Nobilia, Resopal pro (ballerina), we zien door de bomen het bos niet meer!

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
jacob110
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jun 2024 10:59

Nobilia, Resopal pro (ballerina), we zien door de bomen het bos niet meer!

Ongelezen bericht door jacob110 »

Goedemorgen allemaal,

wij zijn bezig met het uitzoeken van een keuken, ter vervanging van de huidige. Op dit moment hebben we een witte hoogglans keuken.
De keuze is gevallen op een matzwarte keuken en we zijn bij diverse keukenzaken langs geweest. Gisteren kwamen van de ene keukenzaak bij een andere keukenzaak (beide zaken richten zich op een ander publiek) en we vroegen de verkoper of hij ook Nobilia keukens verkocht. Dat is het allerlaagste segment en troep, was de reactie.
Nu begrijpen we dat iedere keukenzaak het liefst zijn eigen merken wil verkopen, maar we schrokken er wel van.

Het zette ons wel even aan het denken. We hadden net een prijsindicatie ontvangen voor een Nobilia keuken en de prijs was veel hoger dan ik gedacht had. Niet dat ik er verstand van heb, maar goed :P En natuurlijk zijn de prijzen niet meer hetzelfde als 15 jaar geleden.

Ik zoeken op internet en daar lees je veel wisselende verhalen. Van rommel tot prima.

De keukenzaak waar dit gezegd werd, had een frontjes van "Resopal pro" en die vinden we wel aardig. Vandaag mij beste vriend Google geraadpleegd en die leerde mij dat dit van het merk "Ballerina" is.

Dus daar weer naar zoeken en dan lees ik tot mijn stomme verbazing:

Kwaliteit van een Ballerina keuken:

De kwaliteit is Duits, wat kunnen we nog meer zeggen? Ballerina heeft meerdere prijzen gewonnen. Speciale vochtwerende kasten, dikke achterwanden – Alles is solide. We plaatsen de keuken in het middensegment. Ze verkopen Duitse kwaliteitskeukens. Uiteraard voldoet Ballerina keukens aan alle veiligheids- en milieu eisen.

We vergelijken ze een beetje met Nobilia keukens en Hacker keukens.

Nobilia keukens – Ook een zeer populair Duits keukenmerk. Doordat bijna elke keukenzaak dit merk kan leveren, heeft het merk een gigantische dekkingsgraad. Dit merk is kwalitatief net iets beter.


Dus, nu zijn we helemaal de draad kwijt. Wat is nu wijsheid? Gaan we nu een hele domme fout maken als we een Nobilia keuken zouden komen en zal dat het eerste jaar of jaren misschien goed gaan, maar ga je daarna spijt krijgen Omdat de frontjes toch helemaal niet zo stootvast zijn, als wordt beweerd of niet zo goed tegen vocht van stomen kan?

Of is het toch prima en kun je deze Nobilia keuken prima aanschaffen? En is die Ballerina dan beter of slechter? :o

Daar waar ze Nobilia keukens verkopen, worden ook Pronorm keukens verkocht. ook daarvan hebben we geen idee of dit nu beter is dan Nobilia. Verschil zat er vooral in dat je bij Nobilia de frontjes altijd wit zijn en de achterwand van triplex volgens mij en bij Pronorm de frontjes in dezelfde kleur te krijgen is als het frontje zelf en de achterwand veel steviger is.We redeneerden, zo'n keuken staat op zijn plek, de binnenkant zie je niet echt en als borden bijvoorbeeld niet door die triplex achterwand gaan, dan is het ook prima. Maar, of dat die 5% minder geld kwijt zijn nu verstandig is?

Ik las ergens dat je beter een goedkopere keuken kan hebben met premium apparatuur, dan andersom. Maar ja, misschien toch ook wel zonde?

Ik hoop dat iemand ons wil adviseren! Alvast onze dank :wink:

Thijs124
Berichten: 911
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Nobilia, Resopal pro (ballerina), we zien door de bomen het bos niet meer!

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Iedere verkoper preekt voor eigen parochie. (Provisie)
Dat is met keukens, autos, TV, audio en witgoed.
Ik heb nu een half jaar Nobilia. Goed en niet duur.
Deze keukenzaak verwerkt alleen Nobilia.
Koop bij een plaatselijke keukenbouwer.
Blijf weg bij alles wat onder Mandemakers valt. Brugman, Woonexpress, Keuken Kampioen, Keukenloods, Keuken Concurrent, Wooning, Nieuwenhuis, Morres, Sanders Meubelstad, Grando, Tulp, Montèl, Küchen Direct, De Tweede Kamer, Hello Kitchen en Piet Klerkx. Het bedrijf voert diverse eigen merken als Ben Sanitair en Job

Nijogeth
Berichten: 10193
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Nobilia, Resopal pro (ballerina), we zien door de bomen het bos niet meer!

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Veel van die merken hebben een goedkoop, midden en topsegment al in hun collectie. Een goedkope keuken van Nobilia vergelijken met een dure keuken van een ander merk is nutteloos, net als een goedkope van een ander merk heel anders is dan een dure van Nobilia. Het beste kun je naar een onafhankelijke winkel gaan, niet naar een keten.


rwolters
Berichten: 1676
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Nobilia, Resopal pro (ballerina), we zien door de bomen het bos niet meer!

Ongelezen bericht door rwolters »

Wat ben je van plan om met de kastjes te gaan doen? Bij normaal gebruik houden zelfs de goedkoopste kasten het lang uit. Kasten zijn bevestigd aan de muur, aan elkaar en aan het aanrechtblad. Daar beweegt niets meer aan, dus gaat er ook niet veel kapot.

jacob110
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jun 2024 10:59

Re: Nobilia, Resopal pro (ballerina), we zien door de bomen het bos niet meer!

Ongelezen bericht door jacob110 »

Helemaal mee eens hoor. Gaat er meer om dat stoot of krasschade probeert te voorkomen. We hebben nu witte hoogglanskasten, aan de kopse kanten wat beschadigingen omdat daar weleens tegenaan wordt gestoten met bijvoorbeeld een pan.

Daarnaast 2 pubers in huis, die weinig subtiel zijn :D

Erthanax
Berichten: 9828
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Nobilia, Resopal pro (ballerina), we zien door de bomen het bos niet meer!

Ongelezen bericht door Erthanax »

Stoot- of krasschade voorkomen? Hoe denkt u dat een matzwarte keuken er na enige tijd gaat uitzien, met weinig subtiele pubers in huis? Volgens mij is er een grote kans op lelijke strepen/krassen en plekken/vlekken. Matzwart is echt een lastige kleur om echt mooi en 100% gaaf te houden.

juliomariner
Berichten: 4983
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Nobilia, Resopal pro (ballerina), we zien door de bomen het bos niet meer!

Ongelezen bericht door juliomariner »

En je ziet er echt elke vingerafdruk en vetvlek op.

Lady1234
Berichten: 27341
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nobilia, Resopal pro (ballerina), we zien door de bomen het bos niet meer!

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Matzwart ziet er schitterend uit, maar die keuken moet je alleen nietgebruiken.

ZeerPrivé
Berichten: 5762
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Nobilia, Resopal pro (ballerina), we zien door de bomen het bos niet meer!

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
26 jun 2024 16:49
Matzwart ziet er schitterend uit, maar die keuken moet je alleen nietgebruiken.
Alleen als je ervan houdt natuurlijk. Ik vind het afschuwelijk, net als een witte keuken trouwens.

Misschien kan TS de folie erop laten zitten tot de pubers uitgeraasd zijn.

juliomariner
Berichten: 4983
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Nobilia, Resopal pro (ballerina), we zien door de bomen het bos niet meer!

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ja leuk een keuken in krimpfolie zwart

ZeerPrivé
Berichten: 5762
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Nobilia, Resopal pro (ballerina), we zien door de bomen het bos niet meer!

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

juliomariner schreef:
26 jun 2024 17:05
Ja leuk een keuken in krimpfolie zwart
Was niet echt serieus bedoeld, maar dat begrijp je wel toch? Hij kan ook alles in de verpakking laten zitten tot ze het huis eindelijk eens uit zijn.

juliomariner
Berichten: 4983
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Nobilia, Resopal pro (ballerina), we zien door de bomen het bos niet meer!

Ongelezen bericht door juliomariner »

Tuurlijk snap ik dat. Mijn echtgenote denkt af en toe ook dat we in een showroom leven.

ZeerPrivé
Berichten: 5762
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Nobilia, Resopal pro (ballerina), we zien door de bomen het bos niet meer!

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

juliomariner schreef:
26 jun 2024 17:29
Tuurlijk snap ik dat. Mijn echtgenote denkt af en toe ook dat we in een showroom leven.
Jij mag ook nergens aankomen? :mrgreen:

juliomariner
Berichten: 4983
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Nobilia, Resopal pro (ballerina), we zien door de bomen het bos niet meer!

Ongelezen bericht door juliomariner »

Precies.
Vooral de kussen op de bank moeten blijven liggen waar het het leukst staat niet waar het meest confortabel is.
Laatst gewijzigd door juliomariner op 26 jun 2024 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Thijs124
Berichten: 911
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Nobilia, Resopal pro (ballerina), we zien door de bomen het bos niet meer!

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Nobilia is niet in krimpfolie verpakt, maar in noppenfolie. Een heel modernistische industriële uitstraling. Kan ook een aanraking met pan weerstaan.

ZeerPrivé
Berichten: 5762
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Nobilia, Resopal pro (ballerina), we zien door de bomen het bos niet meer!

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

juliomariner schreef:
26 jun 2024 17:33
Precies.
Vooral de kussen op de bank moeten blijven liggen waar het het leukst staat niet waar het meest confortabel is.
:lol: :lol: :lol:

ZeerPrivé
Berichten: 5762
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Nobilia, Resopal pro (ballerina), we zien door de bomen het bos niet meer!

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Thijs124 schreef:
26 jun 2024 17:34
Nobilia is niet in krimpfolie verpakt, maar in noppenfolie. Een heel modernistische industriële uitstraling. Kan ook een aanraking met pan weerstaan.
Nou, kijk eens aan. Noppenfolie staat nog gezellig ook. Uitstekende bescherming tegen pubers.

jacob110
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 jun 2024 10:59

Re: Nobilia, Resopal pro (ballerina), we zien door de bomen het bos niet meer!

Ongelezen bericht door jacob110 »

Ok, die opmerking over pubers had ik beter niet kunnen maken geloof ik :D

We = mijn vrouw wil graag een zwarte keuken :wink:

Deze is nu geoffreerd aan ons:

https://www.nobilia.de/nl/producten/keu ... touch-961/

We hebben frontje bekeken en getest op vingerafdrukken, was eigenlijk niet zo erg als ik dacht.

Off topic: vandaag bij keukenzaak. Vloog door de, op basis van gekozen onderdelen, lijst heen. Stonden uiteraard geen prijzen bij en gaf aan het einde de prijs door, exclusief montagekosten etc.
Wilde offerte en 3D design niet meegeven. Werd alleen gedaan als de koop werd gesloten,

Bijzonder, hoop dat andere keukenzaken het toch wat transparanter doen :o

Moneyman
Berichten: 30443
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nobilia, Resopal pro (ballerina), we zien door de bomen het bos niet meer!

Ongelezen bericht door Moneyman »

jacob110 schreef:
26 jun 2024 18:16
Wilde offerte en 3D design niet meegeven. Werd alleen gedaan als de koop werd gesloten,
Een offerte niet meegeven tot de koop gesloten is... heel hard wegrennen en nooit meer terugkomen. Ja, om te vertellen waar je die keuken wél hebt gekocht... :lol:

Plaats reactie