post.nl

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
wikop

Re: post.nl

Ongelezen bericht door wikop »

Ik kijk niet op de app maar via de pc
En heb ondertussen weer 3 verschillende bezorgtijden,wel allemaal vandaag

Roze Angora

Ongelezen bericht door Roze Angora »

wikop schreef:
14 jan 2026 09:52
Ik kijk niet op de app maar via de pc
En heb ondertussen weer 3 verschillende bezorgtijden,wel allemaal vandaag
Ook maar even op de laptop gekeken. Hij komt, hij komt, hij komt de goede sint. Tussen 9.52 - 10.18, moet tie wel opschieten dat is nog 3 minuten.

Roze Angora

Pfff, mijn pakketten zijn bezorgd. Pakket wat voor morgen in de planning staat, maar naar de Primera laten gaan. Mogen ze er van mij 3 weken over doen om het daar af te leveren.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Je bent er maar druk mee.

Roze Angora

J. Deltoer schreef:
14 jan 2026 12:03
Veel meer dan me lief is. Door dat geschuif van ze kan je niets anders plannen.

wikop

Ongelezen bericht door wikop »

Ik heb gelukkig een eigen pakketbox ophangen,dus ik hoef niet thuis te blijven
Maar ik loop zo slecht dat ik toch bijna altijd thuis ben

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Roze Angora schreef:
14 jan 2026 12:07
J. Deltoer schreef:
Als zij gaan schuiven, blijf ik er echt niet meer voor thuis.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Al hoewel ik alle begrip heb dat post.nl problemen met de bezorging had door het winterse weer, is het inderdaad de communicatie die voor veel wrevel zorgt. Ook ik had een pakketje dat maar niet bezorgd werd:

Bestelling gedaan op 5 jan.

email 6 jan leverancier:
We zijn klaar met het verwerken van je bestelling.
Je bestelling is verzonden! Volg je bestelling hier: https://postnl.nl/tracktrace/?xxx
Track&Trace:
7 januari Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt
10 januari 
Pakket is ontvangen door PostNL
10 januari 
Zending is gesorteerd 

10 januari 
Sorry, bezorgmoment is bijgewerkt 

10 januari 
Sorry, bezorgmoment is bijgewerkt. Het lukt vandaag niet je pakket te bezorgen.
12 januari 
Zending is gesorteerd 

12 januari Bezorger is onderweg 

12 januari Bezorgd op 12 januari
Het is de informatie voorziening die te wensen overlaat, je hebt gewoon geen idee waar het pakket zich nu bevindt en wanneer die nu daadwerkelijk bezorgd gaat worden.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Speedy123 schreef:
14 jan 2026 14:42
Track&Trace:
7 januari Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt
10 januari 
Pakket is ontvangen door PostNL
10 januari 
Zending is gesorteerd 

10 januari 
Sorry, bezorgmoment is bijgewerkt 

10 januari 
Sorry, bezorgmoment is bijgewerkt. Het lukt vandaag niet je pakket te bezorgen.
12 januari 
Zending is gesorteerd 

12 januari Bezorger is onderweg 

12 januari Bezorgd op 12 januari
Het is de informatie voorziening die te wensen overlaat, je hebt gewoon geen idee waar het pakket zich nu bevindt en wanneer die nu daadwerkelijk bezorgd gaat worden.
7 januari heeft de verkoper alles verwerkt, maar niets gedaan. PostNL krijgt een melding dat er een zending aankomt, maar kan pas wat doen als ze ook daadwerkelijk het pakket heeft ontvangen.
Pas op 10 januari heeft de verkoper het afgegeven bij PostNL. Zaterdag en net na de sneeuw. Dan is het heel netjes dat iets dat ze zaterdag in alle drukte ontvangen hebben op dinsdag al bezorgd is.

PGros

Ongelezen bericht door PGros »

Maandag zelfs....

NeoDutchio

PGros schreef:
14 jan 2026 15:15
Maandag zelfs....
U hebt gelijk, zaterdag ontvangen door PostNL en maandag al bezorgd.

Roze Angora

Moneyman schreef:
14 jan 2026 14:16
Roze Angora schreef:
14 jan 2026 12:07
J. Deltoer schreef:
Als zij gaan schuiven, blijf ik er echt niet meer voor thuis.
Ik had in dit geval geen keuze. Het was behoorlijk zwaar daarom koos ik dit x voor thuis afleveren. 9 vd 10x kies ik voor een pakketpunt, heb je dat gesodemieter niet. Dan zie ik vanzelf wel wanneer het eens is afgeleverd (hoewel ook dat niet altijd vlekkeloos verloopt).

Speedy123

NeoDutchio schreef:
14 jan 2026 14:57
7 januari heeft de verkoper alles verwerkt, maar niets gedaan. PostNL krijgt een melding dat er een zending aankomt, maar kan pas wat doen als ze ook daadwerkelijk het pakket heeft ontvangen.
Pas op 10 januari heeft de verkoper het afgegeven bij PostNL. Zaterdag en net na de sneeuw. Dan is het heel netjes dat iets dat ze zaterdag in alle drukte ontvangen hebben op dinsdag al bezorgd is.
Misschien heeft u gelijk, mischien wel niet. De informatie voorziening laat nu eenmaal te wensen over.

De leverancier zegt dat de zending op 6 januari verstuurt is. Post.nl laat weten dat de zending "7 januari Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt".

Het kan dus zomaar dat het pakketje drie dagen bij post.nl gelegen heeft, want nog niet verwerkt. Zou kunnen verklaren waarom die op een zaterdag ineens de status ontvangen, gesorteerd en diverse malen ingepland voor bezorging krijgt.

Ik weet het niet, het is maar gokken wat er nu echt met het pakketje aan de hand was en waar die al die dagen gelegen heeft, bij de leverancier of toch bij post.nl?

NeoDutchio

Speedy123 schreef:
14 jan 2026 18:18
Ik weet het niet, het is maar gokken wat er nu echt met het pakketje aan de hand was en waar die al die dagen gelegen heeft, bij de leverancier of toch bij post.nl?
Zodra een pakket ergens gescand word gaat het systeem pas aan het werk. Wat hooguit zou kunnen is dat de verkoper complete pallets en rolcontainers laat ophalen welke dagenlang op een depot hebben staan stof te happen.

Speedy123

NeoDutchio schreef:
14 jan 2026 20:11
Speedy123 schreef:
14 jan 2026 18:18
Zodra een pakket ergens gescand word gaat het systeem pas aan het werk. Wat hooguit zou kunnen is dat de verkoper complete pallets en rolcontainers laat ophalen welke dagenlang op een depot hebben staan stof te happen.
Exact. Dus weet je als klant niet of de verkoper nou erg traag was of dat post.nl lokaal overbelast was door het winterse weer dus eventjes wat pallets en rolcontainers op het depot in de wacht gezet heeft. Of dat het pakketje verdwenen is en nimmer bezorgd gaat worden.

Dus als klant heb je geen idee waar het pakket is en geen idee wanneer het bezorgd gaat worden als het al ooit bezorgd gaat worden. Dat is wat ik bedoel met gebrekkige informatie voorziening.

Prima om een pallet in de wacht te zetten, maar scan ze dan eventjes in en zet de status op 'In de wacht wegens winters weer'.

Plaats reactie