Kan een keukenleverancier mij verplichten tot aankoop

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
alfatrion

Re: Kan een keukenleverancier mij verplichten tot aankoop

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nijogeth schreef:
22 mar 2025 12:26
Voor mij staat vast dat de initiële prijs is zoals ie is. Die verandert niet. Dat er wat kosten aan zitten omdat iemand het schijnbaar normaal vindt om een keuken 2 of 3 jaar van tevoren te bestellen, vind ik niet meer dan normaal. Het maakt me dan niet uit hoe je die kosten noemt. 6% vind ik een prima prijs.
Dit klopt van geen kant.

Er wordt in jouw gedachte een keuken gekocht voor bijvoorbeeld € 10.000,- en daarbij wordt afgesproken dat deze over drie jaar geleverd wordt. Wanneer deze geleverd wordt dan moet er € 11.960,16 betaal worden voor die keuken. De prijs van de keuken is dus met € 1.960,16 verhoogd.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, wat klopt er niet dan? Ik vind dat geen misleiding. 3 jaar later een vergelijkbare keuken kopen is waarschijnlijk duurder. Daarbij is de keuken 3 jaar opgeslagen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat is prima als persoonlijke mening, Nijogeth, maar dat is natuurlijk niet hoe het juridisch werkt.

Als je opslagkosten wilt rekenen: prima, maar noem het dan zo. Als je rente wilt rekenen: prima, maar noem het dan zo. Als je indexering toe wilt passen: prima, maar noem het dan zo. Als je geen vaste prijs wilt geven: prima, maar noem het dan niet zo.

Moraalridder1990

Ongelezen bericht door Moraalridder1990 »

Hij zei letterlijk 15.000 is over 3 jaar nog steeds 15.000. Er komt geen rente, geen extra kosten bij. Dat is een leugen omdat er totaal iets anders staat in de offerte. Of te wel misleiding om ervoor te zorgen dat ik de keuken koop.

Overigens bestellen ze de keuken niet direct. Pas een 4-5 maanden voor afroep.

Plaats reactie