autoriteit vind het nu eens tijd om te waarschuwen. Beter laat dan nooit natuurlijk maar dit volet toch een beetje als mosterd na de maaltijd
En de ACM heeft het in het stuk ook over:
En dat is natuurlijk onzin want dropshippers verkopen ook direct producten uit Nederland. En dat sommige zich niet aan de regels houden maakt niet dat alle dropshippers fout zijn. Er zijn ook gewone webwinkels met voorraad die zich niet aan de regels houden.Dropshippen betekent dat verkopers producten rechtstreeks uit het buitenland, meestal China, naar consumenten versturen.
Ook de ACM waarschuwt al jaren voor dropshippers, niet nu ineens. Als je op hun website kijkt, waarschuwen ze nu voor een specifieke dropshipper, waarna NU.nl er een eigen stukje van gemaakt heeft.juliomariner schreef: ↑23 okt 2024 11:57Goh zijn ze ook wakker geworden. Er wordt al jaren gewaarschuwd maar onze "Autoriteit vind het nu eens tijd om te waarschuwen. Beter laat dan nooit natuurlijk maar dit volet toch een beetje als mosterd na de maaltijd
Consumenneke
vindt dit leuk
-
Als deze "autoriteit zoveel autoriteit zou hebben was het probleem allang opgelost. Nu lijkt het meer een leeuw waarvan alle tanden zijn uitgetrokken.
-
Mosterd na de maaltijd is mopperen op een forum terwijl je de ACM niet eens gevolgd hebt.juliomariner schreef: ↑23 okt 2024 11:57Beter laat dan nooit natuurlijk maar dit voelt toch een beetje als mosterd na de maaltijd.
Je hebt wel gelijk dat ze weinig kunnen doen aan dit verschijnsel.
-
oei is dit een persoonlijke aanval.? Ik voel me ernstig beledigd.
Als het ACM niet kan doorpakken hebben ze niet het juiste gereedschap van de politiek gekregen.
Als het ACM niet kan doorpakken hebben ze niet het juiste gereedschap van de politiek gekregen.
kuklos
vindt dit leuk
-
Zo, weer de nodige dropshipperslachtoffers vandaag.
En als kers op de taart: mevrouw Deltoer heeft ook bij een dropshipper besteld. Daar ga je dan met je goede adviezen en excellijsten (en nee, er komt geen waarschuwingstopic van).
En als kers op de taart: mevrouw Deltoer heeft ook bij een dropshipper besteld. Daar ga je dan met je goede adviezen en excellijsten (en nee, er komt geen waarschuwingstopic van).
Soms is leren niet gratis. Leergeld is om toekomstige nog duurdere financiële debakels in de toekomst te vermijden.
-
Jablan
en J. Deltoer
vinden dit leuk
-
Ik vind het vrij bijzonder dat nieuwe forumleden die komen klagen over dropshipperspraktijken dit topic nog niet hebben gevonden om hun beklag te doen. Maar nee, er moet een eigen topic worden gestart om hun gedoe onder de aandacht te brengen als klaagmuur. En iedere keer komen er meer achteloze forummers bij.
Ik pleit voor een internetcertificaat met als onderdeel hoe een dropshipper te herkennen!

Ik pleit voor een internetcertificaat met als onderdeel hoe een dropshipper te herkennen!

-
Dat is nou typisch een beheersklus (moderators) die nieuwe berichten van nieuwe deelnemers naar de juiste plek begeleiden.Papegaaiduiker schreef: ↑17 jan 2025 19:38Ik vind het vrij bijzonder dat nieuwe forumleden die komen klagen over dropshipperspraktijken dit topic nog niet hebben gevonden om hun beklag te doen.
-
Al die personen die over een dropshipper komen klagen hebben nog nooit van het fenomeen dropshipper gehoord of herkennen niet dat ze bij een slachtoffer hebben gekocht en zullen dan hier ook niet op de term dropshipper zoeken.
Thijs124
vindt dit leuk
-
juliomariner schreef: ↑17 jan 2025 21:40Al die personen die over een dropshipper komen klagen hebben nog nooit van het fenomeen dropshipper gehoord of herkennen niet dat ze bij een slachtoffer hebben gekocht en zullen dan hier ook niet op de term dropshipper zoeken.
Spijtig, vanuit alle hoeken worden gewaarschuwd waar men op moet letten bij zo'n webshop. Maar men koopt eerst en gaat dan pas kijken... Zo werkt dat dus niet.
Precies. Want hét kenmerk van een dropshippergedupeerde is dat ze niet verder kijken dan hun neus lang is. Dus waarom zou die dan op het forum wel verder kijken?Consumenneke schreef: ↑17 jan 2025 20:30Dat is nou typisch een beheersklus (moderators) die nieuwe berichten van nieuwe deelnemers naar de juiste plek begeleiden.Papegaaiduiker schreef: ↑17 jan 2025 19:38Ik vind het vrij bijzonder dat nieuwe forumleden die komen klagen over dropshipperspraktijken dit topic nog niet hebben gevonden om hun beklag te doen.
-
Zo werkt dat dus altijd. Hele volksstammen letten niet op waarschuwingen en gaan pas zoeken als ze hun neus gestoten hebben. Vandaar dat hier steeds weer nieuwe mensen aanlanden die nog nooit van dropshippers gehoord hebben.Papegaaiduiker schreef: ↑17 jan 2025 21:43Spijtig, vanuit alle hoeken worden gewaarschuwd waar men op moet letten bij zo'n webshop. Maar men koopt eerst en gaat dan pas kijken... Zo werkt dat dus niet.
Daar kun je kattig op reageren, of je kan proberen om ze een handje te helpen.
-
Dat mag je vinden dat ik kattig reageer, maar meestal plempen ze hun beklag neer en komen nooit meer terug. Ik denk dat het forum door hen wordt beschouwd als klaagmuur: even razen en verdergaan met leven. Iets met een ezel en een steen.Consumenneke schreef: ↑18 jan 2025 14:20Zo werkt dat dus altijd. Hele volksstammen letten niet op waarschuwingen en gaan pas zoeken als ze hun neus gestoten hebben. Vandaar dat hier steeds weer nieuwe mensen aanlanden die nog nooit van dropshippers gehoord hebben.Papegaaiduiker schreef: ↑17 jan 2025 21:43Spijtig, vanuit alle hoeken worden gewaarschuwd waar men op moet letten bij zo'n webshop. Maar men koopt eerst en gaat dan pas kijken... Zo werkt dat dus niet.
Daar kun je kattig op reageren, of je kan proberen om ze een handje te helpen.
-
Dan mopper je dus op iemand die het nooit ziet. Waarom een moppermuur maken van een klaagmuur?Papegaaiduiker schreef: ↑18 jan 2025 18:37Dat mag je vinden dat ik kattig reageer, maar meestal plempen ze hun beklag neer en komen nooit meer terug. Ik denk dat het forum door hen wordt beschouwd als klaagmuur: even razen en verdergaan met leven. Iets met een ezel en een steen.

-
Mopperen en een feit benoemen zijn volgens mij toch echt twee totaal verschillende dingen.
Papegaaiduiker
vindt dit leuk